Seuraa 
Viestejä28
Liittynyt13.9.2015

Tämä on dialoginen erokeskustelu. Kysyä saa kuka tahansa, vastata saa kuka tahansa ja mielipiteensä saa kertoa kuka tahansa. Pääasia, että aihe pysyy erossa.

Melko puskista tuli, päätti hoitaa parisuhdeasiat yksityisasioina. Se nyt on tietenkin vähän huono lähtökohta suhteen ongelmien korjaamiseksi.

Sivut

Kommentit (60)

Käpy
Seuraa 
Viestejä28
Liittynyt13.9.2015

Cryosat kirjoitti:
Milloin sait viimeksi pillua ?

En muista. Tänään kuitenkin lauleskelin Vaellusnetin vaeltajan (Karskinen) säveltämää ja sanoittamaa vaelluslaulua, jonka sanat kuuluvat näin: "Kunpa saisin pillua, pillua, pillua, kunpa saisin pillua, pilluuua". Tämä laulu on tallennettukin Karskisen vaelluksella. En tiedä, onko se enää netissä.

Pillu on täysin arvoton pillulauluun verrattuna. Ei totuus ole koskaan yhtä ihana kuin haavekuva.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13868
Liittynyt27.11.2006

Neutroni kirjoitti:
Cryosat kirjoitti:
Iloitse, pääsit parisuhdehelvetistä pois :) Nyt voit tehdä, mitä haluat

Se riipuu siitä mitä haluaa. Jos haluaa elää tylsää ja tasapainoista parisuhde-elämää, ero tuottaa vain turhia ja ikäviä vaikeuksia.

Ei parisuhde-elämä ole tylsää. Elämä on sellaista miksi sen tekee, parisuhteella tai ilman.

Eukko lähti eilen minullakin. Tosin vain kahdeksi viikoksi mutta kuitenkin.

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Käpy kirjoitti:
Melko puskista tuli, päätti hoitaa parisuhdeasiat yksityisasioina.

Mitäs mies tuolla meinaa?
Joko on pitkään ollu pois?
Helpottaako?
Muksuja?
Kolmatta henkilöä kuvioissa?
Mitkä oli ongelmakohtia?

Jos nyt noilla kysymyksillä vois alottaa ja pitää aihe "elossa", kun sen kerran julkiseksi ruoditavaksi tohdit laittaa.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Neutroni
Seuraa 
Viestejä29941
Liittynyt16.3.2005

Pseudohippi kirjoitti:
Ei parisuhde-elämä ole tylsää. Elämä on sellaista miksi sen tekee, parisuhteella tai ilman.

Ei minunkaan mielestä. En koe koskaan joutuneeni jättämään parisuhteen takia tekemättä jotain, jota olisin halunnut. Joskus ehkä myöhäistämään muutamalla tunnilla tai päivällä, mutta ne ovat mitättömiä kompromisseja. Sen sijaan ennen kuin olin suhteessa minultä jäi tekemättä hyvin paljon sellaista, jota olisin halunnut (paljon muutakin kuin seksuaalisia juttuja).

Mutta kaipa nuo Cryosatin lailla ajattelevat kokevat tylsyyden toisin.

Käpy
Seuraa 
Viestejä28
Liittynyt13.9.2015

SamikoKu kirjoitti:
Mitäs mies tuolla meinaa?

Sitä että ero tuli puskista. Vuorovaikutuksellista ratkaisukeskeisyyttä en siis päässyt harjoittamaan.

Lainaus:
Joko on pitkään ollu pois?

Viikon.

Helpottaako?[quote] </p> <p>Kuten totesin, ero tuli puskista, joten alkushokki oli melkoinen, mutta kyllä se tästä. Olen kirjoittelevaa tyyppiä. Kirjoittaminen purkaa parhaiten.  </p> <p>[quote kirjoitti:
Muksuja?

Ei onneksi.

Kolmatta henkilöä kuvioissa?[quote] </p> <p>En usko, mutta en tiedä.  </p> <p>[quote kirjoitti:
Mitkä oli ongelmakohtia?

Kommunikoinnin puute, mikä osaaltaan johtui siitä, että minä pelkäsin ilmaista tarpeitani ja osaltaan siitä, että eksäni oli huono huomioimaan tarpeeni.

MooM
Seuraa 
Viestejä7057
Liittynyt29.6.2012

Tuosta kuviosta "onhan meillä ollut jotain ongelmaa - ero tuli puskista" -kuviosta tuli mieleen jotkut oman elämän kokemukset. Seuraava ei liity tietenkään suoraan Käpy-nimimerkin tapaukseen, kun en siitä sen kummemmin tiedä.

Mikähän siinä on, että kun nainen (tai mieskin, puhun nyt näin päin, kun se taitaa se yleisempi vaihtoehto olla) ihan tosissaan sanoo samasta aina vaan hiertävästä ongelmakohdasta pitkään ja sitten, kun itsekseen toteaa, että ei se tästä muutu eikä jaksa enää yrittää, mies on ihan että "puskasta tuli". Olisiko se sitten parempi kiristää suoraan erolla, jos ei sopeutumaankaan pysty? Sekö sen muutoksen tekisi?

Itselläni oli joskus suhde, jossa mies laittoi viinanjuonnin ja kaverit aina etusijalle, jos tilaisuus siihen tuli (oli yksinhuoltaja, joten sitä aikaa mennä yhdessä ulos ei ollut usein). Ja reissuilla meni aina se koko viikonloppu, kun lapsi oli jossain pois. Usein oli sovittu, että käy yhden illan ja sitten tehdään jotain yhdessä toisena, mutta noin 50% tapauksista tämä jäi tekemättä. Alkuun otin huumorilla, sitten muutaman kerran loukkannuin kunnolla ja sitten, kun sama toistui, sanoin, että en jää tällaiseen, kun ei tämä tästä muutu. Sitten kyllä olisi haluttu yritää ja parantaa tapoja jne. Miksei aiemmin, kun kyse oli kuitenkin minulle isosta jutusta ja tyyppi halusi silti jatkaa suhdetta?

Sanottakoon, että oli siinä sitten muutakin epäsuhtaa, mutta tuo oli se asia, joka veneen kaatoi, onneksi aika nopeasti näin jälkeenpäin ajatellen.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Käpy kirjoitti:

Lainaus:
Mitkä oli ongelmakohtia?

Kommunikoinnin puute, mikä osaaltaan johtui siitä, että minä pelkäsin ilmaista tarpeitani ja osaltaan siitä, että eksäni oli huono huomioimaan tarpeeni.

Haluaisitko kerto noista hieman lisää?

Eli mitä tarpeita sinulla oli joita et saannut ilmaistuksi ja mitä eksäsi ei huomioinut?
Entäs eksän tarpeet, jäikö jotain niistä toteutumatta?

- Charles Bukowski

Käpy
Seuraa 
Viestejä28
Liittynyt13.9.2015

SamikoKu kirjoitti:
Eli mitä tarpeita sinulla oli joita et saannut ilmaistuksi ja mitä eksäsi ei huomioinut?
Entäs eksän tarpeet, jäikö jotain niistä toteutumatta?

Minä kaipasin enemmän ihailua, hoivaa, sylissä olemista, höpsöttelyä, lohdutusta ja jakamista. Yritin noita tarpeitani ilmaista, mutta eksäni reaktio oli toistuvasti sellainen, että minulle syntyi vaikutelma, etten ole tarpeisiini oikeutettu. Vähitellen se rupesi syömään itsetuntoa ja lopulta aloin jo häpeämään sitä, mitä olen, mikä aiheutti kommunikoinnin loppumisen. Kun tarve tulee toistutuksi torjutuksi, sillä on seurauksensa.

Yritin huomioida eksää ja vastata hänen tarpeisiinsa, mutta ilmeisesti onnistuin siinä huonosti, koska hän vaikutti usein tyytymättömältä. Usein tuntui, että pelkkä läsnäoloni ärsytti häntä. Minulle hän näytti väärää naamaa, mutta kun hänen ystävänsä soitti, eksäni ääni muuttui lämpimäksi ja innostuneeksi. 

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

Olitteko paljon yhdessä, liikaa?

Hiukan eri parilta puolisot vaikuttaa. Tuntuuko nyt että ehkä ratkaisu oli oikea?

Jos toinen ei rakasta tai ole onnellinen yhdessä niin ...

- Charles Bukowski

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat