Mikä kaikki kelpaa varastettavaksi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko tässä maailmassa mitään sellaista esinettä, mikä ei jollekin kelpaisi? Tuntuu, että mikä tahansa minkä irti saa ilman kaivinkonetta häviää hitaasti tai yleensä nopeasti.

Takapihallani tuuletin tyynyjä rikkinäisen pienen pyykinkuivaustelineen päällä. Toin tyynyt sisälle ja hetkeksi unohtui teline pihalle. Kas kummaa, heti oli jollekin kelvannut. Ihmettelen kyllä, että mitä kummaa joku tekee rikkinäisellä pyykinkuivaustelineellä? Eiväthän ne edes maksa paljoa, mutta ei olisi nyt vain varaa ostaa uuttakaan.

Kleptomaniahan on ymmärtääkseni sairaus, mutta varastaisivat nyt edes jotain muuta kuin minun pyykinkuivaustelineeni, lukitun pyörän, kailahuivin ja monet muut.

Eli: mikä kaikki on kelvannut varastettavaksi ja jos tekijä on jäänyt verekseltään kiinni, niin mikähän selitys on ollut?

Kommentit (10)

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1145
Liittynyt16.3.2005

Jos sulla on vihamiehiä niin niille kelpaa kaikki millä on sinulle arvoa. Esim. 12 vuotta vanhat kalsarit jos olet oikein mieltyny niihin.

Vierailija

Suomalaiselta kollegalta yritettiin, toisen, vierasmaalaisen kollegan toimesta, pölliä keltanen LAN kaapeli kesken meettinkiä.
Muina miehinä vaan rupes tunkee kassiinsa.

Soli, soli...vaan kuulu kun käsi pysäytettiin kaapelia laukkuun tunkemassa.

Kaikki kelpaa.
Kuinka pienestä ihminen on valmis maineensa menettämään?

Vierailija
Peksu
Eli: mikä kaikki on kelvannut varastettavaksi ja jos tekijä on jäänyt verekseltään kiinni, niin mikähän selitys on ollut?

Kärjistäen lyhenneltynä seuraavasta http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2003/280103_b.htm:

Kleptomaanille kelpaa kaikki, eikä arvolla ole merkitystä vaan itse varastamisella (jännitys). Myymälävarkaudesta kärähtänyt ei tekoaan selittele.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Tämä kuuluisi kai vitsiosastoon:

Pari päivää sitten luin jostain, että Bushin avustaja oli kärähtänyt myymälävarkaudesta. Yritin äsken etsiä sitä Googlella, suomenkielellä: "bushin avustaja varkaissa". Kuukkeli kysyi "Tarkoititko: bushin avustajat varkaissa ".

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Tein pikku pilan. Mulla on semmonen aivan paska pallogrilli. Aattelin heittää pois, kun ollut tuossa talven ulkona, eikä ole mennyt "kaupaksi". Laitoin nyt sen vähän enemmän esille. Saa nähdä millon häviää, vai häviääkö. Tieteellinen tutkimus.

Pistin sisälle lapun, jossa lukee suurin piirtein näin: Arvoisa varas! toivottavasti meni tarpeeseen. Tiedoksenne ilmoitan, että olen kerran vahvassa humalatilassa sammuttanut grillin virtsaamalla. Minua se ei haittaa, haittaako sinua?

Onhan tuo vähän ilkeilyä. Jos se "kaupaksi" menee niin ihme on.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Kaikki kelpaa varkaille, mikä ei ole kiinni naulattu. Jos on naulattu, viedään naulatkin.

Käsittämätöntä, toisinaan.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Peksu
Onhan tuo vähän ilkeilyä. Jos se "kaupaksi" menee niin ihme on.

Äkkiäkös tuollaisen varas palauttaa heittämällä sen ikkunan läpi olohuoneeseen.

Vierailija
Kaikki kelpaa varkaille, mikä ei ole kiinni naulattu. Jos on naulattu, viedään naulatkin.

Käsittämätöntä, toisinaan.

Niin, lukothan ovat rehellisiä ihmisiä varten. Rosvo vie, oli lukittu tai ei.

Vierailija

Menin kaverin luo kerrostaloon kylään ja ulko-ovelle jätin kasan paskaa, koska olin kuralla. Aamulla lähdin kaverilta kotia päin, niin näin kun naapurin rouva polli johonkin muovikassiin jättämäni jutskan. Ei ois rouvasta uskonu. Varmaan lannoittaa Kiinan ruusuaan sillä mustalla kullalla.

Uusimmat

Suosituimmat