Jehovan todistajat kävi kylässä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tänään kaksi jehovaa kävi ovella tarjottelemassa lehtiään ja tietystihän ne tuli otettua. Jehovien lehdet ovat mielestäni samalla tavalla hauskaa lukemista kuin esim. anarkistien tai yltiö kommareiden lehdet, koska on tietyllä säälittävällä tavalla hauskaa, että jotkut aivan tosissaan tekevät moista tuubaa.

Tuli tuossa mieleen, että jos olisin oikein rikas liittyisin jehovan todistajiin ihan vaan itseni huviksi ja voisin jo nyt kuvitella miten kierolla tavalla hauskaa olisi kiertää ovelta ovelle ja koittaa olla nauramatta omille valheille. Myönnetään, että minulla on hieman omituinen huumorintaju.

Sivut

Kommentit (34)

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005

Onhan noita jehovia aina silloin tällöin käynyt ovella, en ole kuitenkaan ottanut sisään. Joskus nämä sanantuojat ovat olleet käsittämättömän kauniita nuoria naisia, mutta kun vaimo on ollut myös kotosalla, niin olen joutunut jättämään myös heidät oven ulkopuolelle.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Vierailija

Minulla on myös ihan hyviä kokemuksia näistä Jehovan lähettiläistä. Ne ovat useimmiten siistejä, tyylikkäästi pukeutuneita nuoria ja kauniita sekä erittäin hyvin käyttäytyviä ihmisiä. Heidän kanssaan on välistä ollut ihan mukava jutskata ja omien kokemuksieni mukaan he eivät mitenkään "väkisin" yritä näkemyksiään tuputtaa, vaan keskustelevat asioista täysin asiallisesti, jopa kylmän viileästi.

Vierailun tuloksena saa sitten yleensä Vartitorni- ja Herätkää-lehdet. Etenkin tuossa ensinmainitussa on välistä ihan mielenkiintoisia esim. antropologiaa ja geologiaa liippaavia artikkeleita. Tuo Vartitorni lehti on muuten Jehovan Todistajien mukaan maailman suurilevikkisin aikakausilehti liki 27 miljoonaisen painoksensa myötä yhteensä yli 150 kielellä!

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
pc = potential criminal
Oma mielipiteeni on että kaikki Jehovat ym. pitäis saada lynkata, heti ja siihen paikkaan kun tulee ovelle. Miten tälläset hihhulit saa tulla sattuman varaisesti jonkun ovelle ja tupruttaa uskoaan? varsikin jos oven avaaja on alaikäinen. Onko oikeasti suomessa laillista yrittää aivopestä alaikäistä ilman vanhempien läsnäoloa?

Tahtoisin tietää, miten voin laillisesti (ilman katanaa käyttämättä) pitää hurahtaneet loitolla kotiovestani?

Voisit laittaa oveesi lapun jossa lukee "Ei jehovia", "Jehova, alä soita", tyyliin. Ninua he eivät haittaa, keskustelen heidän kanssaan mielelläni. Aikoinaan tuli perheystäviäkin heidän joukostaan, uskonnonjulistusvierailujen seurauksena. Alaikäisiä saa aivopestä siinä kuin aikuisiakin. Lapsille kohdistuvaa mainontaa on hieman rajoitettu, mutta vaikkapa koulussa on aivopesu sallittua, ilman vanhempien läsnäoloa.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Aina kun jelovat tulevat tuputtamaan uskoaan, vetoan heihin että "Mutta jos otatte minut mukaan uskoonne, silloinhan juuri teillä on huonompi mahdollisuus pelastua(eikös jehovien mukaan joku 2000 jehovaa pelastu maailmanlopussa?)."

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
Kalevi
Aina kun jelovat tulevat tuputtamaan uskoaan, vetoan heihin että "Mutta jos otatte minut mukaan uskoonne, silloinhan juuri teillä on huonompi mahdollisuus pelastua(eikös jehovien mukaan joku 2000 jehovaa pelastu maailmanlopussa?)."



Ei ihan noin, pieni määrää pääsee taivaaseen, loput uskovat elävät Jumalan valtakunnassa ikuisesti maan päällä. Taivaaseen päässee kai Jehovan todistajien ylin johtoporukka? Lainaus Jehovan todistajien sivuilta:

Sellainen ajatus, että ihmiset eläisivät maan päällä Jumalan valtakunnan alamaisina, voi tuntua oudolta monista Raamattuun uskovista ihmisistä, koska he ajattelevat kaikkien pelastettujen olevan taivaassa. Raamattu osoittaa, että vain rajallinen määrä menee taivaaseen ja että ne, jotka tulevat elämään ikuisesti maan päällä, muodostavat määrältään rajoittamattoman suuren joukon (Psalmit 37:11, 29; Ilmestys 7:9; 14:1-5)

Edit: Kirjoitusvirhe korjattu.

Lierikki Riikonen

Vierailija
Nuutti
Tänään kaksi jehovaa kävi ovella tarjottelemassa lehtiään ja tietystihän ne tuli otettua. Jehovien lehdet ovat mielestäni samalla tavalla hauskaa lukemista kuin esim. anarkistien tai yltiö kommareiden lehdet, koska on tietyllä säälittävällä tavalla hauskaa, että jotkut aivan tosissaan tekevät moista tuubaa.

Tuli tuossa mieleen, että jos olisin oikein rikas liittyisin jehovan todistajiin ihan vaan itseni huviksi ja voisin jo nyt kuvitella miten kierolla tavalla hauskaa olisi kiertää ovelta ovelle ja koittaa olla nauramatta omille valheille. Myönnetään, että minulla on hieman omituinen huumorintaju.

Jos olisit rikas ja liittyisit Jehovan todistajiin, sinun olisi asetettava omaisuutesi käyttöön asian edistämiseksi. Senpä tähden Jehovan todistajiin ei kuulu ihan rikkaita. Osinhan ainakin Suomessa Jehovan lakia kierretään siten, että vaikkapa mies ei liity, vaan vain vaimo. Vaan lapset pyritään saamaan Jehoviin, siten näillä on omaisuuteen perintöoikeuttakin. Joissakin muissa lahkoissa omaisuuden
testamenttaaminen niille on ihan sääntö. Verrattuna joihinkin muihin
lahkoihin jehovat epäilemättä ovat siistimpää väkeä. Tähän vaikuttaa myös pitkälle viety koulutus- ja siitä seuraava arvostusjärjestelmä.
Joissakin lahkoissa pääsee ihan saarnaajana hihkumaan varsin lyhyen varsin pintapuolisen koulutuksen jälkeen. Ne tyypit yleisöstäkin, jotka todistelevat suureen ääneen heräämisen, kääntymisen ja pelastuksen ihmeestä.

Vierailija

Taivas Raamatun luomiskertomuksen mukaan on ylhäällä oleva sinistä vettä, yöllä tietysti mustaakin. Kärjistäen: ylös kuoltua rientävä sielu
hukkuu veteen. Kylläpäs teitä uskovaisia tuossakin jymäytetään.

Vierailija

Ovathan ne siistejä ja mukavia ja niiden kanssa on mielenkiintoista jutellakin, mutta kyllä ne karvansa näyttävät jos liikaa ystävystyy. En minäkään silti niitä ovelta käännytä.

Eräs tuttavani meni ovelle jehovia vastaan ja kysyi ennen kuin vieras ehti päivää kysyä, että "Sanotaanko siellä raamatussa mitä nuo revontulet ovat?" Jehova siihen hämillään, että ei siellä taideta sitä sanoa. "No ottakaapa ensi kerralle siitä selvää", tokaisi tutavani ja veti oven kiinni. Ehkä ajatteli, että hyökkäys on paras puolustus.

Vierailija

Jehovan todistajat ovat näennäisesti fiksuja ja täyttävät paikkansa yhteiskunnanssa varmaan siinä missä muutkin. Mutta sydäntäni riipaisi pari vuotta sitten parikymppisen nuoren naisen yleisönosastokirjoitus: "Missä olet, äiti?"
Äiti (ja tietysti koko jehovien seurakunta) olivat hyljänneet nuoren naisen, koska tämä oli alkanut seurustella ei-jehovalaisen kanssa, ja äiti oli jostain saanut tietää, että nuoret olivat harrastaneet - yllätys, yllätys - myös yhdyntää. Siis esiaviollisia suhteita.
Jehovat kääntävät täysin selkänsä seurakuntansa "vääräuskoisille", kuten ählämitkin tekevät; heidän uskonsa juuristossa elää rasismi synkeimmillään, kuten ählämeilläkin! Jehovien filosofiassa ihmiset ovat VAIN joko susia tai lampaita.

Vierailija

" Tuli tuossa mieleen, että jos olisin oikein rikas liittyisin jehovan todistajiin ihan vaan itseni huviksi ja voisin jo nyt kuvitella miten kierolla tavalla hauskaa olisi kiertää ovelta ovelle ja koittaa olla nauramatta omille valheille. Myönnetään, että minulla on hieman omituinen huumorintaju".

No en tiedä tuosta omituisesta.. samahan se vaikka liittyis golf-klubiin tai keräämään jotain merkki kuppeja kuppisarjaan.

Vierailija
iisti
Olen huomannut että mormooneista on vaikeampi päästä eroon.

Niihin pätee sama sana kuin muihinkin:Ei kiitos.

Vierailija

Mutta talon ne tekevät äkkiä. Tiilinen valtakunnansali on muutamassa päivässä pystyssä, kun kaikkien alojen ammattilaiset rupeavat talkoilemaan.

Helluntailaiset taas ovat hyviä teltan kasaajia. Mitähän erikoislahjoja mormooneilla on?

Vierailija
lierik

Ei ihan noin, pieni määrää pääsee taivaaseen, loput uskovat elävät Jumalan valtakunnassa ikuisesti maan päällä. Taivaaseen päässee vai Jehovan todistajien ylin johtoporukka. Lainaus Jehovan todistajien sivuilta:

Sellainen ajatus, että ihmiset eläisivät maan päällä Jumalan valtakunnan alamaisina, voi tuntua oudolta monista Raamattuun uskovista ihmisistä, koska he ajattelevat kaikkien pelastettujen olevan taivaassa. Raamattu osoittaa, että vain rajallinen määrä menee taivaaseen ja että ne, jotka tulevat elämään ikuisesti maan päällä, muodostavat määrältään rajoittamattoman suuren joukon (Psalmit 37:11, 29; Ilmestys 7:9; 14:1-5)

Lierikki oppinut mies, miksi vääristelet Herran sanaa?

"Sanaa ”panettelija” käytetään sellaisesta, joka kertoo pahansuopia valheita toisesta. ”Saatana” merkitsee vihollista tai vastustajaa. Nämä nimitykset on annettu Jumalan pääviholliselle. Aluksi hän oli täydellinen enkeli, joka eli taivaassa Jumalan luona. Myöhemmin hän ajatteli kuitenkin liikaa itsestään ja halusi saada palvonnan, joka kuuluu vain Jumalalle (Matteus 4:8–10)."

http://www.watchtower.org/languages/fin ... cle_04.htm

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat