internet selaimet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko eri internet selaimilla (Explorer,Firefox, tms) mitään todellista eroa vai onko ero vain ulkoasussa?

Kommentit (8)

Vierailija

Kyllä on. Suurin osa viruksista on suunnattu nimen omaan Explorerin käyttäjiä vastaan. Tulikettu on muutenkin paljon älykkäämmin suunniteltu ja käyttäjäystävällisempi. Opera on myös ihan siedettävä selainohjelma.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Operan hiirieleet, jotka otettiin Firefoxiinkin, on tärkein syy miksi en enää käytä IE:tä. Myös välilehdet ja käyttöliittymän mukauttamismahdollisuudet Operassa ja Firefoxissakin tekee niistä paremmat selaimet kuin IE. Ja Operan siirtoikkuna.

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
Liittynyt16.3.2005

Ongelma vain on, että sitä mukaa kun Firefoxista tulee suositumpi, myös viruskirjoittajat kiinnostuvat näpyttelemään haittakoodia sille enenevissä määrin. Varmaan parin vuoden kuluttua joutuu taas siirtymään johonkin toiseen avoimen koodin selaimeen, kuten Flockiin.

Nervus rerum

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Euphemos
Ongelma vain on, että sitä mukaa kun Firefoxista tulee suositumpi, myös viruskirjoittajat kiinnostuvat näpyttelemään haittakoodia sille enenevissä määrin. Varmaan parin vuoden kuluttua joutuu taas siirtymään johonkin toiseen avoimen koodin selaimeen, kuten Flockiin.

Kyllä Flock oli ainakin viimeksi kokeillessani täysin Firefox-pohjainen, eli mahdolliset turva-aukot koskevat sitäkin.
Flock, uusi Firefox-pohjainen selain

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Mitä hiirieleitä firefoxissa on?
Kuulostaa näppäriltä, itse kaikenmaailman pikanäppäinten ystävänä utelen, mutten jaksa itse ottaa selvää. Odotan vaan, että vastaukset tuodaan suoraan mun nenän eteen =) Kiitos.

Vierailija
Owned
Mitä hiirieleitä firefoxissa on?
Operassa ainakin perustoiminnot, kuten edellinen/seuraava sivu, ja uuden ikkunan avaaminen/ vanhan sulkeminen onnistuvat hiirellä.
Painamalla hiiren oikeaa näppäintä pohjassa ja vetämällä hiirtä oikealle = edellinen, vetämällä vasemmalle = seuraava. Nappi pohjassa alas= uusi ikkuna, ja alas ja sitten oikealle sulkee aktiivisen ikkunan.

Näin siis ainakin itse käyttämässäni Operassa, voipi olla että Firefoxissa jotkut toiminnot hieman eri tavalla.

Btw. IE:hen on myös saatavissa päivityksellä ko. hiiriliikkeet, toimii myös My Computerissa sen jälkeen. Siltikin pysyy IE:n pikakuvake tiukasti poissa työpödältä.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Minä käytän näitä Operan hiirieleitä:

nappi+vasemmalle = edellinen sivu
nappi+oikealle = seuraava sivu

nappi+alas+oikealle = sivu kiinni

nappi+ylös+alas = sivun päivitys
nappi+alas+ylös = sivun kopiointi uudelle lehdelle

rullan painaminen = linkin aukaisu taustalle uudelle lehdelle

nappi+rullan vierittäminen = välilehtien selailu

Vierailija

Just, odotin jotain jänskempää. Petyin kuin köyhän perheen mukula jouluna.
Itsellä about noi kaikki jotenkin rotan lisänappeihin ohjelmoituna.

Uusimmat

Suosituimmat