Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Pakko myöntää että välillä ajattelen omaa netti-imagoa ja sitä mitä minun kirjoituksista ajatellaan. Ihan normaaliahan se on, vaikka välillä voisi miettiä kahteen kertaan, että kannattaako koko maailman tietää sinun yksityisistä asioita. Voiko sielun myydä internetille?

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (35)

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27660
Liittynyt13.5.2005

Kyllä sitä tulee välillä mietittyä samalla tavalla, että kannattaako juuri tiettyä mielipidettä kirjoittaa netissä julki mutta omalla kohdallani tulen ajatelleeksi itsesensuuria harvemmin kuin olisi ehkä tarvetta.

Riittoisampi keskustelukumppani.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

-:)lauri kirjoitti:
Kyllä sitä tulee välillä mietittyä samalla tavalla, että kannattaako juuri tiettyä mielipidettä kirjoittaa netissä julki mutta omalla kohdallani tulen ajatelleeksi itsesensuuria harvemmin kuin olisi ehkä tarvetta.

Juu juu lauri, sun kandee ilman muuta varoa enemmän, sillä kuulin että Espoon Kari, Jukka ja Jone nauroi sun postitukselle kaks päivää putkeen. Oikein narsistiset naurut. Buahahahaa! 😂

syytinki
Seuraa 
Viestejä9242
Liittynyt18.8.2008

deepndark kirjoitti:
Pakko myöntää että välillä ajattelen omaa netti-imagoa ja sitä mitä minun kirjoituksista ajatellaan. Ihan normaaliahan se on, vaikka välillä voisi miettiä kahteen kertaan, että kannattaako koko maailman tietää sinun yksityisistä asioita. Voiko sielun myydä internetille?

En usko, että voi sielun myydä internetille. En ole kuullut, että se ylipäänsä ostaisi jotain.

Sivusto, joka ostaa tai panttaa sieluja saattaa silti löytyä.

Sielujahan tavallaan kerätään jos ja ei edes aina lupaa kysytä. Mormooneilla kuulemma on melkoinen "sielu"pankki. Kirkolla on omat kirkonkirjansa ja siitä joutuu jopa maksamaan, että säilyttävät sen siellä kirjoissa.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13878
Liittynyt12.7.2010

En paljoa, mutta ehkä pitäisi. Monet tunnistaa minut livenä.

"Sielunsa" voi kyllä lahjoittaa internetille. Jotkut on sen tehneet.
Mikään asia tai ajatus ei ole heidän kohdallaan yksityinen.

Itsekin ehkä mennyt tietyn rajan yli.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

SamikoKu kirjoitti:

Yksityisyyden tunteminen katosi minulta jo kauan aikaa sitten. Se on helvetin hieno fiilis toi privatismi. Kaikki taika piilee just siinä kun elämässä on aimo annos mystisyyttä.

MooM
Seuraa 
Viestejä6322
Liittynyt29.6.2012

SamikoKu kirjoitti:

Mulla ei tämän palstan suhteen ole suurempaa ristiriitaa. tiedostan koko ajan, että osa tietää minut naamalta ja ehkä joku jopa muistaa nimen. Ja että voi olla joitain työn kautta tms. tuttuja, jotka ovat osanneet yhdistää jutut minuun. Siksi tietynlainen yksityisyysfiltteri on käytössä koko ajan, mutta en minä livenäkään ole erityisen kaino yksitisasioideni suhteen, jos nyt en ihan lörppökään.

Aikaisemmin tuli kirjoiteltua nyysseissä omalla nimellä, kun se oli silloin tapana. Nyt sitten on tullut mm. tilanne, jossa äitini on googletellut ja löytänyt jotain noita. Kommentoi sitten, että jaa, olet sitten tällaisestakin väitellyt (aihe, joka liittyy hänen omaan työuraansa). Ei siellä mitään noloa ole, mutta jotenkin kiusallista, että noin pitkän ajan päästä ja ihan eri kontekstissa joutuu noihin törmäämään.Siinä mielessä nimimerkki, jonka voi halutessaan avata niille, joille haluaa on parempi.

mdmx
Seuraa 
Viestejä4835
Liittynyt23.11.2009

Ajattelin, sanotaanko vielä 2vko sitten.

Mut sitten rupesin kelaan, et mitä helvettiä... Jos mun pitäisi sanoa yksi asia, joka estää mua nauttimasta elämästä täysipainoisemmin ja 100% täysin rinnoin, se löytyy peilistä.

What?

No sitä vaan, että jos käytän pätkääkään energiaa siihen, että yritän heijastella ympärille jotakin muuta mdmx:ää kuin mitä sieltä peilistä ihan oikeasti näkyy, on se kaikki energia pois paljon tärkeämmistä päämääristä. Ja toi vie aina vaan enemmän, ja enemmän, ja enemmän.. energiaa. Jos tänne rajallisen suureen intternettiin ei mahdu yhtä mdmx:ää, niin sitten oon aika saatanan iso?

Automaatiolla mennään, WYSIWYG.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä9903
Liittynyt13.7.2015

En ajattele. En omaa mielestäni mitään imagoa. Saati sitten netti-imagoa. Tuollaiset imagot, brändit ja muu näennäinen markkinointipintahuttu eivät iske minuun. Keskityn, ja pidättäydyn faktoissa, tosiasioissa sekä kulloisissakin näkemyksissäni keskustelunaiheista. Itse näppäimiä takovana lihakimpaleena olen vain ideoiden ja ajatusten prosessori, väline, työkalu, mahdollistaja. Raksalla paukuttavan vasaran imago on yhdentekevä kun arkkitehti sunnittelee talon, josta tulee jonkun koti. Oleellista on tarkoitus, päämäärä, vaikutus, sisältö, toimivuus, toteutus, viesti, kehitys. Imago on käärepaperia joka lentää roskiin, karkki sisällä on se mikä syödään.

MrKAT
Seuraa 
Viestejä2278
Liittynyt16.3.2005

Joo.

Ja yhä enempi koska jotkut keskustelu tuntuu nykyään käyneen entistä kiihkeämmiksi ja pitää varoa etten itse liikaa sotkeudu siihen (rahvaisen populismin paskassa pyörimiseen) mukaan.

..

Jollain villillä foorumilla, jossa nimimerkkiä voi vaihtaa kuin paitaa, sillä ei sitten ole niin väliä. 

Homeopatia-skandaali A-talkissa: https://www.youtube.com/watch?v=qXLTz5LhHMU

Kurkö
Seuraa 
Viestejä179
Liittynyt16.10.2013

En välitä. Hittoako se minua kiinnostaa mitä joku minusta ajattelee. Jos sillä ei ole suoranaista vaikutusta minuun, niin mitä merkitystä sillä sitten on?

''Mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarmaa.''

mdmx
Seuraa 
Viestejä4835
Liittynyt23.11.2009

SamikoKu kirjoitti:

Tämä onkin mielestäni hyvin olennainen pointti tässä.

Itse olen vetänyt rajan tämän foorumi persoonan ja sitten sen ihmisen, kutsutaan häntä nyt vaikka nimellä John Doe, välillä. Kukaan, paitsi ehkä ihan lähimmät ihmiset (ja NSA) ei osaa yhdistää näitä kahta. Läheisimmille ihmisille pyrin olemaan rehellinen ja avoin yhtäkaikki, NSA:ta en koe uhkaksi.

mdmx kirjoittaa, mitä John Doe ajattelee.

John Doe harvoin sanoo vieraille, tutuille, edes kavereille, kaiken mitä mdmx kirjoittaa. Se on pilke John Doen silmäkulmassa, tai suru katseessa, tilanteesta riippuen.

Läheisille ihmisille John Doe sanoo useinkin, mitä mdmx kirjoittaa.

mdmx on John Doen työkalu ottaa vastaan kritiikkiä, joka mahdollistaa kasvua. Ilman että pitäisi tuntea häpeää tai 'menettää kasvonsa'.

Tämä ei päde kaikkeen internetissä tapahtuvaan olemiseen. John Doen facebook tili taas kuvastaa enemmän sitä, mitä John Doe näyttää kaikelle kansalle. John Doe ei kyllä ole kovin aktiivinen facebookissa.

Mdmx toivoo kritiikkiä, saa haukkuakin. Ellei se ole totta, se ei tunnu missään. Jos se on totta, sen kuuluukin sattua. Ennen mdmx oli kovin provosoiva, oikein kerjäsi sitä huomiota ja "kritiikkiä" muita provosoimalla. Sillon myös kritiikin taso oli tottakai sitä itseään.

mdmx
Seuraa 
Viestejä4835
Liittynyt23.11.2009

mdmx kirjoitti:

Läheisille ihmisille John Doe sanoo useinkin, mitä mdmx kirjoittaa.

Tarkennetaan tätä, ettei tule väärää kuvaa.

Aluksihan se ainoa "läheinen" oli terapeutti. Nyt se on puoliso ja (joiltain osin) vanhemmat ja sisarukset. Nämä asiat eivät todellakaan kuulu mielestäni millekään kovin laajalle piirille.

Paitsi mdmx:n osalta, silloin ne ovat vaikka koko maailman asioita, ihan sama. Antaa palaa. Saattakaa minut häpeään. Odotan innolla.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat