Sinun elämäsi viisi tärkeintä asiaa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Päätinpä tehdä tämänlaisen ketjun kuin ''Sinun elämäsi viisi tärkeintä asiaa?'' Ihan vain sunnuntaiillan ajan vietoksi. Eli voitte vaikkapa pistää tuohon tähän malliin elämäsi viisi tärkeintä asiaa tärkeys järjestyksessä:

1.
2.
3.
4.
5.

Sivut

Kommentit (49)

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005

Homer Simpson listasi eräässä jaksossa perheensä tärkeimmät henkilöt. Listan kärkipää oli seuraavanlainen:

1. Homer Simpson
2. Homer J. Simpson
3. Commander Cool aka Me

Vierailija

Pöh , jonkun kai pitäisi avata vähän tätä ketjua niin foorumilaiset uskaltaisivat avautua. Odotellaan... (Paraskin puhuja)

Loptio
Seuraa 
Viestejä1187
Liittynyt12.4.2005

Onnellisuus, vapaus, lajitoverit, terveys ja ymmärrys. Ilman järjestystä.
Nämä tulivat ensimmäisinä mieleen juuri herättyä hieman liian lyhyiltä yöunilta.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Vaihtelee elämäntilanteiden mukaan:

1. Köpönen

2,3,4, 5, ei niin merkityksellisiä.

Köpösestäkin pitää kohta henkisesti luopua. Vielä on isän tyttö hetkisen, nautin siitä. Vanhimmalle pojalle vein keittiön pöydän tänään, kinusi vielä neljäkymppiä lainaan. Maksanee sen kyllä. Köpönen on säästäväinen, on minun kaljapulloja ja tölkkejä keräämällä saanut jo sievoisen pesämunan, haluaa oman pankkitilin ja kortin. Sen saakin kun on 11. Alaikäraja pankeissa, otin selvää. Miten minä sitten häneltä lainaan, kun pääoma on kapitalistin käytössä? Minä sentään maksan kunnon korkoa sijoitetulle pääomalle. Kaiken lisäksi hän osaa erotella ne maksut, jotka minulle huoltajana kuuluu muka automaattisesti, omia pääomia ei niihin käytä. En viitsi alkaa erottelemaan, naisen logiikka pelaa jo niissäkin ja jään aina selitykseni kanssa tappiolle. Ei auta Das Kapitalkaan, eikä pääoman tuotantoprosessin hallitseminen.

Lierikki Riikonen

Vierailija

En tiedä ovatko nämä tärkeimmät asiat elämässä mutta tulivat ensimmäisenä mieleen. Anime, luova keskustelu (kattaa myös tiedefoorumilla kirjoittelun) viina, urheilu, pienet pörröiset eläimet. Niin ja tietysti hyvät ystävät, taisi tosin tulla mainittua enemmän kuin viisi asiaa.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
lierik
Vaihtelee elämäntilanteiden mukaan:

1. Köpönen

2,3,4, 5, ei niin merkityksellisiä.

Köpösestäkin pitää kohta henkisesti luopua. Vielä on isän tyttö hetkisen, nautin siitä. Vanhimmalle pojalle vein keittiön pöydän tänään, kinusi vielä neljäkymppiä lainaan. Maksanee sen kyllä. Köpönen on säästäväinen, on minun kaljapulloja ja tölkkejä keräämällä saanut jo sievoisen pesämunan, haluaa oman pankkitilin ja kortin. Sen saakin kun on 11. Alaikäraja pankeissa, otin selvää. Miten minä sitten häneltä lainaan, kun pääoma on kapitalistin käytössä? Minä sentään maksan kunnon korkoa sijoitetulle pääomalle. Kaiken lisäksi hän osaa erotella ne maksut, jotka minulle huoltajana kuuluu muka automaattisesti, omia pääomia ei niihin käytä. En viitsi alkaa erottelemaan, naisen logiikka pelaa jo niissäkin ja jään aina selitykseni kanssa tappiolle. Ei auta Das Kapitalkaan, eikä pääoman tuotantoprosessin hallitseminen.

Onko pankkitilissä ikäraja millon sellasen saa?

Vierailija

Lierikin tapaan minullakin on ykkösenä oma lapseni. Raskaus paljastui aikoinaan aprillipäivänä, josta lähtien typykkä on ollut numero yksi.

Muut läheiset ihmiset ja ystävät, mielenkiintoiset asiat kuten työ, luonto ja sen eliökunta tulivat seuraavina äkkiseltään mieleen.

Vierailija
tiäremiäs

Heh, on mulla ollu jo 1 vuotiaasta asti pankkitili, minun mummo aikoinaan esimäisen pankkitilin avasi minulle.

Kuin myös.

Täytin kahdeksantoista, ja tyhjensin tilin. Kaikki 180mk.
Mummi on huolissaan ja haluis antaa mulle pankkikirjan jotta voisin nostaa tililtä rahat. heh. Ei mummi parka tiedä että koko huima summa on jo nostettu sähköisesti, tietokoneella.

Vierailija

1. Mielenrauha. Ilman sitä ei voi tosissaan iloita mistään ja sen avulla voi iloita vaikka mistä.
2. Tarkoitus. Elämällä on joku suunta ja itse kokee olevansa tarpeellinen osa maailmaa.
3. Rakkaus. On ihmisiä, jotka välittää ja joista välittää.
4. Toimeentulo. On katto pään päällä ja ruokaa pöydässä.
5. En tarvitse viidettä, edellisten kohtien toteutuessa olen jo saanut kaiken, millä on merkitystä.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
Olbe
tiäremiäs

Tuskin, mutta pankkikortin saamisessa kyllä.

11 vuotiaana saa automaattikortin, holhoojan luvalla ja vastuulla tietenkin. Pankkikorttia ei saa kaikki aikuisetkaan, jos on maksuhäiriöitä. Pankkitilin saa, jos on Suomessa kirjoilla. Esimerkiksi B-pakolaiset eivät saa pankkitiliä. Ikä ei ole pankkitilin saamisen ehtona, kirjoitin siitä näköjään epämääräisesti. Tarkoitin tuota automaattikorttia, että voi tiliään myös käyttää omatoimisesti.

Lierikki Riikonen

Vierailija
lierik
Olbe
tiäremiäs

Tuskin, mutta pankkikortin saamisessa kyllä.

11 vuotiaana saa automaattikortin, holhoojan luvalla ja vastuulla tietenkin. Pankkikorttia ei saa kaikki aikuisetkaan, jos on maksuhäiriöitä. Pankkitilin saa, jos on Suomessa kirjoilla. Esimerkiksi B-pakolaiset eivät saa pankkitiliä. Ikä ei ole pankkitilin saamisen ehtona, kirjoitin siitä näköjään epämääräisesti. Tarkoitin tuota automaattikorttia, että voi tiliään myös käyttää omatoimisesti.

Palataan takaisin aiheeseen. Niinpä päätin tehdä vihdoin listan.
1. Perhe
2.Ystävät.
3.Opiskelu
4. Isänmaa
5.Harrastukset.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat