Seuraa 
Viestejä45973

Ylipainonen juo Light Cocista.
Ylipainonen käyttää Hermesetasta makeutukseen.
Ylipainonen käyttää ohuesti margariinia leivällä.
Ylipainonen korvaa eläinrasvat kasvisöljyillä.
Ylipainonen syö paljon rehuja ja vähän lihaa.
Ylipainonen juo rasvatonta maitoa tai vettä.
Ylipainonen korvaa oluen viinillä.
Ylipainonen skippaa aamupalan ja järsii sämpylää lunchilla.
Ylipainonen vetää kanasalaatin kun muut ottaa reilusti pippuripihvin.

Mikä hittö niitä vaivaa kun ne silti vaan lihoo?

Kaikki näköjään oikein mutta kuitenkin täysin päin persettä.

Sivut

Kommentit (120)

Stinger
Seuraa 
Viestejä4720

Tietääkseni joissain tapauksissa lihavuus johtuu lääkkeistä ja toisissa sitten aineenvaihdunnan (hormonien) toimintahäiriöistä. Onhan niitä sellaisiakin olemassa, jotka eivät kuluta yhtä paljon kuin syövät ja toiset noudattaa vain julkisissa paikoissa tuollaista ja sitten salaa ahmivat...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28239

Ylipaino ja alipaino indikoivat käsitykseni mukaan suorituskeskeistä stressiä, jossa omaan elämäänsä turhautuminen pyritään hetkeksi unohtamaan jollakin hyvänolon tunteen laukaisevalla makunautinnolla ja tästä muodostuneen addiktin seurauksena.

EDIT: Tästä on duunattu muistikuvani mukaan joskus tutkimus jenkeissä taitolajeja harrastavien naisurheilijoiden keskuudessa, ja mitä kovemmat lajikohtaiset vaatimukset, sitä enemmän painonhallintaongelmia.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuosta puuttuu kokonaan liikunta. Nyrkkisääntö menee niin että jos haluat laihtua sinun on kulutettava enemmän energiaa kuin saat ravinnosta. Dieettituotteilla pystyy myös lihomaan jos niitä syö liikaa. Laihduttamisen pahimpana esteenä ovat totutut rutiinit ja asenne. Käytännössä laihduttajan on muutettava myös elämäntyyliään mikäli haluaa laihtua.

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1153

Viinissä on ehkä vähemmän kolesterolia kuin oluessa, mutta energiaa siinä sitten onkin roimasti. Ja kannattas varmaan liikuntaakin harrastaa eikä saa repsahtaa välillä 1-2 viikon syöpöttelyputkiin.

Kultamuna
Ylipainonen juo Light Cocista.

En ymmärrä miksi pitää juoda kokista. Light juomien sisältämät keinomakeutusaineet lisäävät janontunnetta.

Ylipainonen käyttää Hermesetasta makeutukseen.

Miksi pitää käyttää keinotekoisia makeutusaineita?

Ylipainonen käyttää ohuesti margariinia leivällä.

Miksi? Rasvan voi jättää pois kokonaan leivän päältä.

Ylipainonen korvaa eläinrasvat kasvisöljyillä.

Sopii kaikille.

Ylipainonen syö paljon rehuja ja vähän lihaa.

Hyvä ruokavalio kaikille.

Ylipainonen juo rasvatonta maitoa tai vettä.

Sopii kaikille.

Ylipainonen korvaa oluen viinillä.

Miksi? Kokonaiskalorimäärä ratkaisee. No joo, jostain syystä oluen lipittäjille helposti kertyy ylipainoa vyötärön seutuun, joka on nimenomaan terveydellinen riskitekijä. Päärynälihavuus on vaarattomampi kuin omenalihavuus.

Ylipainonen skippaa aamupalan ja järsii sämpylää lunchilla.

Väärin. Kunnon aamupala, kunnollinen lounas ovat tärkeitä. Muuten tulee illalla naposteltua vaikka mitä. Säännölliset ruokatavat - aamiainen - lounas - välipala - päivällinen - iltapala - ovat painonhallinna kulmakivet. Annoskoko ratkaisee.

Ylipainonen vetää kanasalaatin kun muut ottaa reilusti pippuripihvin.

Jaa, pippuripihvi ei ole kovin rasvainen, riippuu lisukkeista ja kastikkeesta. Kanasalaattiinkiin voi lisätä kaloririkasta kastiketta reilusti.

Mikä hittö niitä vaivaa kun ne silti vaan lihoo?

Päin peetä kaikki, jos liikunta puuttuu. Vaikka et söisi mitään ja löhöät sohvaperunana, paino nousee, ei ainakaan laske.

Kaikki näköjään oikein mutta kuitenkin täysin päin persettä.

Viinä taas ei tarvi juoda määrällisesti niin paljon kun olutta.

Meinaan kuitenkin että oliskonhan nykyisissä ´´oikeaksi´´ todetuissa elämäntavoissa kuitenkin jotain mätää.

Elimistö nimittäin rupee säätämään jos ei saa esim. rasvaa riittävästi. Rasvaa ei tule niin sitä aletaan kerämään.
Itse uskon että suurin osa ylipainosista on saanut normaalin ruumiin balanssin ja rasva-aineenvaihduntansa sekaisin kaikella diettimoskalla.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670

Selkeä korrelaatio, jonka itsekin jo pienenä huomasin. Eräs täti laittoi aina kahviinsa Hermesetasta ja paisui jatkuvasti kuin pullataikina. Päätin silloin, että en ikinä syö Hermesetasta, koska pelkäsin, että en kohta mahtuisi ikkunasta ulos (oli tapana livahtaa huoneen ikkunasta pihalle ja joskus takaisinkin).

Vaan laihdutus on nykyään helppoa kun mikä. Pillereitä voi popsia.

Easy Shopping

Kun otat yhden Trimbia-tabletin laihdut automaattisesti 2 kiloa!

Tosiasiat:
1 tabletti = a 2 kg
2 tablettia = a 4 kg
3 tablettia = a 6 kg
4 tabletin avulla laihtuu 8 kg.

Helppo tapa tehdä itsemurhakin: Jos painat 100 kg, niin huitaset 50 tabua naamaan ja häviät!

16 Trimbia-tablettia, joilla laihtuu 32 kg 84,95 EUR + posti- ja käsittelykulut 7,95 € sekä postiennakko.

Kultamuna

Ylipainonen syö paljon rehuja ja vähän lihaa.

Lihaa voi syödä dieetillä kunhan käyttää kanaa, kalaa tai muita vähärasvaisia tuotteita. Proteiinia on hyvä käyttää laihduttamisessa koska se muuttuu rasvaksi vähemmän helpommin kuin hiilihydraatti. Kannattaa muistaa että lihakset toimivat sulatusuunina jossa rasvaa poltetaan. Proteiinia tarvitaan pitämään lihakset kunnossa, lisäksi ne auttavat palautumisessa ja niillä on antikatabolinen rasvan polttoa edistävä vaikutus. Myös hiilihydraatteja tarvitaan koska rasva palaa ikään kuin hiilihydraatin liekillä. Ennen urheilusuoritusta on syytä nauttia nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja sopivassa määrin. Nämä ovat terveellisiä vinkkejä, itse yleensä lopetan syömisen lähes kokonaan ja treenaan samaan aikaan kovaa. Tälla tavalla saa rasvat nopeasti pois mutta niiden takaisin tuleminen on helpompaa.

Aikuisten ongelma on se että he eivät osaa liikkua luovasti vaan kaiken pitää olla masentavaa rehkimistä. Tämän suhteen voisimme ottaa lapsista mallia, menkää vaikka lumihankeen pyörimään ja painimaan tai pomppikaa paikoillanne. Jokaisen pitää löytää oma tapansa liikkua.

-:)lauri
Echi
Aikuisten ongelma on se että he eivät osaa liikkua luovasti vaan kaiken pitää olla masentavaa rehkimistä.
LOL!!

Kyllä me ainakin emännän kassa osataan luovasti liikkua. Milloin missäkin, sohvalla, pesukoneen päällä, nojatuolissa jne.

FINFOOD UUTISET-IA, 23.3.2006

Tanskalaisen Pharmapostin markkinoima Trimbia-laihdutuspilleri on tarkemmissa tutkimuksissa osoittautunut silkaksi humpuukiksi. Elintarvikevirasto tutkitutti pillerin koostumuksen sen jälkeen, kun kuluttajilta oli tullut lukuisia yhteydenottoja valmisteesta.

Tullilaboratorion tekemissä tutkimuksissa valmisteesta ei löydetty sellaisia aineita, jotka saattaisivat aiheuttaa luvatun voimakkaan laihduttavan vaikutuksen.

Elintarvikeviraston mukaan Trimbia-valmistetta markkinoidaan hyvin räikeillä väitteillä. Yhden pillerin luvataan laihduttavan kaksi kiloa ilman, että samanaikaisesti muutettaisiin ruokailutottumuksia tai lisättäisiin liikuntaa.

Trimbia-molekyyliä ei ole olemassa

Tullilaboratorin tutkimusten mukaan valmiste sisältää 37 prosenttia leivinjauhetta (natriumkarbonaatti), 35 prosenttia sorbitolia (makeutusaine), 6 prosenttia sitruunahappoa (happamuudensäätöaine) ja 2 prosenttia piidioksidia (paakkuuntumisenestoaine). Näin ollen 80 prosenttia valmisteen koostumuksesta on tavallisia elintarvikkeissa käytettyjä aineita, joilla ei ole erityisiä fysiologisia vaikutuksia.

Loput 20 prosenttia Trimbian koostumuksesta on muita valmistusaineita, kuten pakkausmerkinnöissä mainittua sitruunaa, melonia, pomeranssia, lakritisinjuurta ja intialaista garcinia cambogia -hedelmää. Tuotteen markkinointimateriaalissa mainittua uutta molekyyliä "trimbiaa" pilleristä sen sijaan ei löydy, eivätkä mitkään kemian alan tietokannatkaan tunne kyseistä molekyyliä.

Elintarvikevirasto on ollut yhteydessä Tanskan elintarvikevalvontaviranomaisiin, jotta tuotteen harhaanjohtava ja epäsopiva markkinointi saataisiin kuriin.

Virasto kehottaa kuluttajia suhtautumaan epäluuloisesti sellaisiin valmisteisiin, joiden markkinointiväitteet kuulostavat liian hyviltä ollakseen totta.

http://www.verkkouutiset.fi/arkisto/kotimaa/88525.html

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28239
Kultamuna
-:)lauri
Echi
Aikuisten ongelma on se että he eivät osaa liikkua luovasti vaan kaiken pitää olla masentavaa rehkimistä.
LOL!!
Kyllä me ainakin emännän kassa osataan luovasti liikkua. Milloin missäkin, sohvalla, pesukoneen päällä, nojatuolissa jne.
Echillä oli ymmärrykseni mukaan se pelko, että aikuisilla tuo muuttuu helposti rehkimiseksiksi.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Echi
Kultamuna

Ylipainonen syö paljon rehuja ja vähän lihaa.




Lihaa voi syödä dieetillä kunhan käyttää kanaa, kalaa tai muita vähärasvaisia tuotteita. Proteiinia on hyvä käyttää laihduttamisessa koska se muuttuu rasvaksi vähemmän helpommin kuin hiilihydraatti. Kannattaa muistaa että lihakset toimivat sulatusuunina jossa rasvaa poltetaan. Proteiinia tarvitaan pitämään lihakset kunnossa, lisäksi ne auttavat palautumisessa ja niillä on antikatabolinen rasvan polttoa edistävä vaikutus. Myös hiilihydraatteja tarvitaan koska rasva palaa ikään kuin hiilihydraatin liekillä. Ennen urheilusuoritusta on syytä nauttia nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja sopivassa määrin. Nämä ovat terveellisiä vinkkejä, itse yleensä lopetan syömisen lähes kokonaan ja treenaan samaan aikaan kovaa. Tälla tavalla saa rasvat nopeasti pois mutta niiden takaisin tuleminen on helpompaa.

Ihan hyvää perustietoa. Urheilusta, ravinnosta ja diettaamisesta minäkin jotain tiedän. Aiheesta kuitenkin löytyy myös paljon ristiriitaista tietoa ja uusia koulukuntia. Omaa järkeä pitää osata käyttää valitessaan kokonaisuuden kannalta parhaan vaihtoehdon.

En kuitenkaa purematta niele kaikkea mitä nykyään pidetään ehdottomana totuutena.
Esim. Eläinrasvoista kasvisravoihin siirtyminen on ylimainostettua puuhaa. Eläinrasvat nostavat testosteroni tasoja, jotka taas vaikuttavat edullisesti oman rasvan vähenemiseen ja lihasmassan saavuttamiseen.
Kasvisrasvat on hyvästä, mutta ei eläinrasvoja pelkästään niillä pidä korvata.

Ei liho jos ei syö.

Läskit valittajat vähentäköön syömämääräänsä aluksi vaikka 80%.
Kestää se aikansa kun ne läskit (kehon vararavinto) palaa.

Täyttä paskaa kaikki kevyttuotteet jotka eivät maistu millekkään.
Itse syön voita, punaista lihaa jne. ja vältän kaikkea vähäkalorista kuin myrkkyä.
Ennemminkin kannattaisi olla huolissaan niistä kaikista kemikaaleista joita noissa "laihdutustuotteissa" on.

Syökää hyvin, mutta vähemmin ja liikkukaa.

Same to me, vitun virtahevot....

Fenrir

Täyttä paskaa kaikki kevyttuotteet jotka eivät maistu millekkään.
Itse syön voita, punaista lihaa jne. ja vältän kaikkea vähäkalorista kuin myrkkyä.
Ennemminkin kannattaisi olla huolissaan niistä kaikista kemikaaleista joita noissa "laihdutustuotteissa" on.

Syökää hyvin, mutta vähemmin ja liikkukaa.

Tässä se nyt on kiteytettynä.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14249

Ruoissa on muitakin merkityksellisiä eroja, pelkän kalorimäärän tuijottaminen ei aina riitä. Nykyisin on ollut puhetta glykeemisestä indeksistä, joka korkeampi lukema kertoo suuremmasta ruoan glukoosin siirtymisestä vereen, mikä taas nostaa verensokeria korkealle hetkeksi, kunnes se tulee rymisten alas. Sitten on pian uudestaan nälkä ja vieläpä usein sellaisiin ruokiin kohdituva, mitkä nostaa verensokeria taas nopeasti. Ja niin edelleen, sama touhu jatkuu ja kilot tulevat kuin huomaamatta. Etenkin jos jättää aterioita väliin ja on välipalamussuttaja. Sitten on muistettava suuri kuidun määrä päivittäisessä ruokavaliossa, mikä edistää kylläisyyden tunnetta ja aktivoi suolen toimintaa.

Ruoka-aineiden glykeemisistä indekseistä. Joo, tiedän kyllä tyypin maineen...

Rasvakudos lähettää ymmärtääkseni paljon hormoneja. Ihmisellä on paljon laihtumista ehkäiseviä biologisia varokeinoja, mutta hyvin vähän ylipainoisuutta ehkäiseviä. Tämä epäilemättä liittyy liikuntakeskeiseen lajimenneisyyteemme ja luonnonvalintaan.

"Laihdutuskuurikulttuuri" lähtee karmaisevalta pohjalta. Yhä useammat päätyvät jojolaihduttajiksi, jotka hankkivat itselleen "synninpäästön" lupaamalla itselleen ja ennen kaikkea muille aloittaa dieetti taas "ihan kohta". Jojolaihduttajien terveys reistailee huolestuttavasti, eikä vähiten siksi että paino tulee korkoina takaisin.

Itse olen joutunut suolistosairauden vuoksi tappelemaan ruokavalioiden kanssa enemmän kuin valtaosa terveistä kykenee edes kuvittelemaan. Oli aivan ehdottoman pakko syödä sitä mitä pystyi ja mikä ei aiheuttanut pahoja oireita taudin ollessa aktiivisimmillaan. Yksi jännittävä ilmiö minkä huomasin, oli että runsasproteiinisella ruokavaliolla ja leivän (gluteenin) välttämisellä paino pysyi alhaalla ja olo parempana. Eikä tehnyt juurikaan mieli roskapaskaruokaa. Vatsatautiselle kana ja sitten kala ovat parasta protskua. Niin kaikille muillekin, etenkin kannattaa muistaa että kalassa on omega-3:sta ja sen tuottaminen vie vähiten luonnonresursseja.

Kiinnostaisi tietää, mitä ravintoympyrää nykyisin aikuisten oikeasti suositellaan, vanhempi pyramidi rinnasti hedelmien ja marjojen joukkoon myös erilaiset leivonnaiset visuaalisesti (mitä vittua!?). Uudemmat, mm. Harvardin ehdottama malli suosisikin proteiinien suhteellista suurempaa määrää ja vähentäisi hiilihydraattien roolia. Myös kalanrasvan rooli korostuu, mikä ei liene enää kenellekään mikään uutinen.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28239
Neonomide
Kiinnostaisi tietää, mitä ravintoympyrää nykyisin aikuisten oikeasti suositellaan, vanhempi pyramidi rinnasti hedelmien ja marjojen joukkoon myös erilaiset leivonnaiset visuaalisesti (mitä vittua!?). Uudemmat, mm. Harvardin ehdottama malli suosisikin proteiinien suhteellista suurempaa määrää ja vähentäisi hiilihydraattien roolia. Myös kalanrasvan rooli korostuu, mikä ei liene enää kenellekään mikään uutinen.
Mulla on ollut pikkasen yliampuvat suhteet toisinaan, jolloin olen vetänyt sellaista 50% proteiinia, 30% rasvaa 20% hiilareita. Sekä rasvan että hiilarien osalta olen molemmista vedellyt yli puolet sitä terveellisempää osaa. Protskujen ja hiilarin suhteen se on tuossa hieman vaihdellut mutta pääsääntöisesti protskut ovat se vahvempilenkki. Sitten ei muuta kuin etsimään ruoka-aineita ja laskeskelemaan erilaisia aterioita. Se on varsinaista tutkimushommaa ja se on usein jopa ihan mielenkiintoista, sillä yllättävän hyviä pöperöitä saa aikaiseksi jo ilman skeidaakin.

Ja vastatakseni kysymykseesi, en tiedä mikä on nykyajan suositus.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Minä en ymmärrä miten porukka voi lihota. Mä en saa painoa lisää vaikka kuinka söisin. Tällä viikolla on yritystäkin ollut, ruokavalio sisälsi mm. kolme 200g suklaalevyä!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat