Seuraa 
Viestejä1918

Huomenta vaan palstalaiset... Kello on näytön mukaan n. 7:30 aamulla lauantaina kun kirjoitan tätä postausta. - Ei krapulaa ja tupakointi lopetettu kuluvan kuun lopussa 536 päivää sisältäen 2 lipsahdusta x2 tupakkaan toissa juhannuksena, muuten ei nikotiinia korvaushoidon muodossa veressä. Tosin luurankona kaapissa minulla on aktiivinen pelihimo, pelaan mummopelejä kioskeissa ja kaupoissa kolikoilla.

Olen muutama viikko sitten saanut pysyvän työkyvyttömyyseläkkeen joka on Kelan ja työeläkelaitoksen mukaan toistaiseksi voimassa. Minua tämä ei erityisemmin masenna, ainakaan vielä. Koen että minulla on vähän liikaa vapaa aikaa. Lääkärin mukaan psykologin testien valossa minulla ei ole merkkejä siitä että olisin millään lailla työkyvytön. Syön kevyttä ja yhtä (1) lääkettä joka ei lamaa stondista mutta piristää. (Abilify) Hän taisi ilmaista joten kuten siihen tyyliin että pääpaino ongelmieni alkujuurena on taipumus ahistuneisuuteen. Saman vuoden kesänä jolloin psykoosini diagnosoitiin olin muutama kuukausi takaperin kun lunta vielä oli maassa Hesburgerin pihvinpaistajana. Olin täys tunari, on totta että siihen  vaikutti se että minulla on löydetty Madaltunut stressinsietokyky sekä Kaventunut lähimuisti mutta liioitella ei voi sitä etten suostunut kotitöinä opiskelemaan annettua Talonkansiota joissa oli seikkaperäisesti selostettu työvaiheet ja maustojärjestys hampurilaisiin. Tästä minulle on kehittynyt trauma, ei minusta ole monta rautaa tulessa homaan ja kunnioitus ravintola-alan työntekijöitä kohtaan. 

Viime yönä ilma kiersi moitteettomasti enkä havainnut herääväni päänsärkyyn tai tukkoiseen väsyneeseen oloon jota poden ylipainon takia. Olen 120kg:n painoinen kevyt höyhen tällä hetkellä. Mikäli olosuhteet on otolliset esim. em. seikkojen takia näen joka ikinen yö unia. Äskeinen oli varmasti hauska. Liikuin Espoossa eräässä kauppakeskuksessa ja katselin ympärilleni kuin se olisi ollut todellisuutta. Unessa olin töissä samaisessa  pikaruokaravintolassa josta sain luojan kiitos esimiehen kanssa neuvoteltuani fudut tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Unessa juttelin vuoropäällikön kanssa ja hän sanoi minulle että sitten jos työn jälki on hyvää minut voidaan antaa lisää vuoroja ja pidempi työsuhde. Unessa myös sanoin venäläiselle asiakkaalle että unelmani on päästä työelämään ja ehkä "pääkonttorille" konttorihommiin. Heräsin unessa siihen kun olin menossa vessaan ykköselle ja ihmettelin mitä urheilujengin miehet tekee ravintolantyöntekijöiden vessassa...

Tästä minulle heräsi siis ehkä oman pienen henkilökohtaisen elämäni "nerokkain keksintö". Kun mulla on oikeus tienata eläkkeen rinnalla 740€/kk ilman että menetän Kansan- ja Työeläkettäni joita saan noin tontun kuussa + asumistuki. Jo se että saisin asumistuen kaventamisen jälkeen yhteensä osapäiväisellä työpanoksella sen 1800€ käteen kuussa hivelisi sormia. Uskoisin että osa-aikaisia rafladuuneja löytyy. Ja itsetuntoa ennenkaikkea! Voittaisin menneen minäni pelon ettei minusta ole tuohon siihen ja tähän. 

Loppuun kysyisin tietääkö kukaan niistä lukijoista joita tämä toivottavasti saa minkälainen olisi se valmennus jos haluan rajoittaa mainitsemaani kahden työmuistiin liittyvä rajoitteen hallitsevuutta työtehtävissä. Nyt kun en ole töissä niin sen voi havaita kun pelataan kavereiden kanssa esim. lautapeli 7 wondersia niin pärjään paremmin jos verensokeri on hyvä, ja hyvin nukuttu yö on takana, ja "fiilis" olisi sellainen että jaksaa havainnoida kuinka muut pelaavat ja korjata lautansa kehittämistä tilanteen vaatimalla tavalla. http://www.lautapeliopas.fi/peliarvostelut/7-wonders/

-

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat