Biefeldin ja Brownin ilmiö

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

http://guns.connect.fi/innoplaza/energy ... nokki.html

Tässä linkissä on mielenkiintoinen juttu. On varmaan ennenkin ollu täällä.

Kommentit (11)

Vierailija

Aika omituinen.
Tuskin se huijauskaan voi olla jos on kerta saanut patentin? Enpä ainakaan vielä esitä mitään arvauksia toimintaperiaattesta.

Vierailija

Jaa-a... siellä se NASA:n Deep Space One luotain lenteli jo vuonna 1998 tuohon ilmiöön perustuvalla ionimoottorilla.

Lifterit on maailmalla hyvin tunnettuja vehkeitä ja kaikki huuhaamaakaritkin niitä huvikseen rakentelevat. Ongelma on edelleenkin siinä, että millään konstruktiolla ei saada rakennettua sellaista vehjettä, joka jaksaisi nostaa oman virtalähteensä irti maasta. Efekti on todella heikko ja ilmakehässä sähkö lyö valokaaren läpi jos tehoa yrittää nostaa jännitettä kasvattamalla.

Laitteessa ei todellakaan ole mitään ihmeellistä tai selittämätöntä. Varautuneen molekyylit vain lentävät elektrodilta toiselle ja tämä massavirta aiheuttaa reaktiomoottorin, joka lentää samalla tavalla kuin helikopteri: työntämällä ilmaa alaspäin.

Vierailija
Veikko
Laitteessa ei todellakaan ole mitään ihmeellistä tai selittämätöntä. Varautuneen molekyylit vain lentävät elektrodilta toiselle ja tämä massavirta aiheuttaa reaktiomoottorin, joka lentää samalla tavalla kuin helikopteri: työntämällä ilmaa alaspäin.
Mitenkäs se tyhjiössä sitten toimii? Sori jos on tyhmä kysymys, mutta tuota minä alunperinkin jäin tuossa ihmettelemään.

Vierailija

Eihän se juuri toimikkaan. NASA:n luotainkin pukkaa kaasua ionimoottoriinsa kiihdytettäväksi ja kaasu varauksenkuljettajana aiheuttaa sekä reaktioperiaatteen, että sähköisen poistovoiman jota artikkelissakin ehdotettiin.

Magneettikentässäkin pystytään liikkumaan liikkuvan varauksen aikaansaaman sähkömotorisen voiman avulla. Epäilen artikkelissa mainitun painon menetyksen johtuneen osaltaan tästä, mutta myös "lähes täydelliseen tyhjiöön" jääneistä kaasuhiukkasista.

" Elektrogravitaatio tietenkin selittäisi Brownin myöhemmät havainnot efektin toiminnasta tyhjössä, mutta ajatusta ei pystytty osoittamaan paikkansapitäväksi. "

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10619
Liittynyt16.3.2005

Ehdottomasti nanoputkilla voi tehdä vaikkapa nanokokoisen ydinvoimalaitoksen ja nanokokoisen verkkopistorasian jne, joista saa nanokokoista sähköä, jolla nanokokoinen lentohärveli sitten tekee nanometrin lentomatkoja.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vierailija
ilaiho
Olisiko nanoteknologiaa apunakäyttäen mahdollista rakentaa riittävän kevyt suurjännitelähde lifteriin?

Vaikka tehtäisiinkin, mitä siitä olisi hyötyä? Hyötykuorma on silti niin pieni, ettei sillä tee mitään. Vaikka noita moottoreita kasaisi satoja rinnakkain, niin niiden tuottava nostovoima kuluisi kaikki sitä pakettia kasassa pitävän rakenteen kannattelemiseen.

ilmaisin
Seuraa 
Viestejä1285
Liittynyt2.7.2005
Veikko
Vaikka tehtäisiinkin, mitä siitä olisi hyötyä? Hyötykuorma on silti niin pieni, ettei sillä tee mitään. Vaikka noita moottoreita kasaisi satoja rinnakkain, niin niiden tuottava nostovoima kuluisi kaikki sitä pakettia kasassa pitävän rakenteen kannattelemiseen.

Ulkoisen virtalähteen 90 grammaa painava lifter "Coliseum" pystyy nostamaan 40 grammaa hyötykuormaa. Lisäksi nanomateriaalit käsittääkseni olisivat paljon parempia lifter-materiaaleja kuin kuparilanka, alumiinifolio ja askarteluoljet.

Vierailija

40 grammaa ei oikein vakuuta. Vaikka lifterin paino olisi nolla ja nostokyky 130 grammaa, tarvittaisiin niitä siltikin kymmeniä, että saataisiin nostettua edes härvelin oma virtalähde, jonka paino kasvaa myös sitä mukaan kun liftereitä tulee lisää saman virtalähteen perään. Sitten mukaan otetaan akusto tai polttokennosto ja vaadittava polttoaine.

Yksinkertaisesti mahdoton tehtävä.

Uusimmat

Suosituimmat