Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Mitenkähän kannattaisi säilyttää I-olutta? Haluaisin pitää jonkinlaista varastoa. Älkää kysykö miksi, mutta se voisi koostua suunnilleen muutamasta korillisesta. Voiko ne saada säilymään yli parasta ennen -päiväyksen? Onko eroa onko pullossa vai tölkissä?

くそっ!

Sivut

Kommentit (17)

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1715
Liittynyt10.4.2005

Sekoita joukkoon viinaa niin säilyvyys paranee

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

syytinki
Seuraa 
Viestejä9317
Liittynyt18.8.2008
Mr. Bauglir
Sekoita joukkoon viinaa niin säilyvyys paranee

Hyvä ohje, luulisin.

Ykköskaljasta en tiedä, mutta vanhaa kolmosta on tullut maistettua. Oli vahingossa säilytetty lämpimässä talven yli ja parasta ennen oli reilusti ohi. Pullon join, mutta en olisi enää toista huolinut. Oli todellinen makuelämys.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3265
Liittynyt16.3.2005

Suunnitteletko siis massiivista siirtymistä rapakaljan juomiseen. Tohtiiko kysyä syytä moiseen? Olisit ehkä voinut sisällyttää tämän säilytysongelman tuohon toiseen avaamaasi ykkösolutsäikeeseen.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Sepi
Suunnitteletko siis massiivista siirtymistä rapakaljan juomiseen. Tohtiiko kysyä syytä moiseen? Olisit ehkä voinut sisällyttää tämän säilytysongelman tuohon toiseen avaamaasi ykkösolutsäikeeseen.

En.. anteeksi, tein tämän ketjun ensin mutta sitten tuli mieleen se terveyskysymys ja ajattelin että ei sitä viitsi tähän ketjuun laittaa viestiksi perään kun tämä on täällä kategoriassa ja halusin sen tuonne lääketieteeseen, tosin ihan sama oikeastaan, poistakoot molemmat ketjut vaikka. Minulla vaan on välillä omia psykologisia juttuja, että tekisi esim mieli pitää varastoa joistain asioista. Olut olisi yksi sellainen, jostain syystä. Ei sen tähden että se liittyisi mitenkään kasvavaan ryyppäämistarpeeseen tai mitään sellaista.. olisi vain jotenkin mukava ajatus että kellarissa olisi aina olutta korikaupalla. Minä en sitä osaa selittää ja siksi en alunperin lähtenytkään selittämään. Kai minulla on jotain tarpeita luoda tietynlaista idylliä johon kuuluisi tiettyjä juttuja. Haluaisin myös J. Karjalaisen kuvan isona tauluna seinälle. Ja vanhan Mustangin. Toisessa ketjussa puhuin 30 pullon viikkojuomisesta mutta lähinnä spekulointimielessä, mielenkiinnosta. Tykkään oluesta ja siirtymällä I-olueen voisin juoda entiseen tapaan (siis nestemääränä) mutta vähemmillä haitoilla. Olen nyt kokeillut ja se tuntuu toimivan. Ei se ihan yhtä hyvää ole mutta yllätyin positiivisesti, kuvittelin aina sen olevan jotain aivan kamalaa kuraa! Jonkun mielestä varmasti onkin mutta ei minun mielestäni, en kai ole mikään supermaistaja ehkä joskus voisi uskaltautua kokeilemaan sitä alkoholitontakin.

くそっ!

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Eihän siinä ole yhtikäs mitään selittelyä, että haluaa säilyttää muutaman korin olutta kellarissa. Jokaisella pitäisi olla muutama kori olutta varalta. Laatu on outo valinta, mutta kaikilla on omat makunsa. Voihan vaikka lumimyräkkä yllättää ja sitten ei pääse viikkoon kaupungille.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Marssilainen
Eihän siinä ole yhtikäs mitään selittelyä, että haluaa säilyttää muutaman korin olutta kellarissa. Jokaisella pitäisi olla muutama kori olutta varalta. Laatu on outo valinta, mutta kaikilla on omat makunsa. Voihan vaikka lumimyräkkä yllättää ja sitten ei pääse viikkoon kaupungille.

Noinko huonossa hapessa olet, ettet kykene kaljan hakuun lumimyräkällä...?

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Emmehän me tiedä, minkälaisessa paikassa Ronron asuu. Siellähän voi olla vaikka kanjoni kahden vuoren välissä ja lumimyräkkä tarkoittaa kolmen metrin kinosta aamuksi ja väylä on auki vasta keväällä Sudet ja intiaanit vaanii varomatonta kaljanhakijaa, kunhan ehtivät ennen jättiläisiä. Jokainen retki on seikkailu. Nytkin oli melkein mennä loskaa tennariin apteekkireissulla.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Niihän se entinenki äijä lähti tyräjyrällä potkimaan, kun kuuli, että naapurissa oli kilju valmista.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Niinno on tuonne lähikauppaan ainakin 50 metriä kävelymatkaa, se on siinä ja siinä viittiikö sinne esim lumisateessa lähteä talsimaan, jollei ole hengenhätä. Sitä paitsi matkalla on tosiaan monia vaaroja, ainakin yksi risteys, kadun yli pitää mennä. Siinä voi jäädä auton alle.

くそっ!

kfa
Seuraa 
Viestejä2517
Liittynyt13.3.2008
emp
I-olut kannattaa säilyttää lähikaupassa, josta sitä voi hakea vaikka viikon tarpeeseen kerrallaan.

Samaa suosittelen. Itse olen todennut hyväksi pitkäaikaissäilytyspaikaksi LIDL - nimisen lähikaupan ja säilytettäväksi tuotteeksi Finkbräu - merkkisen vihreissä tölkeissä säilytettävän ykkösoluen.

Olen eredyksessä joskus maistanut pari kuukautta yliaikaiseksi mennyttä kolmosolutta enkä halua uusia kokemusta. Tuotetta oli säilytetty alumiinitölkissä kylmäkellarissa, joten sitä eivät olleet pilanneet lämpötila eikä valo. Jos olisi pakko miettiä oluelle pitkäaikaista säilytystä niin hiilihapot pois tuotteesta ja jäädytys. Käyttöä varten sulatus ja hiilihapotus uudelleen.

[lisäys]

Mainittu LIDL - tuote on hinta-laatusuhteeltaan mielestäni varsin kohtuullinen verrattuna esimerkiksi Olvin vastaavaan.

Kim Fallström kfa+news@iki.fi

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30866
Liittynyt16.3.2005
Marssilainen
Emmehän me tiedä, minkälaisessa paikassa Ronron asuu. Siellähän voi olla vaikka kanjoni kahden vuoren välissä ja lumimyräkkä tarkoittaa kolmen metrin kinosta aamuksi ja väylä on auki vasta keväällä Sudet ja intiaanit vaanii varomatonta kaljanhakijaa, kunhan ehtivät ennen jättiläisiä. Jokainen retki on seikkailu. Nytkin oli melkein mennä loskaa tennariin apteekkireissulla.

Voi olla. Mutta noissa oloissa sitä vain pitää hyväksyä elämäänsä tiettyjä rajoitteita esikaupunkielämään verrattuna. Esimerkiksi sen, että herkästi pilaantuvia elintarvikkeita ei ole aina saatavilla.

Jos joku hulluus sanoo, että varasto on oltava, niin sitten se kai on, mutta luulen kyllä, että jos joku katastrofi pitää kaljakaupat kiinni sen aikaa kun kalja säilyy, ykkösoluen puute ei ole mitenkään keskeisten ongelmien listalla. Jos alkoholi on se riippuvuuden syy, niin sokeria ja kuivahiivaa voi varastoida vuosikausiksi. Kaipa kiljunkin voi vesittää ykkösvahvuuteen, jos haluaa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat