Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Googlailin tossa, mutta huonolla tuloksella. Tulee vaan kaikenlaista, ei oleellista.
Tarvitsisin siis 100-500 wattisen 24 voltin tuulivoimalan ja säätimen. Itse ei viitsisi ryhtyä paljoa rakentamaan, koska muutakin puuhaa on. Kiinasta tilaaminen on se viimeinen keino.
Laitos voi olla siipi-, savonius-, tai muunkin mallinen. Mastoa ei tarvitse, teen sen itse. Tulee merelle, jossa tuntus tuulevan hyvin.
Jospa jollain olisi tietoa..? Enkä halusis maksaa jumalattomia summia moisesta laitteesta..

Sivut

Kommentit (17)

Toisekseen tuli mieleen, että onkos kellään kokemuksia äänitasosta? siis jos pulttaa katolle kii, niin kuuluuko vaikkapa ylemmän kerroksen huoneisiin ns runkoäänenä?

Sen verran vielä, että löysin kyllä jotain, mutta pidin hintoja aika suurena.. jos 5 €/watti on mun mielestä liikaa noinkin yksinkertaiselle laitteelle.

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1567
Liittynyt12.4.2005
Penttinen
Googlailin tossa, mutta huonolla tuloksella. Tulee vaan kaikenlaista, ei oleellista.
Tarvitsisin siis 100-500 wattisen 24 voltin tuulivoimalan ja säätimen. Itse ei viitsisi ryhtyä paljoa rakentamaan, koska muutakin puuhaa on. Kiinasta tilaaminen on se viimeinen keino.
Laitos voi olla siipi-, savonius-, tai muunkin mallinen. Mastoa ei tarvitse, teen sen itse. Tulee merelle, jossa tuntus tuulevan hyvin.
Jospa jollain olisi tietoa..? Enkä halusis maksaa jumalattomia summia moisesta laitteesta..

Kerran itse ihailin rautakaupassa tuollaista. Hintaa en muista.

Vanha jäärä

Joo, kiitti. Aloin löytämään itsekin..

Hinnat kyllä heittelee aika paljon: yli 10 €/ W tossa ( http://www.air-fish.com/tuulivoimalat.htm ) linkissä. Mikä ihme näissä oikein maksaa??
Luulen, että on hieman rahastuksen makua.. Täytyypä googlailla kiinalaisia, ihan vertailun vuoksi.
Kohta alkaa tuntua kivalle magnetoida pöytätuulettimen roottori.. heh.

Bauhaus, joo. aika näpee. taitaa maksaa toista tonnia.

Sillä tuotetaan 24 voltin akustoon virtasta, josta invertterillä 240 V öljypolttimelle ja kiertovesipumpuille. Ja mahdollissti muuhunkin. Olen huomannut, että nyt kun ei paista, niin tuulee kyllä riittävästi. Ei taida mennä alle 5 m/sec kuin satunnaisesti. Nytkin toista kymppiä tuulut jo muutaman viikon. Huiput oli eilen/toissapäivänä, 25 m/sec
Paneelit + ropelli taitaa olla aika toimiva "hybridi"

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
Liittynyt9.7.2010
Penttinen
Toisekseen tuli mieleen, että onkos kellään kokemuksia äänitasosta? siis jos pulttaa katolle kii, niin kuuluuko vaikkapa ylemmän kerroksen huoneisiin ns runkoäänenä?

Kannattaa haastatella jotain akustointiin/akustiikkaan perehtynyttä insinööriä tms.. Sen tiedän, että ns. kelluvaan ripustukseen kuuluu
-lauta (puuta)
-bitumia
-kumia
Se ripustus tehdään muistaakseni sillä lailla, että kone kiinnitetään lautaan, ja välissä on bitumia. Lauta kiinnitetään kattoon, ja kumia välissä. Jommat kummat tai molemmat ruuvit ovat höllät, eli niitä ei kiristetä aivan kiinni. Idea on siinä juurikin, että koneen äänet eivät siirry runkoääninä taloon, koska kone ei ole suoraan katossa kiinni..

Jos laturista tekee, niin lähtisin kuitenkin vaihtovirtalaturia kokeilemaan, kun latailee paremmin pienilläkin kierroksilla. Mutta pitäs välittää/nostaa rpm:iä paljon, joka taas toisi paljon painoa ja mekaniikkaa ja häviöitä... Ei hyvä juttu.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat