oletteko kokenut jännää luonnoilmiötä?

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kuin ajaa tarpeeksi kovaan mangneettikenttään autolla jossa on bensiinimoottori niin moottori tukehtuu ja auto pysähtyy. Sitten kuin ajaa taas diesel autolla samaan mangneettikentään niin dieselmoottorilla pystyy ajamaan läpi koko kentästä. Eli kone toimii ihan normaalisti.

Sellainen luonnonilmiökin on joka aiheuttaa niin kovan mangeettikentän että autot saatavat pysähtyä siihen.

Onko kenelläkää omia kokemuksia asiasta???

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija
tiäremiäs
Kuin ajaa tarpeeksi kovaan mangneettikenttään autolla jossa on bensiinimoottori niin moottori tukehtuu ja auto pysähtyy. Sitten kuin ajaa taas diesel autolla samaan mangneettikentään niin dieselmoottorilla pystyy ajamaan läpi koko kentästä. Eli kone toimii ihan normaalisti.

Sellainen luonnonilmiökin on joka aiheuttaa niin kovan mangeettikentän että autot saatavat pysähtyä siihen.

Onko kenelläkää omia kokemuksia asiasta???

Kyllä dieselmoottori pysähtyy samalla tavalla kuin bensamoottorikin jos kenttä on niin vahva. Ei ne polttoaineet mun tietääkseni magneettisilta ominaisuuksiltaan eroa.

(ei niitä kokemuksia mulla kyllä ole, sori)

Vierailija

Joskus pari vuotta sitten oli hirveä pakkanen ja kaikki kaupungin valot tekivät sellaiset valopatsaat ylös.

En ole koskaan nähnyt sellaista, oli vähän sellainen olo, että ollaanko me jossakin star wars.issa

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Kerran kun ylitin äänennopeuden vieressä nukkuva lampiameba heräsi ja väitti että sen ananaksella oli ylivirtaa. En uskonut, mutta kun luomutiira sanoi samaa, oli pakko myöntää: tantarella voi sikistä yksineuvoisesti. Juma. En olisi uskonut. Ihmejuttu!

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija
Vaari
Kerran kun ylitin äänennopeuden vieressä nukkuva lampiameba heräsi ja väitti että sen ananaksella oli ylivirtaa. En uskonut, mutta kun luomutiira sanoi samaa, oli pakko myöntää: tantarella voi sikistä yksineuvoisesti. Juma. En olisi uskonut. Ihmejuttu!

Häh? Anteeksi mutta nyt en tajunnut

Vierailija
Lettu Haimakainen
Joskus pari vuotta sitten oli hirveä pakkanen ja kaikki kaupungin valot tekivät sellaiset valopatsaat ylös.

En ole koskaan nähnyt sellaista, oli vähän sellainen olo, että ollaanko me jossakin star wars.issa

Ai niin. Kerran on tullut aika jänniä halo-ilmiöitä nähtyä pitkällä automatkalla. En muista olivatko auringon vai kuun ympärillä.
Vaari
Kertakaikkisesti !!

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
elba
Häh? Anteeksi mutta nyt en tajunnut

Mitä sanoin. Jännäluonnonilmiö. Älä vaivaa itseäsi sillä .-)

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija
borri317
diesel moottori pystyy toimimaa kokonaa ilma sähköä pensa moottori ei.
No niinpä tietysti! Ensin ajattelin että kyse täytyy olla jostain sähköviasta, mutta kun en noita moottoreita tunne.
Mistäköhän tuo johtuu? Sama periaate niissä luulisi kuitenkin olevan?

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

No, voisikohan asia JOTENKIN liittyä siihen että dieselmoottori, toisin kuin bensiinimoottori, hoitaa polttoaineen sytytyksen sylintereissä ilman sähköjärjestelmää, kun taas bensiinimoottorissa asia hoidetaan sytytystulpalla joka kipinällä sytyttää seoksen joka iskulla?

Dieselmoottorin polttoaine-ilma-seos syttyy, kun paineen kasvaessa puristustahdilla lämpötila nousee riittävän suureksi.

Dieselmoottori ei siis käydessään tarvitse sähköistä sytytysjärjestelmää. Sen sijaan uusimmat tietokoneohjatut suoraruiskutusdieselit aivan varmasti hyytyisivät samaan syssyyn bensakoneiden kanssa.

Edit: Olin näköjään muutaman minuutin myöhässä.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija

Viime loppukesästä luulin aamusella lentokoneen lentäneen matalalla yli. Herättyäni teksti-tv:tä selaamaan selvisi, että se olikin trombi, joka oli kaatanut 150 metrin päässä golffareiden kisateltan.

Vierailija

Olen kuullut usein sellaisen pörähtävän äänen sisällä, että ulkona ollessani. Olen usein juossut ikkunaan katsomaan mistä se ääni tulee, mutta en ole ehtinyt huomatakseni äänen lähdettä.

Ääni kuuluu aina selän takaa, Onkohan se jokin heijaste ääni, koska olen ollut komerossakin ja se ääni on saattanut pörähtää?

Auttakaa minua, en saa nukuttua, kuka minua vainoo? Olen yrittänyt juosta sitä karkuun, mutta se on levittänyt aina jotain outoa hajua, joka saa nauramaan ja häkeltymään jos se ilmestyy muiden ihmisten seurassa

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14020
Liittynyt23.6.2005

Pallosalama tuli nähtyä jotain 8 vuotta sitten. Aika hurja laaki oli.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Kerran kävi kapakasta tullessa semmonen välikohtaus, että liikennemerkin vieressä oli polkupyörän kokonen rusakko juttelemassa saunalahden liittymästä ja sitten taas vähän ajan päästä se ei ollut enää siinä. Sen jälkeen olin juomatta about 4 viikkoa.

Vierailija

Tässä n. 3-4 vuotta takaperin oli yhtenä kesäyönä aivan jumalattoman voimakas ukkosmyräkkä. En tiennyt sillä hetkellä edes miten sellainen oli mahdollista. Salamat nimittäin välkkyivät joka sekunti, välillä useamman kerran sekunnissa. Tätä valoshowta kesti reilut puoli tuntia.

Vierailija
Esa aka Lihis
Kerran kävi kapakasta tullessa semmonen välikohtaus, että liikennemerkin vieressä oli polkupyörän kokonen rusakko juttelemassa saunalahden liittymästä ja sitten taas vähän ajan päästä se ei ollut enää siinä. Sen jälkeen olin juomatta about 4 viikkoa.

Itse olen kokenut vastaavanlaisia ilmiöitä tuolla naapurissa. Siellä nimittäin asuu helkutin pahansuopa akka, ihan rusakon näköinen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat