Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Toimiikohan yhteinäinen suomalaisuus edes kaikille suomalaisille keskenäänkään?
Itse kun en usko perus-suomalaisuuden asettamaan tavoitteeseen nyt tehdä jokin malli, jossa joudut opettelemaan muumimamma suomalaisuuden. Jos et riko lakia - voit olla minkäläinen tahansa. Maailmankansalainen taitaa olla isompaa valuuttaa omaksua kuin perus-suomalaisuus. Itse olen virosta, ja en usko rikkovani lakia kun olen Eestin oma poika täällä suomessa. Enkä usko että Kalle Palander ja Jari Litmanenkaan joutui Viron kouluun omaksumaan virolaisuuden. (kun he sinne asumaan muutti). Ihmiset jo etukäteen vierastaa epäliberaalisia yrityksiä muuttaa ihmisiä kaltaisekseen.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (27)

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Kyllä kyllä. En ole kanssasi eri mieltä. Ehkäpä minulla on pieni identiteetti-kriisi jota on nakertanut sekä skitsofrenia että reaalimaailmankin tapahtumat. Tästä voisi ottaa opikseen jos ei muuta.

mdmx
Seuraa 
Viestejä4835
Liittynyt23.11.2009

Jos suomalaisuus on sitä, millainen kuva minulla siitä on, en halua omaksua suomalaisia tapoja. Olen siis natiivi suomalainen, niin monessa sukupolvessa kuin tiedän, ainakin neljässä.

Keski/etelä-euroopassa on helpompi hengittää.

Mut onneksi voin valita mitä osia suomalaisuudesta haluan toteuttaa ja mitä en.

Tärkeintä maahanmuuttajien keskuudessa on opettaa heidän kunnioittamaan lakia. Kaikki muu on mielestäni holhousta ja hörhöilyä.

mdmx
Seuraa 
Viestejä4835
Liittynyt23.11.2009

Ja kyllähän se yhteinen suomalaisuus toimii, ihan kohtalaisesti? Nyt on vähän taloudellisia vaikeuksia.

Tykkään kyllä saunoa yms. En puhunut tämän kaltaisista asioista. Vaan lähinnä sellasesta henkisestä suhtautumisesta asioihin mikä täälä tuntuisi olevan monilla vanhemmilla ihmisillä. 

Ja valtiotasolla se holhoaminen on mielestäni se ongelma. Ja sitä samaa holhousta nyt sovelletaan turvapaikanhakijoihin.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Hienoo kun moni näköjään ajattelee aihetta ihan fiksusti. Odotin jo isompaa vastakkaisasettelua, mutta toisin kävi. Laki on siis se mitä noudattaa pitääpi, muuten ole mikä olet. Ylimääräinen nationalismi on ihan turha juttu. Kaikki aivopesu saada ihmisiä vihaamaan toisiaan pitäisi lopettaa.

mdmx
Seuraa 
Viestejä4835
Liittynyt23.11.2009

Ihmisen voi helposti lokeroida ja leimata mielipiteen perusteella, rasismin kaltaisesti. Sitten häntä ei tarvitse kuunnella ollenkaan, kun hän on "rasisti" tai "suvakki". 

Kasvisruoka2
Seuraa 
Viestejä4284
Liittynyt29.8.2015

mdmx kirjoitti:
Kasvisruoka2 kirjoitti:

Ilmeisesti rusakolle on täysin ok, jos riemuidiotismi on supisuomalaisen lanseeraama asia, öyhön öyhön. Eikun miten se menikään, Suomessa kukaan ei ole koskaan lanseerannut minkäänlaista riemuidiotismia, vähiten persut, joista osa haluaa naiset nyrkin ja hellan väliin ja homoseksuaalit kaappiin, koska Raamattu. Ja Lutherin myötä kristityt eivät enää koskaan harrastaneet kidutusta tai raakoja murhia, koska Jeesus korostaa rakkautta!!!

Plääh, noin naiivi ja sinisilmäinen kuva kotoperäisyydestä vähän hirvittää.

Haluatko vähän avata tätä lisää, ihan rauhallisesti? En ymmärrä ollenkaan mitä yrität sanoa, tai mihin viittaat Rusakon tekstissä kun teet noita päätelmiä?

Se perustuu siihen mikä sytemaattisesti jätetään pois laskuista, eli päätä aukova sumalainen taantunut rälssi. Uhka ja riemuidiotismi tulee aina ja vain ulkoapäin, ei koskaan kotosuomesta, kun kaikki on niin titityy ja ihania, koska kulttuuri, isänmaa ja kristinusko.

Ruhollah.

mdmx
Seuraa 
Viestejä4835
Liittynyt23.11.2009

Tai hän on "skitsofreenikko". Tunsin yhden livenä, tunsin hänet ennenkö hän sairastui. Keskustelut hänen kanssaan vaativat minulta todella paljon, mutta sain häneltä enemmän mitä olen ikinä keneltäkään muulta saanut. En ymmärtänyt sitä itse heti, vasta jälkikäteen.

Joillain on niin herkät tuntosarvet, että pieni tiedostamaton vilaus silmissäni saa hänet suuren tunnekuohun valtaan. Voiko parempaa (ja pelottavampaa) peiliä ollakaan. Valitettavasti sitten suuret asiat saivat hänet aivan sekaisin, herkkyyden kääntöpuoli. Mutta onneks nykyään taitaa olla jo melko hyviä lääkkeitä.

mdmx
Seuraa 
Viestejä4835
Liittynyt23.11.2009

Kasvisruoka2 kirjoitti:

Se perustuu siihen mikä sytemaattisesti jätetään pois laskuista, eli päätä aukova sumalainen taantunut rälssi. Uhka ja riemuidiotismi tulee aina ja vain ulkoapäin, ei koskaan kotosuomesta, kun kaikki on niin titityy ja ihania, koska kulttuuri, isänmaa ja kristinusko.

Missäs niitä päätä aukovia humalaisia taantuneita rälssejä on, tässä keskustelussa?

Joskus ne suurimmat pelot onkin lähempänä kuin uskoisikaan.

mdmx
Seuraa 
Viestejä4835
Liittynyt23.11.2009

John Carter kirjoitti:
Se ei tosin toimi kaikkien kohdalla, minua ei kuulemma pysty hypnotisoimaan, tai ainakaan hypnoosilla ei ole kohdallani haluttuja vaikutuksia.

Ainakin ne, joilla olisi kyky tulla hypnotisoijiksi opiskelemalla ja harjoittelemalla, ovat immuuneja hypnoosille. Se voi olla merkki siitä. :)

mdmx
Seuraa 
Viestejä4835
Liittynyt23.11.2009

deepndark kirjoitti:
Alapeukutkin voisi poistaa kokonaan niin ihmiset saisi väitellä vain tekstin muodossa.

Tai sitten sallitaan alapeukku vain perustelun kanssa, eli pakko kirjoittaa jotakin. Tosin se menisi helposti tasolle "Puhut paskaa.", "Olet rasisti.", "Olet suvakki.". 

Ehkä paras tosiaan poistaa kokonaan. :)

mdmx
Seuraa 
Viestejä4835
Liittynyt23.11.2009

Pelko ei ole koskaan väärin, ja jos se toista loukkaa, on syytä katsoa peiliin. Joskus molempien, joskus vain toisen. Itse ajattelen että varminta katsoa aina myös peiliin, ei sieltä aina mitään löydy.:) Joskus löytyy.

Mitä tulee "heikompansa" pelkäämiseen. Minusta se viisaus tässä tulee siitä, jos ihminen asettuu toisen yläpuolelle, eli pitää itseään parempana, ja silti pelkää sitä toista. Jomman kumman noista pitää muuttua, eli alas norsunluutornista(jos sellaisessa oli) jolloin se toinen ei enää olekaan kokonaisvaltaisesti heikompi. Tai sitten miettiä mitä todella pelkää.

Voin pelätä agressiivisen humalaisen karatekan kohtaamista kadulla. Koska hän on minua parempi tappelemaan fyysisesti nyrkeillä. En siis ole häntä vahvempi. Toisaalta, kun tuon näkee, näkee myös ne asiat, joissa on häntä vahvempi. Ei hän minua lyö, ellen itse häntä provosoi. 

Nöyryyttä...

mdmx
Seuraa 
Viestejä4835
Liittynyt23.11.2009

mdmx kirjoitti:
[

Ehkä paras tosiaan poistaa kokonaan. :)

Huh.. toltako se tuntuu? Hetken kelasin et mitä vittua. En nyt ihan tota tarkottanut mut miten vaan. :)

Kasvisruoka2
Seuraa 
Viestejä4284
Liittynyt29.8.2015

mdmx kirjoitti:
Kasvisruoka2 kirjoitti:

Sitäpaitsi jos heikompaansa pelkää, se on aina peilin paikka.

Sanoisin vaikka näin, että jos systemaattisesti näkee ihmisoikeusvastaisuuden tulevan vain ulkoapäin ja samaan aikaan myötäkannattaa tahoja, jotka selkeästi ajattelevat, että ihmisoikeudet kuuluvat vain meille ei muille, niin jossain on vika.

Jos olisi objektiivinen, niin yrittäisi edes auttavasti olla objektiivinen eikä nähdä asiaa niin mustavalkoisesti, että sinisilmäinen voi olla vain vähemmistöjä kohtaan.

Ruhollah.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat