yrityksen perustaminen?

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

kertokaas miten se onnistuu helposti. Onko yrittäjiä kertokaa kokemuksia?

Kommentit (12)

Vierailija

Riippuu mitä meinaat yrittää.
Helpoin käytännössä lienee toiminimen perustaminen.
Mutta...mutta...
Varaudu verottajaan. Se perkele ottaa etukäteen "ennakoivasti".
Vaikket tiettynä kuuna tekisi euroakaan, niin vero pitää silti maksaa.
Tuttavaltani karhutaan 3000 egeä maksamattomista veroista; tyyppi oli aloittanut pikkujutun ja tienannut jotakin 2000 (siis kaikki liikevaihto)!
Lopetti kyllä sihen.
Eli rahaa/rahoittajia pitää aina olla.

Kannattaa miettiä tarkkaan. Ei se helppoa täällä ole.
Raha ratkaisee.

Ja miksi kyselet täällä? Ihan löytyy netistä (hakukaavakkeisiin asti) kun pistät hakusanaksi "yrityksen perustaminen"

Vierailija

Ei mitään ongelmaa, jos idea on hyvä. Ei verottaja nykyaikana enää tapa yrityksiä. Ne, jotka sitä väittävät, eivät ole olleet yritystoiminnassa 70-luvun jälkeen, jolloin verottaja tappoi monta yritystä. Äänestäkää vain sos.demokraatteja, jos haluatte tehdä yritysten elämän mahdollisimman vaikeaksi. Suomen Keskusta on muuten sama kuin Maalaisliitto, sanokoot kepulaiset mitä tahansa. Kertoo jotakin suomalaisten tyhmyydestä, että Maalaisliitto on maan suurin puolue.

Taas mä saatana rupesin saarnaamaan. Mene paikkakuntasi uusyrityskeskukseen taikka ota yhteyttä paikkakuntasi yrittäjäjärjestöön, saat vastauksia kysymyksiisi. Muista kuitenkin, että tärkein on hyvä idea. Ellei sinulla ole ideaa, joka pystyy elättämään sinut (?perheesi), ei ole mitään järkeä perustaa omaa yritystä.

Tästä aiheesta voin saarnata sulle tiäremiäs 12 vuoden yrittäjäkokemuksella vielä lisää.

En muuten vaihtaisi osaani mihinkään muuhun.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
kimmosal
Ei mitään ongelmaa, jos idea on hyvä. Ei verottaja nykyaikana enää tapa yrityksiä. Ne, jotka sitä väittävät, eivät ole olleet yritystoiminnassa 70-luvun jälkeen, jolloin verottaja tappoi monta yritystä. Äänestäkää vain sos.demokraatteja, jos haluatte tehdä yritysten elämän mahdollisimman vaikeaksi. Suomen Keskusta on muuten sama kuin Maalaisliitto, sanokoot kepulaiset mitä tahansa. Kertoo jotakin suomalaisten tyhmyydestä, että Maalaisliitto on maan suurin puolue.

Entisen yritykseni kaatoi verottaja älyttömällä toiminnallaan vuonna 2002. Yksi asiakas jätti noin 170 000 EUR laskun maksamatta. Itse uskoin, että heillä olisi jotain logiikkaa tyyliin, että lypsävää lehmää ei kannata tappaa. Mutta niin vain tekivät. Ja lopputulos: firma ei voi toimia => ei lisää tuloja => verottaja ei saa senttiäkään => veronmaksajat maksaa.

Tuota ennen olin siinä uskossa, että ihmiset keskimäärin omaavat ÄO:n 100, mutta en enään.

Oma neuvoni on, että jos yrittäjäksi haluat, niin kannattaa selvittää samalla muiden maiden verotus ja viranomaiskäytäntö.

Vierailija

Mites se oli verottajan syy, jos annoit 170 00 euroa luottoa jollekin asiakkaalle. Ei omaa kusipäisyyttä yhtään??????????????

Ei omasta kusipäisyydestä voi syyttää verottajaa. Jos tuollaisesta saatavasta tuleva vero voi kaataa yrityksen, se on täysin sun omaa syytäs. Alv 170 000 *22%=37,400 ja siitä saa vähentää firman maksaman alv:n. Ei siis kannata väittää, että verottaja kaataa yrityksiä.

Olen itse toiminut yrittäjänä n. 12 vuotta. Verottaja ei ole vieläkään tappanut yritystäni. Olen joka kuukausi maksanut velvoitteeni yhteiskunnalle enkä anna liian suuria luottoja asiakkaalleni. Jos et osaa hoitaa yritystäsi oikein, on turha syyttää verottajaa tai mitään muutakaan tahoa yrityksen ongelmista. Jos ihminen on tyhmä, on se hänen oma syynsä.

Vierailija

Sanon sinulle tiäremiäs vielä,että jos sulla on hyvä liikeidea kannattaa homma panna pyörimään. Yrittäjänä et kuitenkaan voi laskea työtuntejasi. Itselläni tulee viikossa, koska yritykseni on auki viikon jokaisena päivänä, noin 70-80 tuntia. Tosin tienuu on myös eri luokkaa kuin vieraan palveluksessa.

Voin kaikille sanoa, että yrittäjänä oleminen on tosi antoisaa. Jotkut kyllä väittävät, että se on hirveää, koska verottaja on jatkuvasti niskassa. Olen ollut yli 12 vuotta itseni isäntä eikä verottaja ole vieläkään saanut minua tapettua. Olen kai jotenkin poikkeava. Sanonpa vain, etten vaihtaisi näitä 12 vuotta mihinkään.

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005

Firman pyörittäminen on silloin mukavaa kun hommia ja tilauksia on hyvällä katteella,silloin jos menee huonosti se on yhtä perkelettä.
Ennakkoveroja ei tarvitse maksaa kun käy höpöttelemässä verotoimistossa,verokikkailu kannattaa opetella muutenkin hyvin.
Kirjanpidon suhteen ei kannata ottaa sitä linjaa että vie kaikki paperit kirjanpitäjälle muovikassissa ja sanoo "hoidapas noi", hoitaa toki,mutta järjetöntä maksaa yli 40 euroa tunti kuittien järjestelystä ja alvin laskemisesta.Kannattaa "esijärjestellä" kuitit ennen kirjanpitoon viemistä,niin pysyy itselläkin homma paremmin hallussa.
Firman perustaminen on sinänsä käytännössä helppoa,kunnalliset yrittäjäviranomaiset eivät minun kokemukseni mukaan tiedä käytännön tasolla yritystoiminnasta juurikaan mitään.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Vierailija

Eihän virkamiehet tiedä tosiaankaan yrittämisestä yhtään mitään. Heillähän ei ole riskiä työnsä tekemisessä. Aina ei ole helppoa olla yrittäjä, työ tuppaa pyörimään boltsissa koko ajan. En kyllä vaihtaisi tätä hommaa mihinkään muuhun. Yrittäjänä olemiseen totuttuaan ei muuta voi enää kuvitellakaan.

Yksi hyvä neuvo yrittäjäksi aikovalle. Ole valmis 24/7/365. Jos et ole valmis sitoutumaan 100%:sti, ei hommasta tule mitään. Yrittäminen vaatii paljon itseltäsi, mutta se antaa myös paljon.

Vierailija

Mitä hemmetin ennakkoveroa?Jos ei jossain kuussa ole liiketoimintaa,se ilmoitetaan valvontailmoitukseen ja ei silloin tule penniäkään veroa.Ja samaa mieltä,että ei ole verottajan vika jos joltain jää joku lasku saamatta,ei se firmaa kaada.Olis kiva kuulla lisää tästä "verottajan menettelystä 2002". Ja nykyään kait on firma muijan nimissä ja vanhan firman rahat taskussa ja laskut ulosotossa.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Yritäjä ei ole mikään ammatti siinä mielessä, että alan vain yrittäjäksi. Sinulla pitää olla tuote, tavara tai palvelu, josta riittävä määrä ihmisiä on valmis maksamaan jotta pärjäisit. Sen pitää tuottaa vähintään elinkustannuksesi, rikastuaksesi vielä lisäarvoa. Typerää ruikuttaa sitten, että pitää saada tukea yrittäjän valtiolta yhteisestä varallisuudesta. Suurillekin, hyvin toimeen tuleville yrityksille sitä kyllä annetaan. Aivan paskaa, että euromääräisesti suurimpana saajana on ollut Nokia tuotekehittelyynsä. Osinkoihin kyllä riittää rahaa. Kapitalismi on perseestä kansalaisen talouden kannalta. Miksi pitää ruokkia pääomaa vielä sen lisäksi, että antaa aivonsa ja lihaksensa käyttöön jonkinlaista korvausta vastaan, sen pitäisi jo riittää Molokin kitaan.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Onhan päivänselää, ettei yrityksen tehtävänä ole työllistää ihmisiä vaan tuottaa omistajilleen lisäarvoa siihen sijoitetulle pääomalle. Yhden ihmisen yritys on sellainen, jossa työntekijä on yrittäjä itse. Kaikki yritykset,jotka työllistävät muita ihmisiä kuin osakkaita, työllistävät ulkopuolisia, koska itse ei pysty kaikkea tekemään. On turha teidän sossujen lässyttää "yhteiskunnallisesta vastuusta". Jos yritys ei tuota voittoa, ei se pysty toimimaan. Miettikääs, mitä Suomessa tapahtuisi, jos kaikki yrittäjät sanoisivat "haistakaa paska, meidän ei ole pakko tehdä tätä" kaikki yksityisten omistuksessa olevat yritykset suljettaisiin. Koko Suomi pysähtyisi.

Olen itse yrittäjä, joka työllistää useamman henkilön. En ole koskaan ajatellut palkatessani ihmisen töihin, miten hyvä ihminen olen vaan mitä hän pystyy tekemään yritykseni hyväksi. Tottakai pitkäaikaisten työsuhteiden aikana ehtii ihmistenkin välille muodostua suhteita. Nykyään mietin hyvin paljon, miten voin taata työntekijöilleni työpaikan. Tämä on muuten täysin totta.

En nyt ehdi kirjoittaa enempää. Pitää viedä Santtu (kultainen noutaja) ulos. Saa raitista ilmaa sekä koira että isäntä.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Jos yrittäjä sen jälkeen, kun on palkannut työvoimatekijöitä yritykseensä, alkaa ajattelemaan, että fiksuuteni vuoksi nuo et arvi mitään, tyhmät työläiset. Yrittäjä on yhteiskunnallinen toimija, niin kuin me muutkin. Ei hänelle anneta autonomista soliaalipaikkaa.

Lierikki Riikonen

Uusimmat

Suosituimmat