Estonia-salaliitto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä ehtiväiset WTC-salaliittoanalyytikkomme sanovat tapaus Estoniasta, jota virolaisten voimin avataan uudelleen? Onko hylyn kyljessä räjähdysreikä? Kuljettiko paatti aseita? Onko suurvallan tiedustelu sekaantunut tähänkin? Mihin upotuksella pyrittiin?

Sivut

Kommentit (21)

juahan
Seuraa 
Viestejä82
Liittynyt4.3.2006

Uskoisin laivan olleen panostettu jo telakalla pienillä vetypommeilla, jotta sen sitten sopivan tilanteen tullen sai upotettua. Upotuksella hankittiin vakuutusyhtiöiltä varat suurten pomojen poiskuljettamiseen WTC-terrori-iskujen tieltä.

"Vastustaja ilman halua hyökätä? Se on kuin yrittäisi rakastella puuta."

mskomu
Seuraa 
Viestejä672
Liittynyt10.10.2005

Olette molemmat väärässä. Estoniaa ei ollut ikinä edes olemassa! Se oli pelkkä hologrammi, jolla haluttiin vetää huomio pois todellisesta asiasta. Koko homma suunniteltiin ja kuvattiin Area 51:ssä ja heijastettiin Neuvostoliittolaisen vakoilusatelliitin kautta merelle.

Vierailija

Siellä Estoniassa muka kuoli satoja suomalaisia. Minä en tunne ainuttakaan tutun tutun tuttua, joka olisi muka ollut laivalla. Taitaa olla kalavale koko Estonia.

Mikäli Estonia upposi syynä oli Olof Palme -salaliitto. Laivalla oli tukholmalaisia poliiseita kolmisenkymmentä. He olivat Virossa konferenssissa, joka tutki Palmen murhaa. Tilaisuudessa oli selvinnyt murhaaja ja materiaali oli tulossa laivan mukana Ruotsiin. Suomen rannikkovartiosto ampui tykeillä sen paatin pohjaan. Murhaaja oli suomalainen korkea-arvoinen virkamies.

Vierailija

Ja nämä edellä kirjoittaneet haukkuvat muita ja sanovat olevansa itse kovin tieteellisiä ja että "hörhöjen" jutuista vie lopunkin uskottavuuden heidän kirjoitustyyli jne. Tosta ylempää voi lukea kuinka tosissaan voi ottaa noiden heppujen jutut.Luulevat tosiaan olevansa joka asiassa oikeassa ehdottomasti.Heillä on varaa jopa pelleillä niiden kanssa,jotka eivät ole joka asiassa samaa mieltä.Tarviskohan sellanenkin äänestys laittaa pystyyn,että kuka se todellinen pelle ja ääliö täällä on?

Vierailija
Ville1SuuriI
Tarviskohan sellanenkin äänestys laittaa pystyyn,että kuka se todellinen pelle ja ääliö täällä on?

Tiedän jo kenelle ääneni menee.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Muistan tarkalleen tilanteen kun Estonia upposi ja sain siitä kuulla. Menin normaalisti ostamaan kantakuppilaan iltapäiväolutta niin katsoi myyja ja tutut asiakkaat niinkuin murhamiestä. Sitten asia selvisi. "Te insinöörit olette tehneet laivan, tiedätkö montako on kuollut?" En siinä osannut sanoa puolustuksekseni mitään, meillä näyttää olevan kollektiivinen vastuu asioista, vaikkei olisi mitään tekemistä jutun kanssa. Selvittelin sitten asiaa ja ensimmäisenä löysin Estonian aikasemman käytön. Muista nimeä enää, mutta se oli alunperin tehty lautaksi Suomen ja Ruotsin välille ja laskettu tilaajan vaatimusten mukaan saksalaisella telakalla.

Jos sitten jotkut idiootit menee sillä Itämeren myrskyihin, niin pikkuisen eri juttu. Laitteet ja koneet suunnitellaan käyttötarkoituksen mukaan, niihin ei lisätä reserviä juurikaan. Varmuuskerroin kuitenkin. Yleisissa rakenteissa kakkosen neliöjuuri, n. 1,5.

Lierikki Riikonen

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
HaZe
On sitä tyhmempiäkin tehty.

Ei se uppoa, eikä jäävuoria ole tähään aikaan vuodesta.

Käsitys, että Titanicia olisi sanottu "uppomattomaksi" on myytti. Sen keksivät aikansa lehtineekerit. Suunittelijoilla, eikä insinööreillä, ei ole harhakäsityksen luonnissa mitään sijaa. En väitä edelleenkään tässä maailmassa, että ydinvoimalaitosonettomuus ei olisi mahdollinen. Yritetään vain tehdä siitä kuitenkin mahdollisemman epätodennäköistä.

Edit: Tekniikassakin tapahtuu sellaista, jonka ei pitänyt olla mahdollista, monta käytännön esimerkkiä on omassa työhistoriassa, itseni tai työtoverin kuolema on ollut monesti hiuskarvan varassa. Se pakottaa skeptisyyteen.

Lierikki Riikonen

Vierailija
lierik
"Te insinöörit olette tehneet laivan, tiedätkö montako on kuollut?"

Tuollaista kamalaa yleistämistä on joka alalla, kuten rekkakuskit on hyvä esimerkki. Tiedä sitten miksi ihmiset haluaa yleistää aina, evoluution "syytä" varmaankin.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Pikku kevennys tähän väliin:

Olen itse matkustanut Estonialla, hyttikin oli vesirajan alapuolella, tosin se oli silloin vielä Vikingin omistuksessa.

No sitten tuossa vuosituhannen vaihteessa tuli herättyä Tallinnan jossain satamassa Finnjetin sviitissä elämäni ehkä suurimmassa krapulassa. Kun silmät sai auki, alkoi epämääräinen paikanmääritys: Ikkunasta näkyi valkoinen laiva ja sen kyljessä teksti "Estonia". Siinä se oli "Estonia" silmien edessä - pakko se oli uskoa. En sitten jäänyt ihmettelemään asiaa sen enempää, lähinnä ohimenevästä päänsärystä johtuen.

Mutta kun vähän selvisi, niin kannellelta näkyikin jo koko Estonia: Rahtilaiva!

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Jotta olisi turvassa, ei kannata mennä mihinkään insinöörin suunnittelemaan laitteeseen, autoon, junaan, lentokoneeseen, laivaan, ratiotivaunuun, eikä varsinkaan avaruusrakettiin. Jos noita käyttää ennenaikainen kuolema on lähes varma.

Polkupyörälläkään ei kannata ajaa. Kypärä kuitenkin estää monesti aivovamman riskissä, jos uskaltaa käyttää molempia yhtäaikaa.

Lierikki Riikonen

Vierailija
risat
Siellä Estoniassa muka kuoli satoja suomalaisia. Minä en tunne ainuttakaan tutun tutun tuttua, joka olisi muka ollut laivalla. Taitaa olla kalavale koko Estonia.

Mikäli Estonia upposi syynä oli Olof Palme -salaliitto. Laivalla oli tukholmalaisia poliiseita kolmisenkymmentä. He olivat Virossa konferenssissa, joka tutki Palmen murhaa. Tilaisuudessa oli selvinnyt murhaaja ja materiaali oli tulossa laivan mukana Ruotsiin. Suomen rannikkovartiosto ampui tykeillä sen paatin pohjaan. Murhaaja oli suomalainen korkea-arvoinen virkamies.

Yleensä en ota mitään kantaa tällaisten nimimerkki "risat" tapaisten salaliittohörhöjen ja yleensäkin hömpänlevittelijöihin. Kuitenkin tuon nimimerkin (lieneekö joku keskenkasvuinen teinipoikanen) väittämä jotenkin kosketti.

Siis, meikäläistä tämä nuoren Eesti Merelaevandus varustamon Estonia katastrofi kosketti syvästikin. Siinä menehtyi lukuisia työkavereitani lähinnä Virosta mutta myös Suomesta. Vaikka tapahtumasta on jo kulunut reilut 10 vuotta, niin en voi olla osallistumatta jokavuotisiin katastrofin muistotilaisuuksiin Virossa, kuten Baltiskin rantatörmällä pidettävään.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Aslakkiki on kerran erehtyny laivhan, soli Bure 1.
Meriki oli jäässä ku mennä kohellethin. Maarianhaminassa käythin maissa.
Sen mie muistan että monta oli kapakkaa laivassa, oli etuosassa ja takaosassa. Eikä oltu niin nirppanokkia.
No pikkuhiprakassa Aslakki horju minne lie, oli koppalakit porukalla päässä.
Ja komeat oli näköalat, silmänkantamattomhin jatku railo jota menthin.
Välhin oli joku sulapilkkaki, pikku saariaki ja helkatin suuria kiviä ja läheltä menthin. Äläppä huoli jo tuli ruosthenruskeja paatti vasthan.
Saapa nähhä kumpi väistää ? Kyllä se vain niin oli että mejän paatti se ummelle meni. Ja kevyestyi meniki vaikka jäätä oli melkhein puolimeetriä.
Viimen se sano yks minulle ,ei täällä saa olla.

Eiku sitä se piti kysyvä, siittäkö Bure ykkösestä se Estonia tehthin ?
Vai vieläkö se seilailee jossaki ?

Vierailija

Estonia oli entinen Viking Sally. Bore I oli hörylaiva samoin kuin S/S Bore, joka nykyään on M/S Kristiina Regina.

Vierailija
risat
Siellä Estoniassa muka kuoli satoja suomalaisia.

Eikös niitä kuollut kymmenen (10) kappaletta, ei suinkaan satoja. Ruotsalaisia kuoli eniten ja virolaisia parisataa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat