Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Voidaanko sanoa että nykymaailma on epäorientoitunut? Globalisoitumisen sijasta päätä onkin nostanut nationalismi ja ihmiset eivät ole omia itsejään. Epävankka talous ja päättäjien kykenemättömyys heijastuu monissa ihmisissä ja tämä on kärjistynyt siihen pisteeseen, ettei monet osaa nähdä valoa tulevaisuudessa ja nykyhetkessä juuri lainkaan. Päättäjät on jäänyt nukkumaan liian kauaksi aikaa, mikä aiheuttaa sen että luotto johtajia kohtaan vähenee. Tulee sellainen fiilis että varsinainen peliaika on loppunut ja paahdetaan yliminuutteja, mutta maaleja ei tehdä.

Nähtäväksi jää, että mikä saa kärjistymisen loppumaan.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Kommentit (2)

Kalervonpoika
Seuraa 
Viestejä179
Liittynyt28.6.2013

Hyvä kysymys, jota olen itsekin miettinyt. Jos muodostaisi maailmankuvan pelkästään nettiuutisten ja niiden kommentoinnin perusteella, voisi tosiaan sanoa, että mielipideilmasto on menossa aika hulluun suuntaan. Rasismi, karkeus, epäkunnioitus ja suoranainen typeryys ovat nostamassa päätään. Mutta itse olen varsin epäileväinen, että näin olisi oikeasti asian laita. Kyse on siis jonkinlaisesta netin luomasta perspektiiviharhasta. Ihmisethän ovat paremmin koulutettuja, paremmin toimeentulevia ja kokeneempia kuin koskaan aikaisemmin historiassa. Miksi siis tietämättömyydestä nouseva pelkuruus olisi lisääntymässä? Valitsen siis denialismin .

Die Welt ist meine Vorstellung - Arthur Schopenhauer

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
Kalervonpoika
Hyvä kysymys, jota olen itsekin miettinyt. Jos muodostaisi maailmankuvan pelkästään nettiuutisten ja niiden kommentoinnin perusteella, voisi tosiaan sanoa, että mielipideilmasto on menossa aika hulluun suuntaan. Rasismi, karkeus, epäkunnioitus ja suoranainen typeryys ovat nostamassa päätään. Mutta itse olen varsin epäileväinen, että näin olisi oikeasti asian laita. Kyse on siis jonkinlaisesta netin luomasta perspektiiviharhasta. Ihmisethän ovat paremmin koulutettuja, paremmin toimeentulevia ja kokeneempia kuin koskaan aikaisemmin historiassa. Miksi siis tietämättömyydestä nouseva pelkuruus olisi lisääntymässä? Valitsen siis denialismin .

Joo, voi olla että tämä tilanne poikuaa netin ja median luomasta luulosta. Voisiko jopa olla että esim. taifuuni-uutinen alkaa olemaan niin arkipäiväistä tyyliin "no joo, taas yksi katastrofi lisää muitten joukossa".
En tiedä miksi, mutta hetkellisesti tuntuu että "suuntavaistoni" saattaa tarvita kalibroimista.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat