Vau, Volitans

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Uusimman Tiede-lehden vitsipalstalla on Volitansin tällä palstalla kertoma kasku. [

b]NIRSKIS, *ihaileva niiaus Lahden suuntaan.*

Samaisessa numerossa on myös juttu miesten ja naisten erilaisesta huumorintajusta. Ilmiö on tullut tutuksi myös tällä palstalla..

En niitä ala tänne referoimaan, ostakaa tai tilatkaa itse oma lehtenne

Sivut

Kommentit (20)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
:-)
Keksitkö itse vai jäikö lähde pois?

Jostain olen jonkun tuon tapaisen jutun joskus kuullut. En muista kuka olisi kertonut. Mutta niin ne kai lähes kaikki vitsit muuntuvat.

Vierailija

Vaan eikös Volitans-simpun suomuista rintaa röyhistä, että sentään ensimmäinen täällä nickillä julkaistu vitsi päätyi lehteemme...

Mummo on ihan ylpeä sinusta

Vierailija

Hah, niinpä tuo luuli.

Vaan kukaan ei tätä villiä ja vapaata Mummoa omista eikä siten voi myydäkään. Pappakin on jyrkästi keiletänyt vuokra- ja leasingsopimukset, vaikka tänään Sisäministeriön ukkeloiden kanssa vähän silmäpeliä pidin.

Liittyneen mummoa säälin, on geeninsä menneet aivan lajirappioon.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Mummo
Vaan eikös Volitans-simpun suomuista rintaa röyhistä, että sentään ensimmäinen täällä nickillä julkaistu vitsi päätyi lehteemme...

Mummo on ihan ylpeä sinusta

Jos sama jatkuu, niin kyseessä on selkeästi simputus ja sitä ei kaikki kyllä sulata...

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Mummo
Mitä, eikös avatarisi olekaan tappavan myrkyllinen siipisimppu?

No sehän se on. Mutta sen vuoksi sitä ei sitä pidäkään rapsutella "vääristä" paikoista (etu- ja selkäevän piikit).

Tässä tulee väkisinkin mieleen Särkäniemen akvaarion hoitajan kertomaa: Siipisimppuakvaariosta oli palanut lamppu, jota sähkömies oli tullut korjaamaan. Kun akvaarionhoitaja saapui paikalle oli lamppu vaihdettu, mutta sähkömies rapsutteli siipisimppua leuan alta! Akvaarionhoitaja oli sitten rauhallisen komentavalla äänellä käskenyt hitaasti siirtämään sormet pois ja vasta tämän jälkeen todennut: kala on tappavan myrkyllinen!

Siipisimpun myrkky on hermomyrkkyä, joka saa aikaan sietämättömän kivun. Joku sukeltajakin on kuollut väärästä paikasta rapsutellessaan. Varsinainen menehtymisen syy oli kuitenkin tukehtuminen, koska kivun vallassa sukeltaja oli repinyt happilaitteensa pois.

Samantapaista myrkkyä on myös monissa muissa kaloissa. Itselläni oli noin 12 vuotta sitten akvaariossani keuhkomonni Heteropneustes fossilis, jonka rintaevissä on samaa tai samantapaista hermomyrkkyä kuin siipisimpussakin. Intiassa keuhkomonnin pistoon kuolee noin 20 ihmistä vuodessa joessa kahlatessaa. Laitoin sitten (tietenkin) varoituslapun akvaarioon, jossa kerrottiin, että "akvaariossa majailee Heteropneustes fossilis, joka on hengenvaarallisen myrkyllinen". Oli hauskaa tarkastella eri ihmisten suhtautumista sitten tuohon: Osa piti minua perverssinä (kalan vuoksi!), osa muuten vaan psyykkisesti sairaana, osa ei uskonut, mutta ei sitten kuitenkaan provosoinnista huolimatta käynyt silittelemään fisua... Suurin osa suhtautui kuitenkin mielenkiinnolla otusta kohtaan. Noille, jotka pitivät tuota vain vaarallisena, muistutin kuinka paljon vaarallisempaa sähkö on: Ei ole pakko koskea.

Matkailijoita ja akvaristien luona vierailijoita voi kiinnostaa resepti myrkyn neutraloimiseen: Kuuma vesi, niin kuuma kuin sietää + vähän enemmän. Lämpö tuhoaa myrkyn.

Vierailija
Volitans

Osa piti minua perverssinä (kalan vuoksi!), osa muuten vaan psyykkisesti sairaana,

Kuulostaisi hyvältä, eri asiayhteydessä.

Vierailija
Anonymous
Volitans

Osa piti minua perverssinä (kalan vuoksi!), osa muuten vaan psyykkisesti sairaana,

Perse. (minun) Unohtuu nuo kirjautumiset nykyään aina. Jos jollekkin jäi epäselväksi, kenellä on sairas huumorintaju, niin minulla.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Lettu Haimakainen
Volitans

Ymmärrän Itsekin oli kovin hauskaa tuon "perverssi" kommentin jälkeen, kun tiedustelin näiltä kahdelta naiselta: "Mitä perverssiä näette kalassa?"

Vierailija

Vau, Volitans Katso viimeisin viesti

9/11 raportin selittämättömät epäkohdat Katso viimeisin viesti

Kaikkein aikojen kamalin tauti. Katso viimeisin viesti

Lihamylly juttu oli provo!!! Katso viimeisin viesti

WTC-Tornien sortumisen fysiikkaa Katso viimeisin viesti

Vahvisti Katso viimeisin viesti

Luento ID-liikkeestä Katso viimeisin viesti

AARTEENETSINTÄ 1: kilpailuketju Katso viimeisin viesti

Tietokone on identtisesti yhtä kuin AIKAVARAS! Katso viimeisin viesti

Fyysisen voiman raja ihmisellä Katso viimeisin viesti

The Gaussian Gun Katso viimeisin viesti

Vitamiinilisät? Katso viimeisin viesti

Epälooginen paradoksi Katso viimeisin viesti

Perunatykki Katso viimeisin viesti

Lähtö valon nopeuteen Katso viimeisin viesti

Vierailija

Niiaukset täältäkin Volitansille.

Myrkyllisistä kaloista ei ole ollut kokemusta, mutta veljeni piti nuoruusaikoina kotonamme jonkin aikaa piraijoita akvaariossa. Ne olivat vielä pieniä vauvakaloja, noin 5 cm pitkiä, ja varsin mielenkiintoisia. Varmaankin jokunen vierailija ihmetteli perhettämme.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat