Taloudellisesti tappiollinen kulttuuri

Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Voisiko joku valistaa minua seuraavassa asiassa:

Itse olen ymmärtänyt, että kulttuuri on ihmisen yhteisellä toiminnalla aikaansaatua selkesti muista erottuvaa käytännön ja arjen taidetta. Tähän syntyvään kulttuuriin vaikuttavat merkittävästi ympäristön mahdollisuudet ja rajoitukset.

Mitä kulttuuria sitten on tämä valheellinen kulttuuri, jossa kulttuuria yritetään väkisin tehdä syytämällä siihen veronmaksajien (kuinka muutenkaan) varoja?

Jos rahaa ei ole, niin eikös nimenomaan sen puute synnyttäisi uutta ajan kuvan mukaista kulttuuria? Miksi siis pitää tuhlata rajoja aikaisempien kulttuurisaavutusten uudelle esityksiin?

Kommentit (4)

Vierailija

" Mitä kulttuuria sitten on tämä valheellinen kulttuuri, jossa kulttuuria yritetään väkisin tehdä syytämällä siihen veronmaksajien (kuinka muutenkaan) varoja?"

Voiko kulttuuri olla koskaan totuudellista?

Eikö itse esim. taiteen teko eli luova (elävä) prosessi ole taiteessa oleellisempi seikka kuin itse (kuollut) teos?

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kyllä kulttuuri on sitä että se on ihmisen älyllistä toimintaa, esimerkiksi taide, tiede. Tätä varten on hyvä että kulttuuria tuotetaan, ei se ole rahan hukkaan heittämistä.

Elämäntavat ja aineelliset ja symbooliset , esimerkiksi kansalliset kulttuurit ja nuorisokulttuuri ja kaupunkikulttuuri.

Jos sun elämätapa on polttaa tupakkaa se on jokin näköistä kulttuuria esimerkiksi.

iisakka
Seuraa 
Viestejä848
Liittynyt30.9.2005

En nyt sitten tiedä ymmärsinkö oikein sen mitä Volitans halusi sanoa. (Ei kai sillä nyt niin väliäkään, tärkeintä kai että ajatuksia herää.)

Puhut palkka- tai ammattitaiteilijoista, vai?

Kysyn vaan, että eikö tällaista "tukiaiskulttuuria" ole ollut yhtä kauan kuin korkeakulttuureja yleensäkin? Eikö pyramiditkin ole rakennettu yhteiskunnan tuella?

Uusimmat

Suosituimmat