Aarteenetsintä 1: Korpirastaat

Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Tämä on Korpirastaiden joukkueen kotiketju 1. Aarteenetsintäkilpailussa. Tässä ketjussa Korpirastaat ratkoivat neljää palapeliä, joista jokainen edustaa yhtä Euroopan kaupunkia.

Kilpailu on päättynyt. Korpirastaat sijoittuivat kolmanneksi. Kilpailun kotiketjussa ovat lopputulokset: täällä.

Korpirastaisiin kuuluivat kaikki nikit (nimimerkit), jotka alkavat kirjaimilla K, L tai M.

Muut joukkueet ovat Alppikiitäjät (nikit A, B, C, D, E, F, G, H, I tai J) ja Nuolihaukat (kaikki alkukirjaimet N:stä eteenpäin, plus kaikki erikoismerkit).
Alppikiitäjien ketju
Nuolihaukkojen ketju

Nämä olivat Korpirastaiden tehtävät:

Sivut

Kommentit (781)

Vierailija

Lähettämästäni linkistä ei ole hyötyä ainakaan vielä. Mikähän tuo punaisella pohjalla oleva härveli on? Kellon koneistoa?

Vierailija

Siinä näkyy hihna, joten voisi ollan moottorin osa. Puolittain näkyvä kuva saattaisi olla modernia taidetta: taulu...

Vierailija

Ehdotan, ettei edes nyt aluksi yritetä mitään kaupunkiarvauksia, vaan suosiolla laajennetaan aluetta, eli valitaan jokin noista naapuripaloista (ei diagonaalisesti).

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005

Vai potkurilentokoneen nokka? Tai tosiaan kilpa-auton ratti? Monaco?

siinä edessä oli niinkuin mappi selkä ylöspäin...

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vierailija

Jep, taulu. Voisiko olla hologrammi?

Kelloideasta tuli tietenkin mieleen Sveitsi (,mutta mikä kaupunki) sekä Prahan raatihuoneen astronominen kello, mutta se on kyllä ihan erinäköinen. Härveli voi tosiaan olla moottoriakin.

Mielestäni myös kannattaa arpoa seuraava pala ainakin oman tietämykseni perusteella. Tuskin tuo Pietaria kuvaa, joka viime yön aarteenetsintä unessani oli oikein arvattu kaupunki

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005

Minullakin oli viime yönä mielessä Pietari, keksin paljon hyviä kuvakohteita jotka tunnistaisin..

Mutta ei tuo vielä ainakaan Pietarilta näytä.

Siis me saamme uuden palasen vasta vuorokauden kuluttua?

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vierailija

Jep, huomenna iltakahdeksaan mennessä pitää ilmoittaa päätös arvaammeko kaupunkia vai valitsemmeko uuden palan.

Tuon härvelin alapuolella olevaan korokkeeseen, tai mikälie, näyttäisi tulevan varjo, vai kuvittelenko?

Taidanpa tässä välissä turvautua taas kirjahyllyn opuksiin...

Vierailija

Kannattaa tosiaan ottaa seuraava pala, e7:sta selviäisi tosin tuo ihme moderni hökötys, mutta lisävihjettä sen selviämisen ohessa saa vierestä eli e6:sta. Ei muuta kuin katsomaan eri kaupunkien nähtävyyksiä, joskin tällä erää aika hakuammuntaa. Olikohan se nyt nuolihaukoilla, joilla näytti vähän selvemmältä tuo alku.

Vierailija

Kannattaa kerätä tänne kaikki mahdolliset mielleyhtymät, jotka kuvasta tulevat. Jos hukkuukin yksi langanpää, voi palata etsimään uutta.

Minusta Merteulin ehdotus uudeksi palaksi oli hyvä. Tulisi lisäselvyyttä ainakin noihin sisäkkäisiin neliöihin.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

En halua olla vastarannankiiski, mutta e6:n ottamalla voisi kuvitella ehkä e7:aa. Olen bubissa maito-ostoksilla. Malttanut lähteä, kun kuuluu niin hyvää musiikkia. Tulisi jo nuoriso kuuntelemaan ränkkää levysoittimesta, ettei maidot happane. Sitten on pakko poistua.

Mikä tuo nappula tuossa punaisen keskellä on?

Lierikki Riikonen

Vierailija

Lierik, ihan hyvä idea, mutta jos tuo kummallinen neliö on tosiaan neliö, ei se välttämättä jatku e6:een asti. Eli olen e7:n avaamisen kannalla.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Selventäisin tässä että henkilökohtaisessa kilpailussa yksityisviesteillä vastustajien palapeleistä on kullakin kilpailijalla vain yksi vastaus per palapeli koko kilpailun aikana yhteensä, ei siis per päivä.

Kaiken kaikkiaan siis kahdeksan yritystä per kilpailija henkilökohtaisessa kisassa.

Jos joku on antanut jo henkilökohtaisen vastauksen, annan hänelle mahdollisuuden yrittää uudelleen jos hän haluaa vaihtaa vastauksensa.

Vierailija

Jotenkin härvelistä tulee mieleen lentokoneen nokka - mutta miksi ihmeessä moottori/nokka olisi alustalla joka näyttää minusta puiselta...

Olen jossain nähnyt taulun jossa on tuolla tavoin sisäkkäisiä neliöitä (jos se nyt edes on taulu).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat