Seuraa 
Viestejä45973

Suomen eurovision karsinnan voitti Lordi. Kerrankin Suomelle tuli laadukas esiintyjä Eurovision-laulukilpailuun. Kommentteja/vastaväitteitä?

Sivut

Kommentit (33)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Euphemos
Seuraa 
Viestejä793

Omat kootut kommenttini illan ajalta:

Kyllä mielestäni Blood Red Sandman on tähän mennessä ollut hirviökonseptin selkeästi onnistunein kokonaisuus. Mutta kuten tiedämme, niin eihän Euroviisuihin ikinä ne parhaat kappaleet pääse, kun artistien pitää sitoutua olemaan julkaisematta ehdokasviisua kaupallisesti miltei vuoden mittaisen esikarsintaprosessin ajan, koska kilpailukappaleiden pitää olla "aiemmin julkaisemattomia".

Ja kuten sanottua, niin musiikillahan ei viisuissa ole ainakaan vuosikymmeneen ollut pienintäkään merkitystä, räväkällä lavashow'lla ja erityisesti tisseillä voitetaan kisoja. Tällä kertaa tosin ainakin Keski-Euroopan hevarit tarttunevat syöttiin, joten viimeiseksi ei jäädä. Samalla Laardin valinta sopivan hienovaraisesti haistattaa paskat sekä jääräpäisille suomi-iskelmän puolestapuhujille että koko euroviisuformaatille, josta on kehkeytynyt lähinnä naapurimaiden keskinäisen selkääntaputtelun väline.

Kieltämättä suomalaisten tilannetaju on kohdallaan. Pitää osata erottua massasta edukseen tuomalla esille sellaisia ideoita, joita ei ole tyystin loppuunkaluttu.

Ja te, jotka ette syystä tai toisesta nähneet todennäköisesti puolta mannerta ärsyttävää, kornisti nimettyä esitystä, niin tuosta vain katselemaan (näkyy ainakin VLC playerilla, sen sijaan Media Player Classic ja Windows Media Player eivät tykänneet .avi-streamista): http://www.drakkar.de/files/lordi_hardrockhallelujah.avi?stream

Nervus rerum

gfy
Ihan mukavaa vaihtelua, nyt ollaan eri tavalla syvältä.

Niinpä, mutta tällä kertaa tehdään se ainakin tyylillä. Itse en pahemmin kolmen soinnun hardrockia jaksa kuunnella mutta kyllä Lordi varmaan ihan hienon lavashown pitää.

salai
Seuraa 
Viestejä8209

Kuka/mikä Lord?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
salai
Kuka/mikä Lord?

Lordi on jo vankahkon fanipohjan Keski-Euroopasta metsästänyt ja harvakseltaan Etelä-Euroopassakin keikkaillut hard rock -yhtye Rovaniemeltä (eli ihan sieltä Aslakin kotokulmilta), joka sonnustautuu näyttävien pyroteknisten esitysten ajaksi hirviökostyymeihin, joissa kuulemma tulee todella kuuma ja ellen väärin muista, vaipatkin on pakolliset pidemmillä rupeamilla. Söpöä, eikö vain?

Nervus rerum

No, kaikkea muuta on kokeiltu. Huono makuhan on euroviisujen kovaa ydintä. Tuolla ei voiteta, mutta jos piisi on edes jostain kotoisin, niin kyllä tuosta varmaan normaalia parempi sijoitus tulee.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3331

Viimeinen pisara. Muutan Kööpenhaminaan ja hankin Ruotsin kansalaisuuden.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031

Onko tässä taas jokin peliteorian sovellus? Suomen edustaja on sellainen että sitä 10% ihmisistä diggaa ja 90% vihaa (minäkin). Koska samanlaista esiintyjää muilla mailla tuskin on, Suomi saa 10% äänistä, mikä antaisi erinomaisen sijoituksen. Miinusääniä kun ei voi saada.

Jos oltaisiin mukana tavanomaisella laululla, sitä ei kukaan vihaisi mutta ei myöskään äänestäisi, eli jumbosijoille jäätäisiin.

Minä tykkäsin Euroviisuista kovasti nuorempana, 70-ja 80-luvuilla. Silloin kilpailu oli oikea melodiafestivaali ja siellä oli paljon hyviä ja eksoottisia poplauluja. Nyt se on enemmän lavashow ja kappaleet huonompia, enkä ole viime vuosina paljon sitä katsonut.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613

Muten, jos nyt jostain syystä ei tuo streami toimi niin pätkän voipi imuttaa ottamalla linkin perästä pois ?stream -pätkä, tähän malliin:

http://www.drakkar.de/files/lordi_hardrockhallelujah.avi

Itse olen tullut siihen tulokseen että musiikin todellisella laadulla ei Neuroviisuissa ole pitkään aikaan pärjätty. Lordi sinänsä on sarjassaan todellakin laatukamaa, tämä kappale mukaan lukien. Pitkän aikaa minusta on tuntunut siltä että pitäisi joko olla osallistumatta koko kilpailuun - paremmin suomalaisen musiikin mainetta parantavat monet loistavat artistimme menestymällä maailmalla.

Ei liene sattumaa että useimmat muusikot eivät useinkaan edes pyri edustamaan Suomea Neuroviisuihin. Nightwish yritti kerran Sleeping Sunilla; raati valitsi jotain ihan muuta (jonka sijoitus oli muistaakseni välillä 20-25). Sen jälkeenkin on sitten ollut valittavana lähinnä näitä Voutilaisia ja Geir Rönningejä, tasapaksua poppia joka ei jää mieleen mitenkään ainakaan minulle. Taustamusiikkia.

Minusta on lähinnä vain hauskaa seurata miten kukkahattutädit riemastuvat taas kun kivan iskelmä-Metsäkedon (joka lauloi ITALIAKSI?! Anna mun kaikki kestää...) tai vastaavan sijaan lähetetäänkin hirveät, rumat saatananpalvojat ( ) Suomea edustamaan. Turha avautua, olisivat äänestäneet suosikkiaan. Niitä ääniähän ei loppujen lopuksi hirveästi annettu - ehkä yksi merkki Euroviisujen arvostuksesta.

No, saa nyt nähdä miten Lordi käsitetään Ateenassa ja muualla Euroopassa. Tuskin jää ainakaan viimeiseksi, luulen ma. Tosin en usko voittoonkaan - luultavasti voittaja on jokin perinteisempi viisu. Hirveän paljonhan Suomen viisumenestys ei voi huonontua. Sittenpä tuon toukokuussa näkee kuinka käy, mutta tosiaan eniten huvittavat nuo kukkahattutädit...

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Mikä on pahinta mitä Lordi voi saada Ateenassa aikaan? tyriikö lordi suomalaisten hyvän euroviisu maineen? On tietenkin varaudutava pahimpaan, suomen korkeimpaan sijotukseen euroviisuissa.

Uskon että Ruotsilta tulee hyvät pisteet. Lordihan näytää Ruotsin pääministeri Göran Perssonin ja kuninkaan Kalle Kustaan lapselta, mikä ei oo ruotsissa mitenkään mahdoton yhtälö.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177

Voi hyvänen aika mikä mökä. Ennenvanhan Väisäsen pajastaki kuulu kaunhimpia ääniä. Kun kulmahiomakonhella peltiä leikathin .Minusta tuommosista äänisaastuttajista pitäs ihan tapporaha maksaa. Ihan niinko ennenvanahan maksethin ketuista , susista Karhuistaki ( no karhuista palkinen maksaa vieläki kokonaisen poron, mutta ei sitä äänhen saa sanoa).
Miten Te saatatta pittää tuommosta metelijä musiikkina.

Son varma että Sibelius ja Georg Malmstenni ja Vesterinen kumppanit +
Toivo Kärki + Reino Helismaa ja kummppanit pyörivät hauvvoishans niin että sauhu nousee. Tämä kirottu sukupolvi on hylännyt, isien työllä ja vaivalla hankkimat, musiikin ammattitaijot ja alkanu meukkaloimhan ku
Saisvaaran pirut. Siittä ei hyvvää seuraakko hyläthän isien vaivalla hommattut asijat , ja sorruthan renkutusten tielle. Ettäkö vaivaset tallaajat näje , sen tien päässä liekit loimostavat ja palanhen lihan käry haisee.
Älkää vaivaset uskottomat luulkokhan,,, ne ei ole mainosneonvaloja eikä
tuoksut tule ählämien kebakkibaareista ,. Non totiset helvetin tuoksut ja valot jokka tulevaisuuven taivhanrannalla leimuavat.
Sinne helvetin ikuisille metelimarkkinoille oletta menossa , koko tuhhoon tuomittu sukupolvi. Vielä kehtaatta julkisesti kannattaa tuommosta
pirunryyshyin ittens verhonnutta porukkaa!! Muusikkomme manan majoilla itkevät tämän kansan suurta ahdistusta, Hiski ja kumppanit vollottavat, äänekäs on parku joka kaikuu manalan mailla .
Mannisen Topi ja Könösen Esko ja Haitto ottavat pienet teidän muistoksenne. Helvettiin oletta matkalla metelinne kanssa, tervapatojen loistheshen missä ihmisijä keitethän.

Mutta Jumala on teidänkin sielullenne armollinen , ei teidän tarvitse kuin osoittaa katumuksen merkkejä. Kristuksen marttyyriteon kautta oletta tekin pelastettuja , taaivaaallisiin ikuisiiin riemuihin.
Ah kuinka heleästi siellä kanteleet ja Harput helejävät.
Ah sitä näkyä kun enkelit loistossaan karkeloivat, kerubien kanssa.
Illan huippuesiintyjät viimeistelevät itseään näyttämön takana, Laila tuo taivastenkin kuuluisa laulaja, sitten Militza . Paganiinikin virittää viuluaan
jonka kielet ei ole kullasta eikä hopeasta, non enkelten kielet
koristettuna taivaallisella loistolla. Illan Isäntä itse istuu valtaistuimellaan
jota seriooffit kannattelevat, koko taivas kaareutuu Hänen korkeutensa ylitse. Tähtitarhat ja eläinradat yhtyvät kiitolliseen hyminään joka kaikkeuden täyttää. Ei siellä Looordit juhli, eikä ählämit elämöi.

Aslakilla on siellä paikka valmhina , Isäntää vastapäätä .
Ei kuitenkaan yhtä korkealla kuin itse isäntä, parvellaan.
Mutta suoraan taivaalisen enkeleistä koostuvan orkesterin takana.
Olen lähenpänä illan esiintyjiä kuin Itse Iso Isäntä.
Koko suuri sali on täynnä väkeä, serafit kuuluttavat ohjelman alkavan.
Ensimmäiseksi esiintyy enkelten harppu miljoon, ne soittavat kauniin sävellyksen, suuri on Jumalan kunnia.
Sitten on vuorossa kuuluisia ihmisenä eläneitä solisteja. Laila , Militza
Heimo , Paganiini Viljo Vesterinen j,n,e.
Yksi vain on joukosta poissa ,,, Loordeja siellä ei näy..

Mutta heillekkin on paikat varattuna, paikan-näyttäjä vain odottelee
Heidän ja kaltaistensa katumusta. Hän jaksaa odotella.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat