Seuraa 
Viestejä1543
Liittynyt13.11.2014

Nyt kun on käynnissä maailmanlaajuinen ensimmäinen suuri informaatiosota jossa rintamalinjoja on jo jaettu ja osapuolet alkavat olla selvillä, niin herää kysymys: Missä voi ilmoittautua vapaaehtoiseksi?

Olen ajatellut, että jos minunkaltaistani henkilöä tarvitaan tässä, jossakin on oltava paikka jossa annetaan perustaktiikkaopetus ja taisteluvälineet. Olen valmis puolustamaan maatani aseista voimakkaimmalla - aakkosilla.

Minulle on vielä epäselvää pyritäänkö tässä aiheuttamaan vastapuolelle mahdollisimman paljon vahinkoa ja sisäistä sekasortoa, vai yritetäänkö saada jotkut oman puolen ehkä kyseenalaiset toimet näyttämään hyväksyttävimmiltä.

Entä mitä tällä kohkaamisella saavutetaan? Lupa muutella rajapyykkejä, vai mitä.

Kommentit (12)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29941
Liittynyt16.3.2005

Kouluttaudu alalle ja hakeudu armeijan leipiin. Kybersota ei taida kuulua rivijääkärien perustaitoihin.

Tavoitteet ovat varmasti molempia. Heikennetään vihollista murtamalla moraalia, sabotoimalla strategisia kohteita ja niin edelleen. Mikä sen kätevämäpää valloittajalle, kun lietsoa kohdemaa sisällissotaan tai sen partaalle. Tai edes heikentää kansan luottamusta hallintoon ja saada maanpuolustus näyttämään riistohallinnon puolustamiselta. Tosin vähän tuntuu, että ainakin Suomessa hallitus tekee sitä ihan itse silkkaa tyhmyyttään ja ahneuttaan. Vihollisen nörttiprikaatin ei tarvitse kuin katsoa vieressä ja pelailla tetristä.

Seuraavassa vaiheessa aletaan tukea hallituksen vastaisia liikkeitä. Sekä poliittisia että rikollisia, jos kapinallisuus alkaa nostaa päätään. Lupailla vanhoja hyviä aikoja takaisin, kun hallinto vaihdetaan viholliselle myönteisempään.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6426
Liittynyt8.11.2012

Informaatiosotaan ei voi ilmoittautua vapaaehtoisesti. Se on sodan muoto, jossa harvat elitistit sotivat massoja vastaan käyttäen aseinaan rahalla ostettua näkyvyyttä omien karmivien piiloagendojensa optimaalisesti ajamiseksi.

Kyllä NSA sitten ottaa yhteyttä, jos kirjoitat kansainvälisesti tarpeeksi tunnetun kirjan tai pari. Tai jos muuten saat itsesi päräytettyä superyli-ihmisstatukseen iltapäivälehdissä kansainvälisesti.

Toki voit sitä ennen harjoittaa informaatiosotaasi niillä papateilla joita voit näppäimmistöltäsi räjäytellä. NSA nauraa kaikille joilla ei ole vähintään informaatiosinkoa arsenaalissaan.

Keijona
Seuraa 
Viestejä10100
Liittynyt13.3.2015

George Hanson kirjoitti:

Nyt kun on käynnissä maailmanlaajuinen ensimmäinen suuri informaatiosota jossa rintamalinjoja on jo jaettu ja osapuolet alkavat olla selvillä, niin herää kysymys: Missä voi ilmoittautua vapaaehtoiseksi?

Olen ajatellut, että jos minunkaltaistani henkilöä tarvitaan tässä, jossakin on oltava paikka jossa annetaan perustaktiikkaopetus ja taisteluvälineet. Olen valmis puolustamaan maatani aseista voimakkaimmalla - aakkosilla.

Minulle on vielä epäselvää pyritäänkö tässä aiheuttamaan vastapuolelle mahdollisimman paljon vahinkoa ja sisäistä sekasortoa, vai yritetäänkö saada jotkut oman puolen ehkä kyseenalaiset toimet näyttämään hyväksyttävimmiltä.

Entä mitä tällä kohkaamisella saavutetaan? Lupa muutella rajapyykkejä, vai mitä.

Hyvä on harkita kenen teamiin lähtee kohkaamaan, mahdollista kun on, että totuus ei olekkaan subjektiivinen.

Kolme asiaa jotka ei pitkään pysy salassa Aurinko, Kuu ja Totuus. Aika kova ryhmä.

"muutella rajapyykkejä" Olisiko vanhanaikaista, mihin niitä rajoja tarvitaan jos ei pelkää ?

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

J. Sketter
Seuraa 
Viestejä41
Liittynyt15.10.2015

Neutroni kirjoitti:

Tosin vähän tuntuu, että ainakin Suomessa hallitus tekee sitä ihan itse silkkaa tyhmyyttään ja ahneuttaan. Vihollisen nörttiprikaatin ei tarvitse kuin katsoa vieressä ja pelailla tetristä.

Kansa kyllä puolustaa etujaan kaikissa sodissa. Ei ole hauskaa, kun kybersota saa muotoja, jossa kerrostaloasunnostasi menee talvella sähköt.

Mutta aloitus on hyvä kysymys. Vihollinen tuhoaa pari voimalaa kyberiskulla ja sinä riennät paikallisen varuskunnan portille. "täs' olen, jos tarviit hyvää... mitä?"

Koska vastapuolella on yhtäläinen pula ammattitaitoisista hyökkäysjoukoista, kybersota jäänee harvojen harrastukseksi.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29941
Liittynyt16.3.2005

J. Sketter kirjoitti:
Kansa kyllä puolustaa etujaan kaikissa sodissa. Ei ole hauskaa, kun kybersota saa muotoja, jossa kerrostaloasunnostasi menee talvella sähköt.

Sekin riipuu. Jos nyt on pakko valita kybersodasta, jossa kämpästä menee sähköt, ja WW II:sta, jossa kämpän katosta tupsahtaa olohuoneeseen tuhannen kilon lentopommi, niin sanoisin että sota on muuttunut melko lailla siedettävämmäksi.

Kasvisruoka2
Seuraa 
Viestejä4412
Liittynyt29.8.2015

Luulen, että informaatiosodan tai informaatiotrollauksen tarkoituskin on, että tulee lumivyöryefekti, jossa trollit opettaa ja wannabe-trollit seuraa ja kulovalkea leviää ja uusintaa mentaliteettia.

Ruhollah.

L
Seuraa 
Viestejä7878
Liittynyt17.3.2005

Neutroni

Kirjoitit:

”Sekin riipuu. Jos nyt on pakko valita kybersodasta, jossa kämpästä menee sähköt, ja WW II:sta, jossa kämpän katosta tupsahtaa olohuoneeseen tuhannen kilon lentopommi, niin sanoisin että sota on muuttunut melko lailla siedettävämmäksi.”

Äläs nyt. Silloin ei voitu edes käsittää sitä tuskaa, minkä voi aiheuttaa vaikkapa Facebookin tai Twitterin menetys. Vaikea on kenties vertailla henkisen tuskan määrää.

Cookiekin tarkoitti silloin jotain vallan erilaista, eikä välttämättä edes mobiiliyhteyttä tai tietosuojaa häiritsevää, asiaa.

https://www.google.fi/search?q=lancaster+cookie+bomb&num=100&source=lnms...

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1543
Liittynyt13.11.2014

Neutroni kirjoitti:

Tavoitteet ovat varmasti molempia. Heikennetään vihollista murtamalla moraalia, sabotoimalla strategisia kohteita ja niin edelleen. Mikä sen kätevämäpää valloittajalle, kun lietsoa kohdemaa sisällissotaan tai sen partaalle. Tai edes heikentää kansan luottamusta hallintoon ja saada maanpuolustus näyttämään riistohallinnon puolustamiselta. Tosin vähän tuntuu, että ainakin Suomessa hallitus tekee sitä ihan itse silkkaa tyhmyyttään ja ahneuttaan. Vihollisen nörttiprikaatin ei tarvitse kuin katsoa vieressä ja pelailla tetristä.

Seuraavassa vaiheessa aletaan tukea hallituksen vastaisia liikkeitä. Sekä poliittisia että rikollisia, jos kapinallisuus alkaa nostaa päätään. Lupailla vanhoja hyviä aikoja takaisin, kun hallinto vaihdetaan viholliselle myönteisempään.

Asiaan liittyisä artikkeli ESS-lehdessä,

Kansakuntien yhteinen mielipide on johdateltavissa taitavalla puheella. Tästähän historiassa on runsaasti esimerkkejä. Suomi kärsii kansallisesta stressistä, jonka taustalla on huono taloudellinen tilanne. Kun nämä kaksi asiaa yhdistetään, tuloksena voi olla syrjäytyneiden joukko, jonka saa yllytettyä ties mihin.

- Olen itse asiassa tosi huolissani tästä, sanoo viestintäkouluttaja, kriisiviestinnän asiantuntija Katleena Kortesuo.

Hän sanoo olevansa kansalaispalkan kannattaja muun muassa edellä mainitusta syystä.

- Yhteiskunnan ongelmat alkavat syrjäytymisestä. En näe, miten maan hallitus tällä hetkellä mitenkään aikoo vähentää syrjäytymistä, hän pohtii.

Osa ihmisistä luulee nyt, että heillä on tehtävä, joka löytyy netistä. He luulevat, että möyhäämällä tai suoranaisella nettihäiriköinnillä voisi jotenkin vaikuttaa päätöksiin.

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2015/10/23/viestintaammattilaisen-huoli-taitava-puhuja-pystyy-yllyttamaan-vakijoukkoja

Oikeastaan olen hieman eri mieltä Kortesuon kanssa tuosta möyhäämisen ja häiriköinnin vaikuttavuudesta. Ainakin poliitikot kääntävät kelkkaansa ääniohjautuvasti sitä nopeammin mitä kovemmin nettikansa möykkää.

Muuten olen kyllä kovin samaa mieltä.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6426
Liittynyt8.11.2012

George Hanson kirjoitti:

Osa ihmisistä luulee nyt, että heillä on tehtävä, joka löytyy netistä. He luulevat, että möyhäämällä tai suoranaisella nettihäiriköinnillä voisi jotenkin vaikuttaa päätöksiin.

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2015/10/23/viestintaammattilaisen-huoli-taitava-puhuja-pystyy-yllyttamaan-vakijoukkoja

Oikeastaan olen hieman eri mieltä Kortesuon kanssa tuosta möyhäämisen ja häiriköinnin vaikuttavuudesta. Ainakin poliitikot kääntävät kelkkaansa ääniohjautuvasti sitä nopeammin mitä kovemmin nettikansa möykkää.

Muuten olen kyllä kovin samaa mieltä.

Mitens nettimöyhääminen ja vaikkapa YLE:n Uutisvuoto eroavat toisistaan tuossa mielessä? Ja onko joku muka sitä mieltä, etteikö Uutisvuoto olisi vaikuttanut merkittävästi monella asteella politiikantekoon.

Suomessa ei myöskään ole kovinkaan paljoa syrjäytyneitä. Syrjäytettyjä on kylläkin melkoinen määrä. Syrjäytynyt jää omasta tahdostaan sivuun ja syrjäytetty jää sivuun koska maahan luodaan päättävien tahojen toimesta ja päätöksillä kokonaisuus jossa ei työllisty.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat