Minähän sanoin, vanhetessa kiekkogalaksi!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Palstan uutinen, simuloitu galaksin kehitystä. Nuorena aika muodoton, niin myös minä olen sanonut. Kehitys elliptiseksi ei vaadi kahden galaksin yhteentörmäystä, niinhän minä sanoin. Ja sitten simuloijat saivat kymmenen miljardin aikakuluman jälkeen elliptisen galaksin.
NIMENOMAAN SITÄHÄN JUURI MINÄ OLEN SANONUT: KIEKKOMUOTO ON NIMENOMAAN VANHAHKON GALAKSIN TYYPILLINEN MUOTO. ARKOS TIETÄÄ! Ja minä olen sanonut tuon nyt uutisoidun löydön varmaan täällä jo kymmeniä kertoja.

Sanavalinnassa on pieni ero: he puhuvat ellipsistä, minä kiekosta.

Ja sitten Arla, joka ennätti jo kuvitella galaksin muotokehityksen johtuvan pimeästä aineesta. Noin sitä käy, kun ei millään saa pysymään muistissaan sitä mitä minä olen moneen kertaan sanonut.

Vaan, jotta jokin löytö tällä palstallakin olisi uutinen, se on pitänyt tehdä
USAssa. Ali-ihmisiksi katsotuilla ei tässä maassa ole mitään oikeuksia, mm. tieteisiin löytöihin. Tämä on rasistisen ja fasistisen tieteen maa, osa maailman suurporvariston hegemoniaimperiumia.

Lisäys. Nimiensä perusteella simuloijat olivatkin japanilaisia.

Muokkaustoimintokin taas löytyi. Nyt avausviestikin on korjattu, mutta lainatussa näette alkuperäisen.

Kommentit (12)

Vierailija
ArKos itse
Palstan uutinen, simuloitu galaksin kehitystä. Nuorena aika muodoton, niin myös minä olen sanonut. Kehutys elliptiseksi ei vaadi kahden galaksin yhteentörmäystä, niinhän minä sanoin. Ja sitten simuloijat saivat kymmenen miljardin aikakuluman jälkeen elliptisen galaksin.
NIMENOMAAN SITÄHÄN JUURI MINÄ OLEN SANONUT: KIEKKOMUOTO ON NIMENOMAAN VANHAHKON GALAKSIN TYYPILLINEN MUOTO. ARKOS TIETÄÄ! Ja minä olen sanonut tuon nyt uutisoidun löydön varmaan täällä jo kymmeniä kertoja.

Ja sitten Arla, joka ennätti jo kuvitella galaksin muotokehityksen johtuvan pimeästä aineesta. Noin sitä käy, kun ei millään saa pysymään muistissaan sitä mitä minä olen moneen kertaan sanonut.

Vaan, jotta jokin löytö tällä palstallakin olisi uutinen, se on pitänyt tehdä
USAssa. Ali-ihmisiksi katsotuilla ei tässä maassa ole mitään oikeuksia, mm. tieteisiin löytöihin. Tämä on rasistisen ja fasistisen tieteen maa, osa maailman suurporvariston hegemoniaimperiumia.

Lisäys. Nimiensä perusteella simuloijat kylläkin olivat japanilaisia. Kummassa maa lienevät töissä?

Kas kummaa, tästä viestistä puuttui palstalla heti muokkaamistoiminto.
Täytyi korjailla itse itseltäni lainaamaani viestiin.

Vierailija

Hyvä Arkos, olet aivan oikeassa siinä, että aurinkokuntakin on tullut galaksimme keskustasta päin, koska kaikki galaksin tähdet syntyvät galaksin keskustassa olevasta/olevista jättimäisistä mustista aukoista, jotka laajenevat kolmiulotteisesti, samalla avautuen energia-aaltoina, joilla on myös atomiluonne.

ja uusia tähtiähän havaitaan edelleen syntyvän lähelle galaksin keskustassa lymyäviä jättimäisä mustia aukkoja.

Ja kiekon muodonhan galaksit todellakin saavat vanhetessaan, koska liike poispäin galaksin keskustasta ja hankautuminen muista tähdistä avautuviin energia-aaltoihin taivuttaa tähdet sinne päin, mistä tulee eniten energia-aaltoja ja näin galaksi saa ajan kanssa kiekkomaisen muodon.

Savor

;):)

Vierailija

Savor nyt kyllä oikeastaan väittää mitä väitti myös Arla: pimeästä energia vaikuttaa ja antaa galaksille muodon.

Ja minähän sanon juuri päinvastoin. Galaksin keskustasta vaikuttaa kvasaarin aine ja energia ja antaa galaksille muotoa, joskin lopputulos ilmenee varsin hitaasti. Samaan asiaan varsin luultavasti perustuu myös
japanilaine simulointi.

Vierailija
ArKos itse
Savor nyt kyllä oikeastaan väittää mitä väitti myös Arla: pimeästä energia vaikuttaa ja antaa galaksille muodon.

Ja minähän sanon juuri päinvastoin. Galaksin keskustasta vaikuttaa kvasaarin aine ja energia ja antaa galaksille muotoa, joskin lopputulos ilmenee varsin hitaasti. Samaan asiaan varsin luultavasti perustuu myös
japanilaine simulointi.

Pimeä energia?

Tähdet ovat kylläkin hyvin havaittavissa ja nehän havaitaan juuri sen takia, että niistä avautuu energia-aaltoja.

Ja nämä avautuvat energia-aallot, jotka mahdollistavat havaitsemisen, myös taivuttavat tähdet eteenpäin menevän liikkeen aikana kohti aluetta, josta tulee eniten energia-aaltoja.

Ja näin galaksien keskustoista avautuvat energia-aallot, joilla on myös atomiluonne, taipuvat eteenpäin menevän liikkeen aikana kohti samaa aluetta, jonne syntyy uusia massakeskittymiä eli tähtiä, jotka näin ollen liittyvät samalle levymäiselle alueelle muiden tähtien kanssa.

Ja uusien tähtien sisälle paine ilman graviaatiovoimaa, koska laajenevat atomit siis tönivät toisiaan poispäin toisistaan ja poispäin tähden keskipisteestä.

Ja eipä leipä tarvita pimeää ainettakaan, koska tähdet työntyvät kaarevalla radalla poispäin galaksin keskusta, kuitenkaan juurikaan loittonematta keskustasta, koska laajenevat samassa suhteessa, niin että galaksin keskustan laajenevien jättimäisten mustien aukkojen tapahtumahorisontti työntyy laajenevien tähtien perästä.

Savor

Vierailija

Myös aurinkokunnan kehitystä lienee tietokoneella simuloitu. Osaisiko joku heittää sivun missä on tuloksia tällaisesta simulaatiosta.

Onkohan oman aurinkokuntamme massaisesta alkukiekosta esim. saatu syntymään ratkaisevasti muunlaisia aurinkokuntia kuin omamme, esim. niin suurta kaasuplaneettaa joka olisi syttynyt kääpiötähdeksi. Entäpä onko aina saatu sisemmäksi kiviplaneetat ja ulommaksi kaasuplaneetat vai onko syntynyt kiviplaneettoja kaasuplaneettojen väliinkin.

Myös muun massaisella alkukiekolla tehdyt simulaatiot tietysti kiinnostaisivat.

Vierailija

Miksi kuitenkin 4 prosenttia vaaleaa sitä tavallista? No kas, eihän tuota pimeääö 96 prosenttia muuten olisi voinut nähdä.

Myös J sanoi ennen luomistyönsä aloittamista, kertoo Raamattu: " Tulkoon valkeus!". Ja niin uudemman luomiskertomukseen koko kaikkeus räjähti.

Mitenkähän luominen olisi sujunutkaan, jos ei J varomattomasti olisi räpsäyttänyt sytkäriä. Jätteistä hän sai kokoon vain vaivaiset aurinkokunnna ja siinä planeetta Maan. Lopussakin oli materiaali niin vähissä, että Eeva piti luoda Adamin kylkiluusta.

Vierailija
Heppu
Myös aurinkokunnan kehitystä lienee tietokoneella simuloitu. Osaisiko joku heittää sivun missä on tuloksia tällaisesta simulaatiosta.

Onkohan oman aurinkokuntamme massaisesta alkukiekosta esim. saatu syntymään ratkaisevasti muunlaisia aurinkokuntia kuin omamme, esim. niin suurta kaasuplaneettaa joka olisi syttynyt kääpiötähdeksi. Entäpä onko aina saatu sisemmäksi kiviplaneetat ja ulommaksi kaasuplaneetat vai onko syntynyt kiviplaneettoja kaasuplaneettojen väliinkin.

Myös muun massaisella alkukiekolla tehdyt simulaatiot tietysti kiinnostaisivat.

Planeetat ikäänkuin kelluvat energiameressä, joka työntää niitä poispäin auringosta kaarevalla radalla.

raskaimmat planeetat tietysti kelluvat syvimmällä eli lähimpänä aurinkoa, joka tönii niitäkin poispäin itsestään kaarevalla radalla samassa suhteessa mitä planeetat ja aurinko laajenevat.

Kaasuplaneettoja on helpompi töniä poispäin auringosta ja näin ne työntyvätkin kaukana auringosta ( ja ne työntyvät vähemmän kaarevalla radalla, jolloin niiden kiertoaika auringon ympäri kestää kauemmin myös sen takia, eikä pelkästään siitä syystä, että niiden matka olisi pidempi. ).

Savor

Vierailija
ArKos itse

Tuota, en haluaisi olla ilonpilaaja, enkä ole tutustunut tähän teoriaasikaan, mutta eikös noilla sanoilla ole aika suuri ero? Minusta nimittäin kiekko on muodoltaan pyöreä ja ellipsi soikea. Vai olenko minä ymmärtänyt jotain väärin tässä muotoseikassa?

Uusimmat

Suosituimmat