Seuraa 
Viestejä1521

Kirjoitin sairastarinan jos joku kiinnostunut haluaa lukea: http://sohvaperuna.net/index.php?sivu=17. Lienee turha kopsata tänne, kun on aika pitkä ja päivitän juttua omalla paikallaan jos huomaan lisätarvetta tähän.

Ketjuun voi laittaa muitakin vastaavia. Tarinat voivat sisältää henkilökohtaisuuksia, joten tiettyä huomaavaisuutta arvosteluun ja mieluiten kirjoittajan oletetun kestokyvyn mukaan.

Itse en oikeastaan kaipaile palautetta, eli en lähtenyt sitä kirjoituksellani hakemaan, mutta jos on kysymyksiä tai yleisiä ajatuksia, niin vastailen ja osallistun kyllä siinä kun mahdollisuuksia.

Oma tarinani on pieni osa siitä ongelmakentästä, jota kannan mukanani. Jatkoa seuraa, mutten tiedä missä vaiheessa saan valmista. Päätarinani on melko lailla kypsymätön, mutta sitäkin tärkeämpi itseäni ajatellen saada selväksi.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Kommentit (19)

Vierailija
eskimo
Kirjoitin sairastarinan jos joku kiinnostunut haluaa lukea: http://sohvaperuna.net/index.php?sivu=17. Lienee turha kopsata tänne, kun on aika pitkä ja päivitän juttua omalla paikallaan jos huomaan lisätarvetta tähän.

Ketjuun voi laittaa muitakin vastaavia. Tarinat voivat sisältää henkilökohtaisuuksia, joten tiettyä huomaavaisuutta arvosteluun ja mieluiten kirjoittajan oletetun kestokyvyn mukaan.

Itse en oikeastaan kaipaile palautetta, eli en lähtenyt sitä kirjoituksellani hakemaan, mutta jos on kysymyksiä tai yleisiä ajatuksia, niin vastailen ja osallistun kyllä siinä kun mahdollisuuksia.

Oma tarinani on pieni osa siitä ongelmakentästä, jota kannan mukanani. Jatkoa seuraa, mutten tiedä missä vaiheessa saan valmista. Päätarinani on melko lailla kypsymätön, mutta sitäkin tärkeämpi itseäni ajatellen saada selväksi.

Aika rankka tarina. Silmiin pistää kuitenki aktiivisuus hakea ja löytää.
Oman olotilan analysointi ja tarkkailu.
Omat työkalut työstää ja mennä eteenpäin näyttää olevan ainakin minun mielestä kasassa.

Sulla näkyy olevan virtaa ja kykyä tehdä asioita enempi kun monella "normihanulla".

Rohkea kirjotus myös omalla nimellä.
Mä oon toisinaan miettiny että missä vaiheessa se kynnys ylittyy, että laittaa oman itsensä liki kokonaan likoon netissä omana itsenään ja nimellään. Nimettömyys kun on kuitenkin suojamuuri. Se suojaa ihmisiä yhdistelemästä asioita jotka ei välttämättä aina ja kaikissa tilanteissa toimi omaksi eduksi.

Tuleeko sitä vaan joskus siihen pisteeseen että sillä ei tunnu olevan mitään väliä?
Vai onko se viesti että ota mut sellasena kuin olen?
Vastaus on varmaan yksilöllinen.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521

Kirjoittamiseen ei liittynyt kynnyksellisyyttä. Kokemukseni on pitkälle läpi käyty ja melko kevyttä oli tuoda se esiin, vaikka lukija voi ajatella kirjoituksesta toista. Ainoa motiivini alkuun oli vain kirjoittaa. Tykkään availla asioita ja tehdä selostuksia. Eräänlainen inventaari elämästä vähän kiinnosti. Kun sain kirjoituksen valmiiksi, lisäilin siihen vähän sanomaa eli messagea. Sitä voi arvioida vapaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
eskimo
Seuraa 
Viestejä1521

En osaa kokonaisuudessaan sijoittaa ulostuloa.

Voi olla jotain negatiivisuutta myös. Voiko tätä silti jotenkin hyödyntää? Olen sanojeni takana.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
eskimo
En osaa kokonaisuudessaan sijoittaa ulostuloa.

Voi olla jotain negatiivisuutta myös. Voiko tätä silti jotenkin hyödyntää? Olen sanojeni takana.

Soita Anne Flinkkilälle ja kysy jos pääsisit telkkariin.

(Tämä ei ollut sarkasmia. Paitsi ehkä vähän.)

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521

Kirjoitin siten kuin ajattelin. Mitään säästelemättä.

Jos aikoo hakea laajempaa kuulijakuntaa, tulisi asia käsitellä varmuudella selväksi.
Vaikka asianomainen pyrkisi kohti totuutta tsp, niin se ei tarkoita ihan kaikkea.

Muuten olen samaa mieltä, jos annettavaa on.
Jokainen kontribuioi yhteisöä jotenkin jos vain on jotain tarjottavaa.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521

On tarpeellista jollain aikataululla selvittää tarinani oikeellisuus. Jos metsässä, niin mistä kyse. Ehkä tehtäväni jää viimein itselleni, vaikka olisihan kiva saada jotain taustatukea. Kaikkea ei osaa hahmottaa kun ei ole sivullisen vahvuuksia.

Jos tuossa toistuu jokin sellainen, josta olisi hyvä tietää laajemmin, niin voin minä olla sen eräs "kohtalotoveri" ja jakaa asiaan liittyvää positiivisesti. Muussa tapauksessa asia jääköön ihan marginaalihuomiolle.

Itselleni avaus voi olla jo nykymuodossa jokin startti parempaan (tai huonompaan) tai vailla kunnon arvoa.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
CE-hyväksytty
Omaa tarinaani ja kokemustani en jaksa alkaa kirjoitelman muotoon vääntämään. Saati että haluaisin jonkun sen lukevan.

Ei voi suositella eikä ainakaan yleisesti.
Jotain ideaa täytyy olla. Vähintään intuition tasolla.

Avoimuudessa on ehdottoman tärkeää olla realismia pelissä.
Muussa tapauksessa tekee enemmän haittaa kuin hyötyä.
Vaikka asia voi näyttää arveluttavalta, niin kohdallani realismia ei välttämättä ole ylitetty.
Luulen, mutta en tiedä ihan varmasti.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
CE-hyväksytty
Omaa tarinaani ja kokemustani en jaksa alkaa kirjoitelman muotoon vääntämään. Saati että haluaisin jonkun sen lukevan.

Mutta jos selkeä ja perusteltu todennäköinen tarve, etkä uskaltaisi, olisi se pelkoa.
Jos jäisi tekemättä pelon takia, niin voitto olisi "terroristien".

Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
eskimo
CE-hyväksytty

Mutta jos selkeä ja perusteltu todennäköinen tarve, etkä uskaltaisi, olisi se pelkoa.
Jos jäisi tekemättä pelon takia, niin voitto olisi "terroristien".

Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

Ymmärrän toki. Kirjoittaisin jos olisi tarve.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
CE-hyväksytty
Ymmärrän toki. Kirjoittaisin jos olisi tarve.

Sä oot rohkee.
Minäkin olen.

Täysin varmaa ei voi sanoa oikein mistään, mutta riittää kun tekee parhaansa.
Lisään, ettei todellisuuden suhteen voi olla koskaan(?) kovin varma. (Melko itsestäänselvä)

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521

OK.

Kakkoskirjoitus taisi mennä överiksi. Ei taida olla se juttu siinäkään.

Jäljitin syitä kirjoitukselleni. Panin merkille, että pyrin jäljittämään itseäni kovin ja epäilen jotain katastrofijuttuja. Ensimmäinen tarina osoittautui oikeaksi tosin, mutta sen epäilyksen alla olemisen tarve. Se pisti silmää. Mikä ratkeaa sitä kautta, että epäilee itsestään jotain järkyttävää?

Lihava voi olla lihava vaikka sen vuoksi, että häntä on kiusattu, jolloin lihavuus antaa selityksen kiusaamiselle. Ihminen voi olla painokkaan päättäväisesti varas, jos häntä on syytetty joskus mitättömyydestä varkaaksi, jolloin jännite laukeaa. Jne...

Jotain samanlaista minulla on. Osaako joku nopeasti hahmottaa mitä? Mitä vakavat epäilykset itsestäni ratkaisevat?

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Kun lukee sieltä ekasta sairauskertomuksestasi että:

Olen käsittänyt sen niin, että sairauteni juuret voivat olla peräisin tietyltä osin jo lapsuudesta. Aika usein sairastelin kuumetta ja koulupäivien jälkeiset päänsäryt olivat tavallisia. Sitäkin merkittävämpiä ovat olleet yölliset pelkotilani. Saatoin olla hiestä märkä ja suojautua peiton alle tehtyyn pikku majaan peläten tulipaloa ja katon romahtamista. Minua myös peloteltiin paljon. Joutuisin todennäköisesti kidutusleirille jonnekin venäjälle. Tämä vuoksi jouduin tarkistelemaan melko paljon tilannetta noutajieni takia. Noutajat olisivat poliiseja.

...tulee mieleen että ehkä sinulle on jäänyt jokin syvä pelko siitä että olet "paha" tai jopa tarve ajatella itsesi pahana? Meinaan kuitenkin psyykkisissä jutuissa narsismi on nykyajan pelotelluin peikko, jotain mitä harva haluaa sanoa ääneen. Narsistiksi julistautuminen on vähän sama kuin uskovaisissa piireissä menisi ja muiden edessä tunnustaisi itsensä suureksi syntiseksi, vaikkapa Saatanan kätyriksi (jos mennään vuosisatojen taakse), tai jotain tämmöistä.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521

Tänks, Rousseau.

Ehkä voin heittää suuren lastin harteiltani. Onhan tätä jo jonkin matkaa kannettukin.

Toivon, että kun tarinan eteen on nähty vaivaa, niin sitä voidaan hyödyntää. Itselleni tämä taitaa olla korvaamaton paukku. Ehkä siitä voi saada jotain muutkin.

Tietoa vaikka itsestä ja joku asiasta kiinnostunut ja perehtymään haluava isosta joukosta. Netissä on ratkaisuvoimaa. En tosin kannata vaivaamista suotta, vaan tarvetta tulee olla ja mieluusti myös yleistä jos vaan todennäköistä. Yksittäistapaukset ovat siitä kivoja, että niitä voi soveltaa melko laajasti. Siis vähintään tulosten osia.

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521

Ikuisuuteen tuomittu

Olen varma.
Siis olen.

Olen epävarma.
Siis etsin.

Olen vaikeana.
Siis hapuilen.

Pelkään kuollakseni.
Siis juoksen.

Ahdistaa kovasti.
Siis viiltelen.

Uhkaan ei ole ratkaisua.
Siis poistan.

Jään olemaan.
Siis putoudun syliin.

Tiede antaa tietoa ja jäsentää maailmaa. Samaa voi tehdä myös kaunokirjoituksen avulla. Lisäsin esille vanhan blogin, josta voi saada jotain käsitystä mitä tarkoitan. Blogi on lähinnä aforismejä ja runoja. Laitoin sinne myös uusimmat.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat