Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt1.8.2006

Selitys materiamaailman synnystä ja ilmiöistä.

Sivut

Kommentit (51)

Pikku Heikki
Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt1.8.2006

Kirjoitin useampia vuosia sitten ”Keskipakovoima” keskustelupalstalle erään tukijan teoriasta ”Painovoiman ja hitauden mekanismi”. Keskustelupalstan historiasta ei näköjään löydy tuota ”Keskipakovoima” keskustelua, koska silloinen valvoja ehkä poisti sen lopullisesti vihapäissään osallistujien sopimattoman kielenkäytön johdosta. Hitausvoima tuli siihen aikaan, pannaan julistetuksi, keskustelukin aiheesta siirrettiin vapaaseen sanaan.

Kirjoitan muutamia kohtia, jotka Heikkinen esittää teoriassaan. Tämä ei ole klassista fysiikkaa, siitä on aika ajanut ohi. Teoria on yksinkertainen, mutta sillä on vahva selitysvoima, julkaisun nimi on kai nykyään "Kaikkeuden mekanismi", englanninkielistä nimeä en tiedä.

Teoriassa esitetään mm. Mitä oli ennen alkuräjähdystä, mustien tähtien synty, alkuräjähdysten mekanismi, kvanttikentän synty ja rakenne, inflaatio, kvanttihitaus (Kvanttipainovoimaa ei ole), vuorovaikutukset, hidas massa (painavaamassaa ei ole) avaruuden laajeneminen, mitä energia on, alkuräjähdysten ikuinen kierto, pimeäaine ja pimeäenergia, ym. Teoria on kokolailla yhteensopiva standarditeorian ja suhteellisuusteorian kanssa.

Painovoima ja hitaus syntyvät, kun kiihtyvässä tilassa oleva hiukkanen vuorovaikuttaa alkuräjähdyksessä syntyneen kvanttikentän kanssa. Hiukkaset ja materia on aina vuorovaikutuksessa ko. kentän kanssa eli ns. ”vapaata” kappaletta ei ole olemassa. Tällaista vuorovaikutuksen suuruutta kuvaava suure on voima. Heikkinen käyttää ko. voimasta nimeä ”Hitausvoima” koska haluaa erottaa sen muista voimista esim. kontaktivoimista ja nimi on sopivasti ko. voimaa kuvaava eikä teoriassa esiinny näennäistä hitausvoimaa. Kontaktivoima on Heikkisen teoriassa sisäinen voima ja ulkoisia voimia ovat magneettiset voimat, sähköiset voimat, heikko vuorovaikutus, tavanomaiset hitausvoimat, painovoima ja keskipakovoima, jotka kaikki ovat hitausvoimia. Kvanttikentän ulkopuolella ei ole hitautta eikä nopeusrajoituksia. Värivoima on sisäinen kvanttikentän sidosvoima, eli siinä venytetään kvanttia.

Keskipakovoima ilmenee kun kiinteät rakenteet pakottaa kappaleen keskeiskiihtyvään liikkeeseen, planeettojen ja satelliittien rataliikkeen yhteydessä paino- ja keskipakovoima ilmenevät kun ratanopeutta muutetaan esim. kiihdyttämällä palokaasujen hitauden avulla satelliittia. Kiihdytyksen jälkeen voimat asettuvat tasapainoon ja satelliitti saa uuden radan. Painovoima ja keskipakovoima rataliikkeen yhteydessä aiheuttaa vuorovesivoimat, voimat ovat tasapainossa ja johtuvat kappaleen eri osien vapaasta nopeudesta poikkeavista nopeuksista. Samasta syystä maan pinnalla oleva kappale kevenee maapallon pyörimisen seurauksena, eli painovoima on hitausvoima jonka suunta on maata kohti ja kiihtyvyyden suunta on maasta poispäin, keskeiskiihtyvyyden suunta on maata kohti ja keskipakovoiman suunta maasta poispäin. Laskenta tehdään vain hitausvoimilla tai kiihtyvyyksillä.

Kyseinen hitausvoima ilmenee tavanomaisen kiihtyvyyden yhteydessä kiihtyvyyttä vastustavana voimana, joka vaikuttaa kappaleen kaikkiin hiukkasiin. Kiihdyttävä voima ja hitausvoima asettuvat tasapainoon ja ovat tällöin yhtä suuria. Kun, kiihdyttävä voima lakkaa vaikuttamasta, nopeus asettuu tasaiseksi, koska kentän vaikutus on olematon tavanomisilla nopeuksilla, mutta relatiivisilla nopeuksilla hidastava vaikutus esiintyy. Kappaleen liikkeen voi muuttaa vain toisen kappaleen hitausvoiman avulla. Hitausvoiman vastavoima on kiihdytyskumppanin hitausvoima.

Painovoima on myös hitausvoima, joka ilmenee kun kvanttikentässä vapaasti putoavan kappaleen kiihtyvää putoamista hidastaa esim. ilmanvastus tai kappale lepää maan pinnalla paikallaan. Tasaisella putoamisnopeudella kappaleeseen vaikuttava maata kohti suuntautuva hitausvoima lähellä maan pintaa on yhtä suuri kuin maan pinnalla paikallaan olevalla kappaleella. Kappaleen pudotessa suoraan maata kohti ilmattomassa tilassa sen liike on vapaasti kiihtyvä ja siihen vaikuttavat vuorovesivoimat ovat tasapainossa. Kiihtyvyys johtuu kvanttikentän geometrian muuttumisesta maapallon materian vaikutuksesta. Todellinen kiihtyvyys joka aiheuttaa kappaleen painon eli hitausvoiman suuntautuu poispäin maasta, kontakti maan pinnan tai ilman kanssa on sisäisiä voimia ja kappaleen ja maan hitausvoimat ovat ulkoisia toistensa vastavoimia.

Selitys on suppea ja varmaankin sekava, tehty vanhojen muistikuvien pohjalta. Yleisperiaate on kuitenkin, että muita ulkoisia voimia ole kuin hitausvoimat ja liikettä ei voi muuttaa ilman hitausvoimia. Työnnettäessä kitkallisella alustalla jotakin esinettä kiihtyvällä liikkeellä, ponnistetaan tällöin maan hitausvoimasta kehon sisäisten liikkuvien kontaktivoimien avulla kappaleen kiihtyvä liike. Kappaleen ja työntäjän kontakti maan pintaan on systeemin sisäinen kontaktivoima jolla on vapausasteita.

Hitausvoimien synty ja perustelut eri tilanteissa on esitetty Heikkisen teoriassa ”Kaikkeuden mekanismi”, kannattaa lukea jos kiinnostaa. Nykyinen keskustelu on aika paljon vanhojen tulkintojen vatvomista, mutta kaiken kaikkiaan aika ajoin avartavaa, ystävällistä, huumoririkasta, vihaista, pilkkaavaa, ruokotonta, hävytöntä ja mielenkiintoista. Hitausvoiman kannattajat ovat paremmin oikeilla jäljillä ja monta sataa pistettä edellä aivopestyjä. Aivopestyt näyttää hallitsevan hyvin klassisen fysiikan ja muutkin teoriat, siitä täydet pisteet, mutta historian opetus pitäisi muistaa, tiede korjaa virheensä. Itse vasta opiskelen fysiikkaa ja tiedän siitä kovin vähän.

JPI
Seuraa 
Viestejä26689
Liittynyt5.12.2012

Pikku Heikki kirjoitti:
Kirjoitin useampia vuosia sitten ”Keskipakovoima” keskustelupalstalle erään tukijan teoriasta ”Painovoiman ja hitauden mekanismi”. Keskustelupalstan historiasta ei näköjään löydy tuota ”Keskipakovoima” keskustelua, koska silloinen valvoja ehkä poisti sen lopullisesti vihapäissään osallistujien sopimattoman kielenkäytön johdosta. Hitausvoima tuli siihen aikaan, pannaan julistetuksi, keskustelukin aiheesta siirrettiin vapaaseen sanaan.

Kirjoitan muutamia kohtia, jotka Heikkinen esittää teoriassaan. Tämä ei ole klassista fysiikkaa, siitä on aika ajanut ohi. Teoria on yksinkertainen, mutta sillä on vahva selitysvoima, julkaisun nimi on kai nykyään "Kaikkeuden mekanismi", englanninkielistä nimeä en tiedä.

Teoriassa esitetään mm. Mitä oli ennen alkuräjähdystä, mustien tähtien synty, alkuräjähdysten mekanismi, kvanttikentän synty ja rakenne, inflaatio, kvanttihitaus (Kvanttipainovoimaa ei ole), vuorovaikutukset, hidas massa (painavaamassaa ei ole) avaruuden laajeneminen, mitä energia on, alkuräjähdysten ikuinen kierto, pimeäaine ja pimeäenergia, ym. Teoria on kokolailla yhteensopiva standarditeorian ja suhteellisuusteorian kanssa.

Painovoima ja hitaus syntyvät, kun kiihtyvässä tilassa oleva hiukkanen vuorovaikuttaa alkuräjähdyksessä syntyneen kvanttikentän kanssa. Hiukkaset ja materia on aina vuorovaikutuksessa ko. kentän kanssa eli ns. ”vapaata” kappaletta ei ole olemassa. Tällaista vuorovaikutuksen suuruutta kuvaava suure on voima. Heikkinen käyttää ko. voimasta nimeä ”Hitausvoima” koska haluaa erottaa sen muista voimista esim. kontaktivoimista ja nimi on sopivasti ko. voimaa kuvaava eikä teoriassa esiinny näennäistä hitausvoimaa. Kontaktivoima on Heikkisen teoriassa sisäinen voima ja ulkoisia voimia ovat magneettiset voimat, sähköiset voimat, heikko vuorovaikutus, tavanomaiset hitausvoimat, painovoima ja keskipakovoima, jotka kaikki ovat hitausvoimia. Kvanttikentän ulkopuolella ei ole hitautta eikä nopeusrajoituksia. Värivoima on sisäinen kvanttikentän sidosvoima, eli siinä venytetään kvanttia.

Keskipakovoima ilmenee kun kiinteät rakenteet pakottaa kappaleen keskeiskiihtyvään liikkeeseen, planeettojen ja satelliittien rataliikkeen yhteydessä paino- ja keskipakovoima ilmenevät kun ratanopeutta muutetaan esim. kiihdyttämällä palokaasujen hitauden avulla satelliittia. Kiihdytyksen jälkeen voimat asettuvat tasapainoon ja satelliitti saa uuden radan. Painovoima ja keskipakovoima rataliikkeen yhteydessä aiheuttaa vuorovesivoimat, voimat ovat tasapainossa ja johtuvat kappaleen eri osien vapaasta nopeudesta poikkeavista nopeuksista. Samasta syystä maan pinnalla oleva kappale kevenee maapallon pyörimisen seurauksena, eli painovoima on hitausvoima jonka suunta on maata kohti ja kiihtyvyyden suunta on maasta poispäin, keskeiskiihtyvyyden suunta on maata kohti ja keskipakovoiman suunta maasta poispäin. Laskenta tehdään vain hitausvoimilla tai kiihtyvyyksillä.

Kyseinen hitausvoima ilmenee tavanomaisen kiihtyvyyden yhteydessä kiihtyvyyttä vastustavana voimana, joka vaikuttaa kappaleen kaikkiin hiukkasiin. Kiihdyttävä voima ja hitausvoima asettuvat tasapainoon ja ovat tällöin yhtä suuria. Kun, kiihdyttävä voima lakkaa vaikuttamasta, nopeus asettuu tasaiseksi, koska kentän vaikutus on olematon tavanomisilla nopeuksilla, mutta relatiivisilla nopeuksilla hidastava vaikutus esiintyy. Kappaleen liikkeen voi muuttaa vain toisen kappaleen hitausvoiman avulla. Hitausvoiman vastavoima on kiihdytyskumppanin hitausvoima.

Painovoima on myös hitausvoima, joka ilmenee kun kvanttikentässä vapaasti putoavan kappaleen kiihtyvää putoamista hidastaa esim. ilmanvastus tai kappale lepää maan pinnalla paikallaan. Tasaisella putoamisnopeudella kappaleeseen vaikuttava maata kohti suuntautuva hitausvoima lähellä maan pintaa on yhtä suuri kuin maan pinnalla paikallaan olevalla kappaleella. Kappaleen pudotessa suoraan maata kohti ilmattomassa tilassa sen liike on vapaasti kiihtyvä ja siihen vaikuttavat vuorovesivoimat ovat tasapainossa. Kiihtyvyys johtuu kvanttikentän geometrian muuttumisesta maapallon materian vaikutuksesta. Todellinen kiihtyvyys joka aiheuttaa kappaleen painon eli hitausvoiman suuntautuu poispäin maasta, kontakti maan pinnan tai ilman kanssa on sisäisiä voimia ja kappaleen ja maan hitausvoimat ovat ulkoisia toistensa vastavoimia.

Selitys on suppea ja varmaankin sekava, tehty vanhojen muistikuvien pohjalta. Yleisperiaate on kuitenkin, että muita ulkoisia voimia ole kuin hitausvoimat ja liikettä ei voi muuttaa ilman hitausvoimia. Työnnettäessä kitkallisella alustalla jotakin esinettä kiihtyvällä liikkeellä, ponnistetaan tällöin maan hitausvoimasta kehon sisäisten liikkuvien kontaktivoimien avulla kappaleen kiihtyvä liike. Kappaleen ja työntäjän kontakti maan pintaan on systeemin sisäinen kontaktivoima jolla on vapausasteita.

Hitausvoimien synty ja perustelut eri tilanteissa on esitetty Heikkisen teoriassa ”Kaikkeuden mekanismi”, kannattaa lukea jos kiinnostaa. Nykyinen keskustelu on aika paljon vanhojen tulkintojen vatvomista, mutta kaiken kaikkiaan aika ajoin avartavaa, ystävällistä, huumoririkasta, vihaista, pilkkaavaa, ruokotonta, hävytöntä ja mielenkiintoista. Hitausvoiman kannattajat ovat paremmin oikeilla jäljillä ja monta sataa pistettä edellä aivopestyjä. Aivopestyt näyttää hallitsevan hyvin klassisen fysiikan ja muutkin teoriat, siitä täydet pisteet, mutta historian opetus pitäisi muistaa, tiede korjaa virheensä. Itse vasta opiskelen fysiikkaa ja tiedän siitä kovin vähän.

No eipä kiinnosta.

3³+4³+5³=6³

Neutroni
Seuraa 
Viestejä30818
Liittynyt16.3.2005

Älä suotta haaskaa kallista aikaasi meidän aivopestyjen käännyttämiseen. Youtubessa saat vastaanottavaisemman yleisön. Ne eivät tajua sitä, että sinulla on pitkä tie fysiikanopinnoissasi ennen kuin opit edes muotoilemaan aivopierusi niin, että niiden voidaan sanoa olevan väärässä. Tuo ei ansaitse edes kunniaa olla väärin. Se on fysikaalista epäkieltä, fysikaalisilla termeillä höystettyjä puppulauseita ilman merkitystä siinä mielessä kun luonnontieteelliseltä väitteeltä odotetaan.

Pikku Heikki
Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt1.8.2006

Neutroni kirjoitti

Älä suotta haaskaa kallista aikaasi meidän aivopestyjen käännyttämiseen. Youtubessa saat vastaanottavaisemman yleisön. Ne eivät tajua sitä, että sinulla on pitkä tie fysiikanopinnoissasi ennen kuin opit edes muotoilemaan aivopierusi niin, että niiden voidaan sanoa olevan väärässä. Tuo ei ansaitse edes kunniaa olla väärin. Se on fysikaalista epäkieltä, fysikaalisilla termeillä höystettyjä puppulauseita ilman merkitystä siinä mielessä kun luonnontieteelliseltä väitteeltä odotetaan.

Kiitos opastuksesta! Olen lukenut kirjoituksiasi monesta paikasta ja arvostan niitä kovasti. Voisit kyllä hiukan hienovaraisemmin opastaa kun tässä on muutenkin paljon opittavaa.

Voitko kuitenkin kommentoida mitä käytännössä tarkoittaisi jos painavaa massaa ei ole. Olen käsittänyt että standarditeoria on massattoman massan teoria.

Pikku Heikki
Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt1.8.2006

Vastauksena esitettyihin kommentteihin tarkennan aikaisempaa esitystä.

Yleinen suhteellisuusteoria esittää, miten kappaleet liikkuvat ja käyttäytyvät aika-avaruudessa, mutta itse painovoiman ja hitauden mekanismia ei selitetä, koska niitä ei tunneta, on vain arveltu niiden selviävän tulevaisuudessa. Heikkinen esittää molempien mekanismin johtuvan alkuräjähdyksessä syntyneen kvanttikentän epäsymmetrisestä potentiaalista. Ilmattomassa tilassa kiihtyvästi putoavan kappaleen potentiaali on symmetrinen, samoin kappaleen liikkuessa tasaisella nopeudella tasaisessa kvanttikentässä. Todellisessa kiihtyvyydessä olevan kappaleen potentiaali ei ole symmetrinen.

Materiakeskittymät muokkaavat tilan kvanttikentän geometriaa siten, että se supistuu lisääntyvästi keskittymää lähestyttäessä eli kvantit lyhenevät. Tämä ilmiö aiheuttaa kappaleita yhteen painavan hitausvoiman eli painovoiman. Kaukana materia keskittymistä tilan geometria on lähes tasainen ja galaksiryhmien välisellä alueella se muuttuu laajenevaksi, kvantit pidentyvät. Laajeneva geometria tarkoittaa tilan kasvamista suuremmaksi. Kvanttikenttä pyrkii sisäisesti symmetriseen tasapainoon, kun materiakeskittymien vaikutus vähenee alkaa kiihtyvä laajenemin, tästä päästään materian ikuiseen kiertoon alkuräjähdysten kautta. Siitä ehkä myöhemmin lisää. Tämä on pääperiaate, perusteellisempi analyysi edellyttää tarkempaa tutustumista Heikkisen teoriaan, josta selviää lisäksi mm. alkuräjähdyksen mekanismi, kvanttikentän mekanismi, inflaatio, materian/antimaterian epäsymmetria ja monet muut asiat. Yksi mielenkiintoinen aihe on ”Kaiken olemassa olevan tarkoitus”. Tämä aihe on kuulemma mukana poistamassa utopistiset käsitykset kaiken tarkoituksesta.

Kiertoratoja on erilaisia, täydellistä ympyrärataa ei ole, yleisin on ellipsirata. Kappaleen rata voi olla myös pystysuora tai paraabelin muotoinen, nämä radat päättyvät törmäykseen ellei nopeus ylitä pakonopeutta ja suunta ole oikea. Yhteistä kaikille radoille on kuitenkin se, että liike on vapaata ilmattomassa tilassa eli potentiaali kvanttikenttään nähden on symmetrinen. Kiertoradalla oleva kappale on vapaassa lukkiutuneessa kiertoliikkeessä ja maan pinnalla oleva kappale todellisessa maasta poispäin suuntautuvassa kiihtyvyydessä (vähennettynä keskeiskiihtyvyys). Vapaa liike voi olla kiihtyvää, kuten kvanttikentän painovoima-alueella tai tasaista, kuten täydellisellä ympyräradalla ja tasaisessa kvanttikentässä.

Kun kappale on todellisessa kiihtyvässä tilassa, jonkin voiman vaikutuksesta, sen hiukkasiin kohdistuu kvanttikentästä vastavoima. Tätä voimaa voidaan sanoa hitausvoimaksi, koska nimi kuvaa hyvin materian ominaisuutta vastustaa liiketilan muutosta. Hitausvoima syntyy kappaleen hiukkasten ja kvanttikentän välisestä vuorovaikutuksesta, kvanttikenttään muodostuvana, todellista kiihtyvyyttä vastustavana potentiaali aaltona. Kiihtyvyyden päättyessä saavutettu nopeus säilyy, koska kappaleen potentiaali kenttään nähden asettuu symmetriseksi.  Lähestyttäessä valon nopeutta vasta-aalto kasvaa jyrkästi, eikä voima enää riitä kiihdytykseen, nopeus asettuu tasaiseksi. Kiihtyvästi liikkuvan kappaleen potentiaali kasvaa vain liikesuunnassa, eli liikkeeseen nähden kohtisuora kiihdytys, yhtä suurella voimalla, antaa suuremman kiihtyvyyden. Liike-energian lisääntyminen nopeuden kasvaessa johtuu kappaleen potentiaalin kasvamisesta kvanttikenttään nähden, energialla on hitaus. Keskeiskiihtyvään liikkeeseen pakotetun kappaleen potentiaali, kvanttikenttään nähden, ei ole symmetrinen, tämä aiheuttaa keskipakovoiman, joka on hitausvoima. Maan pinnalla lepäävän kappaleen todellinen tila on kiihtyvä, kiihtyvyyden suunta on poispäin maasta jolloin potentiaali kvanttikenttään nähden ei ole symmetrinen, tämä aiheuttaa painovoiman joka on hitausvoima.

Heikkinen tulkitsee hitausvoiman vastavoimaksi toisen kappaleen hitausvoiman, koska liikettä ei voi muuttaa ilman hitausvoimia ja hitausvoima vaikuttaa kaikkiin hiukkasiin erikseen. Hitausvoima tulee kuitenkin kvanttikentästä, niin mielestäni tulkinta voisi olla, että hitausvoimien vastavoima kohdistuu kvanttikenttään. Tällöin hitausvoimakin olisi kontaktivoima. Taitaa Heikkisen tulkinta olla kuitenkin parempi, koska kontaktivoima on kappaleen pintaan kohdistuva voima, eikä tämä ole klassista fysiikkaa (Täytyy kysyä).

Massa on Heikkisen mukaan hitauden määrä, koska painovoimakin on hitausvoima, eikä painavaa massaa erikseen ole olemassa. F=ma ja G=mg ovat molemmat hitausvoimia ja saman vuorovaikutuksen aiheuttamia. F esiintyy kun kappaleita kiihdytetään toisistaan erilleen ja G esiintyy kun kappaleen vapaa kiihtyvä putoaminen hidastetaan tai estetään kokonaan esim. kappale maan pinnalla.

Toivottavasti ei ole kohtuuttomia älyttömyyksiä, näin olen suunnilleen ymmärtänyt Heikkisen ”Painovoiman ja hitauden mekanismin”.

EUSA kirjoitti: Pikku Heikki = Heikkinen.

Mielestäni Heikkinen kuvaa paremmin hentoa. ”Pikku Heikki” nimen sain ala-asteella kun olin muita päätä pidempi ja erikoisen isopäinen. Iän myötä mittasuhteet onneksi tasaantuvat.

Eusa
Seuraa 
Viestejä15752
Liittynyt16.2.2011

Kassinen on kyllä pikku kassi ja vuorinen pikku vuori.

Hitausvoimat minkään selittäjinä on turpeeseen polettu jo hamassa historian hämärässä. Kun itse kysyy ja itse vastaa niin eipä tarvitse kinastella. :D

Hienorakennevakio suoraan vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

Goswell
Seuraa 
Viestejä12151
Liittynyt8.3.2010

Toki on poljettu turpeeseen jos hitaudella tarkoitetaan sitä mitä ootta selittäneen, siis sitä millä ei ole hitauden kanssa mitään tekemistä. Mutta väittääkö Eusa että kappaleen kiihdyttäminen ei vaadi voimaa, tässä nimittäin puhutaan vasta siitä hitaudesta, kappale ei ryntäile sinne tänne ilman voimaa vaan säilyttää liiketilansa, voiman kanssakaan se ei rytäile sinne tänne vaan kiltisti tottelee voiman määrää ja suuntaa.

Minun mielestä noin.

Pikku Heikki
Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt1.8.2006

Heikkisen teoria ”Painovoiman ja hitauden mekanismi” ennustaa myös painovoima-aallot, periaate tulee suoraan suhteellisuusteoriasta täydennettynä. Kun kaksi massiivista mustaa-aukkoa törmää kietoutuen toisiinsa, niin painovoima-aaltojen taajuus ja voimakkuus kasvaa, tämä on mahdollistanut kvanttikentän geometrian muutosten mittaamisen. Jos kaksoismustat kiertävät toisiaan kauempana, painovoima-aaltojen aallonpituus on niin niin suuri, ettei kentän muutoksia voi mitata käytettävissä olevilla laitteilla. Alkuräjähdyksessä syntynyt kvanttikenttä mahdollistaa painovoima-aaltojen etenemisen ja yleensä koko materiamaailman olemassaolon.

Materiakeskittymät muokkaavat tilan kvanttikentän geometriaa siten, että se supistuu lisääntyvästi keskittymää lähestyttäessä eli kvantit lyhenevät. Tämä ilmiö aiheuttaa kappaleita yhteen painavan hitausvoiman eli painovoiman. Kaukana materia keskittymistä tilan geometria on lähes tasainen ja galaksiryhmien välisellä alueella se muuttuu laajenevaksi, kvantit pidentyvät. Laajeneva geometria tarkoittaa tilan kasvamista suuremmaksi.

Yleinen suhteellisuusteoria esittää, miten kappaleet liikkuvat ja käyttäytyvät aika-avaruudessa, mutta itse painovoiman ja hitauden mekanismia ei selitetä, koska niitä ei tunneta, on vain arveltu niiden selviävän tulevaisuudessa. Heikkinen esittää molempien mekanismin johtuvan alkuräjähdyksessä syntyneen kvanttikentän epäsymmetrisestä potentiaalista hiukkasiin ja materiakeskittymiin nähden. Ilmattomassa tilassa kiihtyvästi putoavan kappaleen potentiaali on symmetrinen, samoin kappaleen liikkuessa tasaisella nopeudella tasaisessa kvanttikentässä. Todellisessa kiihtyvyydessä olevan kappaleen potentiaali ei ole symmetrinen esim. kappale maanpinnalla, esine karusellissä tai kiihdyttävä raketti. Kirjoitan asiasta myöhemmin lisää.

Suhteellisuusteoriassa on esitetty, että painovoima on näennäisvoima, koska se katoaa vapaassa pudotuksessa, ei ole huomattu, ettei voimaa ole olemassa vapaassa liikkeessä. Virhepäätelmä on tehty, koska painovoiman ja hitauden mekanismia ei ole tunnettu.

Painovoima on hitausvoima, joka syntyy kappaleen ollessa todellisessa maasta poispäin suuntautuvassa kiihtyvyydessä kvanttikentän supistuneeseen geometriaan nähden.

Kädestä pudotettu kappale saa kiihtyvyyden g heti kun käden tuki lakkaa vaikuttamasta. Sama periaate tavanomaisessa kiihtyvyydessä, kiihdyttävän voiman hävittyä kappaleen kiihtyvyys a loppuu heti ja liike muuttuu tasaiseksi. Liiketila säilyy molemmissa tapauksissa, kunnes jokin voima muuttaa sen suuruutta esim. ilmanvastus tai törmäys maanpintaan. Heikkisen teoriassa hitausvoimat nousevat todellisten voimien asemaan, kuten aiemmin on esitetty. 

Pikku Heikki
Seuraa 
Viestejä81
Liittynyt1.8.2006

Kirjoitin aikaisemmin, että Heikkinen tulkitsee hitausvoiman vastavoimaksi toisen kappaleen hitausvoiman. Ryhmässä asiaa tutkittiin ja huomattiin käännös virheelliseksi. Kontaktissa kappaleeseen kohdistuvan voiman vastavoima on tarpeeton ja peräisin klassisen fysiikan N3 laista, jossa vastavoima voisi kuvata mm. kappaleen hitaudesta aiheutuvaa voimaa, joka on virheellinen tulkinta ja näin ollen hylättävä. Paremman mielikuvan asiasta saa kun ymmärtää kappaleiden olevan yhtä kappaletta, kiinteä yhteys syntyy kiihdyttävän voiman aiheuttamana, vastavoimanaan kvanttikentän kappaleen hiukkasiin kohdistama hitausvoima. Kontaktin loppuminen edellyttää kiihtyvän tilan päättymistä. Kontakti voi olla myös osittain liikkuva silloin kun voimat ovat riittävän suuria ja oikean suuntaisia tai sidokset heikkoja.

Samoin N1 on myös sellaisenaan hylättävä, koska kiihtyvä liike vapaassa pudotuksessa ja kiertoradalla voi olla vapaata eli kappaleeseen ei vaikuta mitään voimia, pois lukien tasapainossa olevat vuorovesivoimat.             N2 laki perustuu massan painon mittaamiseen määrätyllä kiihtyvyydellä, joten toimii käytännössä, ei kuitenkaan ole sellaisenaan luonnon laki.

Alkuräjähdys

Alkuräjähdys syntyy, Heikkisen mukaan, tavallisten mustien ja antimustien törmätessä, jos ne ovat sopivasti riittävän suuria ja erikokoisia. Jos tavallinen musta on suurempi, syntyy tavallinen materiamaailma. Antimustan ollessa suurempi syntyy antimateria maailma. Molemmissa tapauksissa syntyy samanlainen kvanttikenttä, eli tilavuus joka mahdollistaa materiamaailman olemassa olon. Yhtä suurien, erimerkkisten mustien törmäyksessä, syntyy periaatteessa vain kvanttikenttä. Mustat palaavat takaisin kvanttikentäksi ja materiaksi. Aikanaan materiamaailma ja kvanttikenttä palaavat mustiksi, vallitsee ikuinen kierto. Saman merkkisten mustien törmäyksessä vapautuu energiaa, sekä jäljellejäävä musta kasvaa suuremmaksi. Alkuräjähdyksen kaltainen räjähdys voi esiintyä myös olemassa olevassa materiamaailmassa.

Tämä esitys on lyhyt ja karkea periaate, todellisuus on monisäikeinen ja mutkikkaampi. Kirjoitan aiheesta tarkemmin paremmalla ajalla.

Painovoima-aaltojen yhtenä syntymekanismina Heikkinen esittää määrätyn kokoisen mustan ja antimustan törmäystä. Koska tilavuutta syntyy suurella nopeudella (lokaali inflaatio), on aaltojen syntyminen todennäköistä. Gammapurkauskin voisi selittyä uuden materian syntymisenä, eli törmäyksessä toinen musta olisi suurempi.

JPI
Seuraa 
Viestejä26689
Liittynyt5.12.2012

Pikku Heikki kirjoitti:
Kirjoitin aikaisemmin, että Heikkinen tulkitsee hitausvoiman vastavoimaksi toisen kappaleen hitausvoiman. Ryhmässä asiaa tutkittiin ja huomattiin käännös virheelliseksi. Kontaktissa kappaleeseen kohdistuvan voiman vastavoima on tarpeeton ja peräisin klassisen fysiikan N3 laista, jossa vastavoima voisi kuvata mm. kappaleen hitaudesta aiheutuvaa voimaa, joka on virheellinen tulkinta ja näin ollen hylättävä. Paremman mielikuvan asiasta saa kun ymmärtää kappaleiden olevan yhtä kappaletta, kiinteä yhteys syntyy kiihdyttävän voiman aiheuttamana, vastavoimanaan kvanttikentän kappaleen hiukkasiin kohdistama hitausvoima. Kontaktin loppuminen edellyttää kiihtyvän tilan päättymistä. Kontakti voi olla myös osittain liikkuva silloin kun voimat ovat riittävän suuria ja oikean suuntaisia tai sidokset heikkoja.

Samoin N1 on myös sellaisenaan hylättävä, koska kiihtyvä liike vapaassa pudotuksessa ja kiertoradalla voi olla vapaata eli kappaleeseen ei vaikuta mitään voimia, pois lukien tasapainossa olevat vuorovesivoimat.             N2 laki perustuu massan painon mittaamiseen määrätyllä kiihtyvyydellä, joten toimii käytännössä, ei kuitenkaan ole sellaisenaan luonnon laki.

Alkuräjähdys

Alkuräjähdys syntyy, Heikkisen mukaan, tavallisten mustien ja antimustien törmätessä, jos ne ovat sopivasti riittävän suuria ja erikokoisia. Jos tavallinen musta on suurempi, syntyy tavallinen materiamaailma. Antimustan ollessa suurempi syntyy antimateria maailma. Molemmissa tapauksissa syntyy samanlainen kvanttikenttä, eli tilavuus joka mahdollistaa materiamaailman olemassa olon. Yhtä suurien, erimerkkisten mustien törmäyksessä, syntyy periaatteessa vain kvanttikenttä. Mustat palaavat takaisin kvanttikentäksi ja materiaksi. Aikanaan materiamaailma ja kvanttikenttä palaavat mustiksi, vallitsee ikuinen kierto. Saman merkkisten mustien törmäyksessä vapautuu energiaa, sekä jäljellejäävä musta kasvaa suuremmaksi. Alkuräjähdyksen kaltainen räjähdys voi esiintyä myös olemassa olevassa materiamaailmassa.

Tämä esitys on lyhyt ja karkea periaate, todellisuus on monisäikeinen ja mutkikkaampi. Kirjoitan aiheesta tarkemmin paremmalla ajalla.

Painovoima-aaltojen yhtenä syntymekanismina Heikkinen esittää määrätyn kokoisen mustan ja antimustan törmäystä. Koska tilavuutta syntyy suurella nopeudella (lokaali inflaatio), on aaltojen syntyminen todennäköistä. Gammapurkauskin voisi selittyä uuden materian syntymisenä, eli törmäyksessä toinen musta olisi suurempi.

Tuohon voisi lisätä, että Aku Ankan rekkarinumero on 313 ja synttärit 13.3.

3³+4³+5³=6³

Goswell
Seuraa 
Viestejä12151
Liittynyt8.3.2010

Mielenkiintoista.

Melko samaan lopputulokseen on päädytty mutta erojakin on. Painava ja hidasmassa on aivan saman periaatteen mukaan syntyviä mitattavia suureita, kappaleen massayksiköiden määrä vain määrää syntyvän muutoksen määrän, olipas paljon määriä. No, massa on todellakin vain illuusio, eli sitä ei varsinaisesti ole edes olemassa, massakin on siis  pohimmilltaan vain kvanttienvaihtoa, hävitetään sisäiset sidokset, massa häviää ja vapautuu kvanteiksi, fotoneiksi.

Ulkoisen sm-voiman aiheuttama kiihtyvyys tai gravitonisäteily (kiihtyvyyden ollessa estetty) sotkee tuon sisäisen tasapainon, massalle muodostuu paino tai hitauspaino, selvä kuin pläkki.

Kiettoradalla kylläkin vaikuttaa voima, gravitonisäteily, se juuri kiihdyttää kappaletta jatkuvasti ja juuri se  mahdollistaa kiertoradalla pysymisen, mutta koska tuo säteily vaikuttaa jokaiseen massahiukkaseen kappaleessa, sitä ei voi huomata aisteilla tai g-mittarilla, mutta kyllä se kiihtyvyys on siellä aivan 100% varmasti.

Vasta kun kappale on suuri säteensuunnassa alkaa sisäiset sidokset kuormittua gravitaation etäisyyden suhteen tapahtuvan heikkenemisen takia ja tuon voi mitata ja havaita vaikka spaketoitumisilmiöstä..
 

Minun mielestä noin.

Eusa
Seuraa 
Viestejä15752
Liittynyt16.2.2011

JPI kirjoitti:
Pikku Heikki kirjoitti:
Kirjoitin aikaisemmin, että Heikkinen tulkitsee hitausvoiman vastavoimaksi toisen kappaleen hitausvoiman. Ryhmässä asiaa tutkittiin ja huomattiin käännös virheelliseksi. Kontaktissa kappaleeseen kohdistuvan voiman vastavoima on tarpeeton ja peräisin klassisen fysiikan N3 laista, jossa vastavoima voisi kuvata mm. kappaleen hitaudesta aiheutuvaa voimaa, joka on virheellinen tulkinta ja näin ollen hylättävä. Paremman mielikuvan asiasta saa kun ymmärtää kappaleiden olevan yhtä kappaletta, kiinteä yhteys syntyy kiihdyttävän voiman aiheuttamana, vastavoimanaan kvanttikentän kappaleen hiukkasiin kohdistama hitausvoima. Kontaktin loppuminen edellyttää kiihtyvän tilan päättymistä. Kontakti voi olla myös osittain liikkuva silloin kun voimat ovat riittävän suuria ja oikean suuntaisia tai sidokset heikkoja.

Samoin N1 on myös sellaisenaan hylättävä, koska kiihtyvä liike vapaassa pudotuksessa ja kiertoradalla voi olla vapaata eli kappaleeseen ei vaikuta mitään voimia, pois lukien tasapainossa olevat vuorovesivoimat.             N2 laki perustuu massan painon mittaamiseen määrätyllä kiihtyvyydellä, joten toimii käytännössä, ei kuitenkaan ole sellaisenaan luonnon laki.

Alkuräjähdys

Alkuräjähdys syntyy, Heikkisen mukaan, tavallisten mustien ja antimustien törmätessä, jos ne ovat sopivasti riittävän suuria ja erikokoisia. Jos tavallinen musta on suurempi, syntyy tavallinen materiamaailma. Antimustan ollessa suurempi syntyy antimateria maailma. Molemmissa tapauksissa syntyy samanlainen kvanttikenttä, eli tilavuus joka mahdollistaa materiamaailman olemassa olon. Yhtä suurien, erimerkkisten mustien törmäyksessä, syntyy periaatteessa vain kvanttikenttä. Mustat palaavat takaisin kvanttikentäksi ja materiaksi. Aikanaan materiamaailma ja kvanttikenttä palaavat mustiksi, vallitsee ikuinen kierto. Saman merkkisten mustien törmäyksessä vapautuu energiaa, sekä jäljellejäävä musta kasvaa suuremmaksi. Alkuräjähdyksen kaltainen räjähdys voi esiintyä myös olemassa olevassa materiamaailmassa.

Tämä esitys on lyhyt ja karkea periaate, todellisuus on monisäikeinen ja mutkikkaampi. Kirjoitan aiheesta tarkemmin paremmalla ajalla.

Painovoima-aaltojen yhtenä syntymekanismina Heikkinen esittää määrätyn kokoisen mustan ja antimustan törmäystä. Koska tilavuutta syntyy suurella nopeudella (lokaali inflaatio), on aaltojen syntyminen todennäköistä. Gammapurkauskin voisi selittyä uuden materian syntymisenä, eli törmäyksessä toinen musta olisi suurempi.

Tuohon voisi lisätä, että Aku Ankan rekkarinumero on 313 ja synttärit 13.3.

Miksei Akun synttärit ole 31.3. ? Passaisi Paratiisitie 13:n asukille.

Jos voisi olla 3.13., se olisi paras ja rinnakkaistodellisuudessa tietysti onkin...

Hienorakennevakio suoraan vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

JPI
Seuraa 
Viestejä26689
Liittynyt5.12.2012

Eusa kirjoitti:
JPI kirjoitti:
Pikku Heikki kirjoitti:
Kirjoitin aikaisemmin, että Heikkinen tulkitsee hitausvoiman vastavoimaksi toisen kappaleen hitausvoiman. Ryhmässä asiaa tutkittiin ja huomattiin käännös virheelliseksi. Kontaktissa kappaleeseen kohdistuvan voiman vastavoima on tarpeeton ja peräisin klassisen fysiikan N3 laista, jossa vastavoima voisi kuvata mm. kappaleen hitaudesta aiheutuvaa voimaa, joka on virheellinen tulkinta ja näin ollen hylättävä. Paremman mielikuvan asiasta saa kun ymmärtää kappaleiden olevan yhtä kappaletta, kiinteä yhteys syntyy kiihdyttävän voiman aiheuttamana, vastavoimanaan kvanttikentän kappaleen hiukkasiin kohdistama hitausvoima. Kontaktin loppuminen edellyttää kiihtyvän tilan päättymistä. Kontakti voi olla myös osittain liikkuva silloin kun voimat ovat riittävän suuria ja oikean suuntaisia tai sidokset heikkoja.

Samoin N1 on myös sellaisenaan hylättävä, koska kiihtyvä liike vapaassa pudotuksessa ja kiertoradalla voi olla vapaata eli kappaleeseen ei vaikuta mitään voimia, pois lukien tasapainossa olevat vuorovesivoimat.             N2 laki perustuu massan painon mittaamiseen määrätyllä kiihtyvyydellä, joten toimii käytännössä, ei kuitenkaan ole sellaisenaan luonnon laki.

Alkuräjähdys

Alkuräjähdys syntyy, Heikkisen mukaan, tavallisten mustien ja antimustien törmätessä, jos ne ovat sopivasti riittävän suuria ja erikokoisia. Jos tavallinen musta on suurempi, syntyy tavallinen materiamaailma. Antimustan ollessa suurempi syntyy antimateria maailma. Molemmissa tapauksissa syntyy samanlainen kvanttikenttä, eli tilavuus joka mahdollistaa materiamaailman olemassa olon. Yhtä suurien, erimerkkisten mustien törmäyksessä, syntyy periaatteessa vain kvanttikenttä. Mustat palaavat takaisin kvanttikentäksi ja materiaksi. Aikanaan materiamaailma ja kvanttikenttä palaavat mustiksi, vallitsee ikuinen kierto. Saman merkkisten mustien törmäyksessä vapautuu energiaa, sekä jäljellejäävä musta kasvaa suuremmaksi. Alkuräjähdyksen kaltainen räjähdys voi esiintyä myös olemassa olevassa materiamaailmassa.

Tämä esitys on lyhyt ja karkea periaate, todellisuus on monisäikeinen ja mutkikkaampi. Kirjoitan aiheesta tarkemmin paremmalla ajalla.

Painovoima-aaltojen yhtenä syntymekanismina Heikkinen esittää määrätyn kokoisen mustan ja antimustan törmäystä. Koska tilavuutta syntyy suurella nopeudella (lokaali inflaatio), on aaltojen syntyminen todennäköistä. Gammapurkauskin voisi selittyä uuden materian syntymisenä, eli törmäyksessä toinen musta olisi suurempi.

Tuohon voisi lisätä, että Aku Ankan rekkarinumero on 313 ja synttärit 13.3.

Miksei Akun synttärit ole 31.3. ? Passaisi Paratiisitie 13:n asukille.

Jos voisi olla 3.13., se olisi paras ja rinnakkaistodellisuudessa tietysti onkin...


Emme saa koskaan tietää, Walt rest in pease!

3³+4³+5³=6³

JPI
Seuraa 
Viestejä26689
Liittynyt5.12.2012

Edit: olinpas tyhmä. Jenkithän laitaa päivämäärään idioottimaisesti ensin kuukauden ja sitten vuoden, joten tuo 13.3.onkin varmaan suomeksi 3.13 !!!
:-))

3³+4³+5³=6³

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat