Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010

Siinäkö se on laiskan miehen tunkki, joko viittis vaihtaa lalvikumit itse aivan mielen kiinnon vuoksi, ei paha hinta jos edes muutaman vuuosikymmenen kestää kovillehan kalu ei elinkaarensa normikäytössä joudu.

Akkukäyttöinen tunkki 12 V, 1500 kg, 11 - 35 cm.
Ihanteellinen apu rengasrikon sattuessa. Yksinkertainen ja helppo asentaa. 2 vuoden takuu.
CE, RoHS, TUV-GS tyyppihyväksytty.




http://www.vapaa-aika.com/ajoneuvoihin/ ... rlift.html

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Sivut

Kommentit (19)

Onhan tuo isältä pojalle jos laatikossa ei ole muovirattaat. Lisäksi tarvitset pyöräkiilat ja varmistuspukit ja pitkän varren mutteriavaimeen ja ilmaa niihin renkaisiin jotka alle asennat.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6224
Liittynyt7.7.2007

Jos kerran tuolle linjalle lähtee, niin samassa pitäisi olla tunkki, mutterinvääntäjä ja renkaantäyttökompressori. Joskus taisi olla pakokaasulla täytettäviä ilmatyynyjä, joilla voi tunkata auton..?

Avenger
Seuraa 
Viestejä655
Liittynyt3.8.2012
ovolo
Jos kerran tuolle linjalle lähtee, niin samassa pitäisi olla tunkki, mutterinvääntäjä ja renkaantäyttökompressori. Joskus taisi olla pakokaasulla täytettäviä ilmatyynyjä, joilla voi tunkata auton..?

No ei nyt sentään jos tienpäällä vaihtaa puhjenneen renkaan, johan tuo on pikkunen etu.

-tuntoaisti on tärkein aistimme-

ovolo
Seuraa 
Viestejä6224
Liittynyt7.7.2007
Maldorado
ovolo
Jos kerran tuolle linjalle lähtee, niin samassa pitäisi olla tunkki, mutterinvääntäjä ja renkaantäyttökompressori. Joskus taisi olla pakokaasulla täytettäviä ilmatyynyjä, joilla voi tunkata auton..?

No ei nyt sentään jos tienpäällä vaihtaa puhjenneen renkaan, johan tuo on pikkunen etu.



Tuohan konsepti olisi helppo toteuttaa. Perusosa olisi mutterinvääntäjä. Tunkissa sopiva mutteri vääntäjälle. Lisäksi vääntäjän moottorin akselilla (ennen vaihteistoa) olisi tuo kompressori, tai mutterinvääntäjän moottorin voisi helposti siirtää kompessoriin. Siis eräänlainen sveitsiläinen linkkuveitsi.

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010

Huomasittehan, että tunkissa on tavanomaista leveämpi jalka joten se ei ole niin kiikkerä kuin veivattavat mallit!

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Hillman
Huomasittehan, että tunkissa on tavanomaista leveämpi jalka joten se ei ole niin kiikkerä kuin veivattavat mallit!

Kuten siitä näkee sen lisuke on vain peltiä eikä jarruta yhtään jos auto liikkuu.

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
tietää
Hillman
Huomasittehan, että tunkissa on tavanomaista leveämpi jalka joten se ei ole niin kiikkerä kuin veivattavat mallit!

Kuten siitä näkee sen lisuke on vain peltiä eikä jarruta yhtään jos auto liikkuu.

Juu, epäilenkin, että auto on pysäytettävä renkaan vaihdon ajaksi..?

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Elämäs on silleen nääs et' ota huumorilla etupääs. On erittäin hienoa että mainos sokaisee järkikullan niin kuin näyttää käyneen, hienoa. Kaikki tuon tunkkimallin kokeneet tietävät että se on kiikkerä mutta jos se kaatuu alle, sen saa taas iskuun vetämällä alta ja ruuvaamalla aikansa sitä alas. Kun siihen on laitettu moottori, se jääkin jumiin sinne alle ja toinen tunkki kehiin, jollainen on hallitunkin mallinen hydraulinen joka on vakaa ja tehokas ja vie hieman enemmän tilaa kuin tuo.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Hallitunkki on ihan hyvä, sellainen missä on tanko jolla voi pumpata. Auto nousee nopeasti ja vaivattomasti. Maksaa alle kakskymppiä. Itse hommasin enkä kadu vielä. Katsotaan kestääkö. Toki, sen alle on hyvä laittaa jotain tasaista, vaikka joku levy, että renkaat pääsee rullaamaan, muuten se työntyy maan sisään silleen jännästi koska se liikkuu eteen- ja taaksepäin noston ja laskun yhteydessä. Mutta ei tuokaan liene iso ongelma. Minulta ainakin löytyy puulevy.

くそっ!

JoukoA
Seuraa 
Viestejä622
Liittynyt15.7.2009

Yleisruuvinvääntäjän paras käyttövoima on paineilma. Sopiva sellainen painaa pari kolme kiloa mutta säästää muualla hintansa ja painonsa verran eka reissulla kun joku ongelma ilmenee. On näpsä laite muissakin ruuveissa. 12 V kompressori on myöskin pieni, halpa laite ja ilmahan on lähes ilmaista. Jos akku menee tyhjäksi niin kone käyntiin vaan.

Jos bensakin on loppu niin hyvällä poljettavalla pumpulla on ihan kiva pumpata ilmaa -- painesäiliönä voi toimia esim. tukevasta koulurepusta tehty tiivis säiliö joka toimiii myös tunkkina.

Kiikkustuoliskeptikko

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
tietää
Elämäs on silleen nääs et' ota huumorilla etupääs. On erittäin hienoa että mainos sokaisee järkikullan niin kuin näyttää käyneen, hienoa. Kaikki tuon tunkkimallin kokeneet tietävät että se on kiikkerä mutta jos se kaatuu alle, sen saa taas iskuun vetämällä alta ja ruuvaamalla aikansa sitä alas. Kun siihen on laitettu moottori, se jääkin jumiin sinne alle ja toinen tunkki kehiin, jollainen on hallitunkin mallinen hydraulinen joka on vakaa ja tehokas ja vie hieman enemmän tilaa kuin tuo.

Jaa, vai niin, kattopas kun minä en tee ostopäätöstä pelkän mainoksen perusteella, en myöskään peru ostopäätöstäni sen perusteella mitä joku kuuhelo keskustelupalstalla on jostain mieltä, en edes vaikka nimimerkki olisi "tietää"...!

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Hae edes Biltemasta. Siellä on sama p:a kympin halvemmalla. Samalla voit ostaa tupakansytkäriin liitettävän kahvinkeittimen niin voit keittää kahveet rengasta vaihtaessa. Myös tupakansytkäriin liitettävä sisätilanlämmitin löytyy samasta paikasta: ei tule kylmä kun katselet tunkin työskentelyä.

JoukoA
Seuraa 
Viestejä622
Liittynyt15.7.2009
JoukoA
Yleisruuvinvääntäjän paras käyttövoima on paineilma. Sopiva sellainen painaa pari kolme kiloa mutta säästää muualla hintansa ja painonsa verran eka reissulla kun joku ongelma ilmenee. On näpsä laite muissakin ruuveissa. 12 V kompressori on myöskin pieni, halpa laite ja ilmahan on lähes ilmaista. Jos akku menee tyhjäksi niin kone käyntiin vaan.

Jos bensakin on loppu niin hyvällä poljettavalla pumpulla on ihan kiva pumpata ilmaa -- painesäiliönä voi toimia esim. tukevasta koulurepusta tehty tiivis säiliö joka toimiii myös tunkkina.




Koulurepun tiivistäminen painesäiliöksi/tunkiksi onnistuu kun sen sisään laitetaan muovipussi. Vahasta sisäkumista otetaan venttiili joka ruuvataan aluslevyjä käyttäen sekä repun että em. pussin reikään - tiivistetään vaikka epoksiliimalla. Käyttöpuolelle R 1/8" kierteellä varustettu pikaliitin -- siitä repppu myös tyhjenee jotta voi lähteä liikkeelle. Jos Biltemassa ei ole niin Motonetistä sitten.

Kiikkustuoliskeptikko

JoukoA
JoukoA
Yleisruuvinvääntäjän paras käyttövoima on paineilma. Sopiva sellainen painaa pari kolme kiloa mutta säästää muualla hintansa ja painonsa verran eka reissulla kun joku ongelma ilmenee. On näpsä laite muissakin ruuveissa. 12 V kompressori on myöskin pieni, halpa laite ja ilmahan on lähes ilmaista. Jos akku menee tyhjäksi niin kone käyntiin vaan.

Jos bensakin on loppu niin hyvällä poljettavalla pumpulla on ihan kiva pumpata ilmaa -- painesäiliönä voi toimia esim. tukevasta koulurepusta tehty tiivis säiliö joka toimiii myös tunkkina.




Koulurepun tiivistäminen painesäiliöksi/tunkiksi onnistuu kun sen sisään laitetaan muovipussi. Vahasta sisäkumista otetaan venttiili joka ruuvataan aluslevyjä käyttäen sekä repun että em. pussin reikään - tiivistetään vaikka epoksiliimalla. Käyttöpuolelle R 1/8" kierteellä varustettu pikaliitin -- siitä repppu myös tyhjenee jotta voi lähteä liikkeelle. Jos Biltemassa ei ole niin Motonetistä sitten.

Tuo ei ollu niksi Pirkasta, lienee Aku-Ankkaa ja sudenpentujen käsikirjasta?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat