Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Miten noiden sekoitussuhde menee näin syksyllä? Jos tankissa on vielä kesälaatua ja pakkaset tulevat, minkä verran saa vanhaa jättää tankkiin jota lantraa sitten talvilaadulla ettei tule ongelmia pakkasella? Kuulemma vähäinenkin määrä tuottaa ongelmia mutta juuri nyt on ajot melko vähissä ja tankissa vielä kummittelee kesäistä dieseliä melkoisesti.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Kommentit (4)

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Itse itselleni vastaten:

http://www.neste.fi/binary.aspx?path=2589;2655;2698;2707;3361;3558;3559&...

Näköjään saa olla puolet ja puolet jolla pääsee -25 ja lukemaa voi jumpata alemmas valopetrolin avulla. Täytynee tuo valopetrolikikka muistaa jos tulee -40 pakkaset.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010

Ei tule minkäälaisia ongelmia normaali oloissa, ett niin täytenä tankkaa kuitenkaan toisekseen koskaan ei kerta rysäyksellä niin kauheeta pakkasta tule että tästä ongelmaa saisi edes laskennallisesti.

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1567
Liittynyt12.4.2005

Teroittaisin kuitenkin mieliin seuraavan katkelman dieselohjeesta: "Sekoittuminen on epävarmaa, mikäli säiliöön lisättävän polttoaineen lämpötila on säiliössä olevan, kylmäominaisuuksiltaan huonomman laadun samepisteen alapuolella. Sekoitus onnistuu, jos lisättävä laatu on niin lämmintä, että lopullisen seoksen lämpötila nousee vähintään 10°C säiliössä olleen tuotteen samepisteen yläpuolelle (esim. jos säiliössä on kesälaatua, tulisi seoksen lämpötilan nousta vähintään +5 asteeseen)."

Itse olen joskus oppinut tämän saman kantapään kautta. Dieselpolttoaineen kanssa värkkääminen talvisaikaan ei välttämättä ole kovin hauskaa.

Vanha jäärä

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat