jos haen töitä, miten saan töitä?

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Mitä pitää tehdä että saan hyvä työn josta saa kohtuu hyvää palkkaa.

Mitä minun pitää valehdella ja mitä minun pitää osata vaatia että eivät riistäjät yritä kusettaa silmään.

olen käynyt ammattikoulussa puualan ja olen puuseppä.

Pääsenkö muualle töihin kuin puualalle duunarin hommiin, vai pääseekö puualan perusopintojen papereilla esimerkiksi metalliteollisuuteen Tai muihin duunari hommiin?

Miten voi päästä töihin, jos työnantaja vaatii työkokemusta vaikka kaksi vuotta, mutta minä en ole koskaan tehny alan hommia. Niin miten tälläiseen paikkaan pääsee töihin. Melkein jokaisessa hommassa vaaditaan työkokemusta. Eli pitääkö jotain papereita ruveta väärentämään tai riittääkö että valehtelee työhaastattelussa. Vai miten voi päästä sellaisiin hommiin missä vaaditaan työkokemusta. En myöskään voi saada työkokemusta Jos en pääse mihinkään sisälle.

En ole hirveemmin koskaan tehny töitä, olen ollut kohta vuoden työttömänä, koska valmistuin vuosi sitten.

Työpaikolla vaaditaan kaikelaisia ihme lupia ja tulityöpasseja jne . mikä tarkoitus näillä on. Miksi vaikeutetaan ihmisten työn hakemisia kaikkilla ime luvilla. Esimerkiksi ei pääse tiskaamaan ravintolaan koska ei ole hygieeniapassia.

Olen huomannut myös sellaisen asian, että saatetaan pitää työpaikalla 2 viikoa "harjottelijana", sitten kuin on ollut töissä sen verran että rupeisi saamaan kunno palkkaa, niin potkaistaan pois ja otetaan uusi harjoittelia vanhan tilalle. Teetetään "Orja töinä" hommia ja ilman etuuksia.

Kommentit (11)

Vierailija

hae hommiin sellaiseen töpaiikkaan jossa ei vaadita kokemusta/koulutusta.itse olen päässyy metalli alalle töihin (2v) ilman koulustusta tai työ kokemusta.kyllä niitä paikkoja on paljon joihin perehdytetään alalle.nyt olen itse kiinteistöhoito alalla ja ei ole myöskään koulutusta kyseiseen ammattiin...

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
babylon
hae hommiin sellaiseen töpaiikkaan jossa ei vaadita kokemusta/koulutusta.itse olen päässyy metalli alalle töihin (2v) ilman koulustusta tai työ kokemusta.kyllä niitä paikkoja on paljon joihin perehdytetään alalle.nyt olen itse kiinteistöhoito alalla ja ei ole myöskään koulutusta kyseiseen ammattiin...

jep jep...

iisakka
Seuraa 
Viestejä848
Liittynyt30.9.2005
tiäremiäs
Mitä pitää tehdä että saan hyvä työn josta saa kohtuu hyvää palkkaa.

Jos ei heti saakaan hyvää työtä, kannattaa ensin kelpuuttaa huonompi. Sitten saa sitä kokemusta jolla myöhemmin pääsee parempiin töihin.

tiäremiäs
Mitä minun pitää valehdella ja mitä minun pitää osata vaatia että eivät riistäjät yritä kusettaa silmään.

olen käynyt ammattikoulussa puualan ja olen puuseppä.

Pääsenkö muualle töihin kuin puualalle duunarin hommiin, vai pääseekö puualan perusopintojen papereilla esimerkiksi metalliteollisuuteen.

Ammatikoulun käyneistä kavereistani tosi moni on lopulta päätynyt eri alalle kuin mitä on opiskellut. Mikä tahansa tutkinto on parempi kuin ei tutkintoa ollenkaan. Eivätkä nuo puuala ja metalliala edes ole valtavan kaukana toisistaan, teknisiä aloja molemmat.

tiäremiäs
Miten voi päästä töihin, jos työnantaja vaatii työkokemusta vaikka kaksi vuotta, mutta minä en ole koskaan tehny alan hommia. Niin miten tälläiseen paikkaan pääsee töihin. Melkein jokaisessa hommassa vaaditaan työkokemusta. Eli pitääkö jotain papereita ruveta väärentämään tai riittääkö että valehtelee työhaastattelussa. Vai miten voi päästä sellaisiin hommiin missä vaaditaan työkokemusta. En myöskään voi saada työkokemusta Jos en pääse mihinkään sisälle.

Ei kannata alkaa väärentämään tai valehtelemaan. Hankala homma jos jää kiinni. Mutta omia kykyjään voi ehkä hiukan kaunistella ja ainakin keskittyä parhaisiin puoliinsa ja "unohtaa" mainita joitain puutteitaan jos ei niitä suoraan kysytä.

tiäremiäs
Työpaikolla vaaditaan kaikelaisia ihme lupia ja tulityöpasseja jne . mikä tarkoitus näillä on. Miksi vaikeutetaan ihmisten työn hakemisia kaikkilla ime luvilla. Esimerkiksi ei pääse tiskaamaan ravintolaan koska ei ole hygieeniapassia.

No siinähän sulla on mahdollisuus hankkia meriittejä. Käy niitä kursseja niin saat niitä lupia, joista alallasi on hyötyä.

Vierailija

esim.kiinteistöhoito alalle haetaan koko ajan uusia työntekijöitä joihin ei tarvitse koulutusta tai työkokemusta.työhön opastetaan ja hyvän palkankin saa jos jaksaa päivystää.

Vierailija

Perusta yritys. Yrittäminen kannattaa aina jos osaa panostaa oikeisiin asioihin ja tietää mikä milloinkin kannattaa.

Vierailija

teatterit ja oopperat palkkaa puuseppiä lavastajiksi
vr:llä voi olla kans hommia
rakennusfirmat esim. ikkunaremontteihin ja oviremppoihin

kaikissa noissa ei varmaan tarvia tehdä just vaan sitä yhtä hommaa vaan saa sit tehdä muutakin mitä osaa.

sitten kun pääsee jonnekin töihin, työnantaja alkaa yleensä kouluttamaan.

sisäänpääsy voi olla joskus vaan hankala, kuten sanoitkin.

Vierailija

Älä lannistu. Yleensä julkisissa työpaikkailmoituksissa vaaditaan pikkuisen liikaa siksi, ettei kaikenmaailman työkkärinpakkohakijat hae paikaa ja aiheuta tarpeetonta työtä. Tosiasiassa nykyisin haetaan osaajia tai potentiaalisia sellaisia ja pitää vaan olla pirun yritteliäs ja muutenkin fiksun oloinen jotta saa paikan

Vierailija
tiäremiäs

Noi vaaditaan ihan sen takia, että työntekijällä olisi edes jonkinasteiset
perusedellytykset osata työ. Itseltä taskusta löytyy tulityö - ja työturvallisuuskortti. Ei niitä kukaan ole tullut kyselemään, mutta tuskin niistä haittaakaan on tulevaisuudessa, vaikka omalla (tulevalla) alallani tuskin niitä hirveämmin tarvitaan.

Ja kyllä tekevälle aina töitä riittää, itse olen tämä huomannut. Kun ei ole liian valikoiva työn suhteen, niin varmasti jotain löytyy.

Uusimmat

Suosituimmat