Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hei,

haluaisitko saada tietoa ajattelutyyleistäsi? Osallistu ajattelua ja persoonallisuutta koskevaan psykologiseen tutkimukseen, niin saat heti vastaamisen jälkeen tietoa kuudesta eri ajattelutyylistäsi.

Lomakkeen täyttäminen kestää noin 40 minuuttia. Voit välillä tallentaa vastauksesi ja jatkaa myöhemmin, jos haluat. Älä täytä lomaketta älypuhelimella tai tabletilla, sillä emme voi taata, että palautekuva toimii näillä laitteilla.

Tutkimukseen voi osallistua 19.11.2013 saakka. Kysely on täysin luottamuksellinen ja kaikkia vastauksia käsitellään anonyymisti. Voit mielellään jakaa tätä linkkiä myös tuttavillesi.

Tietoa tutkimuksen tuloksista saat vuoden 2014 alussa kotisivultamme http://www.helsinki.fi/psychology/groups/et/.

Voit osallistua tutkimukseen täällä:

https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/44330/lomake.html

Marjaana Lindeman, dos., Annika Svedholm, PsT ja Tapani Riekki, PsM, (ajattelun.psykologia@helsinki.fi)
Käyttäytymistieteen laitos,
Helsingin yliopisto

Sivut

Kommentit (47)

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

Arvojen avoimuus: 475
Joustava ajattelu: 460
Vaihtoehtoinen ajattelu: 450
Puolustava ajattelu: 322
Ajattelun jakaminen: 222
Luokitteleva ajattelu: 167

Olisi kiva nähdä millaisia tuloksia keskiverrosti saadaan.
Toisaalta tuloksista vedetyt johtopäätökset olisivat myös kiinnostavia.

Kysely oli melko pitkä. Tuloskuva ei näkynyt melko uudella Firefoxilla eikä Chromella. Operassa näkyi.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28076
Liittynyt13.5.2005

Myös explorerilla näkyi tulokset edit ja safarilla

edit ja ne tulokset:

Arvojen avoimuus: 575
Joustava ajattelu: 550
Vaihtoehtoinen ajattelu: 400
Ajattelun jakaminen: 200
Luokitteleva ajattelu: 167
Puolustava ajattelu: 122

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Vierailija

Arvojen avoimuus: 500
Joustava ajattelu: 520
Vaihtoehtoinen ajattelu: 100
Puolustava ajattelu: 356
Ajattelun jakaminen: 256
Luokitteleva ajattelu: 133

Ei kyllä omasta mielestäni jaa omaa kuvaani. Vaihtoehtoisen ajattelun ja ajattelun jakamisen kanssa aika pitkälti eri mieltä.
Ehkä siihen vaikuttaa se etten vastannut jokaiseen kysymykseen tunteella.

..Tai sitten se johtuu siitä ettei sitä irl jaksa väitellä ihmisten kanssa vaikka olisikin sanottavaa.

---
Seuraa 
Viestejä3512
Liittynyt6.9.2006

Padapum tsihh:

Joustava ajattelu: 550
Arvojen avoimuus: 530
Puolustava ajattelu: 289
Luokitteleva ajattelu: 200
Ajattelun jakaminen: 267
Vaihtoehtoinen ajattelu: 350

En kyllä tiedä allekirjoitanko, näillä mennnään. Karttatehtävä oli kyllä pirun haasteellinen.

---
Seuraa 
Viestejä3512
Liittynyt6.9.2006
eskimo

Kysely oli melko pitkä. Tuloskuva ei näkynyt melko uudella Firefoxilla eikä Chromella. Operassa näkyi.

Huomasin saman, mutta IE:ssä näemmä näkyi myös.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009
Jäärä
Huomasin saman, mutta IE:ssä näemmä näkyi myös.

Koska tekniikassa on otettu huomioon IE eikä niinkään muita (standardimpia) selaimia.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Vierailija
Jäärä
Karttatehtävä oli kyllä pirun haasteellinen.

Itse jätin vastaamisen kahteen kuvaan. Kolmannen kohdalla alkoi soimaan westbamin biisi päässä ja luovutin.

Tosin se taisi olla se merkittävä osio ja toinen osio sitten se hömppäosio jolla palkittiin pitkäjänteisyys.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1929
Liittynyt16.3.2005

Olipa pitkä kysely. Saattoi viimeisiin kysymyksiin tulla ja tulikin eri vastauksia , siis niihin kysymyksiin jotka toistuivat moneen kertaan melkein samanlaisina.

Joustava ajattelu: 450
Arvojen avoimuus: 500
Puolustava ajattelu: 333
Luokitteleva ajattelu:133
Ajattelun jakaminen: 300
Vaihtoehtoinen ajattelu:450

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Joustava ajattelu 450
Arvojen avoimuus 488
Puolustava ajattelu 189
Luokitteleva ajattelu 100
Ajastusten jakaminen 333
Vaihtoehtoinen ajattelu 400

Sain kuvan (flash-animaatio ) auki rekonq-selaimella.

Jos ei muuten, niin sivun lähdekoodista voi lukea
[code:t4vfyhum][/code:t4vfyhum]

Mihin sitä animaatiota tarvitaan? Staattinen png/gif kelpaisi varmaan yhtä hyvin ja oikeastaan paremmin, koska se toimii, ellei javascript-virityksiä halua. Flash on pian mennyttä teknologiaa. Suurimmassa osassa älypuhelimia ja tabletteja tuo ei toimi. 2013, c'mon ja on varmaan aikamoinen pettymys monelle, kun ei tulos näy. Itse hyppäsin suoraan linkkiin, enkä tyylilleni uskollisesti lukenut varoituksia. Näkyy varmaan kyselyn tuloksissa, että en etene 1->2->3->4->5..... menetelmällä vaan 1-->13-->666

Mutta nuo silmät ovat ihmeellisiä. Videokuva olisi parempi. Ei sikäli olen tehnyt aiemmin ja hyvät pojot olen saanut, kunhan ensin virittäytyy tunnelmaan ja alkaa itsekseen ilvehtimään nostaekseen sosiaalista vireystilaa. Esimerkiksi, kun katsoin niitä hirveitä kuvia myöhemmissä tehtävissä, kaikki loksahti silmien kohdalta paikoilleen. Kumma juttu. (Piilopsykopaatti, empatia ON/OFF )

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Mua jäi hämäämään ne kuvat vivuista ja punnuksista. Mitä tarkoitettiin kuvioiden kiinteällä yhteydellä? Tarkoitettiinko siinä sitä, että yhteys oli todella kiinteä kuin yhdestä kiinteästä kappaleesta muodostuva vai tarkitettiinko siinä sitä, että yhdistävä kalikka oli itsessään kiinteä, mutta kiinnityskohta nivelmäinen ja kiinnityskulma muuttuva? Ehkä luin huolimattomasti ja en huomannut tätä tarkennusta. Itse termi 'kiinteä' voisi tarkoittaa kumpaa tahansa vähän näkökulmasta riippuen. Miksi mainittiin vaihtoehto tappi ja kolo, vaikkei sellaisia esiintynyt? Hämäykseksi?

Tesseract
Seuraa 
Viestejä241
Liittynyt26.4.2012
emp
Mua jäi hämäämään ne kuvat vivuista ja punnuksista. Mitä tarkoitettiin kuvioiden kiinteällä yhteydellä? Tarkoitettiinko siinä sitä, että yhteys oli todella kiinteä kuin yhdestä kiinteästä kappaleesta muodostuva vai tarkitettiinko siinä sitä, että yhdistävä kalikka oli itsessään kiinteä, mutta kiinnityskohta nivelmäinen ja kiinnityskulma muuttuva? Ehkä luin huolimattomasti ja en huomannut tätä tarkennusta. Itse termi 'kiinteä' voisi tarkoittaa kumpaa tahansa vähän näkökulmasta riippuen. Miksi mainittiin vaihtoehto tappi ja kolo, vaikkei sellaisia esiintynyt? Hämäykseksi?

Hammasratas?

Arvojen avoimuus: 375
Joustava ajattelu: 410
Vaihtoehtoinen ajattelu: 100
Ajattelun jakaminen: 356
Luokitteleva ajattelu: 400
Puolustava ajattelu: 522

salai
Seuraa 
Viestejä7593
Liittynyt17.3.2005

Puuttui viimeinen kysymys:

Huomasimme, että sinut on joskus houkuteltu vastaavaan testiin Oslossa.

Vastaapa rehellisesti, kumpi sinua vituttaa nyt enemmän:

1. Käytit silloin 1½ tuntia tietääksesi, että olet erilainen ihminen, minkä jälkeen joutuisit maksamaan 100.000 mk päästäksesi uudelle tasolle
2. Käytit nyt tunnin tietääksesi, että olet erilainen ihminen ja jouduit käynnistämään toisen käyttöjärjestelmän ja IE-selaimen nähdäksesi, mitä me sinusta oikeasti olemme mieltä.

2

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28076
Liittynyt13.5.2005

Kuten jäärä jo mainitsikin, karttatehtävä oli vaikea. Yleensä minä katson esim. kadun nimen kyltistä tai jonkun muun selkeän maamerkin ja sitten haarukoin sen kartasta, enkä muista, että olisin eksynyt kartan kanssa kertaakaan missään. Eli kun testissä kysyttiin ekana suusanallisesti jotain siitä, eksyykö kartan kanssa vai eikö eksy, vastasin tyyliin, että olen kartan kanssa varsinainen suunnistajavelho. Tämä ei tietenkään voinut olla yhtään kauempaa todellisuudesta kuvallisen karttatehtävän yhteydessä. Eli itselläni oli varsin yltiöoptimistiset kuvitelmat omista suunnistustaidoistani ennen kuvallisia kysymyksiä

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat