Kehoni on kotini tai vankilani

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mietinpä vain että missä havaitset itsesi sijaitsevan kehossasi. Tarkoitan että varpaisiin tuntuu olevan matkaa siis havaitsen minäni sijaisevan jossain silmieni takana. Päässä selvästi on monenlaisia aisteja... mutta jos silmäni siirettäisiin keskivartalooni niin havaitsisinko sijaitsevani navan alla. Taikka jos aivot siirrettäisiin vasempaan reiteen niin havaitsisinko minuuteni sijaitsevani vasemmassa reidessä?

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Koen olevani aivot. "Joudun" tulkitsemaan sitä mitä aivoni tuottavat. Olen - kehomielisielu - mitä se sitten tarkoittaakaan. On keho myös (ainoa) koti ja vankila.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

on paikka, jossa olen olemassa. Siinä foorumissa ei ole rajoituksia ajan eikä fyysisen sijainnin suhteen. Rajana toimii vain ... mielikuvitus.
Mutta joskus on ihan jännää testata, mihin toisinaan rajoittuneisuutensa vuoksi inhoamani tomumajakin pystyy. Erilaiset urheiluyritteet kuten voltintapainen uima-altaan reunalta veteen toimivat testikeinoina. Jos joskus onnistun tekemään hallitun liikkeen edes välttävästi, koen olevani juuri siinä kehossa, jossa olosuhteitten pakosta asun. Mutta kovin, kovin usein olen ollut tyytymätön niin fyysiseen olemukseeni kuin rajoittuneeseen henkiseen suorituskykyyni. Niissä tilanteissa mielikuvitusmaailma suo pakokammion: voin olla kuka ja mitä haluan!

Vierailija
qaz
Koen olevani aivot. "Joudun" tulkitsemaan sitä mitä aivoni tuottavat. Olen - kehomielisielu - mitä se sitten tarkoittaakaan. On keho myös (ainoa) koti ja vankila.

Lyö itseäsi lujaa vasaralla varpaaseen, niin sen jälkeen koet kyllä olevasi tuo poloinen varvas.

Eli mun mielestä toi on suhteellista, totta kai silmät auki ollessa tuntuu sijaitsevan niiden takana, koska informaatiovirta on voimakkainta silmien kautta, pimeässä kun kuuntelet musiikkia, olet korvissa, kun sinua hierotaan, olet ihollasi. Kakalla ollessasi... noh, öh, lopetan tähän.

Vierailija

Totta,aivoissahan kaikki tuntemukset lopulta ovat.Luin jokun aikaa sitten kuitenkin aika mielenkiintoisen jutun:sydämensiirto potilaita oli tutkittu ja he itse kertoneet asioita.Heidän käytös ja se mistä ruoasta pitää jne. olivat muuttuneet. Ja omituisinta oli,että selvisi,että ne olivat muuttuneet sellaisiksi kuin sydämen luovuttajalla oli.Voi olla,että oli tv-dokkarikin.Muistaako joku muu tarkemmin?

Vierailija
Armitage
qaz

Lyö itseäsi lujaa vasaralla varpaaseen, niin sen jälkeen koet kyllä olevasi tuo poloinen varvas.

Eli mun mielestä toi on suhteellista, totta kai silmät auki ollessa tuntuu sijaitsevan niiden takana, koska informaatiovirta on voimakkainta silmien kautta, pimeässä kun kuuntelet musiikkia, olet korvissa, kun sinua hierotaan, olet ihollasi. Kakalla ollessasi... noh, öh, lopetan tähän.

Nonnii siis ajattelet että aistit jylläävät... siis jos silmät siirretään varpaisiin niin tunnen olevani siellä enkä vain saavani näkö informaatiota sieltä.

Vierailija
Ville1SuuriI
Totta,aivoissahan kaikki tuntemukset lopulta ovat.Luin jokun aikaa sitten kuitenkin aika mielenkiintoisen jutun:sydämensiirto potilaita oli tutkittu ja he itse kertoneet asioita.Heidän käytös ja se mistä ruoasta pitää jne. olivat muuttuneet. Ja omituisinta oli,että selvisi,että ne olivat muuttuneet sellaisiksi kuin sydämen luovuttajalla oli.Voi olla,että oli tv-dokkarikin.Muistaako joku muu tarkemmin?

Olen lukenut, mutta voi ku en nyt muista, että mistä..

Vierailija
Ville1SuuriI

Juu Tieteenkuvalehdessähäntuosta oli juttua.

Vierailija
Tero
Ville1SuuriI

Juu Tieteenkuvalehdessähäntuosta oli juttua.

yllätys että Tieteen Kuvalehdessä. Huom! Se lehti ei aina kerro lähteitään, eikä mainitse artikkelin kirjoittajia, usein merkitsee sitä, että artikkeli saattaa olla keksitty, tai perustuu niin paljon hömpälle, ettei sitä kehdata mainita. Tieteen kuvalehti on niinkuin yksinäisen ihmisen luulot omiin kykyihinsä. Ei aina perustu todellisuuteen.

Vierailija
Toinen totuus totuudesta
Armitage
qaz

Nonnii siis ajattelet että aistit jylläävät... siis jos silmät siirretään varpaisiin niin tunnen olevani siellä enkä vain saavani näkö informaatiota sieltä.

Ei, jos se paikka, mihin kuva muodostuu, se muuten onkin aika jännä paikka, heheh, kun ei sitä oikein tavallaan ole olemassa, se informaation vastaanottopiste siis, jos se siirretään johonkin, niin se varmasti vaikuttaa voimakkaasti siihen, missä KOET olevasi. En tiedä oletko siellä varsinaisesti, mutta näin sen ainakin kokee. Ja juuri kokeminen on loppujen lopuksi olemassaoloa. Jos olet kaikki aistit nollattuina, niin ruumis alkaa kehittämään "aistihavaintoja", ts. aistiharhoja, syynä varmaan jonkinlainen ruumiin kokemisen nollaamisen mahdottomuus aivoille, joka pakottaa pitämään aistit "päällä". Samaa hommaa vastaanhan buddhalaisetkin meditoidessaan taistelevat. Yrittävät hiljentää samsaraansa, jotta pääsisivät Nirvanaan. Ehkä olet oikeassa, puhuin vain maallisen ihmisen elosta, siitä, kuinka tavallinen tallaaja on aistiensa uhrina, ja vankina, kun taas korkeammalla tasolla itsensä tiedostava olento voi olla jotain muutakin.

Vierailija
_alis_
Tieteen Kuvalehti propagandaa ?

ei vaan itse kehitettyjä artikkeleita, niin tulee halvemmaksi kustantaa, ihan niinku lööppilehdetkin. Eivät perustu lähteisiin, jotka nojaavat aina tieteen menetelmillä saatuihin tuloksiin, vaan voivat perustua vaikkapa naapurin Erkin eilisiin saunakertomuksiin.

Vierailija

Jos tieteen kuvalehdessä on pienikin virhe,jaksavat lukijat kyllä siitä mainita.Lehden alkusivuilla on palaute-osasto,jossa korjataan edellisissä lehdissä olleita virheitä.Eli kyllä ne aika tarkkaan totta ovat.

Niin ja tossa jutussa kyllä mainitaan,että syytä ei toistaiseksi tiedetä.Ja on lähdelinkit.Onhan niitä asioita paljon muitakin,mitä on huomattu tapahtuvan vaikka ei tiedetä miksi.

Vierailija
Armitage
Ei, jos se paikka, mihin kuva muodostuu, se muuten onkin aika jännä paikka, heheh, kun ei sitä oikein tavallaan ole olemassa, se informaation vastaanottopiste siis, jos se siirretään johonkin, niin se varmasti vaikuttaa voimakkaasti siihen, missä KOET olevasi. En tiedä oletko siellä varsinaisesti, mutta näin sen ainakin kokee. Ja juuri kokeminen on loppujen lopuksi olemassaoloa. Jos olet kaikki aistit nollattuina, niin ruumis alkaa kehittämään "aistihavaintoja", ts. aistiharhoja, syynä varmaan jonkinlainen ruumiin kokemisen nollaamisen mahdottomuus aivoille, joka pakottaa pitämään aistit "päällä". Samaa hommaa vastaanhan buddhalaisetkin meditoidessaan taistelevat. Yrittävät hiljentää samsaraansa, jotta pääsisivät Nirvanaan. Ehkä olet oikeassa, puhuin vain maallisen ihmisen elosta, siitä, kuinka tavallinen tallaaja on aistiensa uhrina, ja vankina, kun taas korkeammalla tasolla itsensä tiedostava olento voi olla jotain muutakin.

Siis jos siirretään aivot pottuvarpaaseen (iso iso varvas) taikka jos kaikki päässä sijaitsevat aistit korviaan myöten keskivartaloon niin koska lopulta havatsemme kaiken aivoissamme niin havaitsisin itsenikin sijoittuvan edelleen pään sisälle. Aistin ajatukseni vai?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat