Miksi kontaktia 'älylliseen' elämään ei ole tapahtunut?

Seuraa 
Viestejä593
Liittynyt24.5.2005

Itsehän olen tätä mieltä. Yllättäen, kun asiasta postasin. :)

Emme ole tavanneet älyllistä elämää, koska:

1) Etäisyydet ovat valtavia avaruudessa - valonnopeus on liian hidas matkustamiseen. Näin ollen, meitä ei yksinkertaisesti saavuteta! Mutta jos...

2) ...madonreikiä pystyttäisiin valjastamaan käyttöön ja täten liikkumaan paikasta toiseen silmänräpäyksessä, vaatisivat madonreijät valtavasti energiaa 'toimiakseen'. Mutta...

3) ...energian valjastaminen on kallista ja hyvin työlästä! Jotta tähdestä, mustasta aukosta tai vastaavasta kappaleesta, josta energia saataisiin tavalla tai toisella valjastettua madonreijän luovan (ja ylläpitävän) laitteen käyttöön, pitää laite varmasti saada tietylle etäisyydelle tällaisesta suurenergisestä kappaleesta. Ja koska tällaista kappaletta ei taas voida madonreijällä saavuttaa - tulee kohdan 1) ongelma jälleen eteen! Jos kuitenkin kaikesta tästä huolimatta (todennäköisyys varmaan tässä vaiheessa jo täysin olematon) madonreikä saataisiin valjastettua käyttöön, päästään seuraaviin 'todellisempiin' ongelmiin.

4) Valo ja sähkömagneettinen säteily kulkee liian hitaasti, jotta muut älylliset olennot saisivat tietää olemassaolostamme. Suuremmaksi ongelmaksi muodostunee fakta, että jos lähimmät älylliset elolliset olennot ovat vaikka miljoonan valovuoden päässä - lähettämämme sähkömagneettinen säteily (siis radio-, TV- jne lähetykset) saapuu heille vasta miljoonan vuoden päästä!

Kaikesta tästä huolimatta ongelmaksi ei kuitenkaan muodostu sähkömagneettisen säteilyn tapauksessa etäisyys, vaan sen voimakkuus. Sillä,

5) Olemme lähettäneet sähköistä säteilyä avaruuteen noin sadan vuoden ajan. Tämä sähkömagneettinen säteily voidaan ajatella kuplana ympärillämme, jonka halkaisija on/olisi sata valovuotta. Mutta etäisyyden kasvaessa säteilyn - siis lähetyksien - voimakkuus heikkenee kääntäen verrannollisena etäisyyden neliöön. Ei se nyt ihan näin mene, mutta asia tulee selväksi - jos watilla lähetetään viesti kilometrin päähän, tarvitaan esimerkiksi 10 wattia kahden kilometrin päähän. Tämän takia meistä ei yksinkertaisesti KUULU MITÄÄN miljoonan valovuoden päähän! Tuskin edes yhden! (olisi kiva, jos joku asiaan perehtynyt tarttuisi tähän tarkemmin) Ja jos jälleen kerran, kaikista yllä olevista ongelmista huolimatta, örmelöt meidät kuulisivat, päästään seuraavaan ongelmaan:

6) Mikä on todennäköisyys, että juuri näillä älyllisillä olennoilla on edellytykset matkustaa luoksemme madonreikiä hyväksi käyttäen? Todennäköisyys, että 100 valovuoden sisällä olisi älyllinen sivilisaatio, jotka ovat valjastaneet madonreijät matkustamistarkoituksessa käyttöön, on hyvin pieni.

7) Tähtiä ja planeetoita on aivan uskomaton määrä! Sokkona toisen sivilisaation löytäminen on mahdotonta! "kuolleita" planeettoja on varmasti miljoonia kertoja enemmän kuin sellaisia, joissa elämää on. Ja näin ollen palaamme kohdan 1) ongelmaan:

Yhteenveto
Universumimme halkaisija on "laidalta laitaan" kymmeniä miljardeja valovuosia. Todennäköisyys, että meidät kuullaan ja meistä kiinnostutaan sellaisen sivilisaation toimesta, jolla on mahdollisuus matkustaa luoksemme madonreijän läpi - on yksinkertaisesti luonnonlakien takia uskomattoman pieni.

Pohdintaa
Elämän "biologinen" tarkoitus, omasta mielestäni, on jatkaa elämää ja evolvoida sitä eteenpäin. Tästä kertoo kaikille eliöille yhteinen selviytymistarve. Siinä missä ihminen pystyy käsittelemään elämää aivan erilaisella tasolla kuin sammakko tai bakteeri, selviävät bakteerit ja sammakko huomattavasti 'alkeellisemmissa oloissa'. Sammakko ja bakteeri ovat yksinkertaisempia olentoja ja luonnon on 'helpompi toteuttaa' näiden eliöiden kasvuympäristö.

Mielestäni on varteenotettava vaihtoehto, että 'luonto on suunniteltu' siten, että älyllisen elämän kontaktin todennäköisyys on yksinkertaisesti häviävän pieni. Syynä yksinkertaisesti se, että näin vältetään älyllisen ja monimuotoisen elämän tuhoutuminen. Kaksi erilaista älyllistä lajia pystyvät käsittelemään elämää aivan erilaisilta lähtökohdilta ja edistämään sitä, kuin yksi. Miksi puhun yhdestä lajista, eivätkö lajit voi elää keskenään?

Asiaan liittyy luonnosta tuttu biologinen/ekologinen lokero. Samassa ympäristössä olevat eliöt, älyllisiä tai ei, alkavat selviytyäkseen kilpailemaan toistensa kanssa. Älyllisen elämän suhteen on hyvin todennäköistä, että luonto on saatu valjastettua hyvin pitkälti käyttöön. Tämä tarkoittaa myös sitä, että aseteknologia on aivan erilaista kuin esim. luonnosta löytyviltä nisäkkäillä. Elämän jatkuvuuden kannalta on siis parempi, ettei kontaktia tapahtu.

Mikä on todennäköisyys tämän kaiken jälkeen, että ME olemme täällä jos kontakti JOSKUS tapahtuu?

Itse siis uskon, että universumi kuhisee elämää, mutta kontaktin todennäköisyys on käytännössä nolla.

Ja rakkaat teinilukijat avoimine mielinenne! Oppiminen ja kasvaminen tapahtuu kolmen vaiheen kautta:

1) Absolutismi (tms) (lapsuus - asiat ovat lapselle mustavalkoisia, joku on oikein, joku väärin)

2) Relationismi (teini-ikä - "mikään ei ole mustavalkoista" aka 'avoin mieli') "Et sä voi tietää mimmosta teknologiaa niil alieneil on!!" "Vähän sä oot tyhmä ku et ymmärrä sitä, että me ei välttämättä ymmärretä yhtään mistä on kyse ja voi olla vaikka että kaikki ihmisetki o oikeesti alieneita maassa, mut ne ei vaan tiedä sitä, koska meijät o sillee aivopesty ja meitä ohjataa vaik jollaj kaukosäätimellä!"

3) Dialektinen dualismi (aka AIKUISUUS - ymmärretään että relationismi täydellinen 'avoin mieli'-asenne on idiotismia ja vaihe kasvamista. Luonnonlait pätevät ja tautologioita on olemassa.)

Sivut

Kommentit (788)

Pride
Seuraa 
Viestejä593
Liittynyt24.5.2005
Saunatonttu
Mistä tiedät ettei ole tapahtunut?

Oletko muuten tutustunut Disclosure Projectiin?

Koska mainitsemieni "ongelmien" jälkeen todennäköisyys lienee samaa luokkaa kuin sillä, että monitorisi molekyylit uudelleenjärjestyvät eläväksi älylliseksi olennoksi.

Pride
Seuraa 
Viestejä593
Liittynyt24.5.2005
Pinky&Brain
En jaksa lukea, oliko tulos että uffoja ei ole olemassa?

Alieneita on varmasti olemassa, mutta kontakti saattaa olla ylitsepääsemätön ongelma.

Vierailija
Pride
Saunatonttu
Mistä tiedät ettei ole tapahtunut?

Oletko muuten tutustunut Disclosure Projectiin?

Koska mainitsemieni "ongelmien" jälkeen todennäköisyys lienee samaa luokkaa kuin sillä, että monitorisi molekyylit uudelleenjärjestyvät eläväksi älylliseksi olennoksi.

Joo niinpä niin

Suosittelen että tutustut tohon Disclosure Projectiin.

http://www.disclosureproject.org

Se on entisten tiedustelu- ja sotavoimien palveluksessa olleiden työntekijöiden projekti,jonka tarkoituksena on mm.paljastaa totuus maassa vierailevista ET:istä.Nämä kymmenet (vai oliko peräti SADAT?) ihmiset siis rikkovat vaitiololupauksensa paljastaakseen totuuden tästä asiasta.
Mutta älä turhaan pelkästään mua usko,katso se niiden lehdistökonferenssi osoitteesta

http://disclosure.netro.ca/npcc.wmv

Olen itse nähnyt myös Disclosure Projectin julkaisemia DVD:itä,missä on kymmenien eri ihmisten todistajanlausuntoja,ja täytyy sanoa,että loppuun asti ainakin vetävät, jos tää on joku keksitty juttu

BTW,yksi todistaja tuon lehdistökonferenssin lopulla toteaa,että ovat tunnistaneet (muistaakseni ) 57 eri ET-lajia, jotka ovat vierailleet täällä.

Pride
Seuraa 
Viestejä593
Liittynyt24.5.2005

Saunatontun fantasiamaailma tuli selväksi.

57 lajia ET:itä, joista yhtäkään ei ole reportoitu medialle, eikä julkisuuteen ole tullut minkäänlaista materiaalia normaalien mediateiden läpi, eivätkä ole lähettäneet minkäänlaista signaalia tai epäsuoraa "taustamelua" - ja tärkeimpänä:

YKSIKÄÄN OBSERVATORIO EI OLE TEHNYT HAVAINTOA.

"Mut ko niil oli stealth aluxet!!"

lo-fucking-l

Lisäys

Selasin tuota Disclosuren sivustoa, ja nyt olen vakuuttunut, että täällä se totuus todella on - se on vain haluttu piilottaa.

Kumma kyllä, saitilla kinutaan rahaa (donations so we can educate the public about the truth), myydään pre-order kirjoja, video/äänikirjastot vaativat MAKSULLISEN jäsenyyden jne.

Sauntonttu - eikö kellot jo kilise?

btw, oletko sattunut saamaan ikinä E-Mailia, jossa mainostetaan erinäisiä ihmelääkkeitä tai satumaisia laitteita, joiden avulla elät pidempään ja paremmin?

Vierailija

Emme ole tavanneet älyllistä elämää, koska joko
- olemme itse liian alhaisella älyllisellä tasolla ettei ketään kiinnosta ottaa meihin yhteyttä tai
- muu älyllinen elämä ei ole tarpeeksi korkealla tasolla että löytäisi meidät tai
- meihin on yritetty ottaa yhteyttä, emme vaan ole huomanneet sitä

Vierailija
Pride
Saunatontun fantasiamaailma tuli selväksi.

57 lajia ET:itä, joista yhtäkään ei ole reportoitu medialle, eikä julkisuuteen ole tullut minkäänlaista materiaalia normaalien mediateiden läpi, eivätkä ole lähettäneet minkäänlaista signaalia tai epäsuoraa "taustamelua" - ja tärkeimpänä:

YKSIKÄÄN OBSERVATORIO EI OLE TEHNYT HAVAINTOA.

"Mut ko niil oli stealth aluxet!!"

lo-fucking-l

Lisäys

Selasin tuota Disclosuren sivustoa, ja nyt olen vakuuttunut, että täällä se totuus todella on - se on vain haluttu piilottaa.

Kumma kyllä, saitilla kinutaan rahaa (donations so we can educate the public about the truth), myydään pre-order kirjoja, video/äänikirjastot vaativat MAKSULLISEN jäsenyyden jne.

Sauntonttu - eikö kellot jo kilise?

btw, oletko sattunut saamaan ikinä E-Mailia, jossa mainostetaan erinäisiä ihmelääkkeitä tai satumaisia laitteita, joiden avulla elät pidempään ja paremmin?

ÖÖÖ??? Ootko tyhmä vai heittäydytkö sellaseks vaan?Kaikki ihmiset tarvitsevat rahaa eläkseen vai mistä ajattelet että rahat tulevat näiden DVD'iden julkaisemiseen?
Heti jos jostain asiasta pyydetään rahaa,teet johtopäätöksen että "se on rahastusta ja koko juttu on kusetusta",vai?

Ja on siellä se iiiiiiihan ilmainen lehdistökonferenssipätkä, jota et 100% varmuudella uskaltanut vilkaistakaan?Prove me wrong.

Vierailija

Eikä se todellakaan ole mikään MUN "fantasiamaailma",jos sellaiseksi sitä haluat sanoa,vaan satojen entisten jenkkisotilas- ja tiedustelualan palveluksessa olleiden ihmisten "fantasiamaailma",joista jokainen on luvannut todistaa kongressin edessä että tämä on totta.Tietäisit sen,jos olisit vilkaissutkaan tota pätkää.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Nuo Disclosure Projectin kaverit ovat joko aivan pehmeitä tai sitten vetävät vain hyvää teatteria ja keräävät hyvät rahat.

Kuustakin löytyy humanoidien kaupunki, että silleen.

Taitavat olla psyykkisesti sairaita. Mutta tuollaisia ihmisiähän on ympäri maailmaa. Entinen koulukaverikin kuulee humanoidien ääniä. Sen vuoksi on ollut suljetulla osastollakin, mutta eivätpä ne humanoidit sielläkään aina jätä rauhaan lääkityksestä huolimatta.

Vierailija

Tämä on AINA tämä sama reaktio,kun ihmiset kohtaavat sellaisia asioita,jotka eivät mahdu heidän paradigmaansa.Ei ole ensimmäinen kerta ainakaan minulle.
Minä en jaksa tästä taas alkaa väittelemään,koska mua ei karvasen paskan vertaakaan kiinnosta,mitä ihmiset uskovat tästä asiasta,uskokoot just mitä haluavat.En kyllä tiedä miksi alunperinkään vaivauduin kommentoimaan.

I'm done here.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Saunatonttu

Minä en jaksa tästä taas alkaa väittelemään,koska mua ei karvasen paskan vertaakaan kiinnosta,mitä ihmiset uskovat tästä asiasta,uskokoot just mitä haluavat.En kyllä tiedä miksi alunperinkään vaivauduin kommentoimaan.

I'm done here.

Hienoa. Viisas teko.

Itsekin olen jo kyllästynyt kun täytyy kerta kerran jälkeen todistaa milloin minkäkin ufon olevan jotain muuta kuin ET-alkuperää.

Pride
Seuraa 
Viestejä593
Liittynyt24.5.2005
Volitans
Saunatonttu

I'm done here.

Hienoa. Viisas teko.

Itsekin olen jo kyllästynyt kun täytyy kerta kerran jälkeen todistaa milloin minkäkin ufon olevan jotain muuta kuin ET-alkuperää.

Amen.

...paitsi, ettei kyllä edes riitä intressit 'todistamaan vääräksi', kun ei yksinkertaisesti ole mitään vääräksi todistettavaa.

Saunatonttu, jos et trollaa - suosittelen vakavasti hoitoa. Siis jotain koulutettua ihmistä, jolle voit puhua ajatuksistasi. Sinun pitäisi ymmärtää, että lähtökohta on se, että ihmiset eivät usko ennen kuin heidät todistetaan vääräksi.

Tuskin kovin moni, lukuunottamatta jumala-hihhuleita absoluuttisine luomiskertomuksineen, kieltää älyllisen elämän mahdollisuutta. Ties kuinka monennen kerran - kontaktin todennäköisyys on vaan häviävän pieni.

Pride
Seuraa 
Viestejä593
Liittynyt24.5.2005
jäsen # 3254
Emme ole tavanneet älyllistä elämää, koska joko
- olemme itse liian alhaisella älyllisellä tasolla ettei ketään kiinnosta ottaa meihin yhteyttä tai
- muu älyllinen elämä ei ole tarpeeksi korkealla tasolla että löytäisi meidät tai
- meihin on yritetty ottaa yhteyttä, emme vaan ole huomanneet sitä

Älyssä ei itsessään ole tasoja. Luonnon monimuotoisuus riittää syyksi älylle, joka on luonnostaan uteliasta. Meitä varmasti tutkittaisiin, ja me huomaisimme sen, jos näin olisi.

Postauksessani puhuin juuri teknologian tasosta ja ajasta, olennainen pointti.

Väitän silti, että suurin ongelma on 'heinäsuopa', josta meidät, neula, pitäisi löytää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat