Da Vinci Koodi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko Da Vinci -koodi (kuvitettu laitos) parempi kuin Da vinci - koodi jossa on vaan tekstiä? Ja onko kuvitetussa laitoksessa vähemmän asioita kun tavallisessa?

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

james_mc

Luin sen normi version(kylläkin suomennetun), se on hyvä.

Niin, ja se kysymys: Tuskin niillä on mitään eroo tekstillisesti, kuvitetussa laitoksessa on vaan kuvia tapahtuma paikoista ja tauluista, joita kirjassa käsitellään.

Niin se ei oo mikään Jallu tai Aku Ankka kyllä siinä on samat jutut, kuvien kera. Tää Pinky&Brainillekin tiedoksi.

Vierailija

Ostin sen kirjan ja olen lukenut siitä 41 sivua. Eikä mitään eroa. Kiitos. Muuten onko muita Dan Brown Kirjoja kun Enkelit ja Demonit, jossa on Robert Langdon pääosassa.

Vierailija

Minä olin melko pettynyt kirjaan. Jotenkin se meno lopahti puolivälin jälkeen. Ilmeisesti odotin liikaa, kun kirjasta oli puhuttu niin paljon.

Olihan siinä kyllä mielenkiintoisia teorioita

Vierailija
james_mc
Ostin sen kirjan ja olen lukenut siitä 41 sivua. Eikä mitään eroa. Kiitos. Muuten onko muita Dan Brown Kirjoja kun Enkelit ja Demonit, jossa on Robert Langdon pääosassa.

Eipä taida olla, olen itse lukenut angels & demons, Da vinci -koodin ja nyt menee tuo digital fortress, jossa on pääosassa Susan Fletcher. Jälkimmäisessä on muuten poikkeuksellisen pitkä ja kyllästuttäväkin alku ennen kun itse tarinaan pääsee käsiksi, toisaalta ilman alkua ei tajuaisi mistä on kyse. Niin näiden lisäksi Brown ei kai ole kirjoittanut kuin tuon Deception point:n. Kaiketi vieläkään ei ole suomennettu kuin a&d ja da vinci.

Vierailija

Harry Potter ilman muuta, ja alkukielellä eli englanniksi. Jostain syystä suomentajat ryssivät kirjan kuin kirjan, mutta Da Vinci koodi oli huono molemmilla kielillä. Olen kuullut sanottavan, että Angels and Demons olisi parempi, mutta en ole vielä lukenut sitä.

Vierailija

No "Angels ja Demons" kuulemma on kirjoitettu ennen Da Vinci koodia ja siinä ideat, jotka on "Da Vinci Koodiin"kierrätetyt -salaliitto yms- ovat vielä tuoreempia. "Da Vinci koodi" väsähtää vähän samalla lailla kuin vaikka David Eddingsin fantasiasarjat loppua kohden. Liika kirjoitusrutiini ei ole hyväksi.

Vierailija

Oon lukenut Da vincin koodista melkein puolet ja en ole kyllästynyt yhtään vielä Todella hyvä kirja. Tossa kirjassa on paljon faktatietoa, sen takia pidän siitä.

Vierailija
meikämie
"Da Vinci koodi" väsähtää vähän samalla lailla kuin vaikka David Eddingsin fantasiasarjat loppua kohden. Liika kirjoitusrutiini ei ole hyväksi.

Tuon vuoksi en ole lukenut kuin Eddingsin kaksi ensimmäistä sarjaa. Sama ilmiö on huomattavissa Margaret Weissin ja Tracy Hickmanin tuotannossa, kaksi ensimmäistä sarjaa olivat vielä hyviä mutta sen jälkeen tarinat alkoivat toistaa itseään - niinpä lopetin niiden lukemisen

Vierailija

Enkelit ja demonit on rakenteellisesti samasta muotista kuin Da Vinci -koodi. Tiedettä on venytetty mielikuvituksella oikein railakkaasti ja Cern on kaikin puolin toisenlainen paikka kuin miksi Brown on sen kuvaillut. Cern ei kuitenkaan ole vetänyt hernettä nenäänsä vaan tehnyt varsin hyvät webbisivut tiedonjanoisille lukijoille, jotka ovat ruuhkauttaneet meilit ja puhelimet kyselemällä, onko antimateriaa ja Cerniä oikeasti olemassa.

http://public.web.cern.ch/public/Content/Chapters/Spotlight/SpotlightAan...

Niin, oliko kirja hyvä? En tykännyt muuten, mutta loppuratkaisu yllätti myönteisesti.

Da Vinci -koodi oli virkistävämpi siksi se että se tuuletti kangistuneita mielikuvia. En ollut totta vie tullut ikinä ajatelleeksi, että Jeesuksella saattoi olla lapsia.

Kirkko ja kaupunki -lehden legendaarisessa yleisönosastossa joku nerokas ajattelija perusteli, miksi tämä ei ole mahdollista. Näet jos Jumalan poika (siis itsekin Jumala) yhtyisi ihmiseen (Jumalan lapseen) niin sehän olisi sama kuin Jumala sekaantuisi lapseensa.

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Jossain mainitsinkin, että lukekaa tuo Pyhä Veri Pyhä Graal teos, josta nämä koodit ja Enkelitkin on saaneet paljon ituja, aina yhden oikeudenkäynnin verran, jonka Graal teoksen tekijät hävisivät.

Mielenkiintoisa teos, kuten nuo Browninkin jutut. Syntyjä siis teoksiinsa tulee juuri tuosta Graalista. Aika tiiliskivi onkin!

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat