Seuraa 
Viestejä7
Liittynyt17.9.2015

Läppärini tahtoo kuumeta liikaa vaikka olen asettanut sen kulmien alle palikoita jotta ilma kiertäisi paremmin. Nurkassa pyörii Core Temp-ohjelmaa joka vahvistaa asian. Eli tarkoittanee että pitäisi puhdistaa, vai ? Paljonko sellainen maksaisi about. Olen kyllä kuullut että myynnissä on läppärin alle laitettavia tuulettimia USB-portin kautta. Onko käyttökokemuksia jollain ? Hewlet Packard Pavillon, Windows 8

Kommentit (11)

Tietämyskone
Seuraa 
Viestejä198
Liittynyt21.12.2014

Stadion kirjoitti:

Läppärini tahtoo kuumeta liikaa vaikka olen asettanut sen kulmien alle palikoita jotta ilma kiertäisi paremmin. Nurkassa pyörii Core Temp-ohjelmaa joka vahvistaa asian. Eli tarkoittanee että pitäisi puhdistaa, vai ? Paljonko sellainen maksaisi about. Olen kyllä kuullut että myynnissä on läppärin alle laitettavia tuulettimia USB-portin kautta. Onko käyttökokemuksia jollain ? Hewlet Packard Pavillon, Windows 8

Truuttaa paineilmaa pullosta jäähdytyskanaviin.

01000101 01001110 01001001 01000001 01000011

Siipiveikkonen
Seuraa 
Viestejä1534
Liittynyt29.7.2010

Laita housuihin reisien kohdalle pakastehernepusseja ja sitten läppäri syliin, ei kuumene. Hernemaissipaprika ajaa myös saman asian.

Toinen tieteellisempi vaihtoehto on alikellottaminen, monesti kiinalaiset halpatuotantoprosessorit on liikaa ylikellotettu ja ne eivät  kestä sitä. 

Amerikkalaisetkaan eivät tahdo kestää. Saksalainen prosessori kestää ylikellotuksen, mutta ovat kalliimpia.

Viimeinen, mutta ei suinkaan vähäisin vaihtoehto on viedä tietokone huoltoon, jossa asentavat siihen uuden flektin.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6167
Liittynyt7.7.2007

Stadion kirjoitti:

Useimmissa läppäreissä jäähdytys-"siili" tukkeutuu huonepölystä eli villakoirista. Paineilmalla voi avata jäähdytysrivat tai jos on huoltoluukku sopivalla kohdalla pohjassa, niin vaikkapa pölyimurilla.

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1707
Liittynyt10.4.2005

Läppärin ulkoiset lisätuulettimet ovat täyttä rahanhukkaa, lämpö laskee korkeintaan pari astetta. Paras keino lämmönlaskemiseen on se että käytät läppäriä korkeintaan elokuvien katseluun. Pelailuun yms kasaat pöytäköneen. 

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

Keka45
Seuraa 
Viestejä15
Liittynyt28.11.2013

Minun vanhalla läpsyttimelläni oli samanlainen "kuumetauti". Ongelmaksi paljastui akku, joka kuumeni liikaa. Ongelma poistui akun vaihdolla.

Stadion
Seuraa 
Viestejä7
Liittynyt17.9.2015

Kiitti vinkeistä paitsi sille alakoululaisvitsailijalle.
Kaverini näki minun nimimerkkini ja ilmoitti että hän lainaa tuollaista tuuletinta joka imee ja poistaa läppärin alta kuumaa ilmaa. Minäpä kokeilen ja kerron sitten täällä.

optimistx
Seuraa 
Viestejä852
Liittynyt14.1.2008

Kun siellä koneesi sisällä on villakoiria siilit pullollaan, miten muka ilmannopeuden lisääminen olennaisesti auttaisi? Jos hieman auttaisikin, niin kohta tilanne olisi sama uudestaan.

Netistä löydät koneesi mallin perusteella tarkat aukaisuohjeet, jos et muuten pääse käsiksi ilmankiertoon.  Pölynimuri vastakkaiseen suuntaan (varo staattista sähköä putkesta) saattaisi säästää aukaisulta. Silloin kuitenkin tuuletin lähtee pyörimään ja ehkä aiheuttaa pahoja jännitteitä jonnenkin, joten omalla vastuulla sellaista. (olen itse pyrkinyt estämään tikulla tai jollain tuulettimen pyörimistä imuroinnin aikana).

Yksi koneeni kuumeni, kun 1 kovalevy reistaili toisinaan. Mitattuani sen lämpötilaa ilmeni se olleen yli 100 astetta, kun normaali on jotain päälle 40 astetta. Silloin oli jo toinenkin kovalevy mennyt sököksi lämmön takia ilmeisesti. Olisi kannattanut mitata ja korjata aiemmin :(

1. Päätä, mikä (tutkimus-)tulos TUNTUISI mukavalta
2. Etsi tulosta tukevia todisteita, hylkää kaikki muut todisteet
3. Pysy kannallasi lopun elämää ja toista sitä kaikille herkeämättä.
4. Valmis!

http://www.tiede.fi/keskustelu/66231/ei_yliopistollinen_tutkimus_taikako...

Stadion
Seuraa 
Viestejä7
Liittynyt17.9.2015

No joo, heti tippui lämpötila parikymmentä astetta. Eli tuuletin auttaa mutta tarkkailen tilannetta.
Silti aion puhdistuttaa vielä laitteen. En yritä itse mitään virityksiä.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411
Liittynyt14.4.2016

Juuri avasin pöytäkoneen ja sen sisällä oleva kovalevyn tuuletin tuskin pyöri kun pölyä oli niin paljon...imurointi sen ja pesin ritilän etulevyssä.
Aiemmin talvella imuroin ja putsasin flektin läppäristä. Toimii paremmin..läppäri kuumeni ja tilttasi.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

ing geolog
Seuraa 
Viestejä6667
Liittynyt28.9.2008

Tietämyskone kirjoitti:
Stadion kirjoitti:

Truuttaa paineilmaa pullosta jäähdytyskanaviin.

Tuo pullo-paineilma toimi minulla HP pavillonissa, 

Hammasharjalla puhdistelin säleikköjä myös

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat