Seuraa 
Viestejä149
Liittynyt3.10.2015

Mitä jos saisit kerran elämäsi aikana aloittaa nuorentumisen jota kestäisi kymmenen vuotta. Sen jälkeen alkaisit taas vanhenemaan normaalisti. Päätös pitäisi tehdä nykyisellä elämänkokemuksella. Ai mikä päätös. No se minkä ikäisenä aloittaisit nuorentumisen. Muilla vastaavaa mahdollisuutta ei olisi, eivätkä muut saisi asiasta koskaan tietää. Toki sinun nuorekkuuttasi ihmeteltäisiin, mutta et voisi aloittaa nuorentumistasi alle 30 vuotiaana eli et voisi nuorentua fyysisesti esim. murrosikäiseksi tai vieläkin nuoremmaksi, jolloin asia paljastuisi.
Jos aloittaisit nuorentumisen 50 vuotiaana, olisit kymmenen vuoden päästä fyysisesti 40 vuotias sinä, jolloin muut sinun ikäisesi olisivat 60 vuotiaita. Ottaisitko kaiken hyödyn irti ja aloittaisit nuorentumisen heti 30 vuotiaana ja olisit siitä kymmenen vuoden päästä 20 vuotias vai haluaisitko kokea kaksi kertaa miten ikä alkaa vaikuttamaan kehoon ja aloittaisitkin nuorentumisesi vasta vanhempana? Päätös vaikuttaisi takautuvasti eli jos valitset nuorentumisvaiheen jo eletylle ajalle, olisit kokenut jo nuorentumisjaksosi tai ainakin osan siitä. Minkä iän valitset ja miksi?

Sivut

Kommentit (26)

ing geolog
Seuraa 
Viestejä6666
Liittynyt28.9.2008

Merkillepantavaa, näin taaksepäin katsellessa on, mitä vanhemmaksi tulee, vähenee ikäeron merkitys, ainakin minun tuntemuksieni mukaan.

Ero on tietystikin "psyykkinen" mitä nuorempana tuo ero on, siis 20v ja 30v on suurempi ero kuin 30 ja 40 tai vielä vähemmän 45/55v. Onhan tuosta nuorekkuudesta ohjeistustakin, esim "elää  kuin olisit 10v nuorempi, ja kuten sanottukin on ero hirvittävän suuri nuorena, ja pienenee vuosien karttuessa. Nuorekkuus ja aktiivinen elämä, fyysisesti hyvä parisuhde jne,. ovat tällaisia nuorentumiskuureja, ja sittenhän se iän näkyminen on hyvinkin yksilöllista,

Vain itse kysymykseen valitsisin ikäni juuri nyt. "vanhana" niin hyöty olisi suurempi ja ns elämänkokemusta kertynytkin...

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä41497
Liittynyt6.12.2009

Hurmuri kirjoitti:
Mitä jos saisit kerran elämäsi aikana aloittaa nuorentumisen jota kestäisi kymmenen vuotta. Sen jälkeen alkaisit taas vanhenemaan normaalisti. Päätös pitäisi tehdä nykyisellä elämänkokemuksella. Ai mikä päätös. No se minkä ikäisenä aloittaisit nuorentumisen. Muilla vastaavaa mahdollisuutta ei olisi, eivätkä muut saisi asiasta koskaan tietää. Toki sinun nuorekkuuttasi ihmeteltäisiin, mutta et voisi aloittaa nuorentumistasi alle 30 vuotiaana eli et voisi nuorentua fyysisesti esim. murrosikäiseksi tai vieläkin nuoremmaksi, jolloin asia paljastuisi.
Jos aloittaisit nuorentumisen 50 vuotiaana, olisit kymmenen vuoden päästä fyysisesti 40 vuotias sinä, jolloin muut sinun ikäisesi olisivat 60 vuotiaita. Ottaisitko kaiken hyödyn irti ja aloittaisit nuorentumisen heti 30 vuotiaana ja olisit siitä kymmenen vuoden päästä 20 vuotias vai haluaisitko kokea kaksi kertaa miten ikä alkaa vaikuttamaan kehoon ja aloittaisitkin nuorentumisesi vasta vanhempana? Päätös vaikuttaisi takautuvasti eli jos valitset nuorentumisvaiheen jo eletylle ajalle, olisit kokenut jo nuorentumisjaksosi tai ainakin osan siitä. Minkä iän valitset ja miksi?
Aikansa kutakin.

Alkaako Samia ikä painaa?

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

ing geolog kirjoitti:
Merkillepantavaa, näin taaksepäin katsellessa on, mitä vanhemmaksi tulee, vähenee ikäeron merkitys, ainakin minun tuntemuksieni mukaan.

Taitaa olla oma tuntemuksesi. Olen 46-vuotias, enkä koe että se olisi sama asia kuin 56-vuotias, oli se vanhempi ihminen sitten nainen tai mies. Vaikuttaneeko asiaan vaihdevuodet, en tiedä. Koska en ole sitä vedenjakajaa vielä kohdannut, tilanteeni on niin eri kuin 10 v vanhemman naisen. Ja tilanteeni on aina eri kuin minkä tahansa ikäisen miehen.

Mitä tulee varsinaiseen kysymykseen aloituksessa, kuulosti niin sekavalta touhulta että putosin kärryiltä. Mutta jos yhtään kuvittelisin ymmärtäneeni, niin ehkäpä ottaisin pudotuksen 30-vuotiaaksi ja eläisin uudestaan välin 30 - 40 v, koska en siinä iässä ollut vielä erityisemmin ikämuutosten rassaama. Mitä sairauksia sitten olikaan, eivät johtuneet iästä. Ja olisihan tuo ajanjakso kiva elää sikälikin uusiksi että pari juttua saattaisin nyt välttää kun tiedä jälkikäteen asiat paremmin.

ing geolog
Seuraa 
Viestejä6666
Liittynyt28.9.2008

Rousseau kirjoitti:
ing geolog kirjoitti:

Taitaa olla oma tuntemuksesi. Olen 46-vuotias, enkä koe että se olisi sama asia kuin 56-vuotias, oli se vanhempi ihminen sitten nainen tai mies. Vaikuttaneeko asiaan vaihdevuodet, en tiedä. Koska en ole sitä vedenjakajaa vielä kohdannut, tilanteeni on niin eri kuin 10 v vanhemman naisen. Ja tilanteeni on aina eri kuin minkä tahansa ikäisen miehen.

Mitä tulee varsinaiseen kysymykseen aloituksessa, kuulosti niin sekavalta touhulta että putosin kärryiltä. Mutta jos yhtään kuvittelisin ymmärtäneeni, niin ehkäpä ottaisin pudotuksen 30-vuotiaaksi ja eläisin uudestaan välin 30 - 40 v, koska en siinä iässä ollut vielä erityisemmin ikämuutosten rassaama. Mitä sairauksia sitten olikaan, eivät johtuneet iästä. Ja olisihan tuo ajanjakso kiva elää sikälikin uusiksi että pari juttua saattaisin nyt välttää kun tiedä jälkikäteen asiat paremmin.

Kyllä, mainitsinkin että kyseessä oli minun tunnne tuntuminen.

En näe suurempaa eroa 45  ja 55 välillä, voi olla naisilla ihan eri asia.

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9293
Liittynyt18.8.2008

Eikös tuo nuorentuminen ole jo mahdollista. Hiljan olin jossain väite tutkimuksesta, jossa joku/jotkut eläinten kiusaajat olivat siirtäneet nuoren hiiren verta vanhaan hiireen. Väitettiin, että vanhus nuorentui selvästi.

Eli nyt sitten vain suoneen nuorten hiirien verta ja vot, alkavat taas nuoret pimut kiinnostaa.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

jussipussi kirjoitti:

Ja kysymyksen pointti oli?
Haluatko kuulla minun mielipiteeni asiasta vai vihjaatko, että avaus on minun tekemäni.
Ei ole.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

jussipussi
Seuraa 
Viestejä41497
Liittynyt6.12.2009

syytinki kirjoitti:
Eikös tuo nuorentuminen ole jo mahdollista. Hiljan olin jossain väite tutkimuksesta, jossa joku/jotkut eläinten kiusaajat olivat siirtäneet nuoren hiiren verta vanhaan hiireen. Väitettiin, että vanhus nuorentui selvästi.

Eli nyt sitten vain suoneen nuorten hiirien verta ja vot, alkavat taas nuoret pimut kiinnostaa.

Siinä tutkimuksessa huomattiin kaksi vaikutusta, nuoremman veri vanhaan nopeutti vanhan "suoritusta" ja vanhan veri nuoreen hidasti nuoren "suoritusta".Muistaakseni verenkerrot oli yhdistetty toisiinsa, ei siirretty. Eli vanhassa kehossa "on/kiertää jotain" joka estää nuorena kekkalointia. 

jussipussi
Seuraa 
Viestejä41497
Liittynyt6.12.2009

SamikoKu kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:

Ja kysymyksen pointti oli?
Haluatko kuulla minun mielipiteeni asiasta vai vihjaatko, että avaus on minun tekemäni.
Ei ole.

En vihjannut vaan oletin että sinun avaus.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

ing geolog kirjoitti:
Rousseau kirjoitti:
ing geolog kirjoitti:

Kyllä, mainitsinkin että kyseessä oli minun tunnne tuntuminen.

En näe suurempaa eroa 45  ja 55 välillä, voi olla naisilla ihan eri asia.

Niin, tarkoitin tyyliin "taitaa tosiaan olla sinun oma tuntemuksesi".

Enkä oikein usko että monillekaan miehillekään on ihan sama. Jos olisi, niin sittenhän heille kävisi yhtälailla oman itsen ikäinen nainen kuin se omaa itseä 10 v nuorempi. Vaan järjestään vaikuttavat miehet hakevan nimenomaan sitä nuorempaa. Se taas että kokeeko mies sen olevan yksi ja sama että onko joku mies 45 vai 55 v, sitä en tiedä. Ainakin joku 50+ mies on joskus minulle sanonut että hän oli ihan erilainen 40+ iässä, ahdistuneempi, ja nykyään hän on seestyneempi.

Luulenpa että suuri osa varttuneemmista ihmisistä ottaisi mieluusti tilaisuuden olla ikäistään 10 v nuorempi, jos semmoisen vain saisi. Se taas että haluaisiko menettää korvien väliin kertyneet kokemukset ja tietämyksen on pikkaisen eri juttu. Olisi perin ikävää jos kaikki nollautuisi ja palaisi johonkin idioottimaiseen elämänvaiheeseensa mistään mitään tietämättömänä ja taas tekisi idioottimaisen valinnan mitä ei jälkikäteen paremmin tietävänä olisi tehnyt.

Hurmuri
Seuraa 
Viestejä149
Liittynyt3.10.2015

Ideana oli se että nuorentuisi tasaisesti seuraavan kymmenen vuotta ja olisi vasta kymmenen vuoden päästä nykyistä minäänsä kymmenen vuotta nuorempi ja alkaisi sitten vanhenemaan normaalisti ja olisi 20 vuoden päästä taas sen ikäinen kun aloitti nuorentumisensa. Elämä etenisi muuten normaalisti.
Jossakin elokuvassa mies syntyi vanhuksena ja nuorentui koko elämänsä ajan. Huono kuntoinen ihminen voisi kokea jotakin tuollaista aloittamalla liikkumisen ja muuttamalla ruokavaliota. Ei ehkä kannata aloittaa nuorentumista heti 30 vuotiaana. Voisi arvostaa nuorentumistansa enemmän esim. 50 vuotiaana. En kuitenkaan jättäisi nuorentumista enää 50 vuotta vanhemmalle iälle.

Tuhmeliini
Seuraa 
Viestejä403
Liittynyt28.11.2013

odottaisin sellaista hetkeä jolloin selkeesti se jalka joka haudassa alkaa upota huolestuttavasti. siitä sitten kiva taas parantua ja tietää mikä on tuleman voi vaikka lähtee sitten aikanaan omatoimisesti ettei tartte kituu tai hyvällä tuurilla paremmat hoitokeinot 20 v kun etiäpäin mennään.

Jakob
Seuraa 
Viestejä1082
Liittynyt11.7.2015

Rousseau kirjoitti:
Enkä oikein usko että monillekaan miehillekään on ihan sama. Jos olisi, niin sittenhän heille kävisi yhtälailla oman itsen ikäinen nainen kuin se omaa itseä 10 v nuorempi. Vaan järjestään vaikuttavat miehet hakevan nimenomaan sitä nuorempaa.

Ei se ole välttämättä juuri 10 vuotta nuorempi mitä miehet hakee. Virallinen pelimiesten kaava menee näin: Oma ikä jaettuna kahdella plus seitsemän.

Esim. itse olen 48v mies joten kaava antaa 31v.

Vähän nuorelta tuntuu tuo 31v mutta turha kapinoida matematiikkaa vastaan.

Hurmuri
Seuraa 
Viestejä149
Liittynyt3.10.2015

jussipussi kirjoitti:
syytinki kirjoitti:

Siinä tutkimuksessa huomattiin kaksi vaikutusta, nuoremman veri vanhaan nopeutti vanhan "suoritusta" ja vanhan veri nuoreen hidasti nuoren "suoritusta".Muistaakseni verenkerrot oli yhdistetty toisiinsa, ei siirretty. Eli vanhassa kehossa "on/kiertää jotain" joka estää nuorena kekkalointia. 

Näinköhän nuoren miehen sperma pitää iäkkäämmän naisen nuorekkaana?

MooM
Seuraa 
Viestejä7064
Liittynyt29.6.2012

Tuhmeliini kirjoitti:
odottaisin sellaista hetkeä jolloin selkeesti se jalka joka haudassa alkaa upota huolestuttavasti. siitä sitten kiva taas parantua ja tietää mikä on tuleman voi vaikka lähtee sitten aikanaan omatoimisesti ettei tartte kituu tai hyvällä tuurilla paremmat hoitokeinot 20 v kun etiäpäin mennään.

Näin minäkin näkisin. Sitten, kun tulee elämää merkittävästi haittaavia vaivoja, olisi mukava kääntää kelloa taaksepäin. Tietysti sama kai se on, missä vaiheessa sen tekee: jos vaiva tulee jossain iässä, kellon rukkaaminen jo aiemmin hidastaa sen tulemista. Mutta ehkä sitä osaa arvostaa paremmin, jos vaivaan on jo ehtinyt tutustua?

Näin vähän yli nelikymppisenä en näkisi, että olo ja elo olisi jotenkin parempaa kolmikymppisenä. Naamakin on ihan kuosissa ja kunto hyvä. Ainoa tarve tehdä siirto jo nyt voisi liittyä hedelmällisyyteen. Sen suhteen 30+ on täysin eri asia kuin 40+, eikä ole yhtään sama tehdä siirtoa esim. 55 --> 45. Mutta henk. koht. tuo asia ei ole enää ajankohtainen.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

MooM
Seuraa 
Viestejä7064
Liittynyt29.6.2012

Hurmuri kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
syytinki kirjoitti:

Näinköhän nuoren miehen sperma pitää iäkkäämmän naisen nuorekkaana?

:D Tuskin. Tuossa oli kyse verestä ja henkisestä suorituskyvystä + hermoston ja muun solukon (sydänlihas) uusiutumiskyvystä. Näköjään samantapaisia paperista tuli useampia eri ryhmiltä

http://www.medpagetoday.com/PrimaryCare/Geriatrics/45585

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat