Seuraa 
Viestejä2
Liittynyt25.1.2016

Minua kiinnnostaisi tietää onko kuumeilu vähentynyt ihmisillä? Monella nuoremmallakin on esim.kova flunssa mutta kuume ei tule parantamaan sitä elimistöstä nopeammin. Onko asiasta tehty tutkimusta , tietäätkö kukaan?

Kommentit (4)

Octopitos
Seuraa 
Viestejä637
Liittynyt11.5.2013

Eipä ole käytännön sen enempää kuin muunkaanlaista havaitoa asiasta!

Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää turpansa kiinnni.
o_turunen kirjoitti:
Vai olisiko tuo paksuusyksikkö.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28937
Liittynyt16.3.2005

En minä ihmisistä tiedä, mutta minulla se on lisääntynyt. Nuorena oli ehkä yhtenä iltana kuumetta ja flunssa kesti pari kolme päivää sellaisena, että sen joten kuten huomasi. Nyt on pari kolme päivää kuumetta, tuskallisia lihaskipuja ja viikon äärimmäisen väsähtänyt olo ja nenä valuu.

MooM
Seuraa 
Viestejä6322
Liittynyt29.6.2012

Ei varsinaisesti vastaa kysymykseen, mutta kuumeen merkityksestä ja siitä, miten jotkut saa kuumeen helpommin kuin toiset

https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/onko-kuumeesta-hyotya

Lisäksi: lapsilla nousee kuume herkemmin, koska vasta-aineisiin perustuva puolustus ei vielä ole niin tehokas. Neutronista en tiedä ;)

Ja vielä: kuumeen sieto on tosi yksilöllistä. Joku on vuodepotilas, kun lämpö nousee asteen. Toinen porskuttaa ainakin ei-fyysisesti 39 asteen kuumeessa (minä lukeudun jälkimmäisiin, kovassa kuumeessa on jotenkin samanlainen hauska olo kuin sopivassa humalassa)

raijaelisa
Seuraa 
Viestejä2
Liittynyt25.1.2016

itse olen ajatellut niin että kuume on kehon terve puolustusmekanismi. Se toimii vauvoilla ja pienemmillä lapsilla ihan tuonne kouluaikoihin asti. Eli olen ajatellut sen olevan "huono" juttu kun se alkaa kadota. Nimittäin se että ei enää kuumeile, ei pelasta ollenkaan siltä tosiasialta että tauteja tarttuu.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat