aprillipilat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä aprillipiloja lehdissä eilen oli. Luin Hesarin, enkä löytänyt sieltä aprillipilaa, paitsi jutun jossa kasvitieteellisen puutarhan puutarhuri yritti aprillata Hesarin toimittajaa.

Kommentit (13)

mskomu
Seuraa 
Viestejä672
Liittynyt10.10.2005

Nico Rosberg ilmoitti siirtyvänsä Ruotsin edustajaksi siksi, että Ruotsi on aina ollut paljon menestyneempi moottoriurheilussa. Olisikohan ollut maikkarin sivuilla.

Vierailija

Tämä on vanha aprillipila, joka julkaistiin Yliopisto-lehdessä joskus 1990-luvulla. Siinä kerrottiin, että professori Stephen Hawking tulee luennoimaan yliopistolle 1. huhtikuuta. Luin uutisen ja oudoksuin, miten puhe- ja liikuntakyvytön mies voi pitää luennon, mutta unohdin sitten koko jutun. Seuraavassa lehdessä kerrottiin, että luentoa oli ollut odottamassa joukko ihmisiä.

Vierailija

Kerrottiin että Olkiluodosta on löytynyt liito-oravan paskaa. Tämän johdosta ydinvoimalan rakennustyöt on keskeytetty, ja ranskalaiset rakentajat on värvätty Yyteriin rakentamaan dyynit täyteen tuulivoimaloita.

Oikein hauska aihe, jos tietää millaista meteliä täällä päin on pidetty tuulimyllyistä.

Vierailija

Paras minkä olen lukenut, oli Uusimaassa joskus vuonna 1 ja 2 nappisodan aikaan. Silloin poistuivat pennit käytöstä.

Jutussa oli kuva kuorma-autosta kaatamassa kuormaansa kuoppaan keskellä metsää.
Kerrottiin laveasti, kuinka paljon Porvoon ympäristössä ja varsinkin tietyllä alueella on käytöstä poistettuja suljettuja kaivoksia. Ja suomen raha-apaja oli tehnyt päätöksen käytöstä poistuvien pennien hävittämisestä. Ja kuinka hyviä ihmisiä istui Porvoon kaupungin hallituksessa kun olivat jalomielisesti luvanneet nämä suljetut kaivokset ongelmajätteen loppusijoituspaikaksi. Ja mietittiin sitten monipuolisesti kuinka kaivokset sinetöidään kuorma-autorallin loputtua. Monia asiantuntijahaastatteluita. jne.

Seuraavan päivän lehdessä oli kuva metsästä, joka oli täynnä henkilöautoja, peräkärryjä ja traktoreita.

Ja kaikki haastatellut olivat ämpäreineen kuulemma marjastamassa!

Vierailija
Anonymous
Paras minkä olen lukenut, oli Uusimaassa joskus vuonna 1 ja 2 nappisodan aikaan. Silloin poistuivat pennit käytöstä.

Vielä kauemmin sitten oli Porvoon Uusimaassa ja silloin vielä hengissä olleessa toisessa paikallislehdessä, Uudenmaansanomissa sama pila. Ja ihan täysin toisistaan tietämättä. (Tiedän tämän, koska isäni oli tuolloin duunissa toisessa noista lehdistä.)

Kaupunkiin oli rakenteilla juuri uimahalli. (Ja en tarkoita tosiaankaan nyt tätä viimeistä remonttia)

Molemmat lehdet esittivät että uimahallia koekäytetään jotta saadaan vedenpuhdistuskapasiteetti selvitettyä. Näin ollen toivottiin mahdollisimman laajaa yleisöä koekäyttämään.

Hauskaksi tekee hommanse, että olipa sitten eräs ala-asteen opettaja tuonut oppilaansa uimaan. Opettaja sai kuulla asiasta aika pitkään.

Vierailija

Lapseni höynäyttivät minua pahan kerran aprillipäivänä. Olimme ostaneet perjantaina pakastealtaasta rapuja tarjouksesta ja päätimme herkutella niillä alkupalaksi lauantaina.

Olin puhelimessa ja lapset huutelivat keittiöstä ohjeita, miten ravut pitää laittaa esille. Kun puhelu loppui, oli rapulautanen ruokapöydässä.

Vasemmassa silmänurkassani huomasin yhden mönkivän seinänvierustaa keittiöstä olohuoneeseen. Sekunnissa ehti monta ajatusta kiinalaisesta ravunkasvatuksen laadusta ja vaikka mistä vilisemään mielessäni ja älähdinkin "Perhana, tuohan elää vielä!", kunnes huomasin siiman kulkevan ravusta kohti rakasta poikaani.

Paras aprillipila kautta aikain, joka minulle on tehty

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Raahessa asuessani oli pakallislehdessä uutinen, kuinka venäläinen ydisukellusvene tekee laivastovierailun Raaheen ja saapuu torinrantaan klo. Ihmisiä oli kuulemma paikalla sitä odottelemassa. Vettäkin on siinä huvivenesatamassa vain matalasti.

Lierikki Riikonen

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Anonymous
"Perhana, tuohan elää vielä!", kunnes huomasin siiman kulkevan ravusta kohti rakasta poikaani.

Paras aprillipila, jonka olen itselleni tehnyt tapahtui vuosia sitten. Katsellessani televisiota illalla huomasin, että kas: lattialle on pudonnut ketsuppinen makaroni eilen sohvalla syömästäni pastasta. Nousin sitten ottamaan tuota makaronia, mutta makaroni hyppäsikin pois! Siinä vaiheessa olin kyllä täysin pihalla! Uusi yritys ja sama juttu. Lopulta sain "makaronin" sormieni väliin ja ihmetys oli suuri: noin 2 cm:n pituinen albiinomonni! Se oli tullut päivällä ostamieni akvaariokasvien mukana "kylkiäisenä" ja jäänyt lattialle kun lajittelin kasveja. Ihmeen kauan oli selvinnyt kuivalla maalla, ainakin neljä tuntia.

Uusimmat

Suosituimmat