Tiedätkö mitä airsoft on?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Päätin tehdä äänestyksen asiasta ja olisi mielenkiintoista tietää , että kuinka moni tietää tästä lajista. Pyydän jokaista vastaamaan nyt eikä katso esimerkiksi jostain hakupalvelusta. Kerron vastauksen äänestyksen lopputtua tai ehkä aikasemmin.

PS. Aihe on tavallaan kuin uusi tiede+airsoftfoorumi joka käsittelee airsoftia yleisesti.

Sivut

Kommentit (29)

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

No jos mie ensmäisenä arvaisin,,,,,, joo ei muitakhan nävy.
Mie en kovin monta sannaa ossaa nuita ulkomaan aljujen kielijä, mutta
eikö se air ole jotaki ilman kans tekemisissä ? Sof no sof on jotaki ,, ei ny sohva mutta tieto softa , tai jotaki.
Niin että ilmatietheishin taisi piru luiskahtaa, nykymeterologokikijaa.
No parempiku sannoo ilmatiejettä. Ei lie liettettä mutta tijettä.
Kultasen pöllömerkin voit panna tulemhan osotheshen Aslakki Lapin lääni
Pirrikovan ja tuohikovan kankhalla, kolmannesta koivusta vasemphan.

Vierailija

Kyllä tiedän ja olen harrastanut hienoa lajia jo pidemmän aikaa.
http://en.wikipedia.org/wiki/airsoft
Kyseessä on siis laji jossa on tarkoitus simuloida taistelua aseilla jotka ovat aidonnäköisiä mutta ampuvat muovikuulia(eivät kuitenkaan mitään lelupyssyjä). Lajia ei pidä sekoittaa paintballiin.

Vierailija

Kyllähän airsoftit tiedetään. Veli on ihan hullaantunut tähän harrastukseen ja mikäpä ettei, hauskaa se on.

Vierailija
Deus Ex
Itse olen enemmän vanhanliitonmies eli paintballin kannalla.

Eihän siinä muuta mutta kun minä haluan että aseeni myös näyttää aseelta eikä joltain maaliruiskulta. Tottakai airsoftissa on helpompi modettaa(jättää osumia tunnustamatta).

Vierailija
Alter Ego nro2
Deus Ex

Eihän siinä muuta mutta kun minä haluan että aseeni myös näyttää aseelta eikä joltain maaliruiskulta. Tottakai airsoftissa on helpompi modettaa(jättää osumia tunnustamatta).

Minulle aseen ulkonäkö on yhdentekevä. Ei ole mitään asefetissiä tms. Itseasiassa suhtaudun aika kriittisesti oikeisiin aseisiin, joten on ihan kiva että splätteri näyttää enemmän maaliruiskulle kuin jollekin tappovehkeelle.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Kyllähän meki leikittiin pikkupoikina hernepyssyillä, vaikka ei sitä sillon miksikään lajiksi sanottu. Katkastiin puukolla koiranputkesta sopiva pätkä ja sillä ammuskeltiin raakoja pihlajanmarjoja. Se vain oli siinä hommassa vähän keljua, ettäkö huulet meni aivan kumman tuntusiksi, siitä koiranputken nuolemisesta. Muutenki leikittiin kovasti kaikkia sotaleikkejäkin. Kävyt oli kranaatteja ja jotku oli saksalaisia, mutta kukkaan ei ollu venäläinen. Tuntematon sotilas oli varkkain katottu ko sehän oli semmonen kauhea sotahomma ja lapsilta kielletty.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija
Marssilainen
Katkastiin puukolla koiranputkesta sopiva pätkä ja sillä ammuskeltiin raakoja pihlajanmarjoja. Se vain oli siinä hommassa vähän keljua, ettäkö huulet meni aivan kumman tuntusiksi, siitä koiranputken nuolemisesta.

Onneksi ette tehneet niitä putkianne myrkkykatkosta, joka muistuttaa koiranputkea. Me teimme karhunputkesta pärppiä. Pärppä veistetään karhunputken varresta ja kun siihen puhaltaa niin saa aikaan kovan ja pärisevän äänen. Tuskin osaisin enää pärppää tehdä kun ei edes pajupilli onnistu.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Pärppä kuulostaa hienolta. Sellaista myrkkykatkoa ei taida meilläpäin esiintyä. Mahtaneeko olla niiden lämpimien maiden kasveja. Siellähän ne etelässä kasvaa omenat ja banaanit

Olihan mulla muuten ihan oikeakin hernepyssy, mutta se oli niin löyhää tekoa, että hajosi melko pian. Se on muuten ihmeellistä, että kuinka nämä ennen leluiksi lasketut vehkeet muuttuvat urheiluvälineiksi. Muistan kun vesipyssystä lensi vesi avuttomasti ehkä juuri ja juuri saunan lauteilta kiukaalle asti. Nykyään niissä on painesäiliöt ja kantamaa vaikka kuinka. Kuulapyssyt näyttävät melkein oikeilta ja maksavat hurjasti. Ihminen haluaa ihan selvästi jatkaa lapsuusajan leikkejä vielä aikuisiälle asti. Nimi muutetaan vain urheiluksi ja välineet kalliimmiksi, jotta saadaan leikille oikeutus. Niin muuten, en suinkaan millään muotoa vastusta moista puuhaa. Voisinpa itsekin kokeilla, jos joskus kohdalle sattuu.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija

Aina toisinaan lähimetsässä rauhallisen iltapäiväkävelyn koiran kanssa keskeyttää ikävä tunne siitä, että on astunut väijytykseen. Puskissa pyörii maastopukuisia poikia aseet kourissa ja huutelee toisilleen ohjeita. Menisivät jonnekin korpeen leikkimään.

Vierailija
Deus Ex
Alter Ego nro2
Deus Ex

Minulle aseen ulkonäkö on yhdentekevä. Ei ole mitään asefetissiä tms. Itseasiassa suhtaudun aika kriittisesti oikeisiin aseisiin, joten on ihan kiva että splätteri näyttää enemmän maaliruiskulle kuin jollekin tappovehkeelle.

Minä en voisi olla enempää eri mieltä, hienoimpia asioita koko lajissa on se että siinä on tosiaan realismia. Pelaajilla on haalareiden sijasta maastopuvut ja aseita on joskus mahdotonta erottaa oikeista. En tiedä onko minussa sitten militaristin vikaa vai?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
Alter Ego nro2

Minä en voisi olla enempää eri mieltä, hienoimpia asioita koko lajissa on se että siinä on tosiaan realismia. Pelaajilla on haalareiden sijasta maastopuvut ja aseita on joskus mahdotonta erottaa oikeista. En tiedä onko minussa sitten militaristin vikaa vai?

Ei tuollaisissa peleissä ole vähääkään realismia, jos sotaan vertaa. Hieman teknistä ja fyysistä realisimintynkää saisi, jos olisi kolme vuorokautta nukkumatta ja syömättä ennen peliä, mutta sittenkin puuttuisi sodan psykologinen efekti: kuoleman pelko ja se, että oikea sota ei ole mikään itse valittavissa oleva asia.

Kun on jonkin verran harrastanut tuliaseilla ampumista ja sisäistänyt siihen liittyvät turvamääräykset, ihmisten osoittaminen leikkiaseillakin tuntuu jotenkin pahalta. Sitä voimakkaampi tunne on mitä enemmän ase muistutaa oikeaa. Maalikuulia ampuvalla muovipyssyllä vielä voi ammuskella toisia, mutta kavereiden tähtäily mittatarkalla rynnäkkökiväärin kopiolla on jo aika hurjaa touhua. Parempi on tähtäillä eläviä kohteita vasta sitten kun on jo tehnyt päätöksen tappaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat