Keskiarvosi koulussa oli/on?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli tein ihan mielenkiinnosta äänestyksen siitä, että mikä oli yleiskeskiarvosi oli tai on koulussa? Saatte päättää itse mistä kouluasteesta ''poimitte'' keskiarvon esim. lukion keskiarvon jos kävitte.
Lisäys: Voitte myös pistää keskiarvon koko opiskelu urasta , että missä se on suurinpirtein heitellyt.
Lisäys: Jos kuulostaa monimutkaiselta niin jokainen voi tehdä niinkuin itse parhaaksi näkee.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Yläasteen päättötodistuksessa se oli 8.0, nyt lukiossa se on noussut jonkin verran kun on opiskelu oikeasti alkanut kiinnostamaan.

Vierailija

Itselläni se on parhamillaan mennyt siihen 9,6 , koska se opiskelu on todella alkanut kiinostamaan. Ennen sitä se oli siinä 8,2-8,4.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

No mejän aikana soli koulu vähäsen helpompaa, ja opettajat pöljempiä.
Aslakkiki lunttas katekismuksen kokheissa , no tietenki jäin kiinni.
Se kortto teki uuvet kysymykset minua varten , ja pani minut luokasta ulos käytävälle kokheishin vastaamhan. Helppo nakki, naapuriluokka oli tyhjä ja tietenki katekismus opettajan pöyvällä. No sain kokheista kympin.
Historian kokheissa melkein sama homma.
Minun takana istu yks vähä vanhempi poika, se kortto tökki harpilla
selkhän, näytä perkele minullekki. No opettaja oli muka näkevinäns jotaki kähinää, eiku molemmat ulos ,, käytävälle.
No minun koulurepussa oli historiankirja , kaveri sai kasin , mie ysin.
Eihän molemmille kymppi olis ollu uskottava.
Niin että hyvin se koulu meni ,mikäpä se siinä.
Paitti se rievatun laskento, sitä mien en ikinä oppinu.
Opettajaki kysy laskentotunnille paljoko on 7x7 niin Aslakki, no mie
hätkähin herälle ja hyppäsin ylös . Mitä opettaja sillä tievolla tekkee ??
Tukkapöllyö tuli ja jälki-istuntoa ja taululle piti kirjottaa 300 kertaa
7x7 =49. Pertaana senthän ainaki tuo on jääny kertotaulusta mielhen.

Vierailija

Yläasteen jälkeen keskiarvo oli 9,6. Lukiossa pitkä matikka ja pitkä fysiikka laskivat sitä numerolla, eli silloin se oli 8,6. Ylioppilastodistuksen arvosana oli kuitenkin L, eli ei se kovasti harmittanut.

Vierailija

Aloin kiinnittää arvosanoihin huomiota oikeastaan vasta lukiossa, kun tajusin, että 'Hei mähän tajuun tän!', En voi sanoa missään vaiheessa pitäneeni kuolunkäynnistä, vaikkei se arvosanojen puolesta missään vaiheessa niin huonosti mennytkään. Yliopisto on tietenkin ihan eri juttu.
Lukion todistuksen keskiarvo oli jotain väliltä 8,5 - 9. Huonoimmat arvosanat varmaan liikunnasta ja äidinkielestä.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Minä lopetin heti ala-asteen jälkeen läksyjen tekemisen ja laskettelin vapaalla yläasteen ja lukion. Keskiarvo putosi 8,7:ään.

Olihan se koulunkäynti ajantuhlausta. Yksityisopetuksella olisi koko 6 vuotta hoitunut yhdessä vuodessa. Opiskelutahti oli niin hidasta että jättäydyin kelkasta ja luin vain kokeisiin. Opinpa sentään pelaamaan ristinollaa.

Olen aina ollut kiinnostunut enemmän muista asioista kuin siitä mistä minun pitäisi eniten olla kiinnostunut. Sopii ihan hyvin minulle, kun en ole ammatillisesti kovin kunnianhimoinen vaan keskimääräinen elintaso ja yhteiskunnallinen asema riittää hyvin. Pätemisen tarpeen voi tyydyttää harrastusten kautta.

Vierailija

Enpäs nyt löydä todistusta mistään mutta tuossa 8. luokan välitodistuksessa oli 9.4 - 9.6 .... en muista
Puolet oli 9 ja puolet 10. Eipä tuo koulu vielä mitään erikoisempia ponnisteluja vaadi...onneksi

Vierailija

Totinen kirjoitti joskus että kouluarvosanat korreloivat enemmän hyvin nukuttujen yöunien kanssa kuin älykkyyden. Tämä pitääkin paikkansa osittain. Suomalainen opetusjärjestelmä ei kannusta oma-aloitteiseen opiskeluun, kaiken opiskelun pitää tapahtua samaa tahtia muiden opiskelijoiden kanssa. Liekö sitten hyvä vai huono asia. Ylä-asteella pyysin seuraavan vuoden kirjoja lainaan, tähän ei opettaja suostunut. Kysyi vaan että mitä sinä sitten oppitunnilla tekisit. Työskentelen mieluummin omalla ajallani vaikka keskellä yötä sen sijaan että seuraisin normaalia vuorokausirytmiä.

Vierailija

4-10 järjestelmässä keskiarvo on vaihdellut muistaakseni 7.4 ja 9.2 välillä.
Alakoulussa laulu oli aina neleonen tai vitonen. Keväällä sai vitosen ettei tullu ehtoja. En saatana laulanu ku opettaja pimputti pianoo ja sano, laula jätkä laula. Nykyään tulee käytyä karaokessa aina kun on tilaisuus.

Eniten kiinnosti kuvaamataito, tosin tunneilla en juuri käynyt vaan tein kaikki duunit himassa. Jostain syystä opettaja salli sen ja anto kympin.

Kouluun en tullu jos sato vettä. Vasta kun sade lakkas lähdin.

Kaupallisten aineiden luokasta lensin ulos, mielestäni opettaja oli väärässä, menin luokasta käytävälle avautuvaan näyteikkunaan ja näytin persettä paljaana sisälle.

Etiikka myös kiinnosti, olin lukenut ne kirjat jo kauan ennen kun siveysoppi muuttu etiikaksi ja ope anto kympin.

Jäin luokalle kun oli kolme nelosta ja laiska. Saksa, Ruotsi ja Englanti. Keskiarvo muistaakseni oli silloin n. 8.2. Täysin hukkaan heitettyä aikaa koko kielten opiskelu, jotain muutakin olis voinu lukea. Myöhemmin kuitenkin joudun kantapaan kautta maailmalla opettelemaan ja lisäksi yhden muun kielen.

Jälki-istunoa tuli joka viikko, enempi kun laki salli istuttaa Perjantaina. Rehtori oli kaveri ja viivas yli tarpeellisen määrän.

Kaikesta huolimatta luokka valitsi tukioppilaaksi ja oppilaskuntaan.

Päästötodistuksen jouduin noutamaan rehtorinkansliasta, kun luokanvalvojaa sen verta vitutti ja jätti sen jakamatta.
Rehtori sano että olisit kertonu niin hän olis järjestäny asian.
Reilu jätkä joka osas kattoo ihmistä pintaa syvemmälle.

Jotenkin sitä vaan on yhteiskuntakelposeksi kasvettu, vaikka aina ei kauheen hääppöstä toi opiskelu ollu.
Pärjättykkin on usealla alueella.

Vierailija

Ala-asteelle asti en muista, mutta peruskoulun päättötodistus antoi lukuaineiden keskiarvoksi 9,7 ja sitten lukion päättäri 9 pintaan. En koskaan vaivautunut sitä laskemaan, mutta todituksen 9-painotteisuuden vuoksi oletan sen olevan melkein tasan 9.

Vierailija

Lienenkö ainoa rehellinen tässä ketjussa, joka tapauksessa peekoon keskiarvo oli päästötodistuksessa 6,7 <= aivan loistava siihen työmäärään nähden, käytännössä kolmeen viimeiseen vuoteen en käynyt koulussa kuin silloin tällöin syömässä...

Vierailija
Tonto Kovalchuk
Lienenkö ainoa rehellinen tässä ketjussa, joka tapauksessa peekoon keskiarvo oli päästötodistuksessa 6,7

Mitäs toi nyt sitten tarkoitti? Kyllä minä ainakin ihan rehellinen olin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat