Seuraa 
Viestejä66
Liittynyt13.10.2009

Topicini tulevaisuuden talousjärjestelmästä on lukittu nyt kaksi kertaa enkä ole saanut vastausta syystä vaikka olen sitä modelta kysynyt. Onko täällä tietyt aiheet kiellettyjä vai mitä ihmettä.

Sivut

Kommentit (16)

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013
jormala
Topicini tulevaisuuden talousjärjestelmästä on lukittu nyt kaksi kertaa enkä ole saanut vastausta syystä vaikka olen sitä modelta kysynyt. Onko täällä tietyt aiheet kiellettyjä vai mitä ihmettä.

Aloita otsikko isolla alkukirjaimella niin ei käy noin. Usko tai älä.

jormala
Seuraa 
Viestejä66
Liittynyt13.10.2009
Vaihdokas
jormala

Aloita otsikko isolla alkukirjaimella niin ei käy noin. Usko tai älä.

Enpä meinannut uskoa mutta sain modelta saman vastauksen niin kai se on uskottava.

koepallo
Seuraa 
Viestejä251
Liittynyt19.9.2008

jos tuollainen sääntö on, olemassa niin sehän pitäisi, sitten olla kirjotettuna sääntöihin josta, forumin käyttäjät osaavat siihen varauTua,

muutenkin tuo sääntö kuulostaa lähinnä huonolta vitsiltä,

nitähän seuraavaksi. varmaan kirjotusvirheistä ja Paikaltaan karanneista välimerkeistä rupeaa, tulemaan bännejä,

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18399
Liittynyt16.3.2005
koepallo
... nitähän seuraavaksi. varmaan kirjotusvirheistä ja Paikaltaan karanneista välimerkeistä rupeaa, tulemaan bännejä,

Nääh! Sen natseilun hoitelee ihan rivipalstakirjoittajat

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

jormala
Seuraa 
Viestejä66
Liittynyt13.10.2009
koepallo
jos tuollainen sääntö on, olemassa niin sehän pitäisi, sitten olla kirjotettuna sääntöihin josta, forumin käyttäjät osaavat siihen varauTua,

muutenkin tuo sääntö kuulostaa lähinnä huonolta vitsiltä,

nitähän seuraavaksi. varmaan kirjotusvirheistä ja Paikaltaan karanneista välimerkeistä rupeaa, tulemaan bännejä,

Niinpä, olin itsekin hieman että WTF. Teki mieli tehdä moderattorista pieni psykologinenanalyysi, mutta uskon ettei sillä puolella oteta kritiikkiä kovin kevyin mielin, joten bannin pelko persiissä jätin tekemättä.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013

Olisikohan kyse Tiede-lehden imagosta? Palsta on lehden ja yhdistetään lehteen ja palstan kirjoitajat mahdollisesti mielletään lehden lukijoiksi. Tekstin virheet eivät kai niin haittaa, mutta otsikot näkyvät ensivilkaisulla ja osa niistä myös siellä lehden etusivulla. Lehti kenties ei halua, että sen lukijat profiloituvat kirjoitustaidottomiksi

koepallo
Seuraa 
Viestejä251
Liittynyt19.9.2008
Vaihdokas
Olisikohan kyse Tiede-lehden imagosta? Palsta on lehden ja yhdistetään lehteen ja palstan kirjoitajat mahdollisesti mielletään lehden lukijoiksi. Tekstin virheet eivät kai niin haittaa, mutta otsikot näkyvät ensivilkaisulla ja osa niistä myös siellä lehden etusivulla. Lehti kenties ei halua, että sen lukijat profiloituvat kirjoitustaidottomiksi

Sanoisin, että enemmän haittaa lehden ns. imagolle on siitä, että juttuja lukitaan noinkin naurettavilla perusteilla, eikä edes kerrota kirjoittajille syytä lukitsemiseen. Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni, ja Sanomamedia voi ylläpitämiään palstoja hoitaa miten haluaa.

Mutta ei tästä sen enempää, ei moderaattorin oikut ole niin iso asia, että siitä kannattaisi repiä pelihousuja

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013
koepallo

Sanoisin, että enemmän haittaa lehden ns. imagolle on siitä, että juttuja lukitaan noinkin naurettavilla perusteilla, eikä edes kerrota kirjoittajille syytä lukitsemiseen. Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni, ja Sanomamedia voi ylläpitämiään palstoja hoitaa miten haluaa.

Mutta ei tästä sen enempää, ei moderaattorin oikut ole niin iso asia, että siitä kannattaisi repiä pelihousuja

Juu, ei ole iso juttu sitten mitenkään. Mutta jos mode lähtisi joka ketjuun selittämään, että miksi se lukotettiin, niin pienempi vaivahan sen olisi korjata se otsikko itse ja antaa ketjun olla auki. Ehkä se ei jaksa selitellä moneen kertaan ja ehkä se kuvittelee, että ihmiset joskus oppii. Asiahan on kuitenkin sellainen, että se on helppo huomata, kun vähän aikaa palstaa seuraa. Ja on siitä ollut puhettakin - ihan vasta sitä jollekin muullekin selitin, kun kysyi, eikä sekään meinannut uskoa. Jos jonnekin laitetaan säännöt, että lue tämä ennen kuin kirjoitat, niin lukeekohan niitä oikeasti kukaan? (Mä ainakaan en ole lukenut, jos täällä on sellaiset.) Mutta pitäsihän niissä lukea, että aloita otsikko isolla, niin voisi mode aina vedota siihen, että säännöissä sanotaan. Eikä tuntuisi mielivaltaiselta oikulta.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18399
Liittynyt16.3.2005

Comoon... otsikko alkaa aina isolla.

Perinteisesti ne aloitukset, jossa otsikko ei ole alkanut isolla ovat olleet trolliketjuja tai jonkun simpanssin älykkyydellä varustetun yksilön tuunaamia luokattomia vetoja, että sikäli ja näin ollen...

Jos isot alkukirjaimet tuottavat tuskaa otsikossa, niin kuinka harkittua on se jatkokaan.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
Liittynyt13.9.2013
DedMoroz

Perinteisesti ne aloitukset, jossa otsikko ei ole alkanut isolla ovat olleet trolliketjuja tai jonkun simpanssin älykkyydellä varustetun yksilön tuunaamia luokattomia vetoja, että sikäli ja näin ollen...

Jos isot alkukirjaimet tuottavat tuskaa otsikossa, niin kuinka harkittua on se jatkokaan.

Tietenkin otsikko alkaa isolla. Mutta, koska ihmiset, jos sitä ei jossain foorumin säännöissä ole mainittu, niin joku aina huutaa että mielivaltaisia moderaattorin oikkuja, kun ketju pistetään lukkoon otsikon takia. Kannattaa sinne laittaa sekin, ettei koko otsikkoa voi kirjoittaa capsillä, ellei se kokonaan koostu siten kirjoitettavista sanoista. Ja mun puolesta senkin, ettei otsikkoon tule pistettä ja jos on kysymysmerkki tai huutomerkki, niin niitä ennen ei tule välilyöntiä. Tai samahan se on laittaa linkki johonkin kirjoitusoppaaseen.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9317
Liittynyt18.8.2008

Niinku. Noilla ihmisillä on joskus omia hassuja, harmittomia oikkujaan. Ovat tyytyväisiä, jos ei niistä pidetä turhaa meteliä.

Ensinäkemä tai -tuntuma ei kuitenkaan välttämättä ole se oikein. Usein oikulle löytyykin hyvät perustelut.

Voi löytyä tällekin. Tietokanta tykkää, että iso ja pieni kirjain ovat eri asia. Jospa palstan taustalla oleva tietokanta on tässä suhteessa hiukan rampa ja sotkee otsikoita muualle tms, jos ne alkavat pienellä kirjaimella.

Opettaja
Seuraa 
Viestejä1983
Liittynyt22.7.2011
Vaihdokas
DedMoroz

Tietenkin otsikko alkaa isolla. Mutta, koska ihmiset, jos sitä ei jossain foorumin säännöissä ole mainittu, niin joku aina huutaa että mielivaltaisia moderaattorin oikkuja, kun ketju pistetään lukkoon otsikon takia. Kannattaa sinne laittaa sekin, ettei koko otsikkoa voi kirjoittaa capsillä, ellei se kokonaan koostu siten kirjoitettavista sanoista. Ja mun puolesta senkin, ettei otsikkoon tule pistettä ja jos on kysymysmerkki tai huutomerkki, niin niitä ennen ei tule välilyöntiä. Tai samahan se on laittaa linkki johonkin kirjoitusoppaaseen.

Onkos muuten täyscapsiotsikko kielletty? Onko joku kokeillut? Muutoin olen sitä mieltä, että jos moderaattori näkee vaivan keskustelun sulkemiseen, niin yhtä vähällä vaivalla voisi korjata sen otsikon, jos näkee, että asiaahan tuossa jutussa on. Ymmärtääkseni lukotus ei tapahdu automaattisesti?

Vaikka hyvin tiedän tuon suuraakkossäännön, niin ei se tullut tuota talousjuttua lukiessa mieleen, kun ihmettelin mikä tuossa nyt niin kauheata on.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat