Seuraa 
Viestejä739
Liittynyt20.8.2010

Saarnaajan 1 : 1-18

1.1 Saarnaajan sanat, Daavidin pojan, joka oli kuninkaana Jerusalemissa.

1.2 Turhuuksien turhuus, sanoi saarnaaja, turhuuksien turhuus; kaikki on turhuutta!

1.3 Mitä hyötyä on ihmiselle kaikesta vaivannäöstänsä, jolla hän vaivaa itseänsä auringon alla?

1.4 Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti.

1.5 Ja aurinko nousee, ja aurinko laskee ja kiiruhtaa sille sijallensa, josta se jälleen nousee.

1.6 Tuuli menee etelään ja kiertää pohjoiseen, kiertää yhä kiertämistään, ja samalle kierrollensa tuuli palajaa.

1.7 Kaikki joet laskevat mereen, mutta meri ei siitänsä täyty; samaan paikkaan, johon joet ovat laskeneet, ne aina edelleen laskevat.

1.8 Kaikki tyynni itseänsä väsyttää, niin ettei kukaan sitä sanoa saata. Ei saa silmä kylläänsä näkemisestä eikä korva täyttänsä kuulemisesta.

1.9 Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla.

1.10 Jos jotakin on, josta sanotaan: "Katso, tämä on uutta", niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä.

1.11 Ei jää muistoa esi-isistä; eikä jälkeläisistäkään, jotka tulevat, jää muistoa niille, jotka heidän jälkeensä tulevat.

1.12 Minä, saarnaaja, olin Israelin kuningas Jerusalemissa.

1.13 Ja minä käänsin sydämeni viisaudella tutkimaan ja miettimään kaikkea, mitä auringon alla tapahtuu. Tämä on vaikea työ, jonka Jumala on antanut ihmislapsille, heidän sillä itseään rasittaaksensa.

1.14 Minä katselin kaikkia tekoja, mitä tehdään auringon alla, ja katso, se on kaikki turhuutta ja tuulen tavoittelua.

1.15 Väärä ei voi suoristua, eikä vajaata voi täydeksi laskea.

1.16 Minä puhuin sydämessäni näin: Minä olen hankkinut suuren viisauden ja sitä yhä lisännyt, jopa yli kaikkien, jotka ovat ennen minua Jerusalemissa hallinneet, ja paljon on sydämeni nähnyt viisautta ja tietoa.

1.17 Ja minä käänsin sydämeni tutkimaan viisautta ja tietoa, mielettömyyttä ja tyhmyyttä, ja minä tulin tietämään, että sekin oli tuulen tavoittelemista.

1.18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.

Näinhän se homma etenee...

Kommentit (8)

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Raamatustahan hätää kärsivä löytää todella paljon apua.

Vanhan tarinan mukaan rakkaudessa pettynyt nainen neuvoja saadakseen avasi Raamatun umpimähkään ja luki:

"Ja Juudas meni ja hirtti itsensä."

Nainen avasi toisen kerran Raamatun satunnaisesta kohdasta ja luki:

"Tee sinäkin samoin."

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

^Heh , mutta:
Mielestäni kannattaa lähestyä asiaa tyyliin "whatever floats your boat". Tuo palvominen on sisäänrakennettu ominaisuus aivokoppaan monille. Jotkut on homoja, jotkut uskovaisia. Jos he saavat siitä helpotusta, niin loistavaa.
Ehkä tuo saadaan poistettua geeniteknologialla. Katselin jostain käsiin saamani DVD kokoelmaa uskonnon kaapista ulostulleista ja todellakin näytti, että tietty mystisyyteen luottaminen niillä ihmisillä oli aina ollut. Tietysti asiaan liittyy monesti vääristynyttä toisten hallintaa, mutta niin moneen muuhunkin asiaan.

Ihan hauskoja heppuja, vaikka mieli tekee mentaalisia facepalmeja.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
Liittynyt21.12.2012

"älä puhu roskaa"
"Lopeta!"
"AAH WEED"
"Oletko taantunut pelkäksi palkkatappajaksi?"

Koirat puhuu muuten Suomea, ne hyppii voltteja.Lähettäkää meikälle lapsia, alle 10v mielellään. Jos oisin tosissaan, niin joutuisin vankilaan. Jos sanoisin perään, että Jumala käskee nussia 2v lapsia, niin saisin ehkä päiväsakot.

Edit: Saatan saada varmaan vankeutta jo senkin takia, että luen "WEED"iä. Sehän kannustaa olemaan voltteja heittävä koira, todnäk myös päihteotä käyttävä sellainen,mikä taas voisi olla vaaraksi ihmisille.
Edit2: Plus selkeästi ensimmäinen lainaus esittää hakaristia, koska siinä on kaksi kertaa "", eli yhteensä nelkä pilkkua. Elinkautista odotellessa.

My feeling always is, if I thought of it, somebody else has thought of it

pohjanakka
Seuraa 
Viestejä94
Liittynyt18.9.2010
Rousseau
Raamatustahan hätää kärsivä löytää todella paljon apua.

Vanhan tarinan mukaan rakkaudessa pettynyt nainen neuvoja saadakseen avasi Raamatun umpimähkään ja luki:

"Ja Juudas meni ja hirtti itsensä."

Nainen avasi toisen kerran Raamatun satunnaisesta kohdasta ja luki:

"Tee sinäkin samoin."

Mitä tästä opimme.

HC Zen
Seuraa 
Viestejä12
Liittynyt28.11.2013
lindsju

Pointti oli se, että masennusta oli jo 4000 vuotta sitten ja kaikesta huolimatta, uskonnollisissa teksteissä on henkistä viisautta.

http://allspirit.co.uk/rumi.html

Tieteen maailmassa, sama homma, supervolcano, meteori, solarflare you name it http://www.youtube.com/watch?v=NwNzYJuXzZY

Kyllähän niissä joissakin on viisautta, mutta suurin osa on kyllä täyttä tuubaa. Viisautta vaatii löytää se viisaus sieltä kaiken tuuban keskeltä. Kaikkein viisaimmat ehkä jättävät kuitenkin kokonaan lukemati...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat