Seuraa 
Viestejä917
Liittynyt19.3.2005

Kannattaako CV:hen merkitä asioita, joita on opetellut itsenäisesti mutta ei ole tutkintotodistusta tai työkokemusta niistä? Esimerkiksi kun olen lukenut itsenäisesti kommutatiivista algebraa tai opetellut matikkasoftia kuten R tai Sage, niin miten työnantajat suhtautuisivat tällaiseen? Vai pitääkö etsiä vaikka väkisin joku vapaaehtoistyö, jossa teen tilastollista analyysiä R:llä tai Sagella ennen kuin työnantajat uskovat? Ainakin C:tä opiskellessa huomasin, että vaikka osasin tehdä pieniä ohjelmia itse, ei taidot sitten riittäneetkään avoimen lähdekoodin projekteihin.

Kommentit (6)

Vierailija

Itselläni on noita itse hankittuja taitoja mainittuna CV:n osiossa hobbies. Niitä ei kannata mainita työkokemuksena tai koulutuksena koska näin ei ole.

CV:ssä ei kannata ujostella osaamisensa suhteen, mutta totuudessa on syytä pysytellä.

Vierailija

Tilanne niiden lukijoiden puolella on runsaudenpula. Jopa satoja odottaa lukemista ja jos ne on kaikki samaan formuun tungettu, ei kukaan erotu. Höyhenillä koristeltu erottuu mutta ... Koulutukset ovat paljolti samansisältöisiä ja vain ihmisen harrastepiiri kertoo luonteesta. Palloilija on erillainen kuin postimerkkikeräilijä jne.

Kuvitelkaa tilanne että paras ystävänne vääntää itsestään WC:n eikun CV:n ja annatte sen jollekkin tekemään kuvaus hänestä sen pohjalta. Ei onnistu.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Itse sain edellisen duunipaikan läpän heitolla. Sillä peitin puutteellisen työhistorian, jota sitten yhdessä paikkailtiin vuokrafirmassa. Aika kuivaahan se huumori oli. Osan voin vaikka pistääkin.

...Keskiarvoksi päätyi luku 7,5, hyvien ja kiitettävien tullessa kemiasta, fysiikasta, tietotekniikasta, matematiikasta ja teknisistä töistä. Ruotsissa en sitten taas löytäisi edes laivasta ulos. Englanniksi saatan vitsaillakin.

Omat kiinnostuksen kohteeni ovat vahvasti tekemisen parissa ja olenkin tehnyt jo vuosien ajan kesäksi uuden mankan niin hyvin kuin kerrostaloyksiössä on mahdollista ilman pelkoa keuhkosyövästä tai rikkoontuneista väleistä naapureihin.

Työntekijänä olen ahkera ja määrätietoinen, eikä ole tavatonta että uppoudun tehtävään aina sen valmistumiseen saakka.

Lisäksi otin selvää työpaikasta, jota haastattelija hieman ihmetteli kun sitä ei ollut ilmoitettu.

ID10T
Seuraa 
Viestejä2333
Liittynyt3.10.2007
jees
Itse sain edellisen duunipaikan läpän heitolla. Sillä peitin puutteellisen työhistorian, jota sitten yhdessä paikkailtiin vuokrafirmassa. Aika kuivaahan se huumori oli. Osan voin vaikka pistääkin.

Oliko kyseessä sirkusalan vuokrafirma? Pelleily tuntuu olevan hallussa... Tokihan "normaali" vuokrafirmakin pellen listoilleen ottaa, koska niillä ei tietääkseni ole työllistämisvelvoitetta.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat