Kainaloiden erot

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mistäköhän johtuu, kun joka kerta hikoillessani huomaan, että vain oikea kainaloni hikoilee ja haisee pahalle. Vasen kainalo pysyy aina suht kuivana ja oh, niin hyväntuoksuisena.

Onko hieneritys ynnä haju vain jotain jäänteitä ihmisen evoluution alkuhämäristä?

ps. Kun ajaa kainalokarvat pois, ei dunkkaa läheskään niin pahalle kuin karvatuherolla varustetut liemikuopat! Hiertymät lähtee kyllä muutaman päivän kuluessa.

Kommentit (6)

iisakka
Seuraa 
Viestejä848
Liittynyt30.9.2005
Trigmegistus
Mistäköhän johtuu, kun joka kerta hikoillessani huomaan, että vain oikea kainaloni hikoilee ja haisee pahalle. Vasen kainalo pysyy aina suht kuivana ja oh, niin hyväntuoksuisena.

Olen huomannut saman eriparisuuden hikoilussa. Luulen että se johtuu vaan siitä, että kirjoittaessa, koneella istuessa ja monessa muussakin hommassa oikeaa kättä käytetään enemmän ja ennen kaikkea erilaisissa asennoissa. Hikoileeko vasenkätisillä vasen kainalo enemmän? Symmetrisissä hikoiluharrastuksissa (juoksu, hiihto jne.) en olekaan huomannut eroa kainaloiden hikoilun määrässä.

Trigmegistus
Onko hieneritys ynnä haju vain jotain jäänteitä ihmisen evoluution alkuhämäristä?

No hikoilemallahan päästään eroon liiasta lämmöstä ja haju johtuu kai kuonasta. On kai hajulla ainakin esi-isillä ollut muutakin merkitystä, tästä en selitä enempää, joku muu tietää kuitenkin paremmin.

Trigmegistus
ps. Kun ajaa kainalokarvat pois, ei dunkkaa läheskään niin pahalle kuin karvatuherolla varustetut liemikuopat! Hiertymät lähtee kyllä muutaman päivän kuluessa.

Hiertymät? Pakkoko niitä on partakoneella ajaa, on niitä hellävaraisempiakin vehkeitä.

Vierailija

kyllä minä ajelen aina perässä vedettävällä..

tosin hikoilenkin yleensä todella paljon, joten hiertymiä tulee aina melko helposti. Vielä ku joutuu pölysissä siiloissa päivät pitkät ahkeroimaaan, ni pöly vielä oikeen edesauttaa hiertymien syntymistä. Mutta jos haluaa välttää pahaa hajua, niin ennemmin kärvistelee muutaman päivän kipeitten kainaloitten kanssa, ja sit tuoksuu lähdevedelle.

Perushajuna mulla on normaalisti joku tommonen mummin mädänimelletty vahva sipuli-silakkalaatikko, jossa on runsaasti paprikaa messissä. Mausta en tiedä, mutta haju on ainakin jotain tonne suuntaan.

Pitäiskö tilkkiä kuumaliimalla kaikki huokoset?

Vierailija
Pitäiskö tilkkiä kuumaliimalla kaikki huokoset?

Tatuoinnin kohdalta ei kuulemma hikoile.. Tatuoi kainalos niin loppuu hikoilu! (..en suosittele)

Vierailija
Trigmegistus

Perushajuna mulla on normaalisti joku tommonen mummin mädänimelletty vahva sipuli-silakkalaatikko, jossa on runsaasti paprikaa messissä. Mausta en tiedä, mutta haju on ainakin jotain tonne suuntaan.

Aika siistiä. Minulla on yksi ystävä, joka haisee aina pekonille. Naiset pitää sitä hajua helvetin epämiellyttävänä, mutta moni mies on sanonut, että se on niiden lempihajuja

Helvetti, haista nyt pekonille....

Vierailija
iisakka
Olen huomannut saman eriparisuuden hikoilussa. Luulen että se johtuu vaan siitä, että kirjoittaessa, koneella istuessa ja monessa muussakin hommassa oikeaa kättä käytetään enemmän ja ennen kaikkea erilaisissa asennoissa. Hikoileeko vasenkätisillä vasen kainalo enemmän? Symmetrisissä hikoiluharrastuksissa (juoksu, hiihto jne.) en olekaan huomannut eroa kainaloiden hikoilun määrässä.

Tässä voisi oikein alkaa teoretisoimaan. Luulisi, että esim koneella istuessa vasen kainalo haisisi enemmän, koska ainakin minulla on oikea käsi hiirellä jolloin käsi on ylhäällä ja saa tuuletusta. Tällöinhän hikeä ei ensinnäkään muodostuisi läheskään niin paljoa ja se haihtuisi pois. Toisaalta haihtunut hikihän on konsentroitunutta, jolloin se haisisi enemmän.

Vasen käsi minulla on kirjoittaessa ja pelatessa samassa asennossa kuin hiirikäsi eli oikea, mutta kuitenkin useammin myös sylissä koukussa. Tällöinhän kuumuutta muodostuisi enemmän tähän vasempaan käteen, jolloin hieneritystä tapahtuisi enemmän. Hikihän haihtuisi oikean kädenkin tapaan kuitenkin myös myöhemmin.

Joten päätelmäni on, että oikeata kättä hiiritkätenään käyttävillä tietokoneen suurkäyttäjillä luulisi vasemman haisevan enemmän.

Vierailija
Lettu Haimakainen
Trigmegistus

Aika siistiä. Minulla on yksi ystävä, joka haisee aina pekonille. Naiset pitää sitä hajua helvetin epämiellyttävänä, mutta moni mies on sanonut, että se on niiden lempihajuja

Helvetti, haista nyt pekonille....

Jos on pulska tyttö, kuin possu, niin miksi ei vois haista pekonille?
Ihmiset ja siat kuulema syö samanlaista ravintoa. Siat vetää ravintolajätettä ja rehua. Siis hajukin vois olla molemmilla sama.

Uusimmat

Suosituimmat