Seuraa 
Viestejä13176

Oon ite käyny amiksen ja keskiarvo oli 1.80. Nykyään kun hakijoita paljon ei noin 2 arvosanalla tee mitään jatkokoulutuksisiin hakiessa. Pitäis olla yli keskiarvon.

Kananttaa 28 vuotiaana esim. mennä lukioon ja joku korkeakoulutus päälle. Olen ajatellut että olen 40-45 vuotias kun valmistun.

Mutta jos liityn johonkin puolueseen persuihin tai vastaavaa Esim. spd tai kokoomus. Niin onko hyvät mahkut saada puolueveljiltä joku suojatyöpaikka. palkka pitäis olla 15-30 tonnia kuussa. Oon aika sympaattinen tyyppi kuitenkin.

ROlls Royce ja joku miljoonakämppä kans. jne. Puolueveljet ei toki edellytä korkeakoulutusta, mutta lisäähän se näenäistä kuvaa kun ihmiset kuvittelee että osaava tyyppi.

Sivut

Kommentit (36)

Ertsu
Seuraa 
Viestejä7446

Kannattaa ilman muuta korkeakoulutus ja Kokoomuksen jäsenkirja. Niiden avulla pääset ylemmäksi toimihenkilöksi valtion firmaan eikä tarvitse tehdä mitään sen jälkeen. Finnairillakin on 500 ylempää toimihenkilöä eikä heidän asemaansa aseteta millään tavalla kyseenalaiseksi. Vertailun vuoksi Finnairilla on insinöörejä vaivaiset 65 henkilöä ja lentäjiä n. 700.
Ylemmät toimihenkilöt johtavat yleensä jotain isompaa organisaatiota yrityksissä, joten heitä tarvitaan vain muutama. Poikkeuksena kuitenkin valtion firmat, joissa ylempiä toimihenkilöitä tarvitaan monisatapäiset laumat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ertsu
Seuraa 
Viestejä7446
tiäremiäs
Onhan kelassakin yli 60 päälikkö nimikkeellä olevaa tyyppiä AInakin ennen vanhaan löytyi yhteystiedoista.

Se on suhteessa henkilömäärään kuitenkin pienempi kuin Finnairissa. Mutta kuten näet, korkeakoulutus kannattaa.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907

Lollero tiäriksen ketjuille.

Vaikka lukisit itsesi vaikka miksi, älä ihmeessä luovu sinun tavaramerkstäsi, Rellusta. Ei Tiäris ole Tiäris ilman pssä kunnossa olevaa Rellua. Tässä täytyy nyt ihan huolestua.

Opiskelu kannattaa aina, tosin ei aina virallisten pahvien muodossa. Koulutus on minulle sivuseikka, pääasia on ymmärrys.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

installer
Seuraa 
Viestejä9908
CE-hyväksytty
Opiskelussa on se hyvä että siinä oppii kaikkia uusia tietoja ja konsteja joita voi sitten soveltaa muissa touhuissa.

Nyt sanoit kyllä niin naulan kantaan,että sain melkeinpä erektion!

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä7801

Sanoisin, että nykyaikana korkeakoulutus kannattaa,mikäli tykkää bilettää paljon. Jos se aika meni, tai ei tullutkaan, niin kannattaa opetella itsekseen tai oppia työn mukana.

Piha6
Seuraa 
Viestejä1039

Opiskelu kannattaa aina. Lukemisesta en nii tiijä, jos vain dekkareita. Mutta jos elämää opiskelee, niin sitten se lukeminenkin kannattaa.

Kun elämässä tulee vastaan, ja niitä tulee, pieni tai iso "ratkaisun
paikka", niin silloin tieto on valttia sanon mä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Vaihdokas
Mä kyllä ihan kuollakseni tahtoisin opiskella, vaikkei se sitten mitään taloudellista hyötyä ikinä toisikaan, tai vaikka toisi yhteenlaskettuna ansionmenetystäkin.

Mikset sitten opiskele?
Pseudohipin keksimä mystillinen Voima estää?

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
CE-hyväksytty
Vaihdokas
Mä kyllä ihan kuollakseni tahtoisin opiskella, vaikkei se sitten mitään taloudellista hyötyä ikinä toisikaan, tai vaikka toisi yhteenlaskettuna ansionmenetystäkin.

Mikset sitten opiskele?

No v*ttu... Äh, kun on vaan menny niin paljon aikaa ja siitä on tullut niin iso juttu, etten taida uskaltaa edes yrittää. Siis pyrkiä. En tiä.
Mikä v*tun Pseudohipin mystillinen voima? No varmaan sitten se, kuulostaa hyvältä selitykseltä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Vaihdokas

Mikä v*tun Pseudohipin mystillinen voima? No varmaan sitten se, kuulostaa hyvältä selitykseltä.

Se on semmoinen mikä pakottaa siivoojan joka ei halua siivota siivoamaan ja sellaisen joka ei halua ottaa vastuuta lapsestaan ottamaan vastuun lapsestaan yms.. Ylipäätään pakottaa ihmisen toimimaan vastoin omaa tahtoaan.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
CE-hyväksytty
Vaihdokas

Se on semmoinen mikä pakottaa siivoojan joka ei halua siivota siivoamaan ja sellaisen joka ei halua ottaa vastuuta lapsestaan ottamaan vastuun lapsestaan yms.. Ylipäätään pakottaa ihmisen toimimaan vastoin omaa tahtoaan.

Jaa, no ehkä Pseudohippi sitten osaisi auttaa tässä asiassa.
Tosin emmä ole kokenut, että on pakko tehdä sellaisia asioita, joita en ole halunnut, enkä ole tehnytkään. En nykyisessä työssäkään tasan olisi, jos en siitä tykkäisi ja sitä pitäisi mielekkäänä. Mutta ehkä se toimii mun kohdalla jotenkin toisinpäin ja estää tekemästä asioita, joita todella haluaisin. (Joo, älytöntä, tiedän ihan hyvin ite, ei tarvii sanoa.) Kuulostaa uskottavalta, pidän tosta ajatuksesta.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1968
Vaihdokas
CE-hyväksytty
Vaihdokas

Jaa, no ehkä Pseudohippi sitten osaisi auttaa tässä asiassa.
Tosin emmä ole kokenut, että on pakko tehdä sellaisia asioita, joita en ole halunnut, enkä ole tehnytkään. En nykyisessä työssäkään tasan olisi, jos en siitä tykkäisi ja sitä pitäisi mielekkäänä. Mutta ehkä se toimii mun kohdalla jotenkin toisinpäin ja estää tekemästä asioita, joita todella haluaisin. (Joo, älytöntä, tiedän ihan hyvin ite, ei tarvii sanoa.) Kuulostaa uskottavalta, pidän tosta ajatuksesta.

Opiskelemaan vaan, jos kerran mieli tekee! Minäkin viisikymppisenä opiskelin ihan uuden ammatin. Tosin ei tarvinnut pyrkiä, kun menin Åbo Akademiin johon pääsin kun kävelin sisään. Opinpa tuota ruåtsinkieltä samalla, ja kaikenlaista muuta. Aikaisemmassa ammatissa oli kyllä harvassa onnen hetket, olisi pitänyt jo paljon aiemmin vaihtaa alaa. Mutta ehdinvielä tekemään sitä mitä haluan, enkä ehdi kyllästyä .

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
kytoann

Opiskelemaan vaan, jos kerran mieli tekee! Minäkin viisikymppisenä opiskelin ihan uuden ammatin. Tosin ei tarvinnut pyrkiä, kun menin Åbo Akademiin johon pääsin kun kävelin sisään. Opinpa tuota ruåtsinkieltä samalla, ja kaikenlaista muuta. Aikaisemmassa ammatissa oli kyllä harvassa onnen hetket, olisi pitänyt jo paljon aiemmin vaihtaa alaa. Mutta ehdinvielä tekemään sitä mitä haluan, enkä ehdi kyllästyä .

Kiitos. Ja onneksi olkoon, tuollainen on aina ihailtavaa, kun muuttaa elämässään jotain, mihin ei ole tyytyväinen.

Mutta niin enpä tiedä. Minä kun en kävelemällä sisään pääsisi mihinkään mihin haluaisin. Tietty voisi lähteä opiskelemaan jotain, mihin pääsisi varmasti tai isolla todennäköisyydellä, mutta kun se ei ole sitä, mitä oikeasti haluaisi, niin siihen päätyminen olisi enemmänkin pettymys kuin toiveiden täyttymys. Toisaalta sekin olisi parempi kuin ei mitään. Tai mistä minä tiedän olisiko.

Ja tietty jos pyrkisin, niin vaikken pääsisikään, niin voisin sanoa, että olen ainakin yrittänyt. Mutten tiedä, olisiko se niin hienoa, vai olisiko kivempi pitää elossa jotain toivonripettä. Ja juu, tiedän, että turha se on tätä ainakaan tässä vinkua, mutta kun tuli aloitettua...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat