Poliisijohtjalle ei sakkoja törkeästä ylinopeudesta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

IS 22.3:

”Länsi-Suomen läänin poliisijohtaja Mikko Paatero sai erityiskohtelun ajettuaan rajua ylinopeutta poliisin tutkaan Tampereella. Virkamatkalla ollut Paatero ajoi tietyömaan kohdalla pidettyyn ratsiaan 78 km:n tuntinopeudella, vaikka alueella oli 30 km:n nopeusrajoitus.
Tutkapartio painoi asian villaisella. Lääninpoliisineuvos selvisi rikkeestään pelkällä huomautuksella.”

Itse ajoin kuukausi sitten vähän liikennöidyllä, hitaalla sivukadulla, kolmion takaa poliisiauton eteen. Vaaraa ei ollut, autojen nopeudet hitaat (20-30 km/t) ja etäisyys kohtuullinen. Olin tulossa keskussairaalasta, jossa astmainen iäkäs äitini makasi teho-osastolla keuhkokuumeessa. Olin kuljettamassa vanhaa isääni toiseen sairaalaan, koska tämä ei dementikkona pärjää yksin kotona.

Sain sakkoja yli 200 euroa. Pulinat pois. Näin toimii tämä yhteiskunta!

Kommentit (7)

Vierailija

Yritin tällä avauksellani avata vain keskustelua palstalaisten kanssa siitä, ovatko kansalaiset tasavertaisia lain edessä? Ilmeisesti Suomessa ovat!

Itse koen oman sakkoni äärimmäisen epäoikeudenmukaisena suhteessa poliisipäällikön tilanteeseen!

Ranskassa puuhataan yleislakkoa (käsittääkseni melko paljon opiskelijoiden aloitteesta) kaikkien kansalaisten tasavertaisuuden puolesta lain edessä. Ilmeisesti tämä aihe ei meidän palstalaisiamme kiinnosta?

Vai olinko liian melodraamallinen?

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Eiköhän se poliisipäällikkö vielä sakot saa ja varmaan korttikin menee hyllylle.

Ja myös villaisella painaneet poliisit saavat varmasti tuomion.

Vierailija

Ihmiset eivät ole tasavertaisia lain edessä eikä ole koskaan ollutkaan. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Joka sai kolmiosta 200 egen sakot: Olet rehellinen ihminen, kiukustuit ja vitutti, niin tuli oikein kunnolla maksettavaa. jos olisit ammattirikollinen tai muuten vaan poliisien entuudesta tuntema kaheli, eivät kytät olisi sinua sakottanut, vaan toivottaneet hyvää matkaa ja tarkkaavaisuutta, jotta paappa pääsee turvallisesti perille.

Vierailija

Eräänä kauniina päivänä odottelin liikennevalojen vaihtumista ja jostakin syystä lähdin sitten kesken kaiken punasia päin. Vasta muutaman metrin päästä lähdöstä huomasin, että siellä oli poliisiauto perässä. No, pollisit jäivät kiltisti valoihin ja minä jatkoin matkaa. Eipä siinä sen kummempaa

Venäjällä tilanne on ilmeisesti se, että poliisit saavat bonusta jokaisesta antamastaan sakosta ja ovat tämän takia erittäin virkaintoisia.

Vierailija
rollerghost
Eräänä kauniina päivänä odottelin liikennevalojen vaihtumista ja jostakin syystä lähdin sitten kesken kaiken punasia päin. Vasta muutaman metrin päästä lähdöstä huomasin, että siellä oli poliisiauto perässä. No, pollisit jäivät kiltisti valoihin ja minä jatkoin matkaa. Eipä siinä sen kummempaa

Venäjällä tilanne on ilmeisesti se, että poliisit saavat bonusta jokaisesta antamastaan sakosta ja ovat tämän takia erittäin virkaintoisia.

Itkin kun minulla oli kakka housussa kunnes tapasin miehen jolla ei ollut housuja - Turkulainen alleen lasku:wink:

Vierailija

Avasin tämän keskustelun kansalaisten tasavertaisuudesta lain edessä. Mielenkiintoista, että tämän päivän (24.3.) Hesari kirjoittaa tarkalleen samasta aiheesta ja tapahtumasta pääkirjoituksessaan.

Vierailija

Kansalaiset ovat tasa-arvoisessa asemassa vain ja ainoastaan ruumishuoneella kehon lämpötilan olessa n. 5 astetta Celssiusta. Hautausmaallakin hengissä pinnistelijät pyrkivät paukuttelemaan henkseleitä hakkuuttamalla vainajalleen ison, komian kiven kultauksineen. Ei saa ruumis rauhaa kilpailuyhteiskunnalta edes haudan levossa.

Tasa-arvoa olisi perhejohtoinen yhteiskunta. Linnoja ei tarvittaisi, eikä Tony "deeku, narkkari,bodari" Halmeita. Jokainen perhe hoitaisi omat asiansa ja synnyttäisivät omat orjat pyörittämään pientä muurahaiskekoaan. Lestaadiolaiset ovat oikeilla jäljillä, mutta hekin riistävät ja hyväksikäyttävät hyvä- tai huonouskoisten helvetin pelkoa.

Uusimmat

Suosituimmat