Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Elikkäs minulla on syytä uskoa että minussa on romaniverta, mutta olen sinisilmäinen (ihan noin niin kuin fyysisesti sinisilmäinen enkä pelkästään henkisesti). Joten onko mahdollista että minussa todellakin on romaniverta vaikka olen sinisilmäinen vai olenko väkisinkin paljasjalkainen suomalainen koska minulla on siniset silmät?

Kommentit (10)

MrKAT
Seuraa 
Viestejä2278
Liittynyt16.3.2005
Cain
Elikkäs minulla on syytä uskoa että minussa on romaniverta, mutta olen sinisilmäinen (ihan noin niin kuin fyysisesti sinisilmäinen enkä pelkästään henkisesti). Joten onko mahdollista että minussa todellakin on romaniverta vaikka olen sinisilmäinen vai olenko väkisinkin paljasjalkainen suomalainen koska minulla on siniset silmät?

On mahdollista. Paristakin syystä.
1) Sinisilmä rv risteytyy ruskean RV kanssa, 1. jälkeläisillä on RrVv muotoisia geeniallleeleja jotka näkyy ruskeina.
Mutta 2. sukupolvessa osalla yhdistyy noi rv:t ja pieni osa on taas sinisilmäisiä.

2) Muitakin syitä on
http://tieku.fi/kysy-meiltae/kysy-meilt ... vaet-katoa
Toimimattomia ja toimivia geenejä

Jos lapsi perii molemmilta vanhemmiltaan toimimattoman alleelin, ruskeaa pigmenttiä ei synny, vaan iiris jää siniseksi. Ruskeasilmäiselläkin voi siis olla perimässään alleeli, joka johtaa lapsen sinisilmäisyyteen.

Homeopatia-skandaali A-talkissa: https://www.youtube.com/watch?v=qXLTz5LhHMU

MooM
Seuraa 
Viestejä6322
Liittynyt29.6.2012
MrKAT
Cain

On mahdollista. Paristakin syystä.
1) Sinisilmä rv risteytyy ruskean RV kanssa, 1. jälkeläisillä on RrVv muotoisia geeniallleeleja jotka näkyy ruskeina.
Mutta 2. sukupolvessa osalla yhdistyy noi rv:t ja pieni osa on taas sinisilmäisiä.

2) Muitakin syitä on
http://tieku.fi/kysy-meiltae/kysy-meilt ... vaet-katoa
Toimimattomia ja toimivia geenejä

Jos lapsi perii molemmilta vanhemmiltaan toimimattoman alleelin, ruskeaa pigmenttiä ei synny, vaan iiris jää siniseksi. Ruskeasilmäiselläkin voi siis olla perimässään alleeli, joka johtaa lapsen sinisilmäisyyteen.

Sinisilmäisyys voi napsahtaa näkyviin hyvinkin yllättävästi ja on erillään ihon väriä säätelevistä geeneistä
http://kwekudee-tripdownmemorylane.blog ... tural.html

Vierailija
emp
Vai pitäisikö epäillä, että silmät on varastettu?

Huolissaan länsimaiden ihmisten elimistä?

Eiköhän tuo elinkaupan suunta ole kuitenkin ihan vastakkainen, köyhistä maista rikkaisiin ... tulevaisuudessa pystyttänee silmätkin siirtämään, joten onhan se länsimaisen sinisilmäisen ihmisen lohdullista tietää, että silmävaraosiakin on mahdollista saada, tarvitsematta vaihtaa silmäin väriä sinisestä ruskeaan tai mustaan.

Jostain päin maailmaa löytynee köyhiä vihreäsilmäisiäkin ... ?

Vierailija
Horizontal
emp
Vai pitäisikö epäillä, että silmät on varastettu?

Huolissaan länsimaiden ihmisten elimistä?

Eiköhän tuo elinkaupan suunta ole kuitenkin ihan vastakkainen, köyhistä maista rikkaisiin ... tulevaisuudessa pystyttänee silmätkin siirtämään, joten onhan se länsimaisen sinisilmäisen ihmisen lohdullista tietää, että silmävaraosiakin on mahdollista saada, tarvitsematta vaihtaa silmäin väriä sinisestä ruskeaan tai mustaan.

Jostain päin maailmaa löytynee köyhiä vihreäsilmäisiäkin ... ?

Sarkasmitutka huollossa?

Vierailija
Horizontal
Kerro ihmeessä meille tutkaansa huoltaville ketä ja mitä pilkkasit sarkasmillasi ...

Selitetty vitsit on toki aina tylsiä , mutta viittasin tietenkin siihen, miten heti romaneja epäiltiin lapsivarkaudesta, kun heillä nähtiin vaalea lapsi. Sen uskottiin heti olevan jonkun kunnollisen länsimaalaisen oma. Kummasti kiinnostus laimeni, kun ne oikeat vanhemmatkin paljastuivat romaneiksi. Tosiasiassahan elinkauppa kulkee ennemmin elimiä lämsimaalaisille vievään suuntaan, koska romanilla / afrikkalaisilla tuskin on varaa ostaa pimeät siniset silmät

Vierailija

Käynnistäkää sarkasmitutkanne.
Jos joku väittää et olen siniset silmäni varastanut niin tökkään siihen uuden henkireijän moralla ja ajan mersullani karkuun.
Voitte sammuttaa tutkanne.
Tosiasia on että olen nuorehko työtä vieroksuva ihminen joka ajaa vanhalla mersulla.
Niin ja tykkään hevosista mutta ainoastaan leivän päällä ja valmiiksi siivutettuina.

edit: Itselleen pitää osata nauraa. Elikkäs älkää te ottako minua vakavasti kun en minä itsekkään ota itseäni vakavasti.

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1562
Liittynyt12.4.2005

Tulipa mieleen juttu Sisiliasta toistakymmenen vuoden takaa. Olimme lähdossä Palermon lentoasemalta ja totesin juuri seurueellemme: "Täällä sitä ei juuri sinisilmiä tapaa!" Kun sitten menimme lähtötiskille, meidät vastaanotti tumma eteläitalialainen brunette, jolla oli poikkeuksellisen jäänsiniset silmät.

Mikäli ei ollut kyse väripiilareista, niin geenit olivat tehneet tepposensa.

Vanha jäärä

Jokuvaan22
Seuraa 
Viestejä17
Liittynyt27.12.2013

Suomen romanithan itsessään on hyvin mixed race, todnäköisesti geeneiltään enemmän suomalaisia/eurooppalaisia kuin Intialaisia mistä he alunperin tuli, joten ei pitäisi olla ihme sinällään vaikka sinisilmäisiä romaneja tulisi vastaan täällä.

Romanius on enemmän kulttuuri kuin ns. etninen homogeeninen ryhmä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat