Miksi minun on pakko hengittää tupakan savua?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miksi minun on pakko hengittää tupakansavua omassa asunnossani,
kun joku seinänaapureista päättää pistää tupakaksi?

Kysyn vain, kun minulla ei ole valinnanvaraa.

Naapurini saa päättää, milloin hengittää savua, mutta minulla ei ole tätä päätösvaltaa.
En pysty kieltäytymään kitkerästä syövän hajusta.

On kuin asuisi tuhkakupissa, kun ilmanvaihtokanavia pitkin ja käytävän oven läpi tulevaan pistävään hajuun ei ole sekoittunut edes raikasta ulkoilmaa.

Koska omassa asunnossaan ei ole kiellettyä polttaa tupakkaa, joudun todennäköisesti muuttamaan sen vuoksi, kun jotkut ihmiset eivät jaksa mennä ulos polttamaan syöpäkääryleitään.

Minusta tämä on raivostuttavaa.

Sivut

Kommentit (263)

Vierailija

On sinulla valinnanvaraa. Järjestä tuuletusjärjestelyin omaan kämppääsi ylipaine ja tuki kaikki raot josta savu tulee sisälle.

Hyvin toimii!

Vierailija

Miksi minun on pakko hengittää hienhajua, hajuvesiä ja kaikkea muuta paskasta lähtien? Kuinka pitkälle tossa tupakkapaapomisessa ja valvonnassakin loppujenlopuksi mennään?

Itseäni ottaa todella voimakkaasti nenään kaikenlaiset varsinkin vanhempi naisväki, joka peseytyy ilmeisesti jossakin hajuvesitankissa. Myös hajuosastot kaupoissa ovat yhtä yskimisen perkelettä.

Varmasti vedän tupakkani kämppäni pihalla, tosin siitäkin jo joku m*napää parikertaa nokkaansa nyrpistellyt ohikulkiessaan. Lopetan sen sitten, kun kaikki muu hajuterrori on lopetettu.

Vierailija
Norppa
On sinulla valinnanvaraa. Järjestä tuuletusjärjestelyin omaan kämppääsi ylipaine ja tuki kaikki raot josta savu tulee sisälle.

Hyvin toimii!

Arvaa olenko jo kuukausien aikana kokeillut eri konsteja.
Esim. tiivistin ikkunat ja ovet, mutta savu tunkee silti läpi.

Pitäisi aina etukäteen tietää, milloin naapuri pistää tupakaksi, että ehtisi tukkia ilmanvaihtohornit ajoissa, mutta se on käytännössä mahdotonta.

Vierailija
Peksu
Miksi minun on pakko hengittää hienhajua, hajuvesiä ja kaikkea muuta paskasta lähtien? Kuinka pitkälle tossa tupakkapaapomisessa ja valvonnassakin loppujenlopuksi mennään?

Et varmaan joudu kärsimään tästä omassa asunnossasi joka päivä tuntikausia, siten että se aiheuttaa sinulle väsymystä ja pääkipua?

Se on kyllä muuten totta, että tupakoitsijat ovat maailman itserakkaimpia ihmisiä.

Vierailija
Perkele
Peksu

Et varmaan joudu kärsimään tästä omassa asunnossasi joka päivä tuntikausia, siten että se aiheuttaa sinulle väsymystä ja pääkipua?

Se on kyllä muuten totta, että tupakoitsijat ovat maailman itserakkaimipia ihmisiä.

No joo, en kyllä. Siksi poltankin tupakkani pihalla, mutta sekään ei kaikille tunnu kelpaavan. Yritän kyllä olla saastuttamatta muiden keuhkoja. Tupakkakielto ravintoloihinkaan ei haittaa, mutta joku raja.

Olen pahoillani tupakoitsijoiden puolesta ja toivon, että ratkaisu pulmaasi löytyy ilman, että tarvii nyrkillä tervakeuhkoa ojentaa

Vierailija
Perkele
Norppa

Hyvin toimii!

Pitäisi aina etukäteen tietää, milloin naapuri pistää tupakaksi, että ehtisi tukkia ilmanvaihtohornit ajoissa, mutta se on käytännössä mahdotonta.

Ei niin.

Tarkista miten ilma kulkee asunnossasi. Ilmeisesti siellä on nyt alipaine. Hanki vaikka hormituuletin joka muuttaa ilmavirtauksen asunnossa toivottuun suuntaan. Helpointa on tietysti ottaa ilma suoraan ulkoa mutta myöskin postiluukkuun voi liittää tuulettimen (jos rappukäytävässä on raikasta ilmaa). Voi jopa riittää että suljet poistoilmahormit tai tiivistät ulko-oven. Paine-erot ovat pienestä kiinni. Ongelma voi olla se että naapuri avaa ikkunan kun tupakoi. Tämä taas nostaa paineen hänen asunnossaan niin että paine-ero painaa savun sinun kämppääsi.

Itsellänikin oli vastaava ongelma. Se ratkesi em. menetelmin.

Vierailija
Peksu
Perkele
Peksu

Se on kyllä muuten totta, että tupakoitsijat ovat maailman itserakkaimpia ihmisiä.

No joo, en kyllä. Siksi poltankin tupakkani pihalla, mutta sekään ei kaikille tunnu kelpaavan. Yritän kyllä olla saastuttamatta muiden keuhkoja. Tupakkakielto ravintoloihinkaan ei haittaa, mutta joku raja.

Olen pahoillani tupakoitsijoiden puolesta ja toivon, että ratkaisu pulmaasi löytyy ilman, että tarvii nyrkillä tervakeuhkoa ojentaa

Tyytyisin täysin siihen, että tupakka poltettaisiin pihalla.

Ulkoa tuleva savu on niin lievää verrattuna käytävän ja ilmanvaihtokanavien kautta tulevaan tunkkaiseen katkuun,
joka aiheuttaa aivan pahoinvointia.

Vierailija
Norppa
Perkele
Norppa

Hyvin toimii!

Ei niin.

Tarkista miten ilma kulkee asunnossasi. Ilmeisesti siellä on nyt alipaine. Hanki vaikka hormituuletin joka muuttaa ilmavirtauksen asunnossa toivottuun suuntaan. Helpointa on tietysti ottaa ilma suoraan ulkoa mutta myöskin postiluukkuun voi liittää tuulettimen (jos rappukäytävässä on raikasta ilmaa). Voi jopa riittää että suljet poistoilmahormit tai tiivistät ulko-oven. Paine-erot ovat pienestä kiinni. Ongelma voi olla se että naapuri avaa ikkunan kun tupakoi. Tämä taas nostaa paineen hänen asunnossaan niin että paine-ero painaa savun sinun kämppääsi.

Itsellänikin oli vastaava ongelma. Se ratkesi em. menetelmin.

Tämä onkin hankalaa, koska ilmanvaihdon suunta vaihtelee.
Riippuu niin siitäkin kuinka naapurit pitävät ikkunoitaan auki ja kiinni.
Kun ilma kulkee käytävään päin, silloin olot ovat paljon mukavammat.
Ulkoa tuleva savu kun on niin harmitonta verrattuna tuohon tunkkaiseen katkuun.

Vierailija
Perkele
Peksu
Perkele
Peksu

Tyytyisin täysin siihen, että tupakka poltettaisiin pihalla.

Ulkoa tuleva savu on niin lievää verrattuna käytävän ja ilmanvaihtokanavien kautta tulevaan tunkkaiseen katkuun,

Savu tuskin tulee ilmanvaihtokanavista. Ne yleensä vievät katolle ja niistä ila virtaa ULOS. Kysymys on että mistä korvausila tulee? Sinun tapauksessa ilmeisesti naapurista.

"ilma" siis.

Vierailija

Sellaisiakin tupakoitsijoita on, jotka kerrostalossa ulos mennessään ovat niin hätäisiä, että se paskan katkun käryyttäminen pitää aloittaa jo sisällä. Voisihan sen malttaa sytyttää ulkona. Ei jäisi puoleksi tunniksi ilmastoimattomaan porraskäytävään sininen savuverho leijailemaan.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
jussipaita

Sellaisiakin tupakoitsijoita on, jotka kerrostalossa ulos mennessään ovat niin hätäisiä, että se paskan katkun käryyttäminen pitää aloittaa jo sisällä. Voisihan sen malttaa sytyttää ulkona. Ei jäisi puoleksi tunniksi ilmastoimattomaan porraskäytävään sininen savuverho leijailemaan.

Näitä on täälläki, mutta onneksi asuu 1 kerroksessa niin ilmanvaihto toimii.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005
Peksu

Itseäni ottaa todella voimakkaasti nenään kaikenlaiset varsinkin vanhempi naisväki, joka peseytyy ilmeisesti jossakin hajuvesitankissa. Myös hajuosastot kaupoissa ovat yhtä yskimisen perkelettä.

Varmasti vedän tupakkani kämppäni pihalla, tosin siitäkin jo joku m*napää parikertaa nokkaansa nyrpistellyt ohikulkiessaan. Lopetan sen sitten, kun kaikki muu hajuterrori on lopetettu.

Tupakanpolton rajoittamisessa ei ole kysymys pelkästään hajuhaitoista, vaan myös ihmisten terveydestä. Allekirjoitin nimeni adressiin tupakanpolton kieltämiseksi ravintoloista, ja allekirjoittaisin sen koska tahansa uudelleen.

Vierailija
Olbe

Allekirjoitin nimeni adressiin tupakanpolton kieltämiseksi ravintoloista, ja allekirjoittaisin sen koska tahansa uudelleen.

Voisin ihan hyvin kirjoittaa minäkin. Voipi sitä käydä pihallakin tai tupakkatilassa jos semmosen järjestävät. Ei se tupakanhaju välttämättä tupakoijallekaan tuoksu hyvälle, kuten eivät nuo muutkaan hajut mitkä olen maininnut ja monet muut. Sillon kun itse polttaa, niin sitä ei vaan itse huomaa, toisen savu kyllä haisee.

Joskus vois huonompikin hajuaisti olla, viitaten tuohon hajuvesiin, joita jotkut kaatavat päälle.

Vierailija

Mulla taitaa loppuu kaljan juonti baarissa, jos ei siellä saa missään imailla kaljaa ja spaduu, tarkoitan että kaljan kanssa on ihan pakko polttaa, ne kuuluu jotenkin yhteen, samoin kahvi ja spaddu.

Tupakoitsijan puollustus!
Toi rasistinen uusi laki joka tulee käytäntöön, on aukkoja täynnä.

Nyt kun kesä on tulossa, niin oletan että baarissa porukka ottaa tuopit mukaan ja menee ulos polttaa. Joka kuulostaa erittäin hyvältä, mutta samalla aiheuttaa meluhaittoja, sekä sen että joillakin saattaa olla omat juomat ulkona venaamassa. Kuten minulla, ihan periaatteesta. Koska se on mahdollista. Siellä sit litkin omia juomia, jos tuntuu että ei baarin litkut päähän upoo.

Oli ihan jees (pienen totuttelun jäkeen) että puolet baarista oli vaan savuton. Vaikka savuttomat näytti aikas paljolti istumassa meijän tupakoitsijoiden puolella, ja itkevän savusta. Vitu, ja nillä oli oma puoli.

Ja entäs pienten baarien pitäjät, jotka investoi ilmanvaihtoon silloin ku jaettiin savuttomat ja savulliset osat, baareihin? Taas tippuu baari yrittäijä niinkuin viime kerran "puoliksjakamisen" yhteydessä. Kun ei ollut varaa investoida, ja asijakkaat suurimmaksi osaksi poltivat.

Ja tietääkseni, baarin omistaja voi nyky käytänöllä ihan itse päättää, saako baarissa polttaa olenkaan. EIKÖ?

MÄÄ, sille annan isot abloodit, joka Hyssälän pistää hirteen.
Kiitos ja anteeks.

Vierailija

Kuinka vaikeaa on mennä sanomaan naapurille että häiritsee? Itseäni vituttaa tämä meininki että postiluukusta tulee jos jonkinnäköistä uhkausta vaikka mistä asioista, mutta ei voi soittaa ovikelloa jos alkaa esim. pianon tai kitaran soitto ärsyttää.
Ihmisiä näissä kerrostaloasunnoissa asuu. pääosin ainakin. rapussa ei voi runkkarit edes tervehtiä nykyään. muuttakaa maalle jos ei seura kelpaa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat