Seuraa 
Viestejä28
Liittynyt9.5.2013

Vaikka vetyä voi nykysin varastoida turvallisesti ja tehokkaasti huoneenlämpötilassa ja normaali-ilmanpaineessa – muurahaishappona, kertoo Physorg.com.
Yhdysvaltalais- ja japanilaistutkijat yhdistivät voimansa ja keksivät katalyytin, jolla vetyä voidaan varastoida helposti ja turvallisesti sellaisessa muodossa, että se saadaan tarvittaessa taas puhtaaksi vetykaasuksi polttoainekäyttöön.
-
Joten minulla tuli sellainen omaperäinen ajatus: mitä jos vetyä voisi vielä muuttaa jonkinlaiseksi jauheeksi säilömistä varten ja tietynlaiset moottorit käyttävät vety jauhetta polttoaineena?
-
Ymmärsittekö tuon? Olisikohan siinä mitään järkee?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Aloittaja on selvää ainesta stallarivihreisiin. Kun odotetaan vain ihmettä niin sillä välin voidaan ydinvoima ja vesivoima kieltää ja ajaa alas. Oletko kuullut hiilivedyistä? Kemian alkeiden kertaus hopi hopi.

Vierailija
savvantaur
Vaikka vetyä voi nykysin varastoida turvallisesti ja tehokkaasti huoneenlämpötilassa ja normaali-ilmanpaineessa – muurahaishappona, kertoo Physorg.com.
Yhdysvaltalais- ja japanilaistutkijat yhdistivät voimansa ja keksivät katalyytin, jolla vetyä voidaan varastoida helposti ja turvallisesti sellaisessa muodossa, että se saadaan tarvittaessa taas puhtaaksi vetykaasuksi polttoainekäyttöön.
-
Joten minulla tuli sellainen omaperäinen ajatus: mitä jos vetyä voisi vielä muuttaa jonkinlaiseksi jauheeksi säilömistä varten ja tietynlaiset moottorit käyttävät vety jauhetta polttoaineena?
-
Ymmärsittekö tuon? Olisikohan siinä mitään järkee?



Tuo on täysin mahdollista. Yksi helppo tapa on. Vaatii tosin jauheen säilyttämistä pakkasessa. Ja vedyn vapautumista voi helposti säädellä sähkövirran avulla.

tassuttaja
Seuraa 
Viestejä160
Liittynyt14.1.2011

Minullakin on kotona teollisesti valmistettua puhdasta, paljon vetyä sisältävää kaasua teollisesti valmistetussa muovisessa paineastiassa. Puhtautta tuossa polttoaineessa on niin paljon, että sillä saan sisäfileet paistettua makoisiksi ilman minkäänlaisia sivumakuja. Vetypitoisen polttoaineen säilyvyyttä rajoittaa ainoastaan paineastia johon se on säilötty: astia pitää tarkistaa noin kymmenen vuoden välein.

Palava jauhe joka sisältää vetyä sopii suoraan dieselmoottorin polttoaineeksi kun vain ratkaiset polttoaineen syötön sylinteriin puristustahdin loppuvaiheessa. Polttoaineen sisältämän vedyn määrälläkään ei ole merkitystä se voi olla vaikka jauheeksi murskattua puuhaketta.

Vedyn sijasta jauhaisin kotitalousjätteet jauhoksi joka kävisi suoraan auton polttoainesäiliöön ja ajaisin ilmaisia kilometrejä.

Rautakaupasta saat vetypitoista massaa valettuna paperisäkkeihin josta voi aloittaa jauheen tekemisen.

Kun ratkaiset miten syötetään milligrammoista sataan grammaan jotain jauhetta vaikka sata kertaa minuutissa korkeapaineiseen palotilaan ja saat tuon toiminnan jatkumaan vaikka 8760 tuntia vuodessa vuosikausien ajan niin olet huippuyksilö!

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
tassuttaja

Kun ratkaiset miten syötetään milligrammoista sataan grammaan jotain jauhetta vaikka sata kertaa minuutissa korkeapaineiseen palotilaan ja saat tuon toiminnan jatkumaan vaikka 8760 tuntia vuodessa vuosikausien ajan niin olet huippuyksilö!



Aika hidaskäyntinen kone sulla. Tuollaisessa ruutimoottori-idea voisi toimiakin.

JoukoA
Seuraa 
Viestejä622
Liittynyt15.7.2009

Tosihankalia aineita nuo jauheet.

Esim. filleriä (kivituhkaa) tuli joskus siirreltyä. Ruuvikuljetin ja kauhaelevaattori osoittautuivat kivoiksi kunhan saivat pyöriä jatkuvasti -- viikolopun jälkeen kivettyivät ikijumiin. Putkessa paineilmasaatteella jotenkin.

Avoin hihnakuljetin toimii. Mutta jos kama olisi tulenarkaa

Kiikkustuoliskeptikko

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28941
Liittynyt16.3.2005
apoc
Oksidimuodossa vety säilyy kiinteänä erittäin hyvin, kunhan on pakkasen puolella.



Mutta divetymonoksidihan on nykyään täysin pannassa kaikissa sivistysmaissa mittavien ympäristö- ja terveyshaittojensa takia. Kiinteä divetymonoksidi on matalissa lämpötiloissa usein hiutalemaisessa herkästi pölyävässä muodossa. Pölyn hengittäminen on äärimmäisen vaarallista, jokaisen keuhkosyöpäpotilaan keuhkoista löydetään ruumiinavauksessa suuria divetymonoksidipitoisuuksia kaikista kudoksen osista. Lisäksi divetymonoksidi on erittäin huono polttoaine. Tiettävästi sitä on historiassa käytetty jopa palontorjunta-aineena ennen kuin sen vaarallisuus täysin ymmärrettiin.

tassuttaja
Seuraa 
Viestejä160
Liittynyt14.1.2011
Lisäksi divetymonoksidi on erittäin huono polttoaine.



Tuostahan on helppo yksinkertaisella prosessilla vapauttaa vety esimerkiksi polttokennokäyttöön tai erilaisten liikennevälineiden polttokennoihin tai suoraan autojen moottorien polttoaineeksi.

Vedyn käyttö liikennevälineissä loppui nopeasti kun lentävä kulkuneuvo Zeppeliini Hindenburg tuhoutui nopeasti palavan vedyn puhtaisiin liekkeihin.

Onhan noita jopa kaupallisiakin laitoksia jotka käyttävät divetymonoksidia energian tuottamiseen ja verottajakin on huomannut mahdollisuuden verottaa puhdasta divetymonoksidia käyttäviä tuotantolaitoksia vähäisillä saastepäästöillä saavutettavista tuotoista.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9242
Liittynyt18.8.2008
Denzil Dexter
tassuttaja

Kun ratkaiset miten syötetään milligrammoista sataan grammaan jotain jauhetta vaikka sata kertaa minuutissa korkeapaineiseen palotilaan ja saat tuon toiminnan jatkumaan vaikka 8760 tuntia vuodessa vuosikausien ajan niin olet huippuyksilö!



Aika hidaskäyntinen kone sulla. Tuollaisessa ruutimoottori-idea voisi toimiakin.

Muistaakseni toimii.

Taisi olla 70-luvulla kun ruotsalaiset saivat moottorin käymään puupölyllä. Liekö jokin salaiiitto iskenyt kun ei ole kuulunut mitään tuolloisen pikku-uutisen jälkeen.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä12970
Liittynyt16.3.2005

Tässäpä olisi verottajalle oiva tulonlähde: Jos voimalaitoksessa virtaa hapen ja typen lisäksi divetymonoksidia, niin siitä pitää maksaa vero. Tietysti argonin talteenotto on näissä olosuhteissa ehdottomasti verotettava.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9242
Liittynyt18.8.2008
o_turunen
Tässäpä olisi verottajalle oiva tulonlähde: Jos voimalaitoksessa virtaa hapen ja typen lisäksi divetymonoksidia, niin siitä pitää maksaa vero. Tietysti argonin talteenotto on näissä olosuhteissa ehdottomasti verotettava.

Pitikö tuo ajatus panna näkyviin.

Samaa tuotettahan sitä on uloshengityksessäkin ja ja taitaa mennä sisäänvedossakin. Toivottavasti Urpilainen ei lue tätä palstaa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat