Seuraa 
Viestejä5601
Liittynyt26.3.2005

Olen tämän viikkoa ollut taivaassa. Telkusta tulee kansainvälinen Sibelius viulukilpailu. Kuuntelisin taas mielellään kunnon kuulokkeilla (ja vahvistimella), vanhat vehkeeni ovat rämiä ja kuluneita.

Budjettini olisi kuulokkeet noin 200-300 plus vahvistin.

Olen katsellut esim: Sennheiser HD558, HD598 ja HD600 + vahvistin esim O2Desktop Lim Sp Ed 133,-. Muita mahdollisia esim Grado ja Yamaha kuulokkeet.

Kuulokkeet siis yleensä vain klassisen musiikin kuunteluun (ei mitään näppylänaamojen bassojytkyjä). Eikä missään nimessä langattomia.

Mitä suosittelette?

Sivut

Kommentit (143)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38525
Liittynyt6.12.2009

Lentotaidoton kirjoitti:
Olen tämän viikkoa ollut taivaassa. Telkusta tulee kansainvälinen Sibelius viulukilpailu. Kuuntelisin taas mielellään kunnon kuulokkeilla (ja vahvistimella), vanhat vehkeeni ovat rämiä ja kuluneita.

Olen katsellut esim: Sennheiser HD558, HD598 ja HD600 + vahvistin esim O2Desktop Lim Sp Ed 133,-. Muita mahdollisia esim Grado ja Yamaha kuulokkeet.

Kuulokkeet siis yleensä vain klassisen musiikin kuunteluun (ei mitään näppylänaamojen bassojytkyjä). Eikä missään nimessä langattomia.

Mitä suosittelette?

Joko Sennheiser HD 600 / 650.

http://www.innerfidelity.com/content/very-important-sennheiser-hd-580-hd...

tai sitten nämä.

http://www.innerfidelity.com/content/terrific-hifiman-he400s-planar-magn...

Olen omistanut HD650, korvat syyhyää HE400S suuntaan jossain vaiheessa...

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38525
Liittynyt6.12.2009

Lentotaidoton kirjoitti:

Mitä suosittelette?

Kuuulokevahvistimena minulla on Objective2 Headphone Amplifier, moitteeton toisto ihan pienimpiin impedansseihin asti. Erinomainen hinta/laatusuhde. Rakennusarjana tais olla jotain 70e.

Gradot ja Yamahat kannattaa unohtaa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38525
Liittynyt6.12.2009

harppa kirjoitti:
Itselläni on Sennheiserin HD439. Ovat äänenlaadultaan todella hyvät, vaikka ovatkin alle satasen hintaluokassa. Studiotason kuulokkeet poistavat tietysti paremmin ulkoiset äänet.
Ei poista, avoimet kuulokkeet.

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä5601
Liittynyt26.3.2005

Kiitoksia kommenteista. Aiemmin kyselin näitä pojaltani, joka on insinööri ja ymmärtää näiden päälle paremmin. Kun en itse näistä oikein tiedä, niin kysyn sinulta jussipussi, mikä olisi ero HD598:n (jota kuulemma oli joissain palstoilla kehuttu)  ja HD600:n välillä. Hintaeroa satanen. Ymmärrän että vanha HD580 ei käy. Tuo HE400S menee jo sitten neljäänsataan.

http://en-us.sennheiser.com/audio-headphones-high-end-surround-sound-hd-598

Kuuntelupaikkani olisi huoneistomme alakerrassa, jossa päivittäiset hälyäänet eivät kuulu. Joissain kommenteissa pidettiin bassoa vähän heppoisena, mutta toisaalta en mitään jytää kuuntelekaan (ei tulisi mieleenkään).

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38525
Liittynyt6.12.2009

Lentotaidoton kirjoitti:
Kiitoksia kommenteista. Aiemmin kyselin näitä pojaltani, joka on insinööri ja ymmärtää näiden päälle paremmin. Kun en itse näistä oikein tiedä, niin kysyn sinulta jussipussi, mikä olisi ero HD598:n (jota kuulemma oli joissain palstoilla kehuttu)  ja HD600:n välillä. Hintaeroa satanen. Ymmärrän että vanha HD580 ei käy. Tuo HE400S menee jo sitten neljäänsataan.

Kuuntelupaikkani olisi huoneistomme alakerrassa, jossa päivittäiset hälyäänet eivät kuulu. Joissain kommenteissa pidettiin bassoa vähän heppoisena, mutta toisaalta en mitään jytää kuuntelekaan (ei tulisi mieleenkään).

Tässä mittauksia. Pääsetkö vertaamaan/kuuntelemaan rinta rinnan näitä kahta? 

http://www.innerfidelity.com/images/SennheiserHD598.pdf

http://www.innerfidelity.com/images/SennheiserHD600.pdf

HD600 on hieman parempi mutta se on sitten oma ratkaisu onko se 100e hintaeron arvoinen paremmuusero...

Jenkeissä alle 300 taalaa HE 400S, Euroopassa suolainen hinta.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38525
Liittynyt6.12.2009

Lentotaidoton kirjoitti:

Hinnoissa kannattaa olla tarkkana ettei mene ovh hintoja maksamaan.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38525
Liittynyt6.12.2009

Lentotaidoton kirjoitti:

Jos katsoo/vertaa mittaustuloksia HD598 ja HD600 välillä niin voi tehdä sen huomion että 598 on suuniteltu toimimaan kohtuu hyvin myös kanettavien laitteiden kanssa, tabletit, puhelimt jne, noin 60 ohmin impedanssi verrattuna 300 Ohmia HD600. HD 598.n herkkyys on myös karvan verran parempi. Kannettavien laitteiden kuulokevahvistinosat ovat  yleensa aika "mietoja virityksiä" eli pienet lähtötehot ja suuri lähtöimpedanssi, tulee ongelmia isoihin impedansseihin soitettuna. Tämä kannattaa pitää myös mielessä valintaa tehdessä. Eli voi sanoa että HD 598 on "monikäyttöisempi ja HD 600 on enemmän suuniteltu käytettäväksi laadukaan kuulokevahvistimen kanssa jossa riittävä tehon ja jännitteen anto. Silloin vasta saa kaiken irti HD600 mallista. Niin ja kyllä sinä voi rokkia ja poppiakin näillä tietnkin kunnella, kyllä niissä potkua riittää. Ongelmat toistossa on monesti myös kuulokevahvistimen suorituskykyyn liittyviä

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä5601
Liittynyt26.3.2005

jussipussi: Niin ja kyllä sinä voi rokkia ja poppiakin näillä tietnkin kunnella, kyllä niissä potkua riittää.

Ei kiitos, sitä tulee kaiken maailman tuuteista muutenkin liian kanssa. Heppoista höppöä. Vain klassista, kiitos. Olen epäpersoona siinä suhteessa.

Kannettavilla (kännyköillä/tableteilla tms) en kuuntele. CD-soitin, kunnon vahvistin ja konserttiin. Jäänpä miettimään ja koetan koekuunnella.

John Carter
Seuraa 
Viestejä8957
Liittynyt17.2.2006

Suosin Sonyn MDR-sarjaa. Hinta/laatu-suhde ainakin omasta mielestäni kohdallaan. Parilla sadalla irtoaa 1A-sarjaa(MDR) Suomesta ja tuplaamalla summan saat ulkomaisesta nettikaupasta Z7-mallin, joka vastaa jo studiotasoa.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

John Carter
Seuraa 
Viestejä8957
Liittynyt17.2.2006

Ja vahvariksi Sonyn PHA3. Riittää loppuelämän vahvistimeksi kuulokkeille ja tulee siten halvemmaksi kuin liuta samassa ajassa hankittuja hajoavia tai vanhenevia halpoja vahvareita. Sama pätee kuulokkeisiin, jos ei kaiutin/kuuloke-teknologia muutu radikaalisti loppuelämään mennessä.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

James Randi
Seuraa 
Viestejä338
Liittynyt27.2.2015

Sun televisiossa tai DVD:ssä pitäisi lähteä valo- tai koaksaalikaapeli. Se yhdistetään sitten Greativen ulkoiseen äänikorttiin, joka on kiinni tietokoneessa (tietokoneella äänikorttia voi ohjata).

Senhaiserin umpikuulokkeet ovat vertaansa vailla. Jotkut tuhlaavat monta sataa euroa johonkin kuulokkeiden piuhaan. Äänentoisto ei sellaisella manööverillä kohene, vaan äänentoistojärjestelmä pitää olla kokonaisvaltaisesti hyvä.

---Mielestäni seksuaalisesta suuntautumisesta ei ole kysymys vaan Randin taustasta.Toisen maailmansodan aikana Randi tuli persraiskatuksi natsien toimesta jonka seurauksen Randi traumatisoitui ja lähti myöhemmin siitä selvittyään omalle "kostoretkelle" harjoittamalla samanlaista toimintaa alaisiinsa ja lähipiiriin. Randi miljoonan taalan "kostoretki"

---Paljastan matemaattiset valheesi!

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38525
Liittynyt6.12.2009

Lentotaidoton kirjoitti:
jussipussi: Niin ja kyllä sinä voi rokkia ja poppiakin näillä tietnkin kunnella, kyllä niissä potkua riittää.

Ei kiitos, sitä tulee kaiken maailman tuuteista muutenkin liian kanssa. Heppoista höppöä. Vain klassista, kiitos. Olen epäpersoona siinä suhteessa.

Kannettavilla (kännyköillä/tableteilla tms) en kuuntele. CD-soitin, kunnon vahvistin ja konserttiin. Jäänpä miettimään ja koetan koekuunnella.

OK

HD 600 on silloin parempi äänenlaadun suhteen, kyse on loppukädessä siitä on sen 100e verran parempi, sen jokainen päättää omilla korvillaan, sitä ei voi tarkasti toiselle määritellä, subjeltiivisia asioita osaltaan.

Mitä hintoja sinulle on quotattu HD600 Ja HD598?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38525
Liittynyt6.12.2009

Pelle Svenson kirjoitti:
Sun televisiossa tai DVD:ssä pitäisi lähteä valo- tai koaksaalikaapeli. Se yhdistetään sitten Greativen ulkoiseen äänikorttiin, joka on kiinni tietokoneessa (tietokoneella äänikorttia voi ohjata).

Senhaiserin umpikuulokkeet ovat vertaansa vailla. Jotkut tuhlaavat monta sataa euroa johonkin kuulokkeiden piuhaan. Äänentoisto ei sellaisella manööverillä kohene, vaan äänentoistojärjestelmä pitää olla kokonaisvaltaisesti hyvä.

Kyllä ne piuhat on kuultavasti hieman erilaisia. Jokainen sitten itse päättää onko erot sellaisia että niistä kannattaa maksaa joku tietty summa. Toiselle ei voi mennä tällaisissa jutuissa varmasti sanomaan ettei eroja ole koska se kuuleminen ja kokemus luodaan aina omissa aivoissa/mielessä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat