Lepakko - ihminen???

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Joskus olen kuullut tällaisesta löydöstä ja olisiko juuri ollut Tieteen kuvalehdessä? En löytänyt täältä muita aiheen keskusteluja. Valaiskaa minua.

Sivut

Kommentit (50)

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Siis mistä sinä puhut? Batmanista? Batman on mielikuvitushahmo, on olemassa vain sarjakuvissa ja elokuvissa fiktiona. Niin kuin Teräsmies, Hämähäkkimies ja Kissanainenkin.

Lierikki Riikonen

Vierailija
lierik
Siis mistä sinä puhut? Batmanista? Batman on mielikuvitushahmo, on olemassa vain sarjakuvissa ja elokuvissa fiktiona. Niin kuin Teräsmies, Hämähäkkimies ja Kissanainenkin.
Jostain luolasta oli joskus löydetty kuollut ihminen jolla oli puoltoista metriset siivet ja kaikkea muuta kivaa (siis ei mitkään tiimarista ostetut, vaan aidot "kehittyneet" siivet)...

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

mikmak: Teikäläisen vintti taitaa olla täynnä lepakoita ja "kaikkea muuta kivaa"!

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

No sellaisesta olen kuullut, ehkä sitä ei kuitenkaan edes ole tarkoitettu tulevaksi ihmisten tietoon. Kai täällä nyt varmasti joku muukin kyseisestä tietää

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Tuollaisista olen minä kuullut:

Muut rodut

Olento: Kutsutaan:
Afbargon: Maademoni
Belr'shara: Kohtalonkuiskaus
Charzhis: Puumalisko
Daêgolax: Kuolonsoturi
Demansis:Perhovalas
Dquiar: Dquiar
Epäkuollut jättiläinen: Suursurma
Hullu-Koirat: Hullu-koirat
Kurmutti: Kurmutti
Monderis: Monderis
Nabri: Pimenkäinen
Stzikara: Liskoihminen
Treolac: Treolac
Vasshilar: Vasili
Wyverni: Wyverni

Lierikki Riikonen

Vierailija

^^ Tuo taitaa riittää mulle, tainnut joku unta nähdä tollatteesta ihmislepakosta tai muuten vaan vilkas mielikuvitus. Tai sit meiltä kaikilta salataan (taas) jotain.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
mikmak
^^ Tuo taitaa riittää mulle, tainnut joku unta nähdä tollatteesta ihmislepakosta tai muuten vaan vilkas mielikuvitus. Tai sit meiltä kaikilta salataan (taas) jotain.

Aläs nyt. Onhan jonkin kehityshäriön tuloksena syntynyt ihmisiä, joilla on ihopomut varpaiden ja/tai sormien välisssä, tosin ne muistuttavat enemmän räpylää. Jotta saataisiin siipien näköiset, pitäisi sormien olla kyllä tosi pitkät. Olisikohan mahdollista, että tuollainen poimu kehittyisi vaikkapa käsivarren ja yläruumiin välille? Silloin kuviteltu yhdennäköisyys lepakkoon olisi selitettävissä.

Lepakkojen luuranko on hyvin ihmisen luurangon kaltainen. Mutta toki erojakin löytyy. Lepakoiden jalat eivät
ole tarkoitettu kävlemiseen vaan kiinni pitämiseen, ne riippuvat niiden varassa pää alaspäin levätessään.
Jalkojen rakenne on varsin viisaasti muotoutunut sellaiseksi, että lepakon ei tarvitse jännittää mitään lihasta
riippuessaan. Suurin luuston ero ihmisen ja lepakon välillä on kädessä. Lepakon kyynärvarsi on pitkä, mutta
vielä pidempiä ovat sormien luut. Peukalossa on kynsi, jota lepakko käyttää apuna liikkuessaan. Muiden sormien
luut ovat hyvin pitkät. Ne pingottavat lepakon siipipoimun. Mikä se poimu sitten oikein on?
Poimu on pingottunutta ihoa, jossa on tukena päällekkäisiä jänne- ja lihassyykerroksia. Lihasten avulla
lepakot taittavat lentopoimunsa lennon jälkeen.
Lentopoimut ovat eri muotoisia eri lajeilla , mutta perusrakenne on kaikilla sama. Lepakoilla on myös häntäpoimu.

Lierikki Riikonen

Vierailija
Mutta lepakkoräpyttelijään tuli vika ja se syöksyi stadionin lähelle ja Paavo Nurmen haamu takoi sen rusinaksi ja puri sitten tusinaksi ja sylki sitten pois.
totinen
Seuraa 
Viestejä4876
Liittynyt16.3.2005
mikmak
Joskus olen kuullut tällaisesta löydöstä ja olisiko juuri ollut Tieteen kuvalehdessä? En löytänyt täältä muita aiheen keskusteluja. Valaiskaa minua.
Kyseessä saattaisi olla kimaira , eli kahden eri lajin yhteensulautuma. Esimerkiksi laboratoriohiirille on kasvatettu ihmisen korva selkään, jolloin voidaan puhua ihmishiirestä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kimaira

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005
mikmak
No sellaisesta olen kuullut, ehkä sitä ei kuitenkaan edes ole tarkoitettu tulevaksi ihmisten tietoon. Kai täällä nyt varmasti joku muukin kyseisestä tietää
Luulisin täällä olevan vain ihmisiä.

Vierailija

Mennäanpäs kuvitelmista todellsuten, ja minähän olen tätä asiaa jo hiukan käsitellytkin. Alussa, oliko 60 miljoonaa vujotta sitten, olivat päästäiset, vanhimpia uusimallisimpien eli nykyaikaisten nisäkkäuiden lahkoista. Joillakin syntyi käsiä jo maassa. Tämmöinen on mm. "maamyyräksi" varsin virheellisesti sanottu otus, en tiedä, onko sillä vieläkään suomeksi vakiintunutta nimeä. Suuri kaivajapäästäinenhän se kuitenkin on.

Osa päästäisiä siirtyi elämään puussa. Tästä eteenpäin oli kaksi mahdollisuutta, kummassakin sormet kasvavat. Toinen haara
sai sormien väliin poimua, kunnes tästä kehittyivät varsinaiset lenninsiivet.
Toisen haaran sormet kehittyivät kädeksi, tai oikeastaan jopa kaikki neljä raajaa. Tätä uutta luokkaa sanotaan kädellisiksi. Ja sen korkeinta tasoa edustavat toisaalta korkeimmat apinat, Pongidae, toisaalta ihmisen heimo Hominidae.

Päästäisen hampaathan ovat hyönteisyöjän hampaat. Niilllä saa kyllä hiirenkin tapetuksi, kuulemma jopa kyynkin. Myös suurin osa lepakoista on hyönteissyöjiä. Vaan ovathan myös Etelä-Amerikan vampyyrit, ja
osa syö hedelmiä, johon tarvitaankin ihan vastaavat hampaat kuin kädellisillä. Ylimmillä apinoilla on kaikkein vahvimmat hampaat, sen sijaan ihminen ei ole tarvinnut ihan niin vahvoja eikä mieluimmin niin montakaan. Näin kallossa vahvan leuan sijasta on enemmän tilaa aivoille.

Siis ihan läheisiä sukulaisia ihmiset ja lepakot eivät ole, mutta puupäästäisten kautta kaukaista kuitenkin. Ja onhan ihminenkin lentänyt jo runsaat sata vuotta.

Vierailija
totinen
mikmak
Kyseessä saattaisi olla kimaira , eli kahden eri lajin yhteensulautuma. Esimerkiksi laboratoriohiirille on kasvatettu ihmisen korva selkään, jolloin voidaan puhua ihmishiirestä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kimaira

Geneettisestihän noita voidaan muokata. Luonnollisesta kimairasta en ole
saanut luotettavaa havaintoa muualta kuin Aku Ankan taskukirjasta.
Sehän on kyllä mustaa valkoisella. Tai nykyään taitaa kaikki olla
värisivuja. Eipä kai se sitten enää käykkään raamatusta.

Vierailija

Varsinkin naisista käytetty sana vampyyri. Todella ihmisten, varsinkin
naisten, etuhampaisto muistuttaa vampyyrien eli verenimijälepakoiden hampaistoa. Näillä kuitenkin ilmeisesti koko hampaisto on leikkaavan terävä, kun ihmisen poskihampaa ovat nystermäiset, tarkoitetut kovahkonkin ruuan hienontamiseen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat