Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Olen huomannut miten olen nykyisin pienessä vihanpidossa tiettyjä asoita kohtaan koska nämä asiat ei tuota minulle enää tyydytystä. Tämä tiede foorumikin alkaa usein nyppimään. Olen kyllä ryhtynyt toimenpiteisiin asian korjaamiseksi. Liityin muutamalle uudelle minua kiinnostavalle foorumille, olen käynyt ulkona kävelyretkellä ja hoidan muutkin asiani huolella.

Mutta,,, analysoidessani itseäni että mikä psykologisesti mättää, niin huomasin että ehkä olen liian kauan pyörittänyt samoja kuvioita päivästä päivään. Suuri osa ihmisistä varmaan haluaa saavuttaa jonkinmoista vastakaikua tekemisilleen ja sitä ei aina muilta ihmisiltä saa. Juu nou - esim. respektiä. Tarvin myös henkistä ravitsemusta ja se on asia jota eniten missaan.

Olenkohan hellyyden ja henkisen ravitsemuksen tarpeessa? Jep! Ja kuten sanoin niin "I'm working on it"

Mites te muut, onko muita ihmisiä jotka ovat uudistamassa omia tarpeitaan?

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (25)

deep'n'dark
Olen huomannut miten olen nykyisin pienessä vihanpidossa tiettyjä asoita kohtaan koska nämä asiat ei tuota minulle enää tyydytystä. Tämä tiede foorumikin alkaa usein nyppimään. Olen kyllä ryhtynyt toimenpiteisiin asian korjaamiseksi. Liityin muutamalle uudelle minua kiinnostavalle foorumille, olen käynyt ulkona kävelyretkellä ja hoidan muutkin asiani huolella.

Mutta,,, analysoidessani itseäni että mikä psykologisesti mättää, niin huomasin että ehkä olen liian kauan pyörittänyt samoja kuvioita päivästä päivään. Suuri osa ihmisistä varmaan haluaa saavuttaa jonkinmoista vastakaikua tekemisilleen ja sitä ei aina muilta ihmisiltä saa. Juu nou - esim. respektiä. Tarvin myös henkistä ravitsemusta ja se on asia jota eniten missaan.

Olenkohan hellyyden ja henkisen ravitsemuksen tarpeessa? Jep! Ja kuten sanoin niin "I'm working on it"

varmaan kaikille tekee hyvää, saada positiivista palautetta,, että tsemppiä vaan.

Nämä keskustelut ovat kuitenkin samalla pientä "kisaa" ettei täältä kannata kovin odottaa myötäelämistä. Väittelyssä on omanlaisensa viehätys ja ihmisen "tapahtumakaipuu" elää siinäkin.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
fata morgana
Nämä keskustelut ovat kuitenkin samalla pientä "kisaa" ettei täältä kannata kovin odottaa myötäelämistä. Väittelyssä on omanlaisensa viehätys ja ihmisen "tapahtumakaipuu" elää siinäkin.

itse ainakin kaipaisin tiedefoorumille avarampaa maailmankatsomusta umpimielisten keskustelijoiden sijaan, jotka kieltävät suunnilleen kaiken mitä ei ole tieteellisesti todistettu, tai jotenkin tilastoitu.

miettikääpä, jos entisaikojen tiedemiehet olisivat olleet yhtä umpimielisiä näkökannoissaan elämää ja avaruutta kohtaan?

katsokaa allaoleva ajatuksen kanssa, jos löytyy uudismielistä mielenkiintoa umpimielistä nykytiedettä kohtaan:

http://www.youtube.com/watch?v=JKHUaNAxsTg

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

MrKAT
Seuraa 
Viestejä2278
Liittynyt16.3.2005

Joo, foorumin paukapäät (ei älyä ei muistia, jatkaa 10:nnen kerran samasta nollakohdasta) alkaa joskus nyppimään pahasti.

Vuosi pari sitten ja varsinkin kesällä vähensin rajusti netteilyä koska
1) jalka alkoi oireilla (huonot kengät oli kävelyllä tms tullut mutta liiallinen istuminen ei helpota)
2) 1-puolisuus eli henkiset foorumi-netti-harrastukset/työkin vaati vastapainoksi ruumiillista
3) Keväällä tuli tiede-uutista että istuminen lyhentää elinikää ja rappeuttaa ja liikunta saa aivotkin virkistymään

Liikunta, kävely ja pyöräily luonnossa tosiaan lisää iloisuutta ja vähentää tympii-fiilinkiä. Tuntuu että jumiset ajatuskehät aukeaa ja tulee uusia ideoita. Kannattaa myös käydä ihmisten ilmoilla enempi, kirjastoissa, kaupungilla jne..
Olen myös tehnyt enempi käsillä, mm. askarrellut tiedevehkeitä ja semmosta vuoden sisään, sehän on monille terapiaakin.

Homeopatia-skandaali A-talkissa: https://www.youtube.com/watch?v=qXLTz5LhHMU

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012

Kyllästyttää, ettei ole mitään järkevää tekemistä.

Muutaman viikon olen lähinnä rottaillut kämpillä ja alkaa kyllä pää leviämään pikkuhiljaa. Töitä pitäis jostain saada jo ihan senkin takia, että sais tuon vuokran maksettua jotenkin. Vippejä ei viiti ottaa eikä mieshuorana varmaan kummempia tienaa.

Pitäs tosiaan keksiä joku uusi harrastus, jotain kehittävää tekemistä, mutta ei oikein keksi mitään. :/ Tai sit vaa kipasen kaupasta bissee, niin menee ainakin tämä ilta vähän nopeammin. Ei vaa jaksas kauppaan mennä, kun on kuumetta.

My feeling always is, if I thought of it, somebody else has thought of it

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Reisimasa
Kyllästyttää, ettei ole mitään järkevää tekemistä.
Miksette tee mitään järkevää?

Reisimasa
Muutaman viikon olen lähinnä rottaillut kämpillä ja alkaa kyllä pää leviämään pikkuhiljaa. Töitä pitäis jostain saada jo ihan senkin takia, että sais tuon vuokran maksettua jotenkin. Vippejä ei viiti ottaa eikä mieshuorana varmaan kummempia tienaa.
Miksette tee mitään järkevää?

Reisimasa
Pitäs tosiaan keksiä joku uusi harrastus, jotain kehittävää tekemistä, mutta ei oikein keksi mitään. :/ Tai sit vaa kipasen kaupasta bissee, niin menee ainakin tämä ilta vähän nopeammin. Ei vaa jaksas kauppaan mennä, kun on kuumetta.
Ei se niin vaikeaa ole. Hae kirjastosta, vaikka inspiraatiota kirjojen muodossa.

Itse se täytyy keksiä mitä tahtoo tehdä, tai muuten joku muu keksii puolestasi ja äkkiä elätkin jonkun muun unelmaa.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

pohjanakka
Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt18.9.2010
deep'n'dark

Et ole ainoa joka kokee näin. Itsekukin aina välillä.
Varsinkin jos junttautuu netille ja viereksii siellä liikaa, alkaa todella tympiä.
Itse pidän netistä lomaa viikkojakin, paitsi että sähköposti on katsottava.
Tuntuu viikon jälkeen, että elämä kirkastuu ja avautuu uudella tavalla.
Sama on televisionkin suhteen. Pidän tarkan rajan siinä mitä katson ja kuinka kauan .
Kesällä en katso juuri lainkaan.
Ulkoilu on mielestäni parasta sielunruokaa. Liikunta tekee hyvää keholle, sekä mielelle.
Vaikka ulkona näyttäisi olevan kuinka ankeaa, niin kuitenkaan ei ole kun sekaan menee.
Tämä valmis maailma ja some on aivan per.....tä jos oikein tarkasti ajattelee.
Vaan nyt lähden minä ulos, ja kohta on raikas ja pirteä olo.

Piha6
Seuraa 
Viestejä907
Liittynyt26.8.2008
lindsju
Viiko erämökissä, ainoastaan radio mukana ja siitä kuuntelee vain merisään ja luontoillan

Tä? - Luontoilta radiosta erämökissä

Asiaan:

Minun nuoruudessani ei ko. "kyllästymistä" käsittääkseni ollut edes olemassa? Muistan kuitenkin joskus lapsena sanoneeni: "Ei ole mitään tekemistä". Mutta noin 12-15-vuotiaasta eteenpäin ei tuo valitus enää toistunut.

1950-luvulla oli vielä aika yleinen (tosi) sanonta: "Jos et tahdo työtä tehdä, ole syömättä". Pisti minut pikkupojan silloin kovasti miettimään, onko se tosiaan noin? Ehkei enää silloin ihan kirjaimelliseti ollut, mutta melkein. Meninkin siitä sitten 60-luvun alussa 12 vuotiaana sahalle töihin. (Kesällä - Talvella tietysti koulussa).

Ei joutanut miettimään "kyllästymistä tuskaksi asti".

Yhteiskunta ei aikoinaan "ruokkinut" ihmisten kyllästymistä.

Niin ja töitä oli tarjolla ihan jokaiselle. Jos halusit "tänään syödä", menit vaikka johonkin maataloon. Pistit päivän heiniä seipäille, tai hakkasit pari mottia halkoja. Erilaiset työt aina vuodenajan ja tilanteen mukaan. Taatusti sait syödä kunnon aterian aamupäivällä kuin myös illan tullen. Vielä sait lisäksi muutaman markan mukaasi. Ei siis aihetta kyllästyä.

Voisin jatkaa tästä aiheesta paljonkin, mutta olkoot. Aina joku kuitenkin loukkaantuu, kuten ruotsalaiset "hakaristitortuista".

Nyt eletään näitä aikoja. Ihmisten ongelmat ovat ongelman kokijoille toki yhtä tosia nyt kuin muinoinkin.

Ai niin - Tässä ketjussa jo toistenkin taholta moneen otteeseen sanoma - Mene luontoon, kuuntele metsässä tuulen huminaa. Tunne aukeilla sen kosketus kasvoillasi. Se on tosi oleva, niin kuin olet sinäkin.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Minulla on sivuhommia, voin teillekin kertoa mitä teen sairaseläkkeeni lisäksi. Eli minä suunnittelen saundeja erilaisille softa-instrumenteille ja myyn niitä netin kautta muusikoille. Toi on tosi vaativa ala, mutta tykkään näistä hommista koska voin myyntitulojen lisäksi saada itselleni hyvältä kuulostavia instrumentteja. Vastapainoksi näille hommille on kiva tehdä jotain fyysistäkin, silloin voi mennä vanhempien tykö, niin kyllä siellä aina jotain tekemistä löytyy. Kyllästyminen ja tuska tulee siitä, kun mieli ei anna kiksejä omista tekemisistä.

pohjanakka - hyvä, aion itsekkin lisätä ulkoilua.

Piha6 - joo, uskon että ennen ei ollut vastaavanlaista ongelmaa. Itse olen 80 luvun ihmisiä ja teinivuodet osui 90 luvulle. Työtä olen tehnyt minäkin mutta viimeiset 10 vuotta paahtanut sairaseläkkeellä. Tosi paska sairauskin toi skitsofrenia. Pakko avittaa itseni uuteen nousuun.

jogger
Seuraa 
Viestejä2936
Liittynyt28.8.2011
deep'n'dark

No nyt selvisi mikä on trollauksesi taustalla. Hyvä että sentään myönnät asian etkä ole ns. piilotrolli enää.

Foorumin salainen sääntö #1: Pienellä alkukirjaimella kirjoitetut aiheet lukitaan.
Foorumin salainen sääntö #2: Älä kerro kenellekään säännöstä #1 tai tulee bannit!

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
jogger
deep'n'dark

No nyt selvisi mikä on trollauksesi taustalla. Hyvä että sentään myönnät asian etkä ole ns. piilotrolli enää.

Sori nyt vaan mutta trolli oot ihan iteeeee!
Olen vapaan tahdon ja tietoisuus threadissa tosi takana. Ja siinäkin että roboteilla ei voi olla tietoisuutta.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
deep'n'dark
Ja siinäkin että roboteilla ei voi olla tietoisuutta.

No, tuossa on se, että kukaan ei koskaan voi todistaa että robotilla olisi sellainen tietoisuus kuin miten me koemme. Jos joskus robotti sanoo että "minulla on tietoisuus", se voi olla vale. Mistäpä sitä tietämään kun ei pääse kenenkään muun kuin oman pään sisälle. Sen sijaan robotin käytöstä seuraamalla voidaan varmasti joskus vielä todeta se tietoiseksi ympäristöstään ja itsestään, sanan "tietoisuus" määritelmän mukaisesti.

くそっ!

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
Ronron
deep'n'dark

No, tuossa on se, että kukaan ei koskaan voi todistaa että robotilla olisi sellainen tietoisuus kuin miten me koemme. Jos joskus robotti sanoo että "minulla on tietoisuus", se voi olla vale. Mistäpä sitä tietämään kun ei pääse kenenkään muun kuin oman pään sisälle. Sen sijaan robotin käytöstä seuraamalla voidaan varmasti joskus vielä todeta se tietoiseksi ympäristöstään ja itsestään, sanan "tietoisuus" määritelmän mukaisesti.

Niillä roboteilla voi olla tekoäly. Katoitko Prisman kun oli siitä tunnin pituinen jakso? Siellä sanottiin että tietoisuus niillä puuttuu mutta tekoäly ei.

pohjanakka
Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt18.9.2010
deep'n'dark
Ronron
deep'n'dark

Niillä roboteilla voi olla tekoäly. Katoitko Prisman kun oli siitä tunnin pituinen jakso? Siellä sanottiin että tietoisuus niillä puuttuu mutta tekoäly ei.

Niin robotti on tietokone. Se ohjelmoidaan ja se mennä lonksuttelee minne pitää. Mutta tietoisuutta sille ei voi luoda.
Mutta voihan olla, että kun tietotekniikka kehittyy kaiken aikaa, robotit saavat niin paljon materiaalia ohjelmistoonsa, että pystyvät jo luomaan ihan itse todellisuuksia.
Olen joskus huvikseni visioinut, että joskus meillä on terkkarissa kaappi johon potilas alastomana sulkeutuu.
Robotti kerää kaiken tiedon, hengityksestä, sähköisyydestä, virtsasta ja verestä kaikki pitoisuudet .Kuvantamislaite kuvaa kehosi kerralla joka paikasta ja kohta rullaa diagnoosi koneesta, missä kerrotaan tilasi ja sairautesi.
Virhearvioita ei tule, paitsi jos robo on epäkunnossa. No sehän ei ole. Jos robo ylikuumenee, se vilkuttaa hätävaloja , eikä kukaan mene silloin turhaan arvioitavaksi.
Varmasti meitä odottaa vielä hyvät ajat tällä saralla.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat