Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Luovuus on psykologia-alalla mitätöntä. itseasiassa me ei hyödytä taikka saada minkäänlaista apua kyseisen alan ihmisiltä - eli niinsanottua psyykkistä terapiaa. Samalla tunnen että minä itse voisin saada monen ihmisen kanavat auki luovalla terapialla. Uskon että jokainen potilaani saisi hyviä ohjeita ja nopeasti oppisi hyviä menetelmiä parantumisen suuntaan. EI pidä koskaan sanoa että sinun auttamiseen ei löydy lääkettä.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Kommentit (12)

Kasvisruoka2
Seuraa 
Viestejä4284
Liittynyt29.8.2015

deepndark kirjoitti:
Luovuus on psykologia-alalla mitätöntä. itseasiassa me ei hyödytä taikka saada minkäänlaista apua kyseisen alan ihmisiltä - eli niinsanottua psyykkistä terapiaa. Samalla tunnen että minä itse voisin saada monen ihmisen kanavat auki luovalla terapialla. Uskon että jokainen potilaani saisi hyviä ohjeita ja nopeasti oppisi hyviä menetelmiä parantumisen suuntaan. EI pidä koskaan sanoa että sinun auttamiseen ei löydy lääkettä.

Tähän ei voi muuta sanoa kuin, että hyvä niin.

Lopulta ns. ammattiterapia kaikissa tapauksissa ole sen tehokkaampaa välttämättä kuin vaikkapa se, että intiaanit omana aikanaan saunoivat huolensa pois ns. saunateltassa. Kun siihen uskoi, niin se todellakin auttoi.

Terapiassa vaikuttaa hyvin moni asia, kuten henkilökemia, saako terapeutti motivoitua, sinulle sopiva terapiamuoto jne, että juuri sinulle tai tuttavillesi voisi hyvinkin toimia jokin lennosta kehitetty terapia, jossa ei välttämättä ole sen enempää taustatietoa eri tyyppisistä psyykkisistä prosesseista.

Ruhollah.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Kasvisruoka2 kirjoitti:
deepndark kirjoitti:

Tähän ei voi muuta sanoa kuin, että hyvä niin.

Lopulta ns. ammattiterapia kaikissa tapauksissa ole sen tehokkaampaa välttämättä kuin vaikkapa se, että intiaanit omana aikanaan saunoivat huolensa pois ns. saunateltassa. Kun siihen uskoi, niin se todellakin auttoi.

Terapiassa vaikuttaa hyvin moni asia, kuten henkilökemia, saako terapeutti motivoitua, sinulle sopiva terapiamuoto jne, että juuri sinulle tai tuttavillesi voisi hyvinkin toimia jokin lennosta kehitetty terapia, jossa ei välttämättä ole sen enempää taustatietoa eri tyyppisistä psyykkisistä prosesseista.

Mielestäni tämä ei ole hyvä asia että luovuus terapiassa puuttuu. Onko sieluton terapia koskaan parantanut ketään? voidaan siis puhua siitä, miten diagnoosin saaneet ovat saanut leiman ja heitä kohdellaan kuin pakastevihanneksia, kunhan ollaan päästy eroon heidän auttamisen suhteen.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5252
Liittynyt6.5.2007

Jos tutkitusti noin puolet kokee hyötyneensä terapiasta, nii ei se nyt kovin huono tulos ole. Sooloilulla voi saada myöski vahinkoo aikaseks, sen takia kannattaa vähän varauksella suhtautua erilaisii "poppamiehii".

Per se

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

deepndark kirjoitti:
jepajee kirjoitti:
Onhan sitä luovuutta vaikka millä mitalla.

https://www.youtube.com/watch?v=v8gUN4Qvcmg

Just noin, eli viedossa potilaat opettaa psykiatria "ja muistathan olla luova kun saan terapiaa" :D[/quote]

Släp! Onkohan tuota suuntausta koskaan yritetty ammattilaisten toimesta. Sähköshokkeja toki anniskellaan. Tuossapa olisi jonkinlainen välimuoto.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38589
Liittynyt6.12.2009

"Creative people have better-connected brains, research finds

...

Dunson and Durante trained computers to sift through the data and identify differences in brain structure.

They found no statistical differences in connectivity within hemispheres, or between men and women. But when they compared people who scored in the top 15 percent on the creativity tests with those in the bottom 15 percent, high-scoring people had significantly more connections between the right and left hemispheres.

The differences were mainly in the brain's frontal lobe.

Read more at: https://medicalxpress.com/news/2017-02-creative-people-better-connected-... .

Keijona
Seuraa 
Viestejä9335
Liittynyt13.3.2015

Maapallon ja ihmisen ongelmat on 99% ideologisia. Luovuus onkin usein sekä  syy, että ratkaisu.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Titanic
Seuraa 
Viestejä969
Liittynyt10.5.2014

Ei nykyinen järjestelmä ole välttämättä kaikkien kohdalla autuutta täydellistä antava. Mutta lähes täydellinen se on. Varsinkin kun ottaa huomioon ne monet mielenterveysyhdistykset, joiden työpanos on merkittävä. Kuinka usein ovatkaan potilaat osoittaneet luovuutta taiteen keinoin noissa yhdistyksissä. Niiden vetäjät ovat täynnä uusia ideoita ja innostavat monipuoliseen toimintaan.

En oikein usko, että välttämättä mielenterveysalalla on parantamisen varaa. Mutta jos on joku, joka ei ole löytänyt ominta alaansa vielä niin onhan noita aloja vaikka kuinka paljon, joissa voi löytää autuuden. Itse meinasin lähteä nuorena opiskelemaan: Historiaa, sosiaalipsykologiaa, sosiologiaa, oikeustiedettä, taloustiedettä, kasvatustiedettä ja vaikka mitä. Olin silloin pettynyt ihminen ja kritisoin myös kasvatusjärjestelmää, joka salli niin paljon vapautta ja ei tarjonnut normeja ja ohjausta kylliksi.

Olin lapsesta asti tutkinut uskonnollisia kirjoja, mutta niiden kautta ei löytynyt mitään apua. Mutta sitten rohkeat vallankumoukselliset rohkaisivat minut ateismin pariin ja jopa löytyi autuutta ja teesin vaihtaminen antiteesiin toi sen potkun elämään, jota olin kaivannut. Tajusin, että uskovaiset ovat roistoja, jotka juovat pyhän yhteiskunna anteliaasta nisästä tuottamatta paljoa hyötyä yhteiskunnalle.

Ymmärsin nopeasti, että yhteiskunnassa ei ole millinkaan ollut mitään vikaa. Vika oli siinä, että olin kuunnellut roistoja, jotka imivät minut puhtaaksi kaikesta varallisuudesta. Ja jotka tekivät minusta samanlaisen pyhän yhteiskunnan hyväksikäyttäjän kuin mitä itsekin olivat. Suomen yhteiskunta on loistava ja se pitäisi viedä kaikkialle maailmankaikkeuteen.  Ei ole mitään oleellista vikaa siinä, vaan kaikki on toimivaa ja hyvää.

Tässä pari runoa:

Yhteiskunta, joka loi minut ansaitsee kiitosta ja kunniaa
Se pitäisi viedä kaikkialle maailmaan aina avaruuteen laajaan
Sua tahdon ylistää ja sulle tahdon laulaa 
Olet antanut rauhaa ja vapautta sekä kaikkea hyvää enemmän
kuin pystyn kertomaan.

Jopa roistot ja tyhjäntoimittajat kuten kansalainen Jeesus 
seuraajineen ovat saaneet imeä nisääsi huoletonna
Olet äiti kaikille kansalaisille katsomatta heidän mieskuntoon
Miten on voinut syntyä jotakin noin jaloa ja hyvänsuopaa
Olet Jumala, joka minutkin loi ja tähän tuntiin toi

Oi yhteiskunta pyhä, ylväs ja jalo
onnetonna huokaan kun roistot
päivät ja yöt sinua kiroo.
Tahtoisin kirjoittaa kuinka kuulut
kaikkialla maailmaan ja avaruuteen
laajimpaan.
Sun viedä tahtoisin pyhää tulta kaikkialle
mut roistot jo vei kuntoni parhaan rappiolle
En kykene muuhun kuin pari riviä kunniaksesi
kirjoittaan. 

Annat roistoille niin kuin hyville
Annat kaikkien kukkien kukkia niin kuin
luonto olisi sun jumalasi opettaen sitä
Nuo roistot tulkoon polvillaan sua siitä
kumartamaan, he laulakoon sun kunniaa.
Paremmin kuin ne, jotka tyhjiin imetyt
ovat vaan.

Kaikki kunnia Yhteiskunnalle ja ne joilla vielä
voima on sen kunniaksi laulaa
Tehköön niin hartain mielin - polvillaan.
Oi jumalainen Rousseau
sun pöksysi mulle tuotakoon
ne pesen valkeaksi kuin puhtaimman villan
Niin puhdas sun pyhyytesi on
Ja sananen sun huuliltas myös Jupiterille
suotakoon
Pluto odottaa sydämin kipein
saadakseen kuulla huultesi pyhät tavut

Polvistukoon sun edessäsi kaikki roistot
jotka imevät pyhän yhteiskunnan jaloa nisää
Anna heille jumalaisen armosi kautta
jotakin tehtävää
He orjasi olkoot ja sua palvelkoot
Oi kunpa saisin pöksysi pestä puhtaiksi
Ja tuntea niiden tuoksun lähelläni

Oi, jumalainen Rousseau ja yhteiskunta
niin kauan uinuimme ooppiumissa unta
On aika herätä teitä ylistämään
Niin kuin aurinko paistatte armon säteitä
Ja teidän satunne iäti jatkukoon

jussipussi
Seuraa 
Viestejä38589
Liittynyt6.12.2009

Keijona kirjoitti:
Maapallon ja ihmisen ongelmat on 99% ideologisia. Luovuus onkin usein sekä  syy, että ratkaisu.
Polttakaamme siis ideologiat uunissa.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9335
Liittynyt13.3.2015

Keijona kirjoitti:

"Polttakaamme siis ideologiat uunissa."

Ei taida palaa uunissa, Yrittihän hitler.  Kytemään jää houkkaa houkutteleva idea. Totuus taas ei pala tulessakaan.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat